Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 03:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Schuko vægudtag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
???

???

!

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ronnie linn skrev:

ja undskyld mig, men hvem fanden vil bruge 500kr på en stikkontakt??? og så er den jo ligefrem grim, og stor

LK fuga er IMO den flotteste stikkontakt i verden, og jeg er OVERBEVIST om, at du IKKE kan høre foreskel på det to stikkontakter 

Umiddelbart tror jeg nu heller ikke der den store forskel, når blot kontakterne er lavet ordentligt. Men hvorfor skal man være tvunget til at fjerne sine fastmonterede dyre Schuko stik fra de ofte lige så dyre færdigmonterede netkabler, bare fordi man her i lille DK har en anden standard? De netkabler jeg anvender kan slet ikke leveres med den 3-polede danske type netstik.

Således er det i lige så høj grad for at undgå en forvirring og sammenblanding af stikforbindelser - Schuko fra ende til anden er en af løsningerne. Hvis andre så holder sig til de 3-polede LK-stik tror jeg ikke lyden ændrer sig væsentligt af den grund. Men kan de få NordOst, Schunyata, Crystal, Transaprent, Oyade mfl. til at levere deres kabler med den slags stik?

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Ronnie linn skrev:

ja undskyld mig, men hvem fanden vil bruge 500kr på en stikkontakt??? og så er den jo ligefrem grim, og stor

LK fuga er IMO den flotteste stikkontakt i verden, og jeg er OVERBEVIST om, at du IKKE kan høre foreskel på det to stikkontakter 

Umiddelbart tror jeg nu heller ikke der den store forskel, når blot kontakterne er lavet ordentligt. Men hvorfor skal man være tvunget til at fjerne sine fastmonterede dyre Schuko stik fra de ofte lige så dyre færdigmonterede netkabler, bare fordi man her i lille DK har en anden standard? De netkabler jeg anvender kan slet ikke leveres med den 3-polede danske type netstik.

Således er det i lige så høj grad for at undgå en forvirring og sammenblanding af stikforbindelser - Schuko fra ende til anden er en af løsningerne. Hvis andre så holder sig til de 3-polede LK-stik tror jeg ikke lyden ændrer sig væsentligt af den grund. Men kan de få NordOst, Schunyata, Crystal, Transaprent, Oyade mfl. til at levere deres kabler med den slags stik?

Tja som jeg ser det er det jo nu engang tilladt at bruge Schuko, og selve LK prudeseres dem til fuga etc, newer mind du kan jo bare bruge en adapter til en standard lk stik til schuko så er det hele som diverse strømskinner jo fuldt lovlige og for øvrigt er et ikke nødvendig at det skal væree en stikkontakt men kun et stik hvis der er afbryder på aparapet det er der mig bekendt på 99.9% af husholdnings elektronik.

Adapter dank stik til schuko: http://www.av-connection.dk/?PGr=1857&ML=1041

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Nu er det nu engang den slags stikkontakter man bruger her i landet, så hvis man køber et dyrt færdigmonteret kabel -  er det så ikke en selvvalgt pine ?

Står det ikke frit at købe kabler med korrekt stik ?

I mine øjne er det da op til producenterne at montere stik der virker,  eller lade den del af markedet være.

.... men hvorfor man ikke bare lader folk montere de stikkontakter de nu ønsker,  og selv tager ansvaret for sikkerhed og funktionalitet, er mig da en gåde.  Et schuko stik/fatning, er på ingen måde ringere end de andre.

(Om man lydmæssigt vinder noget ved at bruge andre stik/kontakter må andre afgøre,  jeg kan ikke forestille mig at de 5 centimeter betyder noget, i forhold til resten af ledningsvejen)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Ronnie linn skrev:
..snip.....ja undskyld mig, men hvem fanden vil bruge 500kr på en stikkontakt??? og så er den jo ligefrem grim, og stor

Det er der jo åbenbart nogen der gerne vil :)   Så længe det er deres egne penge, og de ikke afliver folk eller fæ, der kommer i nærheden, kan jeg ikke se noget odiøst i det.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Nullergøj skrev:
 Det viste stik er vægmonteret uden afbryder. Der skal da være afbryder på i Danmark.?

Har set på en ny installeret installation ( ), og her sidder der ingen afbryder. Men det er heller ikke Schuko 

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Nullergøj skrev:
 Det viste stik er vægmonteret uden afbryder. Der skal da være afbryder på i Danmark.?

Har set på en ny installeret installation ( ), og her sidder der ingen afbryder. Men det er heller ikke Schuko 

Mine forældre byggede nyt hus for 6 år siden; alle udtag er uden afbryder og med jord..... alt blev lavet af autoriseret elektrikker.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

det er fuldt lovligt at sætte stikkontaker op uden at der er afbryder foran, den skal bare være pillesikker, og beskyttet af HPFI samt sikringsgruppe

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

T.o. har jeg set, at SJ (de svenske jernbaner) har monteret Schuko vægudtag i deres Rejsebutik på Københavns Hovedbanegård...?

Mon svensken er klar over at dansk lov brydes...?

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Thomas er du sikker på at det ikke er de vistnok
fransk-belgiske stik hvor der stikker et jordben
ud?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juni 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Thomas er du sikker på at det ikke er de vistnok
fransk-belgiske stik hvor der stikker et jordben
ud?

... Det mener jeg bestemt ikke. Men, jeg vil tjekke det ved lejlighed.

Har iøvrigt tænkt på at spørge SJ om de har fået dispensation eller om de bare har valgt at tilsidesætte gældende dansk lov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes