Diamagnetic skrev:
Mik112 skrev:
Regulatorene virker i mine ører super. Et kvantespring i forhold til LM78/79xx og en verden til forskel ifh.t Zener regulering. Om det er prisen værd i en 30 år gl. Hirage eller lign., er op til den enkelte at vurdere. De koster ca. 15 kr. stykket og vælter ikke et Hifi-projekt.
Jlbfan er jo igang med et nyt PCB-layout, og det koster 0 kroner at få regulatorene med i designet. De kan senere bare bypasses af Zener-dioder hvis det skønnes de lyder bedre 
|
|
|
I dine ører så har du for lidt erfaring vil jeg slå fast med 10 tommer søm. |
|
|
- Det kan jo være lidt svært mhp. serie-regulering på indsgangsdelen. Topspændingen her er jo med til at holde udgangseffekten nede, men jeg havde pønset lidt på en simpel serieregulering, evt. en shunt a la Lars "LC Audio" Clausen, efterfulgt af en konstantstrømsgenerator. Dem har jeg personligt ret gode erfaringer med til at holde styr på indgangs-støj. Måske får man en lidt elastisk spænding, men støjundertrykkelsen er fenomenal, resulterende i meget ren/sprød spændingsforstærkning.
De første par print bliver bare simple og rene uden silketryk, eller som deres Protopro, når så de vise sten er fundet, så kan det være jeg får lavet et par håndfulde, hvis der er nogen der vil være med...
JBLfan |