Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: XLR i mellemklassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Mit setup består af følgende: Thule IA150, DacMagic, Sony S360 Blu-ray afspiller, og et par Linn Ninka højttalere; det er da et middelmådigt setup vil jeg da mene og i mine ører synes jeg det gør det fremragende.

Men mit spørgsmål går så ud på om jeg vil kunne hente noget ved at købe et godt XLR kabel der skal forbindes imellem DacMagic og Thulen? Altså er konstruktionen i en DacMagicen samt Thulen nu også bygget på en rigtig balanceret konstruktion?

Har kig på et VDH "The waterfall" som jeg kan få til godt de samme penge, som et Supra EFF-IXLR, så mit budget løber op i 700krs klassen, måske er der også andre bud til et kabel i det segment?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med et brugt kimber timbre xlr, de ses jævnlig på www.ebay.co.uk

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 August 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Der har lige været en tråd om rca VS xlr. Man skal man nok høre nogen, der kender til opbygningen på Thulen og DacMagic.

Men hvis du vil kigge på ebay.co.uk så kig også på ebay.de

Tyskland er generelt meget billigere med forsendelse end England, der er ligeså dyrt som Danmark, hvis ikke dyrere (på forsendelsen).

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 August 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en DacMagic og oplevede en klar forbedring af lyden over XLR udgangen men jeg havde ikke en XLR indgang, så jeg brugte bare et billigt XLR til Phone. Det er efterhånden et "kendt" tip til DacMagic at bruge XLR udgangen for at få bedre lyd... der er skrevet meget om det på www.nerds.dk og www.head-fi.org og selvfølgelig her på forum'et.

Hos en bekendt som også har en DacMagic var der også en lille forbedring og her kører han fuldt balanceret.

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 August 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hvis pengepungen ikke er tilstrækkelig "tyk" så er XLR bygget hos Neutrik et godt kvalitet kontra pris
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 August 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at Anders Thule altid har slået på, at hans produkter var bygget op som "rigtig balanceret", så jeg vil gå ud fra, at der er tale om ægte balanceret konstruktion.

Hvad der er gældende for DAC'en tør jeg ikke udtale mig om.

Jeg har før haft både en Thule forstærker samt CD-afspiller, og det spillede fremragende sammen med Argentokabler.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene indtil videre, det må altså være den rigtige løsning at jeg behandler signalet med et XLR kabel, der er vidst ingen tvivl nu når Thulen skulle være fuldt balanceret, samt at DacMagicen skulle lyde bedre.

Men så kommer det store kabel spørgsmål, som nogle allerede har forslået, men hvad er jeres grund til netop at dette kabel er så godt, umiddelbart har jeg den holdning at kablets ledere skal være en blandet legering, såsom sølv/kobber, hvad siger i?

Uha det ser spødt ud det Kimber, hvordan er det opbygget?

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Sendt: 02 August 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Både VDH "The waterfall" og Supra EFF-IXLR er glimrende valg i det prisleje du kigger.

Her er en anden Supra variant som jeg kun hørt godt om: http://cgi.ebay.de/Supra-DAC-XLR-Kabel-1-Meter-NEU-/37029824 9399?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item56 377ee0b7

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Både VDH "The waterfall" og Supra EFF-IXLR er glimrende valg i det prisleje du kigger.

Her er en anden Supra variant som jeg kun hørt godt om: http://cgi.ebay.de/Supra-DAC-XLR-Kabel-1-Meter-NEU-/37029824 9399?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item56 377ee0b7

Ok det kabel har jeg ikke lige hørt om før, men efter hvad jeg kan se på Supras model liste over kabler, ligger det lige et tak under EFF-I kablet, men det har vel ikke så meget at sige, det er jo mere praksis testen der er den afgørende faktor, har du prøvet det op imod EFF-I kablet?

Har engang prøvet VDH D102 mkIII tror jeg nok det hedder, og det var udmærket, og "The waterfall" er jo storebroderen kan man sige, nogen der har prøvet dette kabel i forhold til eks. D102 eller andre, vil snart gerne have en afgørelse :)

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
mbull skrev:

Ok det kabel har jeg ikke lige hørt om før, men efter hvad jeg kan se på Supras model liste over kabler, ligger det lige et tak under EFF-I kablet, men det har vel ikke så meget at sige, det er jo mere praksis testen der er den afgørende faktor, har du prøvet det op imod EFF-I kablet?

Har engang prøvet VDH D102 mkIII tror jeg nok det hedder, og det var udmærket, og "The waterfall" er jo storebroderen kan man sige, nogen der har prøvet dette kabel i forhold til eks. D102 eller andre, vil snart gerne have en afgørelse :)

Nej, jeg har ikke prøvet dem selv, men har læst et par test af begge i tidens løb. Skulle være glimrende til prisen

Der en kort test af DAC versionen her: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/335

Mit anlæg...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Tak for svarene indtil videre, det må altså være den rigtige løsning at jeg behandler signalet med et XLR kabel, der er vidst ingen tvivl nu når Thulen skulle være fuldt balanceret, samt at DacMagicen skulle lyde bedre.

Men så kommer det store kabel spørgsmål, som nogle allerede har forslået, men hvad er jeres grund til netop at dette kabel er så godt, umiddelbart har jeg den holdning at kablets ledere skal være en blandet legering, såsom sølv/kobber, hvad siger i?

Uha det ser spødt ud det Kimber, hvordan er det opbygget?
Både kimber PBJ og Kimber Timbre benytter 3 stk flettet cu ledere, PBJ er pvc isoleret og Timbre er teflon isoleret ellers er de ens, begge modeller kan købes i løbene meter fra rullen hvilket går at der også ses en del 2nd-hand kabler med andre stik en lige dem kimber bruger.

http://www.kimber.com/products/interconnects/analog/pbj/

http://www.kimber.com/products/interconnects/analog/timbre/

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

VDH kablerne spiller altså meget forskelligt fra model til model. Synes personligt bedre om D102 end om Waterfall, men det er
jo en smagssag. Har du ikke en HFK i nærheden der kan låne dig Waterfall'en ?

Supra er ikke min kop the, så dem skal jeg undlade at kommenterer på, men Kimper ender saom regel i et godt resultat.

Går selv og venter på en XLR udgave af QED Signature Audio. Det kabel er sgu for fedt, men desværre ingen XLR udgaver pt.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Vincent laver også et high end XLR kabel der spiller superflot sammen med Thule.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:
Usse skrev:
mbull skrev:

Nej, jeg har ikke prøvet dem selv, men har læst et par test af begge i tidens løb. Skulle være glimrende til prisen

Der en kort test af DAC versionen her: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/335

Ok kunne være man skulle prøve at give dem et lyt, Supra har jo med tiden fået meget ros i diverse magasiner mv. Hvordan er kvaliteten på Supras egne XLR stik? Kunne jo være man skulle smide nogle andre stik på hvis de ikke er af en ordentlig kvalitet?

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
VDH kablerne spiller altså meget forskelligt fra model til model. Synes personligt bedre om D102 end om Waterfall, men det er
jo en smagssag. Har du ikke en HFK i nærheden der kan låne dig Waterfall'en ?

Supra er ikke min kop the, så dem skal jeg undlade at kommenterer på, men Kimper ender saom regel i et godt resultat.

Går selv og venter på en XLR udgave af QED Signature Audio. Det kabel er sgu for fedt, men desværre ingen XLR udgaver pt.

Ja det er nok ikke andet for end at prøve at lave en lille kabeldyst med intens lytning med de kabler der nu er blevet opremset her indtil videre, så må jeg forbi hifiklubben og låne nogle VDHer, måske vente til QED signaturen kommer i XLR :) Sjovt så meget QED har udviklet sig kan huske bare et par år tilbage, der var der ikke meget at råbe hurra for, og det var næsten kun discount kabler de producerede :)

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:

mbull skrev:
Usse skrev:
mbull skrev:

Ok det kabel har jeg ikke lige hørt om før, men efter hvad jeg kan se på Supras model liste over kabler, ligger det lige et tak under EFF-I kablet, men det har vel ikke så meget at sige, det er jo mere praksis testen der er den afgørende faktor, har du prøvet det op imod EFF-I kablet?Har engang prøvet VDH D102 mkIII tror jeg nok det hedder, og det var udmærket, og "The waterfall" er jo storebroderen kan man sige, nogen der har prøvet dette kabel i forhold til eks. D102 eller andre, vil snart gerne have en afgørelse :)

Ok kunne være man skulle prøve at give dem et lyt, Supra har jo med tiden fået meget ros i diverse magasiner mv. Hvordan er kvaliteten på Supras egne XLR stik? Kunne jo være man skulle smide nogle andre stik på hvis de ikke er af en ordentlig kvalitet?

Vincents High End XLR er altså væsentligt bedre end Supra's. Du skal op i den dyre ende af Supra for at få et bedre kabel end Vincents. Bare mit råd.

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
mbull skrev:
Usse skrev:
mbull skrev:

Jeg tror faktisk at Supra's stik er glimrende. Hvis du er indstillet på at købe stik også, så vil jeg foreslå at du i stedet udvider beløbsrammen til et dyrere kabel

Jeg har selv gode erfaringer med VdH kabler, især modellen Integration var et super køb til prisen. The Waterfall er vistnok afløseren og i givet fald ville jeg bestemt gå efter det kabel. Giver Hifiklubben ikke returret?

Jeg har også gode erfaringer med kabler i PCOCC kobber. Det her f.eks. ser rimeligt ud: http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/13-oyaide-pa-02- tx-signalkabel/

Mit anlæg...

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke fået købt nogen af de kabler der er blevet opremset indtil videre, men eftersom jeg har fået købt en Thule Sprit CD 150 fik jeg pruttet et Argento Cobber XLR kabel med og det spiller mildest talt perfekt på mit setup, det har dog ikke udelukket en gennemløbende test for at høre om der er noget der skulle være bedre. Kunne være nice hvis der er nogen fra det sønderjyske nær Kolding området der havde mod på lidt af en kabeldyst ;)

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Jeg har desværre ikke fået købt nogen af de kabler der er blevet opremset indtil videre, men eftersom jeg har fået købt en Thule Sprit CD 150 fik jeg pruttet et Argento Cobber XLR kabel med og det spiller mildest talt perfekt på mit setup, det har dog ikke udelukket en gennemløbende test for at høre om der er noget der skulle være bedre. Kunne være nice hvis der er nogen fra det sønderjyske nær Kolding området der havde mod på lidt af en kabeldyst ;)
Tror det er et udemærket kabel, har selv hafr Argento silver xlr, det var også et ok kabel til pengene.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes