Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 18:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fup-sælger.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Fik denne mail:

i am Keith White From London UK .I am came Across your advert on website that you are in need of the above subject...I just want to let you know that i have it for sale and still in good condition..Let me know if you are still interested and i will get back to you with condition of the item and price thanks and hope to hear from you soon..contact number..+447031952786

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

no1Klein
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Har lige googlet tlf nr han sælger alt

gamle biler og andet 

Mvh no1

Til top Vis no1Klein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no1Klein

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Ja, prøv bare at "google" telefonnummeret, så er han afsløret.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Der behøver ikke være nogen man bag alle disse annoncer det kan være en boot der svarre på disse annoncer , de kan være kommet på den måde at en på HI4forall er blevet hacket og dermed givet sine oplysninger fra sig så er det bare at sende svar til alle på ens mail liste eller hvad den finder af e-mails på ens pc.De komme som regl fra orme og trojanske virusser.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:

Der behøver ikke være nogen man bag alle disse annoncer det kan være en boot der svarre på disse annoncer , de kan være kommet på den måde at en på HI4forall er blevet hacket og dermed givet sine oplysninger fra sig så er det bare at sende svar til alle på ens mail liste eller hvad den finder af e-mails på ens pc.De komme som regl fra orme og trojanske virusser.

madmax

Der er i hvert fald involveret en person. Jeg afslog hans tilbud om at købe en LD og ønskede ham held og lykke med salget. Derpå vendte han tilbage og spurgte om, hvad jeg så ville byde. Han sendte oven i købet billeder. Derfor kan det efter min største overbevisning ikke være tale om udelukkende en bot.

Er det tilfældet er den MEGET "smart"
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

det er det som regl det er en auto boot som sidder bag side , som svarre pr. automatik da du jo har svarret på en mail som du ikke kender , så har du måske hentet snavs som har scannet din mail liste  og wupti er du en såkaldt zombie maskine som andre kan bruge til at sende mails fra.Den har jo din mail adr. fordi du har svarret på mailen.

Pas på med at svarre på mails som man ikke kender.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Det er altså yderst sjældent man får en virus/tojan, hvor man ikke selv er skyld i det. Jeg har aldrig kørt med antivirus programmer kørende i baggrunden. Scanner en et par gange om året. Og det er ikke med de gængse antivirus programmer. Da men som regel skal køre i fejlsikret tilstand for at det nytter noget. De gange jeg har haft nogen, så er det altid programmer jeg selv har installeret, som har været inficeret. Der sker vel ikke andet ved at svare end at man får endnu mere spam.

Og det lyder vel som om det er en bot der spammer, og ved svar tager en person over. For som ppp_dk skriver så er det nok lidt usandsynligt at en bot kan svare på den måde og med billeder.
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Mjorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:

madmax

Var der ikke også noget med der for ikk så forbandet lang tid siden var en der havde hacket sig ind på h4a?...

kan ikke lade være med og tænke at det kunne være sådan noget en sådan handling har været rettet mod... :/

MJ
Til top Vis Mjorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mjorgensen

brr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Sendt: 04 November 2010 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Så er Keith dukket op igen. Har lige fået en ny mail fra ham igennem køb/sag forumet:

Afsender: Keith
Brugerprofil: Keith
Svaradresse: kwhite189@gmail.com

Mvh,
Brian
Til top Vis brr_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brr_dk

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Da "Keith" benytter sig af gratis mail-domæner, som hotmail.com, live.com og gmail.com, har jeg lukket af for at oprette nye bruger-logins med disse.

Jeg ved at det vil skabe nogle gener, men lige nu er det den eneste løsning, da personen bag er ret "agressiv".

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Betyder det, at alle som angiver eksempelvis en hotmail.com-adresse ikke kan bruge sitet længere, eller gælder det kun nye profiler? Hvad nu, hvis en allerede oprettet bruger ændrer sin mailadresse?

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 04 November 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Da "Keith" benytter sig af gratis mail-domæner, som hotmail.com, live.com og gmail.com, har jeg lukket
af for at oprette nye bruger-logins med disse.

Jeg ved at det vil skabe nogle gener, men lige nu er det den eneste løsning, da personen bag er ret "agressiv".

Kors, Mikkel, du er en handlekraftig mand med en rigtig brute-force løsning klar!
Er det ikke gået op for dig at der er rigtig mange der foretrækker en webmail-løsning, da man altid kan læse alle sine mails,
uanset hvilken pc man sidder ved?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 04 November 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Betyder det, at alle som angiver eksempelvis en hotmail.com-adresse ikke kan bruge sitet længere, eller gælder det kun nye profiler? Hvad nu, hvis en allerede oprettet bruger ændrer sin mailadresse?

Hallo, jeg anvender @gmail.com ... kan godt log'e på som normalt uden problemer 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 04 November 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Det er gælder kun ny-oprettelser, som vil være ramt af "lukningen" af gratis-domæner. Alle eksisterende logins vil virke uden problemer!

Når Keith og andre giver op, så fjerner jeg selvfølgelig blokeringen igen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 04 November 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Når Keith og andre giver op, så fjerner jeg selvfølgelig blokeringen igen
Det sker nok ikke lige med det samme, desværre!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hvad hvis jeg i mine profiloplysninger ændrer min mailadresse, f.eks for at få tilsendt mails vedr. køb-salg-bytte til en specifik mail, og senere ønsker at ændre denne tilbage til min nuværende hotmail-adresse.
Vil kontoen da blive inaktiv? Jeg har ikke tænkt mig at prøve det af lige nu, men ser gerne et svar herpå.
Og som jazzman er inde på, er det godt nok en ganske voldsom løsning på et problem, som nok ikke er det største for tiden.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 04 November 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Ja, det virker som en lidt overdrevet måde at løse problemet på - så slemt kan det vel ikke være?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 04 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Det er KUN ved nyoprettelser, at man vil opleve problemer !!!!

Ja, for uindviede kan det virke drastisk, men nu er det jo mig der modtager mails fra læsere, som oplever problemet med "Keith". Og jeg har vurderet, at det er nødvendigt at lukke af for NY-oprettelser via gratis mail-domæner. Om ikke andet, så i hvert fald for en tid.

Og jeg beklager virkelig de gener det medfører.

Skal vi ikke lukke den her? Det var ikke min mening at starte en diskussion om hvordan jeg administrerer siden (for det er ikke til diskussion, jævnfør retningslinjerne!). Jeg ønskede blot at informere jer om, at jeg har truffet den omtalte foranstaltning  

(PS. Det er lidt sjovt... havde jeg bare siddet dette overhørigt, så ville jeg med tiden høre for det. Nu gør jeg noget, og så hører jeg også for det. Hvor er livet underligt ind i mellen )

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Da "Keith" benytter sig af gratis mail-domæner, som hotmail.com, live.com og gmail.com, har jeg lukket af for at oprette nye bruger-logins med disse.

Er det ikke nemmere/mere skånsomt at blokere på ip nummer? Jeg formoder han er udlænding og at hans henvendelser kommer fra et forholdsvist beskedent antal ipnumre tilhørende hans udbyder? Antallet af reele brugere af et dansk hififorum som h4a i samme lokalområde i Skotland (eller hvor han nu kommer fra) er nok mindre antallet af danske hotmail/gmail brugere din blokering generer.

Hvis du kører en WHOIS på de ipnumre han skriver fra kan du se hvilken udbyder han bruger og også en mailadresse til deres abuse afdeling så du kan bede dem tage hånd om problemet. Hvis de er ligeglade kan du også se hvilken range af ipnumre de benytter og filtrere på dem istedet.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Sendt: 04 November 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu også det er en ganske dårlig idé, at lukke for oprettelser af gratis emails. Men det finder du nok ret hurtigt ud af
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes