Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hvad er dit bedste vinyl indkøb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hej Forum
Vi mangler sgi lige en debat om hvad der dit bedste vinyl indkøb...bedste lyd..bedste produktion, bedste liveoplevelse på vinyl...bedste tilbage
tracking, bedste nyoplevelse...bedste lydoplevelse i forhold til andre medier......eller værste....tja, det er set før et eller andet sted i dette
forum...eller andet forum, men igen,,,en god oplevelse kan ikke gentages for tit ...spark ind med dine erfaringer og lad os få lidt liv i vinylen igen
igen igen...Bliver sgu helt inspireret af en genoplevelse af gammelt vinyl, jeg har stående og et hjem lån af nyt grej, som sætter nyt liv i
bagkataloget
Bedste hilsner

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Classic records 200 gr. udgivelse af Jethro Tull's Aqualung.

Jeg kan høre den plade igen og igen, og sjovt nok blive ved med at opdage nye detaljer i lydbilledet.

Har lige købt en 200 gr udgave af Tubular Bells, som er et af mine yndlings albums.
Har original udgivelsen fra de glade 70ere, og den er spillet flittigt. Så venter spændt på at posten kigger forbi med den nye tunge udgave.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Da jeg for nylig fik pladespiller og satte en gammel LP på: "Starf**kers -Vogt Dem for efterligninger" fik jeg et chok. Pladen havde ikke været spillet i 15 år, og dengang kun på underlødigt udstyr, og den er nok aldrig blevet behandlet og opbevaret efter forskrifterne, men for dælen hvor lød det godt! Der er tale om en live-plade fra 1977-78 med Kim Larsen, Stig Møller, Tømrer Claus, Ole Frø, Ken Gudmann m.fl. Der er masser af rum, nærvær og dynamik, og mærkeligt nok er mit eksemplar stadig uden hørbare ridser... På mit anlæg - Thorens TD320 Mk. I m. Denon DL-403 PU og Holfi Ellipse RIAA, OVC 202 rørforforstærker, McIntosh MC275 røreffekt og Audiovector S3 Signature højttalere, lød det bare helt rigtigt. At al den dejlige musik bare har ligget ubenyttet hen i nærved 15 år, kan næsten ærgre mig, men jeg vælger i stedet at glæde mig over "genopdagelsen" af denne perle. Støv et brugt eksemplar op, den burde ikke koste alverden.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Mr. Brownstone skrev:
Da jeg for nylig fik pladespiller og satte en gammel LP på: "Starf**kers -Vogt Dem for efterligninger" fik jeg et chok. Pladen havde ikke været spillet i 15 år, og dengang kun på underlødigt udstyr, og den er nok aldrig blevet behandlet og opbevaret efter forskrifterne, men for dælen hvor lød det godt!

I min ungdom passede jeg heller ikke optimalt på mine plader, så derfor undres jeg netop over at mine plader er i fin stand, mens mange af de brugte man køber nærmest har været et smut forbi Guantanamo til en omgang fri tortur.

Men altid dejligt lige at støve lidt igennem samlingen og finde en glemt plade

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Fandt en kopi af The Who's Live at Leeds udgivelse, men alle de effekter som blev leveret med den i sin tid, posters, billeter mm. Super koncert optagelse... rigtig LIVE lyd

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det værste ved at købe brugt vinyl på fx Ebay er, at visse sælgere ikke er så ærlige som man kunne ønske det. Jeg købte en US 1. presning af The Stooges' debut fra 1969, der ifølge sælger skulle være NM-. Da jeg fik pladen, var den så skæv, at man ikke kan afspille første nummer. PU'en hopper og danser simpelthen. Han fik IKKE en positiv bedømmelse!

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

En af de vinylplader jeg er meget glad for er "The Crazy World of Arthur Brown" med hittet Fire Her i en helt vild live version http://www.youtube.com/watch?v=WLMjHy12eWo&feature=relat ed
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

K.Gade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2010
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Bon Iver's "For Emma forever ago" og Smog's "Dongs of sevotion" (ikke stavefejl) er perfekte til en rolig afslapper. Fandt dog
lige det suveræne, gamle, jazzede og funky hip-hop album "Peoples Instinctive Travel and the Paths of Rythm" med A Tribe
Called Quest til 15 bananer. Can I kick it? Yes you can..!
Til top Vis K.Gade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K.Gade

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hey
Der er et album jeg altid vender tilbage til..."Shadows of Bill Evans" med Thomas Clausen Trio med NHØP som gæst...det er et japaner tryk fra
83...fandt det i en genbrugsbutik for mange år siden til 10,- og det var ikke engang åbnet Lyden er så lækker så lækker og NHØP´s basspil så
elegant...

Sonic Youth`s "Washing machine" komme også ofte frem fra gemmerne..især side fire, der er et langt syret guitartrip i aller bedste Sonic Youth stil.

Tubular bells er også et at de gode her i huset...fik et særdeles velbevaret eksemplar for ikke så længe siden i en pose med flere ødelagte
sager..det kan sgu noget det album..har så også live versionen "Exposed" MUMS Det skal vist lige genopdages en af dagene...skal vist i det hele
taget lige dykke lidt ned i de bagved liggende albums.
Venligst
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Roger Waters, Amused to death:-)

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

"I Robot" - Alan Parsons Project,
Mobile Fidelity 180gr vinyl 

Har den også på CD og den almindelige vinylversion, men MF udgaven har markant bedre lyd end begge.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Roger Waters, Amused to death:-)

MVH

Yes!
Jeg har den også på LP, og lyden kan på INGEN MÅDE sammenlignes med CD-udgaven!
(CD'en i sammenligning helt stendød).

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Deep Purple - Made in Japan : fænomenal lydbillede

Pink Floyd - Dark side of the moon :  wauvvv

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Dire Straits - Love over Gold for 10,- og ellers Thad Jones & Danish Radio Big Band - A good time was had by all for en flad 50'er Fremragende plader begge 2.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Til de ssom havde skrevet Amused to death: Kan en af jer lokkes forbi Albertslund (jeg gi'r god (!) rødvin) med den så jeg kan høre den? Jeg har den kun på CD.

Mine bedste vinylkøb: Der er mange, men jeg en lyser over den alle:

"live a'la Fontaine" Med Finn Ziegler, NHØP, Alex Riel og Ole Molin. Den er i mint condition, musikalsk helt uforlignelig, har historiens mest usmageligelege coverfoto, kostede 30 kr, og så er det på La Fontaine jeg har mødt min kæreste.

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Hej
Bedste gamle gamle live vinyl jeg har, er nok Louis Armstrong med "at the Crescendo" Man kan sgu næsten smage røgen, drinksene og dufte
pigernes parfume...lyden er ok for en 1955´er og jeg bliver underlig svimmel og super glad i låget af at høre den Den rustne og livsglade
stemme der leveres af selvsamme Louis er smittende og musikken ligeså.

Amused to death er også et hit her...har den så ikke på vinyl endnu men alt godt kommer til den tålmodige..
Venligst

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Louis Armstrong! Det lyder godt. Tillykke med det!

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 August 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Vil lige tilføje hvad jeg snublede over på mit ugentlige (ganske tilfældige) besøg hos moby disc.

2 NHØP vinyler fra selskabet Steeplechase.

Live på Montmatre i 1977, med Philip Catherine og Billy Hart. Lækker live lyd. Og en super udgave af Autumn Leaves.

Duo med Kenny Drew. En fed studie plade fra 1973.

Og som en lille bonus. De var begge i MINT stand. Urørt. Skønt. Det er fedt når man falder over noget der har tilhørt en der forstår at passe på deres ting.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 01 August 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Mr. Brownstone skrev:
Da jeg for nylig fik pladespiller og satte en gammel LP på: "Starf**kers -Vogt Dem for efterligninger" fik jeg et chok. Pladen havde ikke været spillet i 15 år, og dengang kun på underlødigt udstyr, og den er nok aldrig blevet behandlet og opbevaret efter forskrifterne, men for dælen hvor lød det godt! Der er tale om en live-plade fra 1977-78 med Kim Larsen, Stig Møller, Tømrer Claus, Ole Frø, Ken Gudmann m.fl. Der er masser af rum, nærvær og dynamik, og mærkeligt nok er mit eksemplar stadig uden hørbare ridser... På mit anlæg - Thorens TD320 Mk. I m. Denon DL-403 PU og Holfi Ellipse RIAA, OVC 202 rørforforstærker, McIntosh MC275 røreffekt og Audiovector S3 Signature højttalere, lød det bare helt rigtigt. At al den dejlige musik bare har ligget ubenyttet hen i nærved 15 år, kan næsten ærgre mig, men jeg vælger i stedet at glæde mig over "genopdagelsen" af denne perle. Støv et brugt eksemplar op, den burde ikke koste alverden.

Har haft den i mange år, uden at have hørt den i årevis. Så TAK for at gøre opmærksom på den . Sidder og hører den nu. Virkelig en overset(hørt) perle  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej

For ikke så længe siden, købte jeg nogle brugte LP`er af en her på HF4A - iblandt dem på hans liste jeg var meget interesseret i, var pladen Jazz at the pawnshop, sælger oplyste at den desværre var solgt, han havde haft den i 2 presninger, et std. og i Proprius, begge var væk.

Jeg købte så dem vi havde aftalt jfr. listen - min glæde var så EXTRA  stor da pakken ankom, og Jazz at the pawnshop alligevel var med i pakken, endda i den fine Proprius PROP 7778-79 udgave.

Der er jeg en glad mand, HVER gang den kommer på pladespilleren...........................den plade er jeg MEGET  glad for at eje.

MVH
Jan

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum