Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK  ,
Er det ikke altid det, der sker, når man trykker "enter" før at have læst tråden???? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang ristet 4 stk 15" Cerwin Vega som spillede på hver sin brokoblede forstærker.
Alle 4 røg i ét hug, trods de sad på hver deres forstærker.
Så alt kan lade sig gøre
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fejlsøge med et batteri. Pil enhederne ud....check om delefilteret er ristet?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften :)
Tak for al den hjælp i har givet. Jeg har nu indleveret højttalerne til av-connection i håb om at en gang reklamationen kan
dække skaden :)
Vender tilbage når jeg hører fra dem ;)
God weekend alle sammen!
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2011 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har nu fået svar fra den pågældende butik om, at alle basenheder er røget som følge af, at der er spillet ved høj volumen i
længere tid (det var ca. 2 timer de havde spillet), og så brat slukket for anlægget hvilket har medført, at coberet på alle
enhederne (?) har brændt sig fast i en yderstilling. Skaden derfor er selvforskyldt og ikke dækket af reklamationen :(
Personligt har jeg aldrig selv hørt om, at man skal "nedspille" et par højttalere, der har spillet højt, for at undgå dette :s
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det lyder lidt underligt. de prøver vel alt for at slippe især i de her tider
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan nu godt følge av-connection i denne sag. når der er blevet spilet så højt at svingspolen er blevet rigtig varm så har det været selve enhedens bevægelse der har luft kølet den og forhindret afbræning. når så der bliver slukket er der ikke mere bevægelse og ingen kølning og vupti ned smeltning
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
jeg kun nu godt følge av-connection i denne sag. når der er blevet spilet så højt at svingspolen er
blevet rigtig varm så har det været selve enhedens bevægelse der har luft kølet den og forhindret afbræning. når så der bliver
slukket er der ikke mere bevægelse og ingen kølning og vupti ned smeltning |
|
|
Det kan jeg nu også. Har da sprunget min andel enheder i mine unge dage. Butikken blev træt af mig og mere eller mindre
tvang mig til at investere i bedre højttalere.
Køb da nye enheder. De kan vel ikke koste alverden...
Du kan da glæde dig over du ikke har sprunget en diskant på en B&W diamond serie. At betale = 10.000kr
Diskanten er dog alle pengene værd __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2011 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt ærgerligt, specielt fordi jeg ikke vidste noget om at man skal nedspille højttalere. Det er selvfølgelig let at være
bagklog, men havde salgsekspedienten da bare oplyst dette, så var det højst sandsynligt ikke sket.
Men jo, jeg har forespurgt prisen på at få skiftet enhederne. Bliver omkring 7-800kr pr. stk. Så heldigvis ikke omkring de
10.000kr :p
|
Til top |
|
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
Sendt: 04 August 2011 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis svingspolen er blevet så varm at de har smeltet sig fast så har du hældt for meget effekt ind i dine højttalere. ( De kan være via en for kraftig forstærker, eller via en med for lille strømforsyning der så har klippet). " Nedspilning " er vist et udtryk for at man er langt ude over hvad højttalerne kan tåle, og ikke noget normalt begreb.
Lyder som om AV har været helt fair i denne sag.
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Hvis svingspolen er blevet så varm at de har smeltet sig fast så har du hældt for meget effekt ind i dine
højttalere. ( De kan være via en for kraftig forstærker, eller via en med for lille strømforsyning der så har klippet). "
Nedspilning " er vist et udtryk for at man er langt ude over hvad højttalerne kan tåle, og ikke noget normalt begreb. Lyder som
om AV har været helt fair i denne sag.
|
|
|
Forstærkeren er ret kraftig, men hidtil har jeg fint kunnet spille fornuftigt højt, og hvis det er blevet for højt, så har højttalerne
udsendt en "klappen". Det sker ikke igen, hehe.
Forstærkeren er en Musical Fidelity A5, med den medfølgende strømforsyning.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 07 August 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis højttaleren har udsendt en "klappen" lader det til at basserne har banket i bund. Og så vidt jeg ved er det svært ødelæggende for svingspolen. Så højttalerne har sikkert været medtaget inden festen. Køb et sæt kraftigere højttalere der kan klare mosten, det får du meget mere glæde af.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 07 August 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eske24 skrev:
Det er lidt ærgerligt, specielt fordi jeg ikke vidste noget om at man skal nedspille højttalere. Det er selvfølgelig let at være
bagklog, men havde salgsekspedienten da bare oplyst dette, så var det højst sandsynligt ikke sket.
Men jo, jeg har forespurgt prisen på at få skiftet enhederne. Bliver omkring 7-800kr pr. stk. Så heldigvis ikke omkring de
10.000kr :p |
|
|
7-800 kroner pr. basenhed... Det må være inklusive ekspresfly fra England*, montering af enhederne, polering af kabinetterne og udbringning med taxa? *Hvis enhederne kommer fra Kina, bliver det måske lidt dyrere...  Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari:
Ja, det må jeg hellere. :)
Nilau:
Hmm, det lyder som om jeg måske betaler overpris? Jeg fik at vide, at det var prisen pr. enhed uden montage :o Alternativt
kunne de smide nogle såkaldte erstatningsenheder i, men om de er noget værd, aner jeg ikke.
Edit:
Hvis jeg selv skulle finde nogle erstatningsenheder til den omtalte højttaler, hvad skal jeg så gå efter?
|
Til top |
|
|