Forfatter |
|
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Rabundus skrev:
terp2004 skrev:
Det er god stil at oprette sin egen separate tråd i stedet for at hijacke andres.
|
|
|
Rolig nu min ven, det handler vel om lydkvalitet i AE. |
|
|
Jo, men du spørger specifikt til, hvad indholdet er i en given pakke kabler, der er blevet solgt af Monster Cable i 2005. Det har ikke meget med lydkvalitet i AE at gøre. Beklager, hvis du ikke forstår mit svar, men er glad for, at en anden bruger heldigvis har givet dig et kort, præcist svar, du forstår.
|
Til top |
|
|
Dyhre2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Airport og lydkvalitet ...
I min verden giver det ikke mening at snakke lydkvalitet med airports. En airport er en nice&handy løsning der kan streame komprimeret musik fra Itunes/Ipod/Ipad over i en aktiv højtaler ... personligt har jeg tilsluttet en Libratone Beat, som spiller fantastisk.
Skal der lytttes til musik .... ja, så foregår det jo selvfølgelig på det analoge pladespiller/rør setup i stuen.
At ofre 1000-vis af kroner på at slutte DAC/superkabel efter AE vil være at sætte sig mellem 2 stole ... tjeck libratone´en ud ... den spiller overraskende godt med dens bånddiskanter 
Bluesnørden!
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en forældet opfattelse. Det giver perfekt mening at smide en god DAC i røven af en AE. Selvfølgelig kan du køre fantastisk lyd selvom det er komprimeret
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også se bort fra Dyhre2's indlæg hvis jeg var trådstarter.. Såfremt musikken er lagret i Apple Lossless eller AIFF, og der sidder en DAC efter AE'en, så kan det spille ganske hæderligt...
//Allan
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viskestykke, jeg tror du ville være godt tjent med at komme med lidt mere information.. Hvad er planen?? Skal det spille med eksisterende højttalere, eller skal det hele skiftes.. Og nok vigtigst af alt - skal du spille stereo eller er det surround??
Hvis stereo, så ville jeg glemme de surroundreceivere og gøre som tidligere foreslået: AE -> DAC -> stereoforstærker
Er det surround, så glem DacMagic o.l.. Smid hellere de 2K oveni prisen på den surroundreceiver du vælger.. Hvis du bruger dit anlæg mest til musik, så drop surround og køb stereo - MEGET bedre ydelse for pengene, efter min mening..
//Allan
|
Til top |
|
|
viskestykke Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest tak for alle jeres svar!  Der kommer lige lidt mere info nu så: Jeg skal beholde mine Audiovector Ki3 højttalere, som der skal spilles på. Derudover har jeg en Audiovector centerhøjttaler, som ikke nødvændigvis skal bruges, jeg fik den bare billigt. Oprindeligt da jeg købte den, var det fordi jeg ville køre 3.0 (2 x front + 1 x center), for at få lidt bedre filmlyd og dermed også købe mig en sourroundreceiver. Men jeg er blevet lidt i tvivl om man kan køre 3.0?? Derudover vil jeg gerne kunne afspille min musik fra min iPhone 4, iPad eller Macbook Pro trådløst i den bedst mulige kvalitet. Så jeg leder i bund og grund efter den bedst mulige løsning til trådløs musikafspilning og filmlyd (ved godt vi bevæger os lidt off-topic nu)
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens køre 3.0. Du skal bare tænke på at når man køber en surroundreceiver betales der mange penge for flere (5-7) forstærkerkanaler og digitale muligheder og convertere. Du kan få væsentlig bedre musikgengivelse i en ren stereoforstærker i samme prisklasse.
Hvis du sidder i sweetspot mens du ser film kan du nemt få super fed lydgengivelse fra et stereo setup. Men du kommer selvfølgelig til at mangle "snurre-rundt-lyd" effekterne...
En Apple Airport Express er en løsning som sagtens kan lyde godt, med en god dac koblet på, så længe kildematerialet er godt. Og den kan modtage lyden fra både Mac, iPad og iPod. Og styres fra alle 3 "i" dimser også.
Jeg er klart fortaler for at rent Old school stereoanlæg. En Airport Express -> DAC -> stereoforstærker -> Højttalere. Simpelt!
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Jeg er klart fortaler for at rent Old school stereoanlæg. En Airport Express -> DAC -> stereoforstærker -> Højttalere. Simpelt!
|
|
|
Eller Mac Mini -> ADM9.1 styret med iPod Touch  Keep it simple.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
terp2004 skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
Eller Mac Mini -> ADM9.1 styret med iPod Touch Keep it simple.
|
|
|
Har ikke hørt de ADM9.1. Men de får ros! Det kunne være et fedt simpelt system. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
viskestykke Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken stereoforstærker ville i så anbefale, hvis den også skal bruges til film? :-)
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
viskestykke skrev:
Hvilken stereoforstærker ville i så anbefale, hvis den også skal bruges til film? :-)
|
|
|
Kan en forstærker spille musik - kan den også spille film! Alle gode forstærkere kan derfor vel anbefales. Det kommer i høj grad an på lydpræferencer og hvilken grej det skal spille sammen med. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
viskestykke Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal spille sammen med mine Audiovector Ki3 :-) naim og audiovector skulle spille rigtig godt, men 8000 er lidt over mit teenage-budget lige pt.
|
Til top |
|
|