Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Søger Lyngdorf erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Har aldrig oplevet problemer med mit Lyngdort udstyr...

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Hej
Jeg har i en tidligere tråd tudet over en defekt SDAI 2175, hvorom alting er så blev den byttet. Prima service alle er glade.

Den har så spillet nogen uger til fuld tilfredshed. Sætter den i standby i aftes, går til køjs og ved første lyd af fuglekvidder smutter jeg ned for at lytte lidt musik.... No show, ingen lyd overhovedet.

Går fejlsøgningen igennem, skifter kabler, højttalere, signalmedier osv. ingen lyd.

Nogen der har prøvet det? Bor på bornholm så jeg kan ikke bare smutte til klubben med flækøksen. Har naturligvis kontaktet dem, men der er ingen i service, hvilket jeg naturligvis har forståelse for.

Er Lyngdorf virkelig så ringe et produkt at det i snit holder 14 dage? (let ironisk).

Skulle nogen have noget spændende input er jeg idel øre.

God week-end.

Morten

Det SKULLE vel tilfældigvis IKKE være din signalkilde der var problemet !?  

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
morkaj skrev:

Hej
Jeg har i en tidligere tråd tudet over en defekt SDAI 2175, hvorom alting er så blev den byttet. Prima service alle er glade.

Den har så spillet nogen uger til fuld tilfredshed. Sætter den i standby i aftes, går til køjs og ved første lyd af fuglekvidder smutter jeg ned for at lytte lidt musik.... No show, ingen lyd overhovedet.

Går fejlsøgningen igennem, skifter kabler, højttalere, signalmedier osv. ingen lyd.

Nogen der har prøvet det? Bor på bornholm så jeg kan ikke bare smutte til klubben med flækøksen. Har naturligvis kontaktet dem, men der er ingen i service, hvilket jeg naturligvis har forståelse for.

Er Lyngdorf virkelig så ringe et produkt at det i snit holder 14 dage? (let ironisk).

God week-end.

Morten

Mon ikke Morten har dobbelttjekket at det ikke kan være tilfældet..?
Det må man da håbe! 

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Frankie skrev:
morkaj skrev:

Hej

God week-end.

Morten

Mon ikke Morten har dobbelttjekket at det ikke kan være tilfældet..?
Det må man da håbe! 

Mvh.
Niels

Jepp ..... kan bare ikke helt fatte hvad der sker .....   har da haft både Lyngdorf forstærker og cd i sin tid .... det har været rigtig god kvali og har aldrig haft fejl på noget af det , sååååh  

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Tro mig, der er dobbelt, trippel mange gange checket.

Med flere kilder. Den spillede en gang i efftermiddag, man har ikke villet sende lyd ud siden.

Jeg er begyndt at se mig om efter noget andet.

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2011 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

............M
Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Noget nyt i sagen?

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2011 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Nja, tjo tsk,

Jeg har været i forhandlinger med Lyngdorf (lol) vedrørende sagen, jeg er blevet forklaret, men venter med at melde videre indtil der er en endelig afklaring. (skulle helst p***e unødigt på mig selv).

Dog skal jeg sige at jeg købte nyt for at komme igang med at lytte til musik igen, UDEN at skulle have ballade, der blev jeg lige klogere. Det har været halvanden måned jeg gerne ville have været foruden.

F..., hvergang jeg skriver om det bliver jeg så p......

Der kommer mere.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej Morkaj

Kan det være nogen i dit nabo lag, som bruger el nettet som router? Du ved, man kan får disse sjove dimser til at putte i stakkontikten med USB stik i. Måske stritter din Lyngdorf imod denne brug af disse dimser.  Det var altså derfor du var gået i sort.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2011 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu er sagen sluttet og jeg kan komme med min version af afslutningen.

Jeg leverede forstærker no. 2 tilbage i desparation - havde taget min 65kg vovse og min mor med :-) Jeg var simpelthen rådden i en grad der ikke er set i nyere tid.

De flinke fyre i klubben kunne jo ikke gøre andet end at ryste på hovedet.

Jeg modtog så en mail fra Peter at de havde sendt en mail til Ole i QC hos HiFi klubben, der havde sendt den videre til Leif Schmücker hos Lyndorf, der efter en time meddeler at der er pcb fejl og udleveringen af SDAI2175 er stoppet. Herefter kommer der så en lille passus vedrørende den stakkels kunde (mig) og 3 senarie stilles op.

1 - Jeg kunne bytte den til en TDAI 2200 std. (hvis jeg havde analoge indgange kunne de "smide" et board i.
2 - Jeg kunne få pengene retur
3 - Jeg kuunne vente på at der var friske SDAI'ere

Jeg var meget glad over denne udmelding og det satte nye mål for kundeservice/pleje - respekt.

Glad meddeler jeg Peter at jeg naturligvis napper en TDAI'er og roser hint og bredt. Der går så en week-end, hvorefter jeg modtager en mail, alt var fint, jeg skulle nu bare betale 6.500 for byttet der om fredagen havde været free-of charge.

Her knækker filmen for mig og jeg adresserer LS direkte, hvortil at der svares at der var videresendt en intern mail til mig og at denne ikke kunne tages alvorligt, han beklagede naturligvis bla. bla.

Hertil svarer jeg at det kan jeg ikke bruge til noget, havde jeg villet bruge 18.500 fra starten af havde jeg nok oppet mig til 19.999 og købt tdai'eren fra starten af og sparet mig selv 6 ugers jammer og dal (skal tilstå at tanken om en tur til skive var oppe og vende).

Har i dag fået mine penge retur, jeg har i desparation købt en gammel svinger en Acurus Dia100 - og den spiller, første gang, hver gang.

Afslutningsvist skal jeg anføre at behandlingen skematisk set er ok, men turen igennem møllen besværes af:

1 - Jeg, og andre er ganske sikre på at LS kendte til problemstillingen og valgte at ikke melde ud til butikkerne, da han svarer på så kort tid.

2 - Ombytningen jeg var stillet i udsigt (vendte den med klubben der havde samme holdning) endte som en top bummer.

Efter jeg fik forstærker 2 og den spillede en uges tid lovpriste jeg den overfor venner og bekendte, så meget end da at et par havde besluttet sig for at den også skulle stå hos dem - dette er nu ændret! JEg ved jeg bærer nag, men alle jeg kommer i kontakt med der går i tankerne om at købe en Lyngdorf, lige skal have mine oplevelser med.

Blev så indebrændt at jeg hentede deres regnskaber + moderselskabet, spændende læsning, heraf fremgår, meget detaljeret bla. bruttoavancer mv. udfra dette kan jeg i store træk regne ud hvad ombytningen ville have kostet dem og det er mit mål at det tab skal de i hvertfald have.

Jeg ved det er barnligt, men i mandags følte jeg mig godt nok p***et på.

Jeg ved jeg lyder tøsesur, og det er jeg også, så spar bemærkningerne.

OBS min beef er med Lyngdorf, ikke med HiFi-klubben, som jeg mener gjorde hvad de kunne for at løse mine kvaler.

Venligst
TøseMorten

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hej Morkaj

Det er trist det du har været igennem.  Men samtidigt vil jeg da lige sige, at den Acurus DIA 100, er super stærk og en meget velspillende apparatus mingus.  

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej Morkaj!

Trist historie...

Da sagen nu er afsluttet, har jeg flyttet tråden til "Oplevelser - forhandlere", da tråden hører mere hjemme der.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

OK

Som anført går dette ikke så meget på forhandler, men producent.

Venligst
Morten

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hvor amatøragtigt af Lyngdorf. Sikke en måde at p***e på ens kunder. Og sikke en dårlig "quality control"?! Forstår godt du er sur. Jeg havde i den grad også følt mig trådt på i den situation.

Vær du bare glad for din Acurus.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Acurus'en er bare en temp løsning. Jeg skulle bare have noget lyd.

Den spiller dog ganske glimrende, og man har lidt mere tid til at tage en fornuftig beslutning.

MVH
Morten

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Acurus'en er bare en temp løsning. Jeg skulle bare have noget lyd.

Den spiller dog ganske glimrende, og man har lidt mere tid til at tage en fornuftig beslutning.

MVH
Morten

Ok. Du ved godt, at den i realiteten er et effektrin med ekstra høj følsomhed. Og at dens pre er rent passiv. Den har en ganske høj opløsning i mellemtone/diskant, som tangerer dyrt udstyr. Bassen er ganske livlig og ikke mindst dynamisk. Selv når der sker en masse på een gang i mellemton/diskant, roder den ikke og bliver hård. Den forbliver ganske cool. 100w 8ohm FTC og 150w 4 ohm FTC. Den trækker uden problemer ret vanskelige højttalere og gør det med afslappet lyd.

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Hejsa

Nu er sagen sluttet og jeg kan komme med min version af afslutningen.

Jeg leverede forstærker no. 2 tilbage i desparation - havde taget min 65kg vovse og min mor med :-) Jeg var simpelthen rådden i en grad der ikke er set i nyere tid.

De flinke fyre i klubben kunne jo ikke gøre andet end at ryste på hovedet.

Jeg modtog så en mail fra Peter at de havde sendt en mail til Ole i QC hos HiFi klubben, der havde sendt den videre til Leif Schmücker hos Lyndorf, der efter en time meddeler at der er pcb fejl og udleveringen af SDAI2175 er stoppet. Herefter kommer der så en lille passus vedrørende den stakkels kunde (mig) og 3 senarie stilles op.

1 - Jeg kunne bytte den til en TDAI 2200 std. (hvis jeg havde analoge indgange kunne de "smide" et board i.
2 - Jeg kunne få pengene retur
3 - Jeg kuunne vente på at der var friske SDAI'ere

Jeg var meget glad over denne udmelding og det satte nye mål for kundeservice/pleje - respekt.

Glad meddeler jeg Peter at jeg naturligvis napper en TDAI'er og roser hint og bredt. Der går så en week-end, hvorefter jeg modtager en mail, alt var fint, jeg skulle nu bare betale 6.500 for byttet der om fredagen havde været free-of charge.

Her knækker filmen for mig og jeg adresserer LS direkte, hvortil at der svares at der var videresendt en intern mail til mig og at denne ikke kunne tages alvorligt, han beklagede naturligvis bla. bla.

Hertil svarer jeg at det kan jeg ikke bruge til noget, havde jeg villet bruge 18.500 fra starten af havde jeg nok oppet mig til 19.999 og købt tdai'eren fra starten af og sparet mig selv 6 ugers jammer og dal (skal tilstå at tanken om en tur til skive var oppe og vende).

Har i dag fået mine penge retur, jeg har i desparation købt en gammel svinger en Acurus Dia100 - og den spiller, første gang, hver gang.

Afslutningsvist skal jeg anføre at behandlingen skematisk set er ok, men turen igennem møllen besværes af:

1 - Jeg, og andre er ganske sikre på at LS kendte til problemstillingen og valgte at ikke melde ud til butikkerne, da han svarer på så kort tid.

2 - Ombytningen jeg var stillet i udsigt (vendte den med klubben der havde samme holdning) endte som en top bummer.

Efter jeg fik forstærker 2 og den spillede en uges tid lovpriste jeg den overfor venner og bekendte, så meget end da at et par havde besluttet sig for at den også skulle stå hos dem - dette er nu ændret! JEg ved jeg bærer nag, men alle jeg kommer i kontakt med der går i tankerne om at købe en Lyngdorf, lige skal have mine oplevelser med.

Blev så indebrændt at jeg hentede deres regnskaber + moderselskabet, spændende læsning, heraf fremgår, meget detaljeret bla. bruttoavancer mv. udfra dette kan jeg i store træk regne ud hvad ombytningen ville have kostet dem og det er mit mål at det tab skal de i hvertfald have.

Jeg ved det er barnligt, men i mandags følte jeg mig godt nok p***et på.

Jeg ved jeg lyder tøsesur, og det er jeg også, så spar bemærkningerne.

OBS min beef er med Lyngdorf, ikke med HiFi-klubben, som jeg mener gjorde hvad de kunne for at løse mine kvaler.

Venligst
TøseMorten

Jeg var blevet ved med at forlange en TDAI'er, du har på skrift at dette bytte var en mulighed! Den holder hele vejen til forbrugerombydsmanden! Men at du selv skulle betale for isætning af analog boardet er jo fair nok, og tilsvare vist også det de havde oplyst i mailen. På dem...

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jo jeg kunne godt jagte den, men jeg var så eventyrligt træt af Lyngdorf og deres p.., ydermere er det ikke godt for mit humør at skulle omgås den slags løgnagtigt pak.

Nu kan jeg så have fornøjelsen af at finde mig en ny forstærker - det er da altid noget.

Lyngdorf lyder fint, men pas for guds skyld på hvis der sker noget med det - man kan ikke stole på disse fyre.

Havde de fra starten lave tilbudet som +pris for ombytningen havde jeg nok gået med til det, men for f..... hvor jeg efter den week-end følte mig taget i rumpetten.

M

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Jo jeg kunne godt jagte den, men jeg var så eventyrligt træt af Lyngdorf og deres p.., ydermere er det ikke godt for mit humør at skulle omgås den slags løgnagtigt pak.

Nu kan jeg så have fornøjelsen af at finde mig en ny forstærker - det er da altid noget.

Lyngdorf lyder fint, men pas for guds skyld på hvis der sker noget med det - man kan ikke stole på disse fyre.

Havde de fra starten lave tilbudet som +pris for ombytningen havde jeg nok gået med til det, men for f..... hvor jeg efter den week-end følte mig taget i rumpetten.

M

Jeg kan godt følge dig langt hen af vejen, men på den anden side, hvis "alle" bare ligger sig om på ryggen, når noet går galt med deres Lyngdorf pridukt, så lærer de jo aldrig at deres handlinger faktisk har konsekvenser ude i den virkelige verden

Nu har jeg heldigvis ikke haft skyggen af problemer med mit, men det er da synd at du skal snydes for den lydkvalitet, som du faldt for i første omgang, synes jeg.

Men god jagt

Maestroelite
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå dine frustrationer!

Det der skulle have været glæde og nydelse endte med at blive en kamp, og så slutter det sjove brat...

Om ikke andet, så vil jeg da sige at mine overvejelser om Lyngdorf er sat lidt længere tilbage i køen...

Men der er jo heldigvis så meget andet godt "derude"

Til top Vis Maestroelite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maestroelite

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes