| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 November 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
| Kontrapunkt h er også bare væsentlig dyrere end b eren. B eren står til ca 4600 hos W & H og Jubilee til ca 6000. Hmm det er svært. Jeg har brug for mere hjælp... Ellers tak for input Jazzmann |
|
|
Mellem de to ville jeg nok vælge Jubilee, hvis prisforskellen "kun" er 1.400 kr. Men... Hvor ser du den til ca. 6.000 kr.?
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 05 November 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hos william & thakker. Ca 1200 dollar. Men prøvede lige at klikke på køb med kontrapkt b og der sendte de ikke til Dk til den pris. Åbentbart kun til udvalgte lande..
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
|
Hej.
Hos william & thakker. Ca 1200 dollar. Men prøvede lige at klikke på køb med kontrapkt b og der sendte de ikke til Dk til den pris. Åbentbart kun til udvalgte lande..
|
|
|
Når jeg prøver ser jeg Jubilee til 999 EUR og Kontrapunkt B til 692,50 EUR, og der er ikke noget om at de ikke vil sende til Danmark (så langt som jeg kan komme uden at bekræfte købet). Men de 999 EUR er selvfølgelig også mere end 1.200 USD...
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 05 November 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret Wymax. Det var fordi jeg kom ind på Ebay og William Thakker. Tror det har været noget man kunne byde på. Ved det ikke helt. Ved sku atdig ikke helt......
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 November 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du går helt galt i byen med nogen af dem... Det eneste du nok lige skal holde øje med er at Jubilee vist nok har noget lavere output, mener det er 0,3 mV.
Kontrapunkt B, som jeg selv har haft, spiller godt. Nogle vil sige lettere analytisk, men den er stadig musikalsk, og Hi-Fi World's (engelsk blad med kompetente skribenter) skrev "loves making music". Til prisen hos William Thakker mener jeg at den er et hit.
Kontrapunkt H ligger lidt under B, i hvert fald rent prismæssigt. På pris var modellerne i serien rangeret (dyr til billigere) C - B - H - A. Den fik for at være den milde af de fire, måske endda lidt mørk i det.
Jubilee var kongen af dem, med Shibata slibning hvor Kontrapunkt'erne var med Fritz Gyger.
Sammenlignet med de nye Cadenza er Jubilee = Black, mens Kontrapunkt B = Blue.
Men der er jo lige den dark horse der hedder Lyra Delos. Den er jeg selv temmelig lun på, og følger den nøje. Dens største problem er nok availability - nrå den kun produceres i begrænset styktal pr. måned kan det blive svært at få fat på en (tålmodighed kræves).
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, jeg vil holde mig til de nye Ortofon, syntes de er mere helstøbte i forhold til Per Windfelt's design. Cadenza Black vinder over Jubilee, med samme slibning og ca. output.
Tilbage til de 5k (eller er vi pass. det? - har ikke læst alle 9 sider) vil jeg holde på Rondo bronze 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
tja, jeg vil holde mig til de nye Ortofon, syntes de er mere helstøbte i forhold til Per Windfelt's design. Cadenza Black vinder over Jubilee, med samme slibning og ca. output.
|
|
|
Sikkert, men... Det er jo også en helt anden pris: Jubilee er nu til nedsat pris på ca. 7.500 kr, Black koster i omegnen af 12.500 kr.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger jo af sælger
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Det afhænger jo af sælger  |
|
|
Jamen så er der jo ikke noget at betænke sig ved... Afsted med en bestilling på en Black til 7.500 kr., det fås ikke billigere 
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he. Tror hellere jeg må prøve at forhøre mig lidt om de nye Cadenza modeller og priser på dem....inden jeg hopper ud og køber en af de gl kontrapunkt modeller. De er selvfølgelig attraktive pga den noget lavere pris. De 5k er udgangspkt i pris, men det skal ikke stå og falde på det hvis der kommer et godt tilbud på en go nål til en lidt højere pris
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være Cadenza, så tror jeg "the fun part" starter ved Blue. Den skulle være den lettere analytiske af dem, mens Bronze er den lidt romantiske. Black skulle forene alt det gode.
Jeg mener at man på nettet kan finde Noel Keywood's test i Hi-Fi World af Blue og Bronze, den beskriver forskellen mellem de to ganske godt, tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok , super Wymaxx. Det test vil jeg lige tjekke, og så håber jeg bare på at der er nogen der kan diske op med nogen gode priser  Er der ventetid på den lyra delos....har du bestilt en?
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Hvis det skal være Cadenza, så tror jeg "the fun part" starter ved Blue. Den skulle være den lettere analytiske af dem, mens Bronze er den lidt romantiske. Black skulle forene alt det gode.
Jeg mener at man på nettet kan finde Noel Keywood's test i Hi-Fi World af Blue og Bronze, den beskriver forskellen mellem de to ganske godt, tror jeg. |
|
|
Det er nogle fine ting han skriver om begge pu`er. Umiddelbart tror jeg at jeg hælder mest til Blue, også set ifht pris
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
| Er der ventetid på den lyra delos....har du bestilt en? |
|
|
Lige nu er jeg kun i overvejelsesfasen, og vil gerne lige se tiden lidt an, om den nu også er det vidunder der prædikes om. Deres tidligere pickup'er har været til den lyse side, og jeg vil gerne være sikker på at det er rigtigt at de har bevæget sig den anden vej med de nye.
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
|
Hej
Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.
MVH Jan |
|
|
He he, er gjort Aragon. Så må vi se om der er en go pris i vente
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
Aragon skrev:
|
Hej
Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.
MVH Jan
|
|
|
He he, er gjort Aragon. Så må vi se om der er en go pris i vente |
|
|
Vi venter spændt 
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
sborup skrev:
Aragon skrev:
|
Hej
Nu er der godtnok kun en linie i GLI`s sidst indlæg - men mellem "linierne" læser jeg det som om, at det ville være en RIGTIG GOD ide at forhøre sig om en fornuftig pris på en Ortofon PU der.
MVH Jan
|
|
|
He he, er gjort Aragon. Så må vi se om der er en go pris i vente |
|
|
Vi venter spændt  |
|
|
Det gør jeg også
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så tror jeg valget står mellem rondo bronze og cadenza blue...svært. Tror cadenzaen er mere langtidsholdbar,idet man ikke overvejer og opgradere lige med det samme igen  . Er der nogen der har styr på hvor meget armen skal løftes på en rega p7? Og så er jeg egentlig også i tvivl om det kontralod der sidder på armen er tungt nok, idet ortofonen jo er noget tungere end rega exact. Er der nogen der har styr på det?
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
|
Ja, så tror jeg valget står mellem rondo bronze og cadenza blue...svært. Tror cadenzaen er mere langtidsholdbar,idet man ikke overvejer og opgradere lige med det samme igen . Er der nogen der har styr på hvor meget armen skal løftes på en rega p7? Og så er jeg egentlig også i tvivl om det kontralod der sidder på armen er tungt nok, idet ortofonen jo er noget tungere end rega exact. Er der nogen der har styr på det?
|
|
|
Hej Søren!
Jeg oplevede selv behovet for en tungere kontravægt på min Rega arm, da jeg skiftede til en tungere pickup. I teorien kan standard-loddet godt klare opgaven med en tungere pickup, men loddet kommer til at hænge helt uden for enden. Fordelen med et tungere og større lod er dels, at din arm får mere masse, men det betyder også at massen samles så tæt på lejet som muligt.
Jeg oplevede at armen skulle hæves ca. 2-3 mm., for at der er plads til Cadenza'en.
Nu har du jo tidligere skrevet, at du har en Plinius Koru RIAA. Og måske kan det godt blive for meget af det gode, hvis du kombinerer Koru med en Cadenza Blue, som har samme nøgterne og ligefremme lyd. Her kunne det være en fordel med en lidt rundere klang a la Cadenza Red eller Bronze. Ikke at lyden bliver forkert eller dårlig med en Cadenza Blue på din Koru, men det bliver lige på med detaljerne helt fremme.
|
| Til top |
|
| |