Emne: Hvilken PU? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke, og har ikke været intenderet som et personangreb når jeg kritiserer din måde at "argumentere" på.
Mogens, læser du hvad du selv skriver? "for overhovedet at udtale sig...." Helt ærligt.....
Mikkel, det har ikke noget med MC/MM at gøre. Det er argumentationsstilen - eller mangel på samme.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
Mikkel, det har ikke noget med MC/MM at gøre. Det er argumentationsstilen - eller mangel på samme.
|
|
|
Og det hører slet ikke til i denne tråd! Hvis I har behov for at diskutere MM vs. MC, eller argumentationsstil, så start en ny tråd! Det hører ikke til i denne tråd, og det har allerede fået lov til at køre for langt!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld for at jeg fortsat "forurener", men nogen mening har det da...
mogens_oestjyll skrev:
jazzman skrev:
Det har du helt ret i, Mogens. Det er bare ærgerligt, at du formulerer dig så det fremstår som om du har patent på den rigtige mening. |
|
|
Nu synes jeg ikke man skal lave personangreb på denne måde. Det duer bare ikke .
|
|
|
Jazzman's kommentar er bestemt ikke mere personangreb end at du betegner det han skriver som (and I quote) "sludder". Så nej - det duer bare ikke.
mogens_oestjyll skrev:
| Lad os holde op til emnet. Trådstarters emne, hvor han efterlyser hvilke pick upper, der kan være relevant for ham, når han skal skifte.
|
|
|
Lige præcis... Lad os holde os til emnet, dvs. hvad trådstarter efterspurgte. And I quote again:
"Kunne godt tænke mig og prøve en mc Pu". Se allerførste indlæg.
Det har - strengt taget - ikke noget med MI/MM at gøre.
Tilføjelse / yderligere præcision: Debatten om MI/MM har - strengt taget - ikke noget med tråden at gøre, da det ikke var det trådstarter efterspurgte, men kun hvilke MC der kunne være interessante. Så skulle al tvivl om sætningens betydning/mening være udryddet.
|
| Til top |
|
| |
mogens_oestjyll Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes jeg det er utroligt at du ikke respekterer Gige's formaning og stopper det personangrebs pjat. Men når du fortsætter, så tvinger du mig jo til at svare, selv om jeg egentlig helst havde været fri og bilagt det her på Gige's formaning.
Wymax skrev:
|
Undskyld for at jeg fortsat "forurener", men nogen mening har det da... |
|
|
mogens_oestjyll skrev:
jazzman skrev:
Det har du helt ret i, Mogens. Det er bare ærgerligt, at du formulerer dig så det fremstår som om du har patent på den rigtige mening. |
|
|
Nu synes jeg ikke man skal lave personangreb på denne måde. Det duer bare ikke .
|
|
|
wymax skrev:
| Jazzman's kommentar er bestemt ikke mere personangreb end at du betegner det han skriver som (and I quote) "sludder". Så nej - det duer bare ikke. |
|
|
Nu ville det være en god ide om du med det samme ophørte med at udtage citater ud af sammenhængen. Det er en skændsel uden lige. Sandheden er at jazzman beskyldte mig for at drage noget frem, der var uden substans uden videre begrundelse. Dertil svarede jeg :
mogens_oestjyll skrev:
| Du hævder , at der ingen faktuel substans er i argumentationen. Ud fra den logik, så er der ingen substans i noget som helst. Og det er selvfølgelig noget værre sludder. |
|
|
Så som du nok kan se var der tale om, at jeg alene sigtede til den logik, som jazzman betjente sig af, idet han uden videre slyngede ud, at mine oplevelser med det her var uden substans. Hvis de er det, så er alles erfaringer og oplevelser uden substans. Det er selvfølgelig noget sludder. Den enkeltes oplevelser har netop substans. Det vidner denne diskussion da i høj grad om. Alle gør jo gældende , at netop deres oplevelser har tilstrækkelig substans til at kunne udgøre et partsindlæg i denne tråd.
Så nu synes jeg ærligt talt du skal ophøre med det pjat , du har gang i. Det deltager jeg ikke i. Der er altså forskel på at reagere på en andens beskyldning om, at der ingen substans skulle være i det , jeg skriver og så at lave et angreb, der omfatter hele min persons stillingtagen til dette her med betegnelsen :
jazzman skrev:
| Det er bare ærgerligt, at du formulerer dig så det fremstår som om du har patent påden rigtige mening |
|
|
Bemærk her, at jeg reagerer på en konkret beskyldning og forsvarer mig og at jazzman fremsætter et angreb på hele min person. Det er faktisk fuldstændig uacceptabelt.
Lad gå med uenigheder, men ligefrem at lave personangreb på de personer, der fremfører en holdning, der kritiserer konkrete pick upper eller pick up principper, ja det er simpelthen uhørt. Mere har jeg ikke at sige til det.Jo...det har jeg..Jeg tror det vil være en god ide at lave en selvstændig tråd om MC vs MM(MI) og så holde den principielle diskussion deri. Du er velkommen til at oprette den.
mogens_oestjyll skrev:
| Lad os holde op til emnet. Trådstarters emne, hvor han efterlyser hvilke pick upper, der kan være relevant for ham, når han skal skifte.
|
|
|
wymax skrev:
|
Lige præcis... Lad os holde os til emnet, dvs. hvad trådstarter efterspurgte. And I quote again:
"Kunne godt tænke mig og prøve en mc Pu". Se allerførste indlæg.
Det har - strengt taget - ikke noget med MI/MM at gøre. |
|
|
Se, jeg er faktisk lidt træt af, at du uddrager citater ud af sammenhængen gentagne gange.
Trådstarter skrev flg. oplæg :
sborup skrev:
| ...Hvad har i af erfaringer m disse (min tilføjelse : henviser til MC), eller har I andre forslag |
|
|
Andre forslag kan vel sagtens betyde MM(MI). Det er jo et tolkningsspørgsmål.
Når trådstarter så senere efter en debat, hvori MM(MI) indgik skrev følgende :
sborup skrev:
| Ok det er også godt at reflektere over tingene indimellem (min tilføjelse:efter et indlæg af mig, hvori jeg nævnte MM som en bedre mulighed) |
|
|
så har trådstarter sådan set legitimeret, at også MM kan indgå i debatten.
wymax skrev:
|
Tilføjelse / yderligere præcision: Debatten om MI/MM har - strengt taget - ikke noget med tråden at gøre, da det ikke var det trådstarter efterspurgte, men kun hvilke MC der kunne være interessante. Så skulle al tvivl om sætningens betydning/mening være udryddet. |
|
|
Se ovenstående. Trådstartet har både efterlyst "andre forslag" (der kan tolkes både som andre MC'ere og MM(MI) og har senere på ingen måde ytret utilfredshed med, at der pågik en debat om MM (MI) også. Mange debattører - også indehaveren af sitet her - har bidraget med informationer om MM(MI) uden at nogen har brokket sig. Brokkerierne er alene møntet på de af os, der mener, at MM (MI) er MC overlegen. Mon det er helt tilfældigt?
Wymax..opret evt. en tråd om MC vs MM.
Jeg beklager overfor Gige, at jeg var nødsaget til dette, Havde faktisk mest lyst til ikke at fortsætte i denne tråd, men jeg blev nødsaget til i det mindste at argumentere for mine intentioner, så postulaterne udfra løsrevne citater ikke blev uimodsagt.
Jeg tror herefter at jeg er vælger at forlade denne tråd. For jeg synes ikke jeg har lyst til det game, hvor man ophører med at tale om emnet og i stedet for begynder med personanngreb.
Til trådstarter. Du ønskes al mulig held og lykke med din jagt på en god pick up. Håber du finder den rette for dig.
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så er det nok min tur til at melde ud efter som det er mig der har startet tråden .
Jeg må sige at jeg synes jeg har meldt rimelig klart ud at jeg ønsker at prøve en mc pu, da jeg har en mm pu nu....Så det jeg efterlyser er mc pu´er, erfaringer og hvilke der kunne være interessante i omegnen af de 5k. Plus-minus..
Det kan godt være det ikke er det mest korrekte i forhold til "masterbånd" jvf Mogens, men det er nu engang det jeg har lyst til at prøve og finder interessant pt! Så skulle det vist være på plads .
mvh Søren
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik jeg sagt at du absolut bør overveje:
Ortofon Kontrapunkt H
Ortofon Rondo Bronze
Laveste rillestøj! En væsentlig og overset parameter.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var jo som nævnt glad for min tidligere Kontrapunkt B (B for blå ), så den serie anbefaler jeg også gerne. C'eren skulle være en af de bedste til at track'e, har jeg læst et eller andet sted, men den var også den dyreste i serien.
Men kan Kontrapunkt serien stadig fås? A og B kan fås hos William Thakker i Tyskland, til en lav pris, her f.eks. B: http://cgi.ebay.com/Ortofon-MC-Kontrapunkt-B-Moving-Coil-car tridge-NEW-/400084795887?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item 5d26e981ef. Jeg mener at have læst at sælgeren er ok, og B'eren kostede tidligere 7.000 kr., nu omkring 4.700 kr.
Derudover er jeg ikke klar over om Kontrapunkt stadig kan fås, i Danmark, England, andre steder?
Så er der jo også Audio Technica AT33 i forskellige udgaver, som der også er mange fortalere for. Jeg har hørt en af dem (PTG var det vist) og synes egentlig den var ganske udmærket. Desværre har jeg ikke styr på om nogle af modellerne er mere et bedre køb end de andre når man kigger på pris/ydelse. Søg på "Audio Technica AT33" på eBay.com.
Skulle beslutningen falde på en Rondo Bronze, så vær opmærksom på prisen der kan ligge helt op til 5.700 kr. så vidt jeg kan se - men jeg har set den til lige under 5.000, så det burde den vel kunne fås til. Hos William Thakker på eBay står den til godt 4.300 kr.
Lyra Delos skulle være et hit ifølge de tyske magaziner, den har allerede været oppe at vende her i tråden, men er altså også noget over budget med 7.900 kr. hos Artsound.dk.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller på en Benz Ace Ls lige p.t. - den er lidt mere varm og fyldig i lyden end Rondo Bronze, men ikke så meget som de tidligere Benz pickupper har været det. Det er en pickup som i højere grad fokuserer på helheden end detaljerne. Reelt set er Rondo Bronze efter min mening bedre (flere detaljer), men også noget dyrere. Benz Ace Ls koster vejl. 3.500,-
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontrapunkt er blevet afløst af en ny (dyrere) serie, husker ikke lige navnet.
William Thakker er absolut en pålidelig forhandler. Jeg har gode erfaringer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Kontrapunkt er blevet afløst af en ny (dyrere) serie, husker ikke lige navnet. |
|
|
Jeps - meet the Cadenzas Cadenza serien har ligesom Kontrakpunkt fire pickup'er med forskellig farve og pris, hver især dyrket til et klangideal via forskellig nålefane og nål. Men ja, de er dyrere end Kontrapunkt var, og starter nu ved 6.700 og slutter ved 12.500. Den nye serie har dog også en mono model, det havde Kontrapunkt vist ikke.
jazzman skrev:
| William Thakker er absolut en pålidelig forhandler. Jeg har gode erfaringer. |
|
|
Jamen så er det jo bekræftet 
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får anbefalinger, mere eller mindre byggende på folks egne preferencer. Hvilket er naturligt nok. Så er det op til os, at beskrive vores indtryk godt nok, så du har noget at gå efter, når du træffer dit valg.
Hvis jeg skulle vælge en MC pickup, så blev det en Denon. Topmodellen har vidst været nævnt en gang. Den kender jeg ikke, men modellen under, DL-304, kender jeg vældigt godt. Den er karakteriseret ved at være meget naturlig og "uelektronisk" i klangen. Den har ikke i nogen særlig grad indbyggede "imponatoreffekter" og kunstige overlejringer af lyden. En MC med "hjerte og sjæl", og som man kan lytte på i timevis, uden at få trætte ører. Så hvis de egenskaber tiltaler dig, så er den bestemt et godt bud. Også selv om nogle vil mene at den ikke er dyr nok
Jeg formoder at samme egenskaber også gælder topmodellen DL-S1, måske bare endnu mere udpræget.
Enig mht williamthakker. Jeg har handlet der flere gange, og varerne bliver sendt prompte, og er altid 100% i orden.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
DL-S1 er faktisk "kun" en forbedret version af 304. Forbedringen består af en dyrere diamant, forgyldt tråd, lavere nålespids vægt, alt i alt højere opløsning og lynhurtige transienter. Jeg har sammenlignet med 304 og den har samme neutralitet som DL_S1. Men mangler lige det sidste. Min nye arbejdshest DL-301mk2 er knap så neutral, og forskellen består af en subjektivt højere grad af dynamik. Lidt ekstra headroom i form af 0,4mv kontra 0,16mv og deraf følgende gain er en fordel S/N mæssigt. Til pengene er det et hit, jeg fatter ikke at "Klubben" har overset den. Sammen med Jasmine LP2.0SE (modificeret) er der tale om en kombination der er svær at komme ude om.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
|
Ok, så er det nok min tur til at melde ud efter som det er mig der har startet tråden .
Jeg må sige at jeg synes jeg har meldt rimelig klart ud at jeg ønsker at prøve en mc pu, da jeg har en mm pu nu....Så det jeg efterlyser er mc pu´er, erfaringer og hvilke der kunne være interessante i omegnen af de 5k. Plus-minus..
Det kan godt være det ikke er det mest korrekte i forhold til "masterbånd" jvf Mogens, men det er nu engang det jeg har lyst til at prøve og finder interessant pt! Så skulle det vist være på plads .
mvh Søren
|
|
|
Jamen det tager jeg da til efterretning om end jeg er lidt ærgerlig over det. For jeg kan faktisk berette om, at jeg i aftes fik sat min billige, men sensationelle pickering xsv 3000 op og den lammetæver Rondo bronze så man ikke tror sine egne ører. Masterbåndkvalitet er nu engang det lydmæssigt bedste.
Hvis jeg endelig skulle pege på en MC pick up, der minder lidt om pickeringen, så må det blive en denon Dl 103 R. Den er langt lettere at lytte til på det lange stræk end rondo bronze og andre ortofon'er for den sags skyld. (ortofon'er præget af "farvelade" sound)
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for at kunne skrive at jeg er helt enig i at XSV 3000 er en fremragende PU. Jeg sled en op i 1978-80. Kan de stadig
fås?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Jeg er glad for at kunne skrive at jeg er helt enig i at XSV 3000 er en fremragende PU. Jeg sled en op i 1978-80. Kan de stadig fås? |
|
|
Øhh..det er lidt svært at svare på. For jeg ved, at Tweaker for ganske nyligt købte en ny Stanton 881, der grundlæggende er samme pick up. Der er nogle små lydmæssige forskelle på dem, men altså grundlæggende samme lyd. Så det kan da fra tid til anden lade sig gøre. Nåle kan stadig købes.
Men det er da et enormt problem at en 35 år gammel MM pick up i den grad gør totalt grin med dyre Ortofon MC konstruktioner. Her tænker jeg på de, jeg har haft for nylig og som jeg stadig har : Rohmann og rondo bronze. Ingen af disse 2 kan på nogen måde følge med Pickeringen'en.
Nuvel..det skal vi jo ikke diskuttere yderligere her i tråden.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mogens_oestjyll skrev:
sborup skrev:
|
mvh Søren
|
|
|
Jamen det tager jeg da til efterretning om end jeg er lidt ærgerlig over det. For jeg kan faktisk berette om, at jeg i aftes fik sat min billige, men sensationelle pickering xsv 3000 op og den lammetæver Rondo bronze så man ikke tror sine egne ører. Masterbåndkvalitet er nu engang det lydmæssigt bedste.
Hvis jeg endelig skulle pege på en MC pick up, der minder lidt om pickeringen, så må det blive en denon Dl 103 R. Den er langt lettere at lytte til på det lange stræk end rondo bronze og andre ortofon'er for den sags skyld. (ortofon'er præget af "farvelade" sound)
|
|
|
Mogens, jeg bliver nødt til at tage bladet fra munden nu... har du overhovedet lyttet til MC PU'er over 5000,-? For den lyd du beskriver at MC'er generelt skulle have er i særdelelshed typisk for MC'er under 5000,-! Du nævner selv DL103, og den er alt andet end neutral og slet ikke lig masterkvalitet. Den er grovkornet opefter, og savner detaljer i bassen, om end mellemtoneområdet er specielt for prisen - ikke for alle MC'er, kun for prissegmentet!
Jeg har faktisk en Cadenza med i min test af MC'er, og der er overhovedet ikke noget "farvelade" over den. Den er så neutral, at jeg næsten ikke tror mine egne ører!
Du skriver at du har bestilt en Lyra Delos, og hvis du ønsker masterbånd kvalitet, så vil jeg mene at du går galt i byen med Delos. For Delos har faktisk sin egen klang, som ikke har meget til fælles med tidligere Lyra-"lyd"!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
| Du nævner selv DL103, og den er alt andet end neutral og slet ikke lig masterkvalitet. Den er grovkornet opefter, og savner detaljer i bassen, om end mellemtoneområdet er specielt for prisen - ikke for alle MC'er, kun for prissegmentet! |
|
|
Der findes jo flere 103'ere efterhånden, og der skulle være forskel i lyden - men konstruktionsmæssigt er det vist det samme som altid, det er kun huset der varierer. Om det kan have så meget at betyde at f.eks. grovkornethed skulle forsvinde helt eller delvis aner jeg dog ikke - vil bare påpege at der findes flere versioner.
Mikkel Gige skrev:
| Jeg har faktisk en Cadenza med i min test af MC'er |
|
|
Labert! Cadenza regner jeg jo for toppen af poppen indenfor det (for mig) betalbare.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
mogens_oestjyll skrev:
sborup skrev:
|
mvh Søren
|
|
|
|
|
|
Mogens, jeg bliver nødt til at tage bladet fra munden nu... har du overhovedet lyttet til MC PU'er over 5000,-? For den lyd du beskriver at MC'er generelt skulle have er i særdelelshed typisk for MC'er under 5000,-! Du nævner selv DL103, og den er alt andet end neutral og slet ikke lig masterkvalitet. Den er grovkornet opefter, og savner detaljer i bassen, om end mellemtoneområdet er specielt for prisen - ikke for alle MC'er, kun for prissegmentet!
Jeg har faktisk en Cadenza med i min test af MC'er, og der er overhovedet ikke noget "farvelade" over den. Den er så neutral, at jeg næsten ikke tror mine egne ører!
Du skriver at du har bestilt en Lyra Delos, og hvis du ønsker masterbånd kvalitet, så vil jeg mene at du går galt i byen med Delos. For Delos har faktisk sin egen klang, som ikke har meget til fælles med tidligere Lyra-"lyd"!
|
|
|
Mikkel. Ja, selvfølgelig har jeg lyttet pick upper i alle prissegmenter og har tilmed ejet dem.
Jeg deler fortsat ikke den holdning, du gentagne gange, har gjort dig til talsmand for, nemlig at der skulle være en såbenbævnt snæver sammenhæng ml. pris og ydelse. Det er så forkert som noget kan være, når vi taler pick upper.
Denon Dl 103 R er nu engang tættere på den masterbånd kvalitet, som Pickeringen har end ALLE andre MC'ere, jeg har ejet og lyttet. Bemærk jeg ikke taler om standard udgaven.
Der er iøvrigt ikke nogen bestemt klang knyttet til pick upper under den og den pris, som du angiver. Jeg ved ikke hvor du har det fra. Det harmonerer på ingen måde med de erfaringer , jeg har. En Rohmann, som jeg har ejet, er suverænt den dårligste MC pick up, jeg nogensinde har ejet og det siger ikke så lidt (tror det var MF fra sterophile, der også var ude med kniven efter den). Og den er da vist noget dyrere end de 5K.
Der er en del, der mener, at Lyra er meget tæt på masterbånd kvalitet. Jeg er meger rolig mht. den Delos. Det er ganske enkelt fremragende uanset hva ddu måtte skrive. Jeg har mine kilder på den. Kilder som har forsynet mig med informationer om, at den pick up retteligt burde være i 20K klassen,eller rettere..kan sammenlignes med pick upper i den prisklasse. Det er korrekt, at Lyra med deres nye serie er gået væk fra den meget lyse klang. Det er bestemt det, der har gjort, at de nye skal rangeres som toppen af poppen indenfor MC
Den nye Lyra Kleos er den nye reference i stereoplay.
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok er Keywood inde på noget af det samme som Mogens_Oestjylland vedr. MC'eres mulige betoning i diskantområdet. Citat fra ovennævnte anmeldelse. Problemet optræder bestemt ikke hos Cadenzaerne iflg Keywood
"Cheap ones often, if not
always, track poorly, sound glassy in
the upper midband and have spitty
treble, attributable to the treble peak
that afflicts most - a good 90% - of
designs. Even the Ok Van den Hul
Canary I reviewed recently suffered
this problem".
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|