Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Den sidste meter netkabel kan især gøre en forskel, i ens pengepung...... 
i er da ikke seriøse når i mener det gør en forskel på lyden er i vel?
|
|
|
et tysk high end blad Audio havde en stortest for nogle år siden , hvor de testede en større mængde netkabler, i alle prisklasser, og de nåede frem til at netkabler ingen eller kun havde meget lille indflydelse på lyden, og de har derfor ikke testet netkabler siden, de har lidt den samme holdning til signalkabler og ht kabler hvor konklusionen er at det kan svare sig at udskifte lakridskablet med et kvalitetskabel, men at dyre eksotiske kabler er spild af penge, så de anbefaler derfor ikke kabler over de 100 euro, det kan nok være at de tyske distributører fik kaffen galt i halsen, med den holdning fra et så stort meningsdannede blad som Audio. derimod mener de at strømrensere har en positiv virkning på lyden __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
tube mania skrev:
Gad vide hvad der sker hvis jeg oversætter alle 10 *hifi løgne*...jeg kan vist lige nå det inden kl.12, men det burde vel ikke være nødvendig med alle de kompetente mennesker der er her.
|
|
|
Min favorit er punkt 2 - den må du da være den rigtige mand for at oversætte Men det er jo kun en løgn...
|
|
|
Jeg tør ikke bringe en oversættelse af P.2 for se nu hvad der er kommet ud af den første oversættelse jeg bragte(en afsporet tråd) og som jeg lavede aht. nhj4, men bortset fra det erklærer jeg mig enig med manden...det var nok en overraskelse. Det er jeg simpelthen nød til idet jeg er uddannet elektronik-tekniker mm og som sådan ved jeg han har ret, MEN min rørforstærker har han ikke hørt Og til jer 'net-kabel fanatikere' glæd jer da over at i har hørt *lyden* så kan vi andre ærgre os over at vi aldrig får den gode lyd som ultra super sonisk kostbart netkabel bibringer. Og nu skal der slåes græs
mvh
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Og til jer 'net-kabel fanatikere' glæd jer da over at i har hørt *lyden* så kan vi andre ærgre os over at vi aldrig får den gode lyd som ultra super sonisk kostbart netkabel bibringer. Og nu skal der slåes græs
mvh
|
|
|
Jeg er da glad for mine gode netkabler, men de tusser de har kostet, er ikke i sig selv en bibringer af supersonisk god lyd. Det er nok snarere de første mange, mange tusser, som jeg har lagt i hifi inden jeg købte netkablerne, som har bragt en god basis, for at kunne høre forskel...
Til sammenligning mæker man nok ikke så stor forskel på Michelin og Pirelli, hvis man kører en Smart-car. Men kører man eksempelvis en Ferrari, er der større chance for at man kan mærke forskel...
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun 'Corvette'
mvh
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes nu, som mange andre, at kabeldebatten er helt afsporet. For mig giver det meget god mening at investere i kabler af fornuftig byggekvalitet (så holder de lidt længere) og evt. med skærm (for at mindske interferrens). Men jeg må sige at når jeg er nået dertil, så foregår valget altså mest på udseendet.
Alle de sjove eksotiske teorier om hvorfor man skal købe et bestemt kabel, ser jeg nu mest som reklame/markedsføring på linie med alle andre a/v produkter. Som jeg ser det er der ikke den store forskel på det og et samsung tv der reklamerer med DNR, edge enhancement og dynamisk kontrast på 1.000.000:1 - funktionerne er der, men de er reelt ubrugelige. Jeg kan da godt se hvorfor en dims af elfenben der er slebet af en jomfru på 27 år og 254 dage er dyrere end den tilsvarende dims lavet af egetræ i en CNC-maskine, men det gør den jo ikke nødvendigvis bedre (dette er et tænkt eksempel og jeg kan ikke linke til dimsen).
Når det så er sagt, så kunne jeg ikke rigtigt være ret meget mere ligeglad med hvad folk bruger deres penge på. Hvis der er nogen der smider en masse penge efter kabler, så fred være med det. Derfor plejer jeg også at blande mig udenom disse diskussioner. Jeg er bare ikke sikker på det i ret mange tilfælde er dét værd i forhold til resten af setuppet - et sæt bedre højttalere, eller ikke mindst bedre akkustik vil gøre langt større forskel. Jeg vil mene at det rum man bruger sætter grænsen for hvor meget man kan opgradere før pengene er spildt og der reelt ikke sker en forbedring __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jeg har kun 'Corvette' ja, Corvette er også lige mig gerne med 7/800 heste 
hej tube, jeg tror at dit anlæg/setup er så godt skruget sammen at det er ligeglad med hvilken netkabel der kommer på for jeg kan se at du har gjort er fanes flot stykke arbejde, en god strøm forsyning er sikkert ligeglad med hvelken netkabel der bliver sat i røven på den og jeg kan se du har en god over dimisineret strømforsyning i din forstærker 
mvh |
|
|
__________________ Gode vellydende komponendter og en god lodeklat er vejen fren til god lyd, hilsen nhj4
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...eller også er jeg ved at blive døv (alders- betinget) men det er rigtig jeg ikke mangler strøm...hverken den vedvarende eller den 'on demand'...den kan også bruge det...den gir virklig smæk i nummeren
mvh
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Gode vellydende komponendter og en god lodeklat er vejen fren til god lyd, hilsen nhj4
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch nævnte et produkt - måske lårrullet af en 27 årig. Det er i min optik et bedre "moralsk" køb - end et ditto lårrullet af en 5 årig underbetalt øst-lænding
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 398
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da klart at man kan høre forkel på netkabler: Inden jeg fik mit mega dyre high end cabel lød mit anlæg som en gammel rusten fuksvans. Det var som om lyden var lidt savtakket. Heldigvis kan jeg nu nyde min strøm meget renere med mit super netcabel. Desværre er cabelet meget afslørende, som nu f.eks da naboen slog græs der tror jeg problemet var at klingerne på græsslåmaskinen vender magnetismen i jorden som jo er i forbindelse med jordspyddet og det kan mit cabel godt mærke. Jeg bad ham holde op med at slå græs og det hjalp med det samme.
Hvad er den laveste form for vid?
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
Det er da klart at man kan høre forkel på netkabler: Inden jeg fik mit mega dyre high end cabel lød mit anlæg som en gammel rusten fuksvans. Det var som om lyden var lidt savtakket. Heldigvis kan jeg nu nyde min strøm meget renere med mit super netcabel. Desværre er cabelet meget afslørende, som nu f.eks da naboen slog græs der tror jeg problemet var at klingerne på græsslåmaskinen vender magnetismen i jorden som jo er i forbindelse med jordspyddet og det kan mit cabel godt mærke. Jeg bad ham holde op med at slå græs og det hjalp med det samme.
Hvad er den laveste form for vid?
|
|
|
Skulle ovenstående være vid?  Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
hasselbaink skrev:
Det er da klart at man kan høre forkel på netkabler: Inden jeg fik mit mega dyre high end cabel lød mit anlæg som en gammel
rusten fuksvans. Det var som om lyden var lidt savtakket.Heldigvis kan jeg nu nyde min strøm meget renere med mit super
netcabel. Desværre er cabelet meget afslørende, som nu f.eks da naboen slog græs der tror jeg problemet var at klingerne på
græsslåmaskinen vender magnetismen i jorden som jo er i forbindelse med jordspyddet og det kan mit cabel godt mærke. Jeg
bad ham holde op med at slå græs og det hjalp med det samme. Hvad er den laveste form for vid?
|
|
|
Skulle ovenstående være vid? Mvh.Niels |
|
|
Det er når kabler ikke er prøvet ved personen og der ingen indsigt i kablers virkemåde er, så skriver man sikkert sådan.
|
Til top |
|
|