Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 15:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hvilken PU? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 05 November 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Kontrapunkt h er også bare væsentlig dyrere end b eren. B eren står til ca 4600 hos W & H og Jubilee til ca 6000. Hmm det er svært. Jeg har brug for mere hjælp... Ellers tak for input Jazzmann

Mellem de to ville jeg nok vælge Jubilee, hvis prisforskellen "kun" er 1.400 kr. Men... Hvor ser du den til ca. 6.000 kr.?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 November 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hos william & thakker. Ca 1200 dollar. Men prøvede lige at klikke på køb med kontrapkt b og der sendte de ikke til Dk til den pris. Åbentbart kun til udvalgte lande..

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 05 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

Hej.

Hos william & thakker. Ca 1200 dollar. Men prøvede lige at klikke på køb med kontrapkt b og der sendte de ikke til Dk til den pris. Åbentbart kun til udvalgte lande..

Når jeg prøver ser jeg Jubilee til 999 EUR og Kontrapunkt B til 692,50 EUR, og der er ikke noget om at de ikke vil sende til Danmark (så langt som jeg kan komme uden at bekræfte købet). Men de 999 EUR er selvfølgelig også mere end 1.200 USD...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 05 November 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Du har ret Wymax. Det var fordi jeg kom ind på Ebay og William Thakker. Tror det har været noget man kunne byde på. Ved det ikke helt. Ved sku atdig ikke helt......
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 05 November 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du går helt galt i byen med nogen af dem... Det eneste du nok lige skal holde øje med er at Jubilee vist nok har noget lavere output, mener det er 0,3 mV.

Kontrapunkt B, som jeg selv har haft, spiller godt. Nogle vil sige lettere analytisk, men den er stadig musikalsk, og Hi-Fi World's (engelsk blad med kompetente skribenter) skrev "loves making music". Til prisen hos William Thakker mener jeg at den er et hit.

Kontrapunkt H ligger lidt under B, i hvert fald rent prismæssigt. På pris var modellerne i serien rangeret (dyr til billigere) C - B - H - A. Den fik for at være den milde af de fire, måske endda lidt mørk i det.

Jubilee var kongen af dem, med Shibata slibning hvor Kontrapunkt'erne var med Fritz Gyger.

Sammenlignet med de nye Cadenza er Jubilee = Black, mens Kontrapunkt B = Blue.

Men der er jo lige den dark horse der hedder Lyra Delos. Den er jeg selv temmelig lun på, og følger den nøje. Dens største problem er nok availability - nrå den kun produceres i begrænset styktal pr. måned kan det blive svært at få fat på en (tålmodighed kræves).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 06 November 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

tja, jeg vil holde mig til de nye Ortofon, syntes de er mere helstøbte i forhold til Per Windfelt's design. Cadenza Black vinder over Jubilee, med samme slibning og ca. output.

Tilbage til de 5k (eller er vi pass. det? - har ikke læst alle 9 sider) vil jeg holde på Rondo bronze

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 06 November 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

tja, jeg vil holde mig til de nye Ortofon, syntes de er mere helstøbte i forhold til Per Windfelt's design. Cadenza Black vinder over Jubilee, med samme slibning og ca. output.

Sikkert, men... Det er jo også en helt anden pris: Jubilee er nu til nedsat pris på ca. 7.500 kr, Black koster i omegnen af 12.500 kr.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 06 November 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Det afhænger jo af sælger
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 06 November 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Det afhænger jo af sælger
 

Jamen så er der jo ikke noget at betænke sig ved... Afsted med en bestilling på en Black til 7.500 kr., det fås ikke billigere

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 November 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

He he. Tror hellere jeg må prøve at forhøre mig lidt om de nye Cadenza modeller og priser på dem....inden jeg hopper ud og køber en af de gl kontrapunkt modeller. De er selvfølgelig attraktive pga den noget lavere pris. De 5k er udgangspkt i pris, men det skal ikke stå og falde på det hvis der kommer et godt tilbud på en go nål til en lidt højere pris
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 06 November 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være Cadenza, så tror jeg "the fun part" starter ved Blue. Den skulle være den lettere analytiske af dem, mens Bronze er den lidt romantiske. Black skulle forene alt det gode.

Jeg mener at man på nettet kan finde Noel Keywood's test i Hi-Fi World af Blue og Bronze, den beskriver forskellen mellem de to ganske godt, tror jeg.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 November 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ok , super Wymaxx. Det test vil jeg lige tjekke, og så håber jeg bare på at der er nogen der kan diske op med nogen gode priser Er der ventetid på den lyra delos....har du bestilt en?
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 November 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Hvis det skal være Cadenza, så tror jeg "the fun part" starter ved Blue. Den skulle være den lettere analytiske af dem, mens Bronze er den lidt romantiske. Black skulle forene alt det gode.

Jeg mener at man på nettet kan finde Noel Keywood's test i Hi-Fi World af Blue og Bronze, den beskriver forskellen mellem de to ganske godt, tror jeg.

Det er nogle fine ting han skriver om begge pu`er. Umiddelbart tror jeg at jeg hælder mest til Blue, også set ifht pris
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 06 November 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.

MVH
Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 06 November 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Er der ventetid på den lyra delos....har du bestilt en?

Lige nu er jeg kun i overvejelsesfasen, og vil gerne lige se tiden lidt an, om den nu også er det vidunder der prædikes om. Deres tidligere pickup'er har været til den lyse side, og jeg vil gerne være sikker på at det er rigtigt at de har bevæget sig den anden vej med de nye.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 November 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Aragon skrev:

Hej

Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.

MVH
Jan

He he, er gjort Aragon. Så må vi se om der er en go pris i vente
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 06 November 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Aragon skrev:

Hej

Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.

MVH
Jan

He he, er gjort Aragon. Så må vi se om der er en go pris i vente

Vi venter spændt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 06 November 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
sborup skrev:
Aragon skrev:

Hej

Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.

MVH
Jan

He he, er gjort Aragon. Så må vi se om der er en go pris i vente

Vi venter spændt

Det gør jeg også
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 07 November 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Ja, så tror jeg valget står mellem rondo bronze og cadenza blue...svært. Tror cadenzaen er mere langtidsholdbar,idet man ikke overvejer og opgradere lige med det samme igen. Er der nogen der har styr på hvor meget armen skal løftes på en rega p7? Og så er jeg egentlig også i tvivl om det kontralod der sidder på armen er tungt nok, idet ortofonen jo er noget tungere end rega exact. Er der nogen der har styr på det?
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4934
Sendt: 07 November 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

Ja, så tror jeg valget står mellem rondo bronze og cadenza blue...svært. Tror cadenzaen er mere langtidsholdbar,idet man ikke overvejer og opgradere lige med det samme igen. Er der nogen der har styr på hvor meget armen skal løftes på en rega p7? Og så er jeg egentlig også i tvivl om det kontralod der sidder på armen er tungt nok, idet ortofonen jo er noget tungere end rega exact. Er der nogen der har styr på det?

Hej Søren!

Jeg oplevede selv behovet for en tungere kontravægt på min Rega arm, da jeg skiftede til en tungere pickup. I teorien kan standard-loddet godt klare opgaven med en tungere pickup, men loddet kommer til at hænge helt uden for enden. Fordelen med et tungere og større lod er dels, at din arm får mere masse, men det betyder også at massen samles så tæt på lejet som muligt.

Jeg oplevede at armen skulle hæves ca. 2-3 mm., for at der er plads til Cadenza'en.

Nu har du jo tidligere skrevet, at du har en Plinius Koru RIAA. Og måske kan det godt blive for meget af det gode, hvis du kombinerer Koru med en Cadenza Blue, som har samme nøgterne og ligefremme lyd. Her kunne det være en fordel med en lidt rundere klang a la Cadenza Red eller Bronze. Ikke at lyden bliver forkert eller dårlig med en Cadenza Blue på din Koru, men det bliver lige på med detaljerne helt fremme.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes