| Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Tweaker
Ok, der er mange der ikke har hørt de nye Rega pick upper eller for den sags skyld de nye pladespillere og er ens reference en 20 år gammel pick up, så er det nemmere at forstå. Jeg er dog stadig nysgerrig efter forslag til bedre pick upper i prisklassen.
|
|
|
Du har ret. Jeg udtaler mig om en gammel pickup, og generaliserer over noget jeg ikke har hørt. Det skulle jeg nok have ladet være med. Indrømmet . MEN, når jeg ser hvad der bliver sagt om Rega`s pickupper rundt omkring, så er det ikke just den store jubel der præger debatterne om dem. Jeg tror også at du dybest set godt ved, at Rega`s pickupper ikke er det de er mest berømt for.
Du får mig ikke til at pege på noget "bedre" eller "bedst til prisen". Sådan noget er en forhandler og importør "ting", som bliver brugt i flæng, når der skal sælges nogle bestemte ting. I mine øjne er det helt individuelt, hvad man syntes er bedst, til de penge man vil betale. Og ja, en Rega kunne også være det der passer bedst til nogle. Igen, jeg tror bare ikke det er mig.
Men nu har du da provokeret mig så meget, at jeg hellere må købe en, og prøve at høre sådan en selv 
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 681
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tweaker
Jeg behøver nu ike grave så dybt for, at vide, at det er pladespillerne der er de mest berømte, men selvom Siemans ikke er mest berømte for deres tog, så kan de da sagtens lave fine tog. Der er jo altid mange meninger om alt fra dit til dat og du finder ganske givet både anmeldelser og omtaler der er begejstrede, hvis ikke du kan finde dem, så hjælper jeg gerne
Måske det ville være den hjælp der efterspørges, hvis man rent faktisk bød ind med de pick upper der er interessante istedet for de man ikke mener er, selvom man ikke har hørt dem 
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan byde ind:
til 2500 kr ville jeg købe en Ortofon Rondo Red.
til 1000kr ville jeg købe en Ortofon MC15superII
til 500kr ville jeg vente og spare sammen.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Tweaker
Jeg behøver nu ike grave så dybt for, at vide, at det er pladespillerne der er de mest berømte, men selvom Siemans ikke er mest berømte for deres tog, så kan de da sagtens lave fine tog. Der er jo altid mange meninger om alt fra dit til dat og du finder ganske givet både anmeldelser og omtaler der er begejstrede, hvis ikke du kan finde dem, så hjælper jeg gerne
Måske det ville være den hjælp der efterspørges, hvis man rent faktisk bød ind med de pick upper der er interessante istedet for de man ikke mener er, selvom man ikke har hørt dem 
|
|
|
Din pointe er forstået 
Begejstrede anmeldelser kan man altid finde. Jeg syntes det er mere interessant hvad BRUGERNE mener. Så hvis du har positive tilkendegivelser fra Vinyl Engine, Audiogon, eller lignende fora, vil jeg da gerne se dem. Jeg tror ikke at jeg selv er stødt på nogen, men derfor kan man måske godt finde dem.
|
| Til top |
|
| |
ks27 Udelukket fra forum

Dobb.profil "lille_smed"!
Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dejligt at der er gang i min tråd .. men syntes den er gået over i noget om hvad jeg ikke skal købe
jeg er ude efter bud på hvad jeg skal købe , for at få det jeg ønsker .. det lyder ikke som om der er rage jeg skal gå efter ..
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega pladespillere er fine, deres pickuper er osse efter min mening kedelige.
Mit bud på pladespiller igen: En pro-ject til 5kkr. Tjek deres hjemmeside! Og skru en Ortofon på.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Hej KS27, hvis jeg husker rigtigt er beo1000 bygget på Thorens' gamle mellemhjulværk. Det er altså en klassiker, der kan bringes op på et niveau der langt overstiger de pladespillere der er nævnt i tråden! Prøv at søge lidt info om den, jeg er sikker på at du kan finde nogen der kan renovere den for dig. Den skal måske have en bedre arm, men værket er supergodt!
|
|
|
Du tænker nok på den der hed Beogram 3000 som er et Thorens 124m2 værk monteret i en Beogram plint.
Beogram 1000 er bestemt langt fra 124 værket, men der er selvfølgelig visse ligheder, blot er det mellemhjulet der kører på motoren, herfra med rem til pladetalerkenen. Men det er som sagt en rumlekasse af karat.
Beogram 3000 er noget helt andet, den kan godt være med det nye, men den er et dyrt bekendtskab, da reservedelene er vildt dyre, en ny rem og nogen nye mushrooms løber hurtigt op i en 1000kr, skal motoren og hodedlejet renoveres kommer du meget hurtigt til at bruge så mange penge at du kunne have købt en ny velfungerende pladespiller i den høje ende men den har en lyd som ingen anden, den har så meget enerti i pladetalerkenen af støbejern, (som i øvrigt kan give problemer med mc pu'er) at gangkonstansen er helt eminent men stadig er der et mellemhjul der kan give lidt rummel.
Men der er mange andre gode Thorens til gode brugte priser, eller en Technics 1210 , eller en Rega p3.
Mit bud på en god pu til under en plov, som kan mule mange til langt mere Audio technica at 95 __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ks27 skrev:
dejligt at der er gang i min tråd .. men syntes den er gået over i noget om hvad jeg ikke skal købe
jeg er ude efter bud på hvad jeg skal købe , for at få det jeg ønsker .. det lyder ikke som om der er rage jeg skal gå efter ..
|
|
|
Det må du undskylde. Det var ikke tilsigtet.
Men jeg ved ikke rigtigt hvad du søger efter. Der er jo kommet nogle forslag. Vi kan jo godt remse nogle flere mærker op, men hvor meget hjælper det dig?
Du behøver ikke at udelade Rega som en mulighed, fordi vi er et par stykker der ikke er helt vilde med deres pickupper.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes efter min mening ikke en billigere (og bedre) pl.spiller end Rega P2 P3 (Planar) til begynderen. Den kan når og hvis man ønsker det tweakes til nye højder for rimelige penge. Jeg ender ihvertfald altid med at købe en mere, når jeg har solgt den jeg havde før.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ks27 Udelukket fra forum

Dobb.profil "lille_smed"!
Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki
som jeg her skrevet før er at jeg er ude efter en spiller som er så naturlig så muligt og giver så meget luft i lyden som muligt .. det kræver mine højtaler for at spille ordenligt. den skal være på højde med en go cd afspiller
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo så mange muligheder, men jeg vil godt tilslutte mig jazzmans forslag. Det kunne jeg forestille mig, at du kunne bliver rigtigt godt tilfreds med.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser det egentlig ud med din RIAA? jazzman foreslår bl.a. en MC pickup, men det nytter ikke noget hvis din RIAA kun er til MM.
Hvilken pladespiller du vil købe afhænger også af hvordan du gerne vil betjene den. Nogle mener de ikke kan leve uden automatik i en vis grad, og så kunne den Denon være et godt tip. Kan du leve uden automatik er du bedst tjent med en af de simple modeller såsom Rega eller Pro-Ject, der begge laver fornuftige pladespillere. Thorens kan byde på lidt af hvert.
Af pickup ville jeg uanset pladespillervalg nok også helst kigge på Ortofon - de lader til at være godt med i alle prisklasser.
|
| Til top |
|
| |
Fralle Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører selv med en ortofon 2M Blue spændt for min rega p3-24 og er rigtig godt tilfreds hermed. Den spiller fint og sporer godt. Dog skal man lige være opmærksom på, at regas pickup'er er knap så høje som de fleste andre pickup'er, hvorfor en såkaldt 'spacer' til at hæve tonearmen lidt kan være en god idé ved brug af andre pickup'er. Der er dog delte meninger om, hvor vigtigt dette er for lyden.. Selv har jeg en 2 mm spacer på min og ortofonen slipper stadig kun lige akkurat skiven ved en 180 g lp, når jeg hæver den. Man kan dog vist justere armliften istedet?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge en god MM pickup (f,eks Ortofons 2M serie), og så skyde lidt flere penge efter en god MM RIAA. I mine øjne giver det meget mere kvalitet for pengene. Men det er så mig.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Pro-ject RPM 9.1 og en Ortofon Salza det spiller ihvertfald for mig, tror godt de kan opdrives brugt til en rimelig pris, men synes generelt at du får mest for pengene ved en Pro-ject pladespiller. Ellers er det også Ortofon Samba som også skulle gøre det fortræffeligt taget prisen i betragtning.
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |