Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Ronin skrev:
AM-E skrev:
kvickly skrev:
AM-E skrev:
Var derinde i dag. Der var godt nok tomt. Der var nogle Chord-kabler + mange småting og Loewe fladskærme og en enkel Naim power-kabel...
Gad vide om den Naim Nait XS de havde til salg var ny eller demo? Og havde de mere end én til salg?
|
|
|
Var der ingen ekspedienter som du kunne spørge ? - eller var al personale fratrådt ?
|
|
|
Jo, Thomas var der, men han havde gang i andre kunder. Der stod bare på hjemmesiden, at de havde en Nait XS til 7500kr. Ville bare vide om der var tale om én eller flere...Men det var sikkert en demo.
I øvrigt sjovt at de kan få tømt hele butikken på få dage når der er udsalg, men ikke på en normal hverdag...noget kunne tyde på, at priserne generelt er for høje?
|
|
|
Hvorfor er det sært? Folk er som regel ikke helt så vedholdende med pengene hvis der er udsigt til mellem 45 og 70% rabatter på tingene!
Den del giver da vist sig selv.....
Iøvrigt skal man nok også forvente at en del af varerne logisk nok vil være flyttet til en af de to andre afdelinger!
|
|
|
Så så kaptajn. Rolig med de udråbstegn. 
Føler du dig ramt, siden du skal belære mig hvad der er logik eller ej?
Sidst jeg var der (ca. 4-5 dage før udsalget startede), havde de en del Naim på display og en del Electrocompagniet og lidt Lexicon. Så vidt jeg kunne forstå, da jeg overhørte en samtale var, at de havde solgt det meste i butikken og kun få ting havde de taget til Aalborg- og KBH-afdelingerne.
Fordi der er 45-70% rabat er det ikke ensbetydende med at det er et røverkøb. 32" Loewe lifestyle TV til 20.000kr på tilbud? Men ja, der må da være en grund til, at de lukker ned. (Høje) Vejl. udsalgspriser er jo ikke eneste faktor, men stadig en del af konklusionen, desværre. Det hjælper jo heller ikke på det, når man kan købe Naim i UK til langt under priserne i DK. Seneste Lexicon-brøler hjælper nok heller ikke på det, men det har dog intet med LydSp. at gøre.
Desuden er der da en vist herre i Odense, som ikke er bleg for at give lidt rabat, selvom hans butik ikke lider under krisen eller er i betalingsstandsning. 
Music4Life: De havde én effektblok fra EC tilbage...og én Amphion Krypton (I eller II). Den ser godt nok spændende ud og hold da op hvor er den egentlig fysisk stor.
|
|
|
Kære ven, hvad skulle jeg føle mig ramt på? Nu er der ingen der nævner noget om belæring af logik eller andet, så skru du bare ned igen. Jeg kommenterede udelukkende dit indlæg som en del af debatten, og hvis du havde fået at vide i forvejen at mange af varerne allerede var solgt, så havde du jo et brugbart svar allerede 
Hvis vi skal vende tilbage til den brugbare del af debatten, så er de grunde, de selv har nævnt, samme grunde som mange andre desværre også er stødt på under den allestedsværende finanskrise.
Hvad angår priserne er du nok inde på noget af det rigtige, og det er naturligvis klart at i en tid med stagnerende salg, så er det fornuftigt at kigge på varer der er lavere i prissegmentet, fordi folk bare generelt holder mere på pengene.
Det er bare vigtigt at huske at det ikke nødvendigvis er evnen til at kunne give rabat, der garanterer at en butik kan overleve. Udgifter og omkostninger skal betales, og det kan jo som bekendt kun klares, hvis pengene tjenes.
Men overall er der jo altid mange grunde, og det er sgu lige skidt hver gang, det sker for en butik derude!
Iøvrigt, har du spurgt dem om der står en XS andre steder, evt. i Aalborg? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ElectroCompagniet...er det ikke krakket og mr. Abrahamsen er startet med egne apparater ?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
ElectroCompagniet...er det ikke krakket og mr. Abrahamsen er startet med egne apparater ? |
|
|
De lever i bedste velgående efter at nye investorer/ejere har overtaget det. Produktions kvaliteten har fået et løft. Det ses på prisen som har fået et hug opad.
Men korrekt at Hr. Abrahamsen har startet sit eget firma under navnet Abrahamsen
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trist når HIFI butikker lukker...  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Trist når HIFI butikker lukker...  |
|
|
Enig og da især i dette tilfælde. Et sted, hvor jeg har handlet flere gange med stor fornøjelse. Service mindede og med en pæn portion faktuel viden om de produkter, de solgte.
Jeg har både kunnet låne varer til hjemmelyt og har ved handler fået leveret gratis. Ufatteligt at den slags ikke påskønnes, men kan der spares 5 % ved nethandel, går folk den vej.
Derudover har 5% rabat i den butik nu aldrig været et problem 
En trist dag for vores skønne hobby!
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 03 Juli 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
kennethjensen skrev:
Trist når HIFI butikker lukker...  |
|
|
Enig og da især i dette tilfælde. Et sted, hvor jeg har handlet flere gange med stor fornøjelse. Service mindede og med en pæn portion faktuel viden om de produkter, de solgte.
Jeg har både kunnet låne varer til hjemmelyt og har ved handler fået leveret gratis. Ufatteligt at den slags ikke påskønnes, men kan der spares 5 % ved nethandel, går folk den vej.
Derudover har 5% rabat i den butik nu aldrig været et problem 
En trist dag for vores skønne hobby! |
|
|
Hvis du tror det er 5%, så tror jeg da fanden at du ikke handler andre steder. Det er nok nærmere 20-40%+. Hvis du ser "fri levering" som en god service, så har vi da virkelig nået et nyt lavpunkt i DK. Du skulle tage et kig på hvordan det gøres i bl.a. UK eller sågar syd for grænsen. Der kan man tale om passion for sit arbejde. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev da vist ikke at 5% var max., man kunne opnå hverken ved nethandel eller rabat i alm. hifibutikker! Jeg skrev vist heller ikke, at jeg ikke handler andre steder.
Men... gider man nu diskutere med anoyme gæster?
Narh....men held og lykke med at få Bilka til at bringe gratis eller udlåne! 
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
Jeg skrev da vist ikke at 5% var max., man kunne opnå hverken ved nethandel eller rabat i alm. hifibutikker! Jeg skrev vist heller ikke, at jeg ikke handler andre steder.
Narh....men held og lykke med at få Bilka til at bringe gratis eller udlåne!  |
|
|
"Gæst" er mit brugernavn og jeg har været her siden 2005.  Hvorfor drage Bilka ind i billedet, når de ikke handler med HIFI i det segment, hvor vi befinder os i? Det var da en komplet idiotisk sammenligning. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Bastian skrev:
Narh....men held og lykke med at få Bilka til at bringe gratis eller udlåne! 
|
|
|
"Gæst" er mit brugernavn og jeg har været her siden 2005. 
Hvorfor drage Bilka ind i billedet, når de ikke handler med HIFI i det segment, hvor vi befinder os i? Det var da en komplet idiotisk sammenligning.
|
|
|
Bilka blev draget ind i debatten af en anden bruger, som jeg synes har en god pointe. Men du har da ret i at Bilka næppe har været på din butiksliste. 
Pointen er at Bilka, Elgiganten og lign. meget sandsynligt kan ende med at være de eneste, der sælger lyd i dette land, hvis udviklingen fortsætter.
|
Til top |
|
|
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
ja jeg har fået brev derfra igår...jeg har handlet lidt med thomas deroppe, både over net, og lidt privat gennem ksb herinde, tænker meget på hvad han så skal nu????
|
|
|
Han skal arbejde i butikken i Ålborg og køre ud til kunder i Århus når der er brug for det.
|
Til top |
|
|