Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 08:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Præstens anlæg - Holfi+Mørch+Peak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Knudsen: Så var det jo fedt at jeg solgte min ZAP igår  Men i følge det du skriver så har Holfi fat i noget af det rigtige? Måske skulle jeg prøve at få fat i endnu en Power 8, og se hvad der sker...  Tak for rådet, i hvert fald

Nå, ellers går det sgu nok, vil som sagt prøve noget nyt næste år.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 22 December 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Du har da forhåbenligt ikke allerede skildt dig af med den dejlige zap?!?!

Det var ikke længe den fik lov at glæde.

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 22 December 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Måske skulle jeg prøve at få fat i endnu en Power 8, og se hvad der sker...

Jeg syntes helt sikkert du skal prøve at lytte med een mere Power 8 og køre bi-amp. Det nummer har jeg efterhånden lavet med mange forstærkere og det har hver gang løftet musikken markant.!

Hvilken version var det for øvrigt af ZAPsolute du havde...? Jeg kan  se det ikke er den nye Mk4...?

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 22 December 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Det var en mk2, opgraderet med ULC moduler. Det skulle gøre den til en mk3? Ved ikke om der er andre forskelle på mk2/3.

Har truffet aftale om at låne en Power 8 hen over julen, så nu får vi se.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
prosound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 23 December 2004 kl. 04:15 | IP-adresse registreret  

hej præst. tror ikke det vil hjælpe med en holfi mere og biamping. det får du vel mere strøm, men stadigvæk samme spænding ved? ifølge min erfaring er det nok bedre at sælge den lille holfi og investere i et størrer effekt-trin?

__________________
When i see a pretty girl walking down the street one part of me wants to take her out and treat her really nice, another part of me wants to see how her head looks on a stick. Ed Gein
Til top Vis prosound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prosound
 
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 23 December 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej Præst!

-Udemærket med nye, dog lidt rodet, billeder...

-stadig lidt misundelig på heliconnerne...

-Min erfaring er god med at bi-ampe, det er da i al fald et forsøg vær... (selvom Holfi ikke anbefaler det på deres forstærkere)

 

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 23 December 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hey Munk!

Nå, så kom du ud af busken

Der er indtil videre ikke involveret nogle penge i at prøve at bi-ampe, har lavet en aftale med din "skolekammerat".

Prosound: Jeg er klar over det med strøm/spænding, men i og med at den enkelte forstærker ikke skal levere så meget strøm, belastes de ikke nær så hårdt. Nu får vi se, har tænkt mig at prøve både "vertikal" og "horisontal" bi-amping.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 23 December 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

-Har jeg været i en busk?

-Det ka jeg sq ik huske, det må ha været en go aften... 

Så længe du kan forsøge forskellige opstillinger gratis, er det da bar at gi den gas. På et eller andet tidspunkt rammer du vel plet...

 

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken
 
Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 24 December 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

prosound skrev:
...tror ikke det vil hjælpe med en holfi mere og biamping. det får du vel mere strøm, men stadigvæk samme spænding ved?

Der er jeg helt uenig. Det er ikke kun et spørgsmål om spænding... og strøm for den sags skyld. Nu er det jo således hvis du bi-amper, skilles højttaleren i 2 (eller 3 for nogle) og hver forstærker i en bi-amp (tri-amp) løsning er således kun "halvt" belastet... Strømmæssigt set har du dermed også ca. dobbelt så meget strøm til rådighed til hver højttaler. Jeg vil sige at med små forstærkere så er det en KÆMPE fordel... For det andet så får man også adskilt bas/diskant således de ikke har indvirkning på hinanden. Lidt teknik: "Problemet" jeg hentyder til er at forstærkeren ser ind i en induktiv belastning og denne vil hele tiden gøre modstand mod enhver forandring... men forstærkeren har jo som oftest magten... eller næsten... Denne modstand mod forandring overlejres jo således ikke fra bas til diskant og omvendt ved bi-amping. Det er bla. også af denne grund man laver bi-wiring af sine højttalere.

omvendt set hvis du har en kæmpe forstærker med masse af saft og kraft (>300Watt), får du ikke det store ud af at bi-ampe... her har du jo "nok" af det hele set fra dit effekt-trin...Wink

Den sidste gang jeg lavede dette "stunt" med bi-amp var med 2 stk Linn LK85 på et sær Audiovector M1 Sig. - Og stikken en forbedreing... Jeg vil tro det bliver meget svært at finde en enkelt effektforstærker der der kan hamle op med disse 2 LK85 når prisen skal tages i betragtning...

Præsten: Kan du ikke låne en Power8 mere bare en weekend... Så kan du jo vuderer om det er pengene værd...!

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 24 December 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Knudsen: Havde egentlig en aftale med en Power 8 i denne weekend, men udlåneren og gik fejl af hinanden, så det kommer til at vente til efter nytår. Dine tekniske betragtninger er jeg ganske enig i. Jeg har bare ikke praktisk erfaring med lyden fra bi-amping, men det bliver spændende at prøve.

Jeg håber det løser mine problemer, for jeg er virkelig glad for den lille Holfi.

Og Munk: Jeg er overbevist om at du har været i en busk. Det er meget muligt at du ikke kan huske det. Jeg kan heller ikke, men så er alt jo som det plejer.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
prosound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 31 December 2004 kl. 05:26 | IP-adresse registreret  

knudsen: kan godt se det men alligevel ikke helt. hvis den lille holfi har strøm nok men ikke kan spille højt nok, grundet spændingspotentialet er for lavt hjælper det vel ikke at dele højttalerene op i flere dele med en lille amp mere?? kunne i hvert fald forestille mig at problemet er spændingspotentialet der er ikke er højt nok.



__________________
When i see a pretty girl walking down the street one part of me wants to take her out and treat her really nice, another part of me wants to see how her head looks on a stick. Ed Gein
Til top Vis prosound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prosound
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

På opfordring andetsteds fra kommer her et par billeder af mine hjemmekrøllede strømkabler. De har for nyligt vist sig bedre end typer fra Groneberg

 

 

 

Og her et nærbillede

Kablet er af en type som bruges til til frekvensomformere. Der står ikke noget på det. Det er meget tykt, derfor de utraditionelle stik.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej præst.

tak for sidst, en spændende og lærerig lytteaften...

-Kan kun bekræfte, dit "hjemmekrøllet" kabel gav meget mere liv, fulde og "nosser" til musikken... Det gav lige det sidste, og det skal jo tages i betraktning at det som du selv siger ikke var et billigt standartkabel det blev testet op imod...

Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken
 
Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Kvor kan man købe det kabel du  har brugt...? Jeg er MEGET interesseret i at lave nogle til mit selv, og så kan man jo oven i købt lave dem i den længde man har brug for... Wink 

Mvh

Knudsen

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

@ Knudsen:

Kablet (kablerne, har 3 stk) er lavet af en stump ledning jeg fik under praktikophold på en af landets større pumpefabrikanter, som bruger det til deres frekvensomformere. Der er 4 ledere i, plus jord og så skærmen. Tror hver af lederne er 1,5-2mm2.  Som sagt står der ikke rigtig noget på det, så jeg ved ikke hvilket fabrikat det er. Men jeg ved at Ölflex laver nogle powerkabler der ligner det meget, vist nok "Classic 100 CY" og Classic 110 CY". Lapp kabler forhandler Ölflex, men jeg tror ikke de sælger til private.

@Munk: Jæs, det var jo ikke en dårlig oplevelse. Især ikke når "Præst Audiophile Cabling"-tingesten ikke har kostet mig en krone, men er lavet af stumper fra hist og pist

Læg i øvrigt mærke til den med H.C. Andersen motiver smukt udsmykkede dug, jeg har brugt som baggrund på billederne...

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Frækt anlæg.......har hørt et meget lignende..lyder fantastisk....
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Det kunne se ud som om du har 16A udtag.Har selv tænkt på at sætte sådan nogle 3polede stikkontakter op men det ser dog noget vildt ud vil jeg mene og så bor jeg til leje.

Håber dog stadig på at få en 16A sikringsgruppe sat op.

Den nye Dali serie er ret flot designet og spiller også godt hørte det hos Holfi under udstillingen i KBH.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 05 April 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej JRGW.

jeg har dog ikke 16A/blå CE udtag. jeg bruger en 4stk. CE stikdåse, der så har alm. vægstik. Lidt omstændigt, men da jeg lavede kablerne, kunne jeg ikke finde andet end de blå stik der kunne bruges. Er dog ved at prøve at finde nogle mere almindelge stik nu. Så skal der nok også en hjemmebygget dåse til

Desuden lader det til, at stuen i min nye lejlighed kan komme til at køre på sin egen gruppe. Det bliver sørme da rart.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 06 April 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

 

 Hej Præst...

Tillykke med dine Dali Helicon 400, de er bare for fede, jeg har selv købet et par i november sidste år, heldigvis fik jeg fat i et demo-sæt til en fornuftig pris, for ellers ville jeg stadig ha' mine gamle F3/Lyd Trapez Xi stående.. Jeg havde dog nogle problemer med for meget bas, men efter at ha'skiftet fra spikes til absoberende fødder og udskifte mit højttalerkabel fra Linn K-400 til TARA LABS HELIX 8, og signalkabler fra LINN til TARA LABS AXIOM... ja hvad kan jeg sige det lyder bare for fedt... Som forstærker har jeg et gammelt forstærkersæt Audiolab 8000 C & P, som med tiden skal udskiftes til en HOLFI-løsning, i første omgang vil jeg vente på det nye effekttrin på 150 Watt/8 ohm som skulle komme i butikkerne omkring 1. maj

 

mvh Jan 

 

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2041
Sendt: 12 April 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej Jan. Det lyder da helt fornuftigt! Jeg bruger også selv absorberende fødder (Holfi's ) og det er jeg også meget glad for. Har i øvrigt også et Axiom mellem cd og forforstærker, og RSC Prime Biwire til højttalerne.

Sidst på måneden flytter jeg i ny lejlighed, er spændt på hvordan det kommer til at lyde.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes