Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 04:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny dac istedet for dac magic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

hej alle drenge...

narj det er ikke højtaleren da jeg jo er tilfreds med den med min NAD T577 som kilde... og problemet er heller ikke
diskanten der er for lys den er fuldstændig som den skal være...

men det er derimod bassen der er for stram og præcis, og måske ikke går helt så dybt som med NAD... så tror det enten er
ny dac eller ny forstærker prøver noget forskellig...

MHT. coax kablet tror jeg ikke jeg henter noget som det er skrevet er det 1 og 0 der bliver sendt og tror ikke rigtigt det har
en betydning ville helst undgå det hollandske kabel i mit setup men det er godt skærmet og så blev det lige det...

men vil da nok prøve nu arbejder jeg i hifiklubben så har mulighed for at prøve lidt... men tror bare det er den dac magic...
skal så også siges i sin tid da jeg kun havde mine Denon AH-D2000 på rega ear bag ved m2tech og dac magic blev det hele
meget lyst og flot lydbillede med m2tech...

står lidt i et dilemma for er til den bløde mørke lyd men stadig en frygtelig skarp detaljeret diskantområde... derfor valgte
jeg dali ikon mk2.

og joh det er den helt rigtige højttaler jeg har fået mig... :D er faktisk rigtig glad for dem, og da jeg havde ikon 6 mk2 og
mentor 6 på lytning var der ingen tvivl forskellen var så lille at jeg ville ærge mig at bruge penge på mentor når jeg syntes
jeg fik meget mere for pengene i ikon, og så passer ikon bare bedre ind i min lille stue...

vil prøve at kigge på noget af det i foreslår...

og MHT. til lyngdorf er det ikke for at få en mørkere lyd men mere effekt og mere detaljeret diskant men skal lige høre den
kunne være den havde det sidste strøm til at få liv i de basser... :D

kunstnerne pt er:

Kurt Nilsen
Bo Kaspers orkester
bernhoft live
chris jones - roadhouses and automobiles
michael jackson - thriller
dire straits - brothers in arms

tror jeg skal høre lidt jennifer warnes iaften og se hvordan hun ter sig... hendes musik er der ihvertfald en rigtig dyb bas i :D

__________________
/KONKEL

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel
 
storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Ingeniør-dude skrev:

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>
Juspur skrev:
...Oooog NU kommer alle ingeniørtyperne og siger at
kabler lyder ens - desværre.


<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>


<FONT face=Arial size=2>Juspur, det er meget svært ikke at synes det er en overtroisk tilgang til AES/EBU-
protokollen.Har du nogensinde tænkt på, at det er ingeniørtyperne der har designet det system?<FONT face="Arial,
Helvetica, sans-serif" size=2>Er bare, hvis dit udsagn skal holde i byretten, imponeret over at de kabler der kan ændre
klang, kan finde ud af at rette lige præcis de bits i signalet, der skal til uden at ødelægge checksums og paritetsbits.
Digitale signaler er jo ikke bare amplitude (*).<FONT face="Arial, Helvetica,
sans-serif" size=2>Støt ikke fupmagerne. Brug hellere de ekstra penge på det der sidder i enden af kablerne eller på en
buket blomster til konen. *) læs evt mere her <FONT
face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#800080 size=2>http://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3250.pdf
<FONT
face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2> 


<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" size=2> 



du bør næsten prøve at lytte til forskellen på digitalkabler og derfra danne din mening, istedet for ud fra en artikken
 


Men undskyld til trådstarter for OT



det er helt iorden :D

__________________
/KONKEL

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

storekonkel skrev:
hej alle drenge...

narj det er ikke højtaleren da jeg jo er tilfreds med den med min NAD T577 som kilde... og problemet er heller ikke
diskanten der er for lys den er fuldstændig som den skal være... Startede du ikke med at skrive at lyden var lige lys nok

men det er derimod bassen der er for stram og præcis, og måske ikke går helt så dybt som med NAD... så tror det enten er
ny dac eller ny forstærker prøver noget forskellig... Øhhhhhhh, "kriticerer" du dine højtalere for at spille stramt og præcist............... Vil du hellere have booooomy  og upræcis bass????????

MHT. coax kablet tror jeg ikke jeg henter noget som det er skrevet er det 1 og 0 der bliver sendt og tror ikke rigtigt det har
en betydning ville helst undgå det hollandske kabel i mit setup men det er godt skærmet og så blev det lige det... Tjaaaaa, nu når du arbejder i klubben, så burde du da prøve at tage forskellige digitalkabler med hjem og afprøve det. Det kunne jo ske at du i fremtiden ville kunne vejlede en kunde ang digitalkabel

men vil da nok prøve nu arbejder jeg i hifiklubben så har mulighed for at prøve lidt... men tror bare det er den dac magic...
skal så også siges i sin tid da jeg kun havde mine Denon AH-D2000 på rega ear bag ved m2tech og dac magic blev det hele
meget lyst og flot lydbillede med m2tech...

står lidt i et dilemma for er til den bløde mørke lyd men stadig en frygtelig skarp detaljeret diskantområde... derfor valgte
jeg dali ikon mk2.

og joh det er den helt rigtige højttaler jeg har fået mig... :D er faktisk rigtig glad for dem, og da jeg havde ikon 6 mk2 og
mentor 6 på lytning var der ingen tvivl forskellen var så lille at jeg ville ærge mig at bruge penge på mentor når jeg syntes
jeg fik meget mere for pengene i ikon, og så passer ikon bare bedre ind i min lille stue...

vil prøve at kigge på noget af det i foreslår...

og MHT. til lyngdorf er det ikke for at få en mørkere lyd men mere effekt og mere detaljeret diskant men skal lige høre den
kunne være den havde det sidste strøm til at få liv i de basser... :D

kunstnerne pt er:

Kurt Nilsen
Bo Kaspers orkester
bernhoft live
chris jones - roadhouses and automobiles
michael jackson - thriller
dire straits - brothers in arms

tror jeg skal høre lidt jennifer warnes iaften og se hvordan hun ter sig... hendes musik er der ihvertfald en rigtig dyb bas i :D


__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg havde næsten det samme problem for et år siden da jeg fik Audiovector Mi3 Sig. højtalere + et bedre og noget dyrere højt. kabler. (upgradet fra Audiovector M2 og billigt Hifi klub kabel).

Lyden fra DacMagic'en var meget lyst og næsten ikke til at holde ud at høre på ved høje lydstyrker. Men jeg var vildt med den luft og detajle rigdom som var kommet i lyden. Jeg gik også i gang med at kikke på bedre højtaler kabler, Dac osv. men syntes at det hurtigt blev vildt dyrt!

Mine erfaringer med DacMagic'en er:

Husk at bruge DacMagic'ens XLR udgangen... kan ikke sige for tit men lyden er ret meget bedre på den da man byparser nogle dårlige opamps på phone udgangen. Køb et billigt XLR til phone kabel som en start for at teste det af ;-) Jeg brugte vist en 50'er... meget billigt upgrade af lyden ;-)

Man kan også skifte dens PSU... jeg fik en ny da den gamle gik i stykker men det giver vist ikke særlig meget.

Det næste er at DacMagic er meget følesom for dårligt signal... lyden bliver vildt meget bedre hvis kilden bliver bedre. Her skal tænkes på digital kabel, støj og alt muligt andet...  

Jeg fik selv MEGET bedre lyd ud af DacMagic'en ved at min kilde (squeezebox Touch) fik en meget bedre PSU og fik digital signal via LAN istedet GLAN og andre småting. Men alt andet i anlæget var det samme dvs. digital/analog kabler, DAC, forstærker og højtalere!

Hvis man laver en før og efter sammenligning, så ville man ikke tro at det var samme anlæg ;-)

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

jah jah okay fik nok ikke formuleret mig rigtig i mit første indlæg... undskyld for det :D

ØHHHHHH, nej jeg kritisere ikke mine højttalere men min dac magic da det nu engang er den som tråden handler om... ved
joh hvordan mine højttalere spille uden om den...

men mener ikke at chris jones har indspillet hans cd på et sæt B&W 801 D fordi han ikke ville have bas på hans track kan jo
hører gennem min NAD T577 at lyden i højttaleren er perfekt... men når jeg kører samme nummer gennem dac så mangler
der en del af bas området nærmest...

narj jeg vil ikke have booooomy og upræcis bas men jeg vil gerne have bas... du finder da også alt du kan ramme folk på
hva???

og nu arbejde jeg tilfældigvis i en HK hvor jeg har været med til at indføre vore egne kabel kuferter så folk kan høre de
forskellige kabler inden de køber... så vil man bevidst op og ofre lidt penge så kan man låne dem...

så jeg ved hva min mening er og det er at der ikke er meget mere end tankens kraft der påvirker coax kabler på mit setup
men folk skal selv bedømme...

valgte mit coax kabel ud fra det var rigtig godt skærmet da den skulle gå fra en computer bag en masse udstyr i mit rack...

JEG VIL HAVE GOD LYD MED HELE FREKVENSGANGEN OG DET SYNTES JEG IKKE JEG FOR MED DAC MAGIC.... ikke at den
ikke passede til mine gamle højttalere... og meget anlæg men til min smag passer den ikke mere....

__________________
/KONKEL

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Fik lige set at det var bassen vi snakkede om :-) Jeg har intet at udsætte på bassen fra DacMagic'en, den er dejlig dyb og stram og der er masser at detajler... men jeg er heller ikke en bas elsker :-)
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

En lidt dyr løsning er en stello's DAC100 signature.

Den har i hvert fald god lyd i hele frekvensgangen. 4900 lige pt.



__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Ellers så er der også PS Audio Digital Link III dac.

Den skulle sparke RØV



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

storekonkel skrev:
er der ingen som har et forslag til en ny dac istedet for en dac magic ved der findes mange men vil gerne have et råd om hva
der er lidt mørkere i lyden...

 

Hej.

 

Du har ret i, at Dacmagic er imod det lyse og analytiske samt spiller med en anelse for stort et lydbilledet sammenlignet med referencen.

Som med alting er det naturligvis sammenhængen et konkret produkt indgår i, der først og fremmest må vurderes. Så når du hævder, at den hos dig er for lys, så tror jeg det står til troende.

 

Der findes imidlertidig en løsning på dette. Jeg har oplevet lidt det samme som du uden at det dog blev et egentlig problem, men alligvel nok til, at jeg ønskede at forbedre Dac'en.

 

Svagheden i dac'en er dens strømforsyning. Den er decideret ringe. Den kan man skifte til en bedre og der findes utallige løsninger på dette. Man kan såmænd nøjes med at skifte ledningen fra strømforsyningen hen til dac'en og alene ved dette indgreb opleve markant forbedret lyd. Men bedst er det helt at skifte strømfosyningen og kombinere dette med bedre ledningsførelse.

 

Når man gør dette, vil man opleve, at det analytiske tæmmes og den tonale balance bliver mere korrekt.

 

Jeg var så heldig at have en strømforsyning liggende, der kunne anvendes og jeg kombinerede denne med kabelføring af kimber.

Dette ændrede fuldstændig dac'ens karakteristika tonalt set således at den blev noget mørkere tonalt set. Tilmed blev den langt mere musikalsk orienteret a la rega apollo.

Bassen fik et løft af en anden verden. Diskanten blev mere velopløst og mellemtonen mere glat. Lydbilledets størrelse blev mere korrekt og indblikket i musikken blev bedre. Faktisk vil jeg hævde dette indgreb løftede Dac'en en klasse op.

Hvordan du griber det an er individuelt. Jeg ved mankan bestille en ny strømforsyning fra Cambridge. Det har jeg gjort. Så jeg har nu hele 3 strømforsyninger. Den originale. Den fra Cambridge, som jeg har moddet. Og den jeg havde selv. Sidsnævnte er klart at foretrække.

 

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej Mogens

Hvor meget vandt den cambrigde PSU som du moddet med et kimber kabel i forhold til orginalen? Jeg har selv tænkt at der kunne hentes noget på kablet fra PSU'en til Dac ;-)

Jeg har selv tænkt på Little Pinkie http://www.rock-grotto.co.uk/pinkiev2.htm men synes at 110 £ er vildt dyrt for en "PSU" (transformer) til en DAC til 1500 kr...

Ved du hvor kan man købe den transformer du bruger i den du har lavet selv ? Og hvad med kimber kablet

På forhånd tak

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Her er et indlæg fra en som har sammenlignet PSU'er til DacMagic'en og det skulle gøre musiken mere controlleret. http://www.audioplus.org.uk/another-dacmagic-power-supply-tr ial/

Maplin skulle være denne http://www.maplin.co.uk/module.aspx?moduleno=96964 til 15.99 £

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv lyttet til DACMagic men fra hvad jeg kan læse lyder det somom den er DC koblet med nogle skod kondensatorer i udgangen. Er der nogen der kan be-afkrafte dette? Hvis det er rigtigt kan man komme langt med at erstatte disse med et par blackgates eller panasonic FK og så afkoble dem med nogle små MKP caps...

__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

Hej Mogens

Hvor meget vandt den cambrigde PSU som du moddet med et kimber kabel i forhold til orginalen? Jeg har selv tænkt at der kunne hentes noget på kablet fra PSU'en til Dac ;-)

Jeg har selv tænkt på Little Pinkie http://www.rock-grotto.co.uk/pinkiev2.htm men synes at 110 £ er vildt dyrt for en "PSU" (transformer) til en DAC til 1500 kr...

Ved du hvor kan man købe den transformer du bruger i den du har lavet selv ? Og hvad med kimber kablet

På forhånd tak

Hvad angår dit første spørgsmål, så kan jeg sige, at den strømforsyning, jeg modtog gratis fra cambridge i sig selv spillede en smule anderledes en orginalen. Koblet op med kimber kabel blev lyden mere musikalsk afstemt- Det er som om at kimber er et usædvanlig godt valg her. Forskellen let hørbar, men ikke revolutionerende. Det lidt for store lydbillede forbliver. Diskantområdet forbliver lidt (for) grovkornet (ikke meget, men for meget til en analogmand som mig). Derimod forbedres mellemtoneområdet via kimber kablet markant og konverteren bliver mere letflydende. Basområdet ændres heller ikke meget.

 

Ved at skifte til den strømforsyning, jeg tilfældigvis selv havde liggende i gemmerne ændres derimod stort set alt. Særligt når den kobles op med kimberkabel.

Jeg kan desværre ikke sige noget om om den kan købes noget steds, da den blot har ligget i gemmerne i temmelig mange år (10-15 år) og det var et rent held at den passede og gjorde det så usædvanligt godt.

Men der findes givet andre lige så fine eller endda endnu bedre løsninger.

Som du selv er inde på, skal man dog lige huske at bevare proportionerne. For 1000 kr til en ny strømforsyning og et kimber kabel til næsten det sammen gør jo konverteren dobbelt så dyr. Men her må hver enkel gøre op med sig selv om man synes det er en rimelig pris.

Jeg har gjort det gratis, da jeg havde stumperne. Personligt ville jeg være betænkelig ved at bestille stumper til næsten 2 k til en konverter, jeg kun betale 1500 kr for. Mest fordi jeg ikke har mulighed for at høre forbedringen på forhånd.

Men der skal dog ikke herske tvivl om, at der kan hentes overraskende meget på udskiftning af strømforsyningen. Hvis jeg tager udgangspunkt i forbedringen her hos mig, så synes jeg bestemt at kvalitetsforbedringen  mindst er 1000 kr værd - hvis ikke mere.

Men igen; vurderingen af sådan noget her er individuelt.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

 

Synes at det er meget fint det med at fintrimme og upgradere en 2000,- DAC, men ville aldrig drømme om at gøre det. Har selv haft dacmagic og det er da en ganske god dac til pengene. men prøv nu at høre den føromtalte Stello da100 sig..og du vil kaste den Dacmagic langt ud hvor pebret gror. Til 4900,- er det den bedste upgrade du kan foretage dig efter min mening. Langt bedre end at eksperimentere med det ene og det andet. Sælg den som den er, det får du mere ud af.  



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Tak Mogens... jeg vil så også lede i mine stumper af gamle PSU'er :-) Og ja jeg syntes også der var en lille forskel mellem orginal PSU'en og den nye som Cambridge sendt til erstatning, men slet ikke en forskel som jeg ville bruge 1000 kr eller 500 kr på ;-) og ups jeg vidste ikke at et kimber kabel kostede så meget.

Jeg er nok også mest til den "gode" rørlyd og var slet ikke glad for den i starten! Men jeg er blevet rigtig glad for den lille DAC efter jeg skiftede PSU'en på squeezebox'en til en batteri PSU og sikkert derved gjorde mit digitale signal til DacMagic'en meget mere støjfrit.  

Her er et link til dem som ikke har læst om hvorfor XLR udgangen altid spiller bedre på DacMaigc (se side 3 ved Glenn2) http://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/142184-ope ning-new-dacmagic-3.html

Som han skriver "just take the L+ and R+ from the XLR sockets and you bypass the OP275 stage. Sounds MUCH better this way"

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Til Storekonkel

Jeg har prøvet at være mere hjælpende og lydte i aften til de 2 plader som du kunne lide og som jeg selv har.

Jeg synes ikke der er en mangel på bas og der er masser control over den. Og f.eks. i Thriller og Billie Jean kan man høre hele bas gangen meget præcist sammen med trommerne.

Men ja den control der er i bassen kan måske få den til at lyde "slank" :-) Men jeg tror faktisk også at min Rotel og AudioVector'erne kan være skyld i denne slanke lyd.

Men jeg synes faktisk ikke det er albums med en meget dyb bas, men her kommer som sagt mine højtalere /forstærker måske til kort.

Til slutning kom jeg til at tænke på netstøjsfilter? Jeg bruger selv nogle gamle Lyngdorf filter på DacMagic'en og Rotel forstærkeren.

Disse nummer blev der hørt på

michael jackson - thriller >> thriller // Billie Jean
dire straits - brothers in arms >> Money for nothing // The man's too strong

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:

Til Storekonkel


Jeg har prøvet at være mere hjælpende og lydte i aften til de 2 plader som du kunne lide og som jeg selv har.


Jeg synes ikke der er en mangel på bas og der er masser control over den. Og f.eks. i Thriller og Billie Jean kan man
høre hele bas gangen meget præcist sammen med trommerne.


Men ja den control der er i bassen kan måske få den til at lyde "slank" :-) Men jeg tror faktisk også at min Rotel og
AudioVector'erne kan være skyld i denne slanke lyd.


Men jeg synes faktisk ikke det er albums med en meget dyb bas, men her kommer som sagt mine højtalere /forstærker
måske til kort.


Til slutning kom jeg til at tænke på netstøjsfilter? Jeg bruger selv nogle gamle Lyngdorf filter på DacMagic'en og Rotel
forstærkeren.


Disse nummer blev der hørt på


michael jackson - thriller >> thriller // Billie Jeandire straits - brothers in arms >> Money for nothing // The man's too
strong



hey... tark for info m8..

jamen tror nu altså at din rotel er noget mørkere i lyden end min cambridge er... har en kammerat som har haft en stor rotel
effekt og den var mørk i lyden syntes jeg ikke meget men stadig mørk...

tror måske jeg vil prøve med de mono blokke der jeg kan låne og tror jeg vil prøve at låne en NAD forstærker hjem fra
HK...

Det kunne jo være det bare er min forstærker der skal skiftes ud :D

mini ikon kunne nok ikke tage skade af mere power :D

h aen god aften :D

__________________
/KONKEL

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst lidt om DACen og efter min mening kan man komme lang for ca. en 1000 i komponenter, men så synes jeg heler ikke man skal bruge mere på den. Det første vil klar være at tage sig af de der udgangs elektrolyter... derefter og helst samtidig skift de l**te opams ud med noget der kan spile musik.

Så kan man kigge lidt i PSUen ind i DACen....



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Fache
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny

Bruger siden: 12 Juli 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 14 Juli 2010 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Her kan i læse Mogens_oestjyll/Kamps vurdering af DacMagic´en før og efter

Rul ned til; Tue Sep 22, 2009 17:41

Link
Til top Vis Fache's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fache
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Har lige oprettet en tråd under DIY om min "nye" DacMagic :-) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84332&P N=1&TPN=1
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes