| Forfatter |
|
skottyboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen køleplade på.
Jeg har en klasse b forstærker, og troede ikke at køleplade var nødvendig?
Er det svært at montere og kan i evt. linke til en køleplade?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er klasse d.
En aluminiumsplade er sikkert fint
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
billede af en rigtig køleplade
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det kan også være andre ting, hvis det ikke er tilsluttet helt korrekt.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 30 Juni 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første er der anvendt et standard filter, og et sådant må uværgerligt være opbygget på grundlag af standard (teoretiske) værdier for de benyttede enheder. Meget få, om nogen, enheder virker sådan i praksis. Der skal så at sige altid modificeres på standard filteret (sommetider meget!) for at få det til at fungere i praksis. Og, det kan være noget af en øvelse...
I første omgang skal højtonehornet dæmpes. Det er i hvert fald 7 dB, i praksis snarere 10 dB, mere følsomt end bas/mellem enheden. Desuden skal bas/mellem enheden nok afskæres betydeligt mere, da dens output vil tendere at stige i den øvre del af dens frekvensområde (årsagerne er flere). Det kræver først og fremmest en større spole i serie med bas/mellem enheden.
Jeg undrer mig over valget af en dobbeltmembran enhed til bas/mellem, da der jo alligevel anvendes et rimeligt kvalificeret HF-horn?
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 30 Juni 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
For det første er der anvendt et standard filter, og et sådant må uværgerligt være opbygget på grundlag af standard (teoretiske) værdier for de benyttede enheder. Meget få, om nogen, enheder virker sådan i praksis. Der skal så at sige altid modificeres på standard filteret (sommetider meget!) for at få det til at fungere i praksis. Og, det kan være noget af en øvelse...
I første omgang skal højtonehornet dæmpes. Det er i hvert fald 7 dB, i praksis snarere 10 dB, mere følsomt end bas/mellem enheden. Desuden skal bas/mellem enheden nok afskæres betydeligt mere, da dens output vil tendere at stige i den øvre del af dens frekvensområde (årsagerne er flere). Det kræver først og fremmest en større spole i serie med bas/mellem enheden.
Jeg undrer mig over valget af en dobbeltmembran enhed til bas/mellem, da der jo alligevel anvendes et rimeligt kvalificeret HF-horn?
|
|
|
Det er sandsynligvis resultatet af for mange igangværende tråde. folk mister overblikket, og giver de forkerte råd, fordi de ikke ser hele billedet.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 30 Juni 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
mollecon skrev:
<span style="font-family: Times New Roman,Times,serif;">For det første er der anvendt et
standard filter, og et sådant må uværgerligt være opbygget på grundlag af standard (teoretiske) værdier for de benyttede
enheder. Meget få, om nogen, enheder virker sådan i praksis. Der skal så at sige altid modificeres på standard filteret
(sommetider meget!) for at få det til at fungere i praksis. Og, det kan være noget af en øvelse...I første omgang skal
højtonehornet dæmpes. Det er i hvert fald 7 dB, i praksis snarere 10 dB, mere følsomt end bas/mellem enheden. Desuden
skal bas/mellem enheden nok afskæres betydeligt mere, da dens output vil tendere at stige i den øvre del af dens
frekvensområde (årsagerne er flere). Det kræver først og fremmest en større spole i serie med bas/mellem enheden.Jeg
undrer mig over valget af en dobbeltmembran enhed til bas/mellem, da der jo alligevel anvendes et rimeligt kvalificeret HF-
horn? </span>
|
|
|
Det er sandsynligvis resultatet af for mange igangværende tråde. folk mister overblikket, og giver de forkerte råd,
fordi de ikke ser hele billedet.
|
|
|
Hvis gav jer tid, bare ca 2 minutter til at læse lidt i tråden, ville i se at der er lyd nu og hans problem nu er at den slukker
efter nogen tid, fordi den bliver for varm.
Så det er vist andre der ikke ser hele billedet
|
| Til top |
|
| |