Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: tips til billige afkoblingsfødder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Genial ide :)

Du kan jo male emnerne sorte og kalde dem high-end feets with super advanced technology og du kan få 5000 for dem. Der er
andre mennesker som laver forretning på den måde, og der er folk her på sitet som har købt sådanne produkter
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

jeg hører så til dem der gerne vil dele en god billig løsning med andre frem for at score kassen på noget man kan få i et supermarked og en legetøjsbutik - når det er sagt så tror jeg du har ganske ret razzer - men så skulle jeg til at udtale mig om den psyko-paranomale-indflydelse farven på bolden har på lyden og om den ru eller glatte overflade fremhæver øjeblikstransienter i det metafysiske splitsekund der går mellem køberen har skiftet til et sæt grand cru bolde til yderligere 5000 ekstra og så til at det går op for ham at han er blevet taget i hovede og röv og atter så den tid der går til at han indhylder sig selv i selvbedrag for at undgå at erkende at han har smidt en formue ud af vinduet .... altså som sagt - billige DIY fødder der afkobler ganske godt og som er nemme at lave og som ser pæne ud til fri afbenyttelse for alle der har lyst 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Genial ide :)

Du kan jo male emnerne sorte og kalde dem high-end feets with super advanced technology og du kan få 5000 for dem. Der
er
andre mennesker som laver forretning på den måde, og der er folk her på sitet som har købt sådanne produkter

Så er du jo ikke den første det har gjord det, nemlig at pakke dem pæn ind og male dem sorte, og så blive det til high-end
feets with super advanced technology, som er et fund til €5000.

Måske skulle du lave denne praktisk joke, nemlig at få en til at lave en flot designer emb. og få dem malet sorte, og sende
dem til en anerkendt udenlandsk tidsskrift, vedlagt en flot brochure hvor du komme med en mystisk teknisk forklaring på
hvorfor de virker, og selvfølige skal prissætte meget højt. Og mån ikke de falde for det.

Der er sikke nogle bruge på dette forum, der kan være behjælpelig med dette, at få sat denne praktisk joke i søen.

Ellers skal du hurtig få tage patent på den ide, ellers er den nogle andre der gør det, og de kan risiker at tjene formure på
din iden.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Det kune være rart hvis nogen kom på banen, som ved noget om hvordan gummi påvirker lydbølger. Det eneste jeg ved om det, er at hoppebolde tilbagekaster en stor del af den påvirkning, de bliver udsat for. Det er jo derfor de hopper så højt. Så teorien omkring disse fødder, altså at de skulle have en afkoblingseffekt, vil jeg gerne have uddybet.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det kommer an på hvordan gummiet (hvis det er gummi) påvirkes og om udformningen af gummiet - SMEs super pladespiller model 30 er jo ophængt i netop gummi-O-ringe og er så vidt jeg ved et "fort" mod udefrakommende svingninger.

Mine hoppeboldefødder afskærmer ikke fra disco trampe dans i gulvet men absorberer de vibrationer som skabes af de dybeste toner i højtalerene (20-200 hz eller ? )

Det behøver man så ikke en udregning for at finde ud af - man sætter bare en af fødderne oven på højtalerne når den spiller og presse foden ned med den ene hånd - med den anden hånd rør man bare højtaleren og så kan man mære forskellen

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det er vist en god måde du bruger til at finde ud af afkoblingsvirkningen. Har du prøvet andre former for afkoblingsfødder?

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hvor høj bliver denne "fod" egentlig?
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på disse er gode. Hvis man maler dem med sort, blank maling, ser de sikkert også ud :)

EDIT: Det er sådan en gummiprop som man kender fra fysiktimerne. De er blødere end hoppebolde.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Hvor høj bliver denne "fod" egentlig?

mellem 47-50 mm

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Ja, det er vist en god måde du bruger til at finde ud af afkoblingsvirkningen. Har du prøvet andre former for afkoblingsfødder?

Ja  - jeg havde en gang nogle audioteknicha fødder - de var fine til at justere højde med men deres interne fjedring var for blød til tunge plinte
- jeg har haft besøg af nogle der var lavet af sabaton/sorbatone kan ikke lige huske hvordan det staves - det virkede ok men ikke bedre en boldene
- så har jeg prøvet end sandwich sandkasse og sågar også støbte metal dørstoppere med med kraftig gummi under samt diverse skrid og gummimåtter

Æggebæger/hoppeboldløsningen er nok den hvor effektivitet/pris og udseende går bedst op i en højere  enhed

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:

Jeg er sikker på disse er gode. Hvis man maler dem med sort, blank maling, ser de sikkert også ud :)

EDIT: Det er sådan en gummiprop som man kender fra fysiktimerne. De er blødere end hoppebolde.

fordelen med æggebægerversionen er at de "holde" sammen på det - jeg ville være bange for at gummipropløsningen uden støtte ville kunne få det hele til at skride - og jeg vil nødig skulle samle min Garrard op fra gulvet - men måske man kan finde nogle metalrør at have dem i?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
det metafysiske splitsekund der går mellem køberen har skiftet til et sæt grand cru bolde til yderligere 5000
ekstra og så til at det går op for ham at han er blevet taget i hovede og röv og atter så den tid der går til at han indhylder sig
selv i selvbedrag for at undgå at erkende at han har smidt en formue ud af vinduet

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

klypstefan skrev:
2fe625b2220a.jpg">

fordelen med æggebægerversionen er at de "holde" sammen på det - jeg ville være bange for at
gummipropløsningen uden støtte ville kunne få det hele til at skride - og jeg vil nødig skulle samle min Garrard op
fra gulvet - men måske man kan finde nogle metalrør at have dem i?

Hvad mener du med skride? Hvis der kommer noget lim fra en limpistol på, tror jeg ikke der sker noget.

De er i øvrigt til at arbejde med, så mon ikke man kan proppe dem i et rør af en art.

Hvis bærerne klapper sammen i æggebægerversionen, kan man vel også fylde dem silikone. så falder de heller ikke
fra hinanden :)

Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Har hørt at Fabergé æg skulle give den bedste lyd!
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2011 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Har hørt at Fabergé æg skulle give den bedste lyd!
og fremfor alt for de virkelig få

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes