Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvad er den ringeste del (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:

"Forvrængning er veldefineret, så det kan vi to nok ikke lave om på

En utrænet med ringe evner har ingen kontrol over lyden, og en uddannet, veltrænet med rige evner ved nøjagtig hvor grænsen er, og tipper den lige over grænsen. Toner bliver urene/uldne/skingre/hvæsende... får en anden klang.

Hvis du (udover redekam) har haft nogle års uddannelse på eller var fortrolig med flere instrumenter, var det jo lidt nemmere. Men kontakt en uddannet musiker i dine omgivelser, og lad ham/hende vise dig det. De fleste er flinke og hjælper dig gerne Freddy."

Nok lige nødt til at kommentere denne passus - da en sådan ikke kan stå umodsagt:

FinnC - du skriver fint men din research mangler lidt  - og således kan jeg fortælle dig, at min erfaring udi redekamme nok ikke er så stor, men jeg har været guitarist siden slutningen 60'erne og har såmænd øvet mig på "Hey Joe" mens Hr. Hendrix var i live. Siden har jeg uafbrudt spillet og sunget fast og i mange år indtægtsgivende. Desuden er jeg lydmand og fungeret som en sådan ca. 22 år og har stort set lavet lyd til alt, hvad du måtte kunne komme i tanke om - lært i hvert fald 40-50 lydmænd op, hvoraf nogle gør sig internationalt + meget mere, som er relateret til live-musik, så jeg tror ikke, at jeg behøver at få den omtalte hjælp - den hjælp som jeg måtte have brug for, ved jeg hvor jeg kan hente og jeg deler såmænd også gerne selv ud af mine erfaringer - blandt andet i denne tråd samt paralleltråden, hvor jeg stadig venter lidt på dig.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2010 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Hr. FinnC:

Jeg tror slet  ikke, at det er dig, som har fat i den lange ende, hvad dette angår - dine ellers fine forsøg på eksemplificering er noget vås. - og de vil kræve en ordentlig debat - og så tror jeg da, at vi i debatten er nødt til at få kigget lidt på, hvordan DU definerer forvrængning og hvordan jeg - og sikkert mange andre definerer det.

Jeg opretter en tråd omkring emnet: Kan en akustisk frembragt lyd være forvrænget - herunder lyde afgivet fra akustiske musikinstrumenter?

Tråden er her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84736&P N=1&TPN=1

Emnet er ikke helt i tråd med emnet i indeværende tråd - så derfor. Du i særdeleshed og selvfølgelig andre interesserede er velkomne til at deltage.

Noget siger mig du blev fornærmet uden grund Freddy, men tråden har jo et konkret område, som jeg er interesseret i, så mit svar var alene almindelig høflighed/venlighed på et helt andet område. Jeg har både nogen uddannelse og spiller flere instrumenter.. samt kender dele af den verden indefra.

Dine oplevelser når i hygger jer med spaden kender jeg godt fra mange år tilbage, hvis Brødr. Jørgensen siger dig noget, har du et fingerpeg   Men jeg har aldrig dyrket guitar eller har interesser der. Hyg dig med dit emne, og jeg vil fortsætte min jagt efter bedre lyd fra højttaleren.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes