Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højttalerkabel for en plov? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/191-wm-audi o-hoejttalerkabel-ls-03-hoejttalerkabel/

Solidt, skærmet 4 kvadrat ht. kabel til biwiring, latterligt billigt i forhold til kvaliteten. 79 kr./m. Rent ofc-kobber.

Om man så kalder det det ene, eller andet. For os, der ikke har så mange kæpheste at føre i marken, virker kablet dæmpende, men velartikuleret i diskanten, fortrinligt i mellemtonen, og der er masser af velkontrolleret bas. Virker fremragende på både Dire Strait og opera!

mvh

Jens

Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Godt så, Jens, tillykke med, at du har fundet det kabel, der har de egenskaber hjemme hos dig. Det ville hjælpe en hel del mere, hvis du skrev hvilke højttalere og forstærker du har, om du kører singlewire eller biwire. Synes at tråden for længst er kommet til, at den positive oplevelse du har, megt vel kunne gå hen og blive stik modsat på noget andet gear. Andre med det samme gear som dig ville "måske" kunne bruge det, andre må prøve, uden garanti for den samme oplevelse som dig.

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Det er jo nok rigtigt, jeg har dels prøvet dem på mit køkkenanlæg med et par Monitor Audio bx2 i biwiring over Denon DRA F107 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/denon_dr a-f107_receiver_sort.htm med tilh. cd-spille.

og dels på en Onkyo txnr609 over et par MA RS1, også biwiret. Jeg har ikke prøvet dem på mit stueanlæg, da kablerne ikke er lange nok, og man flytter ikke lige på et par Martin Logan, når man endelig har fået stillet dem rigtigt. Mine oplevelser har i begge tilfælde været meget ensartede. Monitor Audio skal helst have kabler, der er lidt afrundede i toppen-

mvh.

Jens

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 13 August 2011 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

cable talk 3.1 gør det faktisk meget godt jeg fundet det frem fra gemmerne det kan dog stadigvæk købes i tyskland. det var
bedre en mit xindak så nu bruger jeg det til bas og vdh magnum til top, skal dog have bytte om på det når det nye kabel lander
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

hewi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 August 2011 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

viskestykke skrev:
Det glemte jeg at spørge om:

Hvor meget betyder kabler for lyden? :)

Intet.
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 August 2011 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

viskestykke skrev:
Det glemte jeg at spørge om:

Hvor meget betyder kabler for lyden? :)

Det kan betyde noget.
Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2011 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Prøv at få lejlighed til at høre nogle forskellige kabler og dan dig din egen mening. Hos mig er der vanvittig stor forskel i lyden, om det er det ene, eller det andet kabel, der er på. Det er så ligegyldigt, om det er ht.-kabler, digitale, eller signalkabler.Prøv selv at lytte.   Det er DINE ører, der skal leve med lyden

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 August 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Vi havde en kabel test i Vestsjællands Hi-fi klub , det var en blind test.

Der var hunde dyre kabler og så var der et meget billigt kabel ,  tror det var nkt 220v ledning , gæt hvilket der lød bedst.Grejet de var spændt for var ligeledes i den meget dyre ende , der var mange der ikke ville tro på at det billige var bedst .Der var mange der fik ondt i maven over alle de penge de havde smidt ud til dyre kabler.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har beskæftiget mig indgående med kabler i op til 3000 kr/m for signalkabler og ht. kabler indtil 330 kr/m. Det har jeg gjort gennem ca. 30 år, og jeg har en fortrinlig hørelse og har i de sidste 30 år haft fortrinlige anlæg. Nogle dyre kabler er latterlig dårlige i forhold til pris, i andre tilfælde er der fin sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Jeg tror, at hvis man holder sig i dette segment, kan man sagtens finde noget fremragende til prisen, hvis man altså gider bruge sine ører. Jeg har for nylig hørt et kabel til over 5000/m, men blev ikke imponeret. Jeg har også lige hørt et til 300/m, som heller ikke imponerede. I begge tilfælde var der tale om signalkabler færdigterminerede.

Man skal ikke læse sig bims om kabler, tekst er fint til at give en rettesnor, men brug altid ørerne på et anlæg, du kender, så kan du altid høre forskel, med mindre, det er blevet  "religiøst", at der ingen forskel er.

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Sendt: 14 August 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke høre forskel på højttalerkabler, men vil godt have noget som er langtidsholdbart.
Derfor køber jeg "aero grade" enkelt ledere som snoes let. "Aero grade" er US militær spec. kobber forsølvet i teflon kappe.
 Kobber ilter (halvleder!) hvis det ikke er forsølvet, sølv oxid leder fremragende og Teflon udgør en effektiv isolering mod tæring.
Så kan man glemme alt om højttaler kabel, det vil holde i minimum 30 år!
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 August 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

altså for mig er det helt åbenlyst at der er forskel på kabler, der kan til tider være himmelråbende forskel på dem.  jeg kan slet ikke forstå at der er nogen der ikke kan høre det, så enten er deres anlæg ekstremt dårlige og defekte eller så er de simpelthen døve.
DER MÅ VÆRE NOGET GALT og det er så min mening BASTA.
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 August 2011 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
altså for mig er det helt åbenlyst at der er forskel på kabler, der kan til tider være himmelråbende forskel på dem.  jeg kan slet ikke forstå at der er nogen der ikke kan høre det, så enten er deres anlæg ekstremt dårlige og defekte eller så er de simpelthen døve.
DER MÅ VÆRE NOGET GALT og det er så min mening BASTA.

Ja helt sikkert, at du har himmelråbende kabler, og jeg tror tilmed også på, at du har stavet "Wiz" forkert "The Real Witch", eller måske er du en forklædt "Troll"

Og det kan aldrig være 'din mening' - den er uden lyd - så det må være din hørelse du fremfører produktet af

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes