Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 01:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 7.1 eller 5.1? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Jeg kan godt forestille mig, at surround er glimrende til visse spil - selv med billigt grej.

Til musik er surround imidlertid en fuser. Det lyder bare underligt og kunstigt med de ekstra kanaler uden at tilføje
noget positivt.

Til film er det nemt at blive skuffet. Jeg sad med surroundudstyr til ca. 55k fra 2000-2005. Forventede lyd i særklasse,
men fik det sjældent. I takt med at man bliver ældre bliver de nye actionfilm mindre interessante. Det er nok den
vigtigste faktor.

Har kun stereo idag. Savner ikke surround.

Så jeg må nok tilslutte mig gruppen: Surround er på vej ud.

der er sket meget  de sidste 5 år , bla bd .....bedre processorer til billigere penge.

Lyd i særklasse for 55k???? det findes ikke. Et surround anlæg i særklasse koster kassen (+100K)

I må da ha noget af en påvirkning på jordens befolkning når i mener at , når i nu trækker stikket ud, så følger resten af jordens surround brugere med .

jeg vil enda påstå at der er flere "almindelig" brugere der køber surround end stereo .

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

jeg vil enda påstå at der er flere "almindelig" brugere der køber surround end stereo .

"Almindelige" brugere køber en ipod og et 32-37" LCD TV, da det ikke må fylde for meget.
Hvis det går helt vildt for sig bliver det måske til 40" og et crap surroundanlæg.
Almindelige brugere er ikke særlig relevante.

Det er sgu de færreste som er villige til at betale 100k+ for surround.
Og jeg tvivler meget på, om man vil føle at det var pengene værd.

En dårlig film med fede effekter i surround er stadig en dårlig film.
En god film er stadig god uanset surround eller stereo eller 3d etc.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Argumentationen imod surround forudsætter, at 'almindelige brugere' er lige så kritiske m.h.t. lydkvalitet, som brugerne her på sitet er. Det er nok tvivlsomt, om det er tilfældet. Tager man desuden i betragtning, at folks måde at lytte på ofte er meget forskellig på surround, henholdsvis musik, så tror jeg ikke, at påstanden om, at 'surround er på vej ud', holder.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
p.las skrev:

"Almindelige" brugere køber en ipod og et 32-37" LCD TV, da det ikke må fylde for meget.
Hvis det går helt vildt for sig bliver det måske til 40" og et crap surroundanlæg.
Almindelige brugere er ikke særlig relevante.

Det er sgu de færreste som er villige til at betale 100k+ for surround.
Og jeg tvivler meget på, om man vil føle at det var pengene værd.

En dårlig film med fede effekter i surround er stadig en dårlig film.
En god film er stadig god uanset surround eller stereo eller 3d etc.

jamen så er vi jo enige....... i noget af det. jeg er selv ejer af et setup som har kostet +100K, og jeg syntes at det er alle pengene vær.

det handler om , om surround er på vej ud eller ej, dyrt eller billigt. jeg siger at hr og fru danmark også køber surround....måske i den meget billige ende, hvilket du også skriver at de gør.

netop på mediet er der lyd og billed-messigt sket rigtig meget. det er sjælendt jeg ser en film hvor lyden er dårlig.

Det kan godt være at dine argumenter holdte vand for 5 år siden....men ikke længere.

og det er altså ikke nørderne det holder gang i hjulet, men den almindelig forbruger

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
<span style="font-family: Times New Roman,Times,serif;">Argumentationen imod surround forudsætter, at
'almindelige brugere' er lige så kritiske m.h.t. lyd<span style="font-style: italic;">kvalitet</span>, som brugerne her på sitet
er. Det er nok tvivlsomt, om det er tilfældet. Tager man desuden i betragtning, at folks måde at lytte på ofte er meget forskellig
på surround, henholdsvis musik, så tror jeg ikke, at påstanden om, at 'surround er på vej ud', holder.</span>

Der kan nu argumenteres begge veje: Er man mindre kritisk med hensyn til kvalitet har man sikkert købt et billigt
surroundanlæg. Dette er blevet installeret, trukket kablet langs gulve og vægge, evt. boret hullet til baghøjttalere osv. Ved
projektets afslutning har man været tilfreds med at have surround.

Inden 10 år vil stuen imidlertid skulle males eller have nyt tapet. Alle møbler og hifi tages ud og arbejdet udføres. På et eller
andet tidspunkt kommer spørgsmålet om man virkelig gider man virkelig alt det besvær med at trække kabler igen og bore
huller i de fine nye vægge o.l. Hvis altså højttalerne er pæne nok til overhovedet at komme frem igen.

Jeg vil mene, at hvis man ikke har haft utrolige gode oplevelser med surround, så gider man ikke besværet eller diskussionen
med konen. Men måske tager jeg fejl.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
mollecon skrev:
<span style="font-family: Times New Roman,Times,serif;">Argumentationen imod surround forudsætter, at
'almindelige brugere' er lige så kritiske m.h.t. lyd<span style="font-style: italic;">kvalitet</span>, som brugerne her på sitet
er. Det er nok tvivlsomt, om det er tilfældet. Tager man desuden i betragtning, at folks måde at lytte på ofte er meget forskellig
på surround, henholdsvis musik, så tror jeg ikke, at påstanden om, at 'surround er på vej ud', holder.</span>

Der kan nu argumenteres begge veje: Er man mindre kritisk med hensyn til kvalitet har man sikkert købt et billigt
surroundanlæg. Dette er blevet installeret, trukket kablet langs gulve og vægge, evt. boret hullet til baghøjttalere osv. Ved

Inden 10 år vil stuen imidlertid skulle males eller have nyt tapet. Alle møbler og hifi tages ud og arbejdet udføres. På et eller
andet tidspunkt kommer spørgsmålet om man virkelig gider man virkelig alt det besvær med at trække kabler igen og bore
huller i de fine nye vægge o.l. Hvis altså højttalerne er pæne nok til overhovedet at komme frem igen.

Jeg vil mene, at hvis man ikke har haft utrolige gode oplevelser med surround, så gider man ikke besværet eller diskussionen

Du tager fejl. I rigtig mange af de forskellige hjem jeg kommer......og det er mennesker der går meget op i indretning (jeg arbejder i møbelbranchen) er ca 8 ud af 10 hjem instaleret med surround .

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Vi har alle vores egne motiver og smag til valg af anlæg surround eller ej.

Men, det er vigtigt at huske på at alle herinde har en ekstra interesse i det end hr. og fru DK.

Jeg personligt foretrækker et godt stereo setup til kun musik. Men eftersom jeg deler alteret med resten af familien, foregår det på en surround amp og en god CD afspiller. Den tid jeg har til rådighed til at hører musik kan i mit tilfælde ikke forsvare et setup til 50k. Omvendt er jeg nemlig også glad for surround til film, men ærligt talt tænker jeg ikke meget over det, og hvis jeg gør er det mest fordi filmen ikke har fanget min interesse.

I en gennemsnits familie med 5, er det altid et kompromis.

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

prøv at forestille jer at se en klassisk film så som "det tårnhøje helvede" i surround det er virkelig en oplevelse, der er oceaner
af surround detaljer i den film den er bare god.
afbryd så halvejs inde i filmen, og hvis man har tv og dvd inde i soveværelsen så sæt den på der og se resten af filmen, enten
afbryder man filmen efter et kort øjeblik eller også er man faldet i søvn.
man kan aldrig blive helt enige om hvad man skal købe. men at købe bd film og så se dem på en 32" fladskærm gennem tv
højtalere er da synd og skam.

yakuana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2010
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
mollecon skrev:
<span style="font-family: Times New Roman,Times,serif;">Argumentationen imod
surround forudsætter, at
er. Det er nok tvivlsomt, om det er tilfældet. Tager man desuden i betragtning, at folks måde at lytte på ofte er meget
forskellig

Jeg vil mene, at hvis man ikke har haft utrolige gode oplevelser med surround, så gider man ikke besværet eller
diskussionen

Nu er det sådan, at de fleste producenter nu om dage laver trådløst setup til Hr og Fr Danmark;-)
Til top Vis yakuana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yakuana

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

jeg tror at der er en større interesse for surround end antaget. også på den anden side af nørde-hegnet.

ta i Bilka og se.....der står sku surroundanlæg over alt. Selfølgelig i en tvilsom kvalitet. men så længe lyden kommer fra alle højtalere, og kan give lidt panoreringer.....jah, så er specielt hr danmark sku tilfreds. Der skal noget mere til at overbevise hr danmark om at det kan svare sig at købe et ordentlig stereo-sæt...

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Ghettoblaster
Hjemmecurler
Dogmefilm
Push
Quadrofoni
SACD
3D film
80er permanent
DVD-Audio
Topløs solbadning på stranden
Lørdagskylling
Superchancen
Korset
Pausefisk
Trompetbukser
OS/2
Lyspen
Digitale ure
Mainframe
Bidet
Videotelefon
Udekøkken
VRML
Surround

Moden ændrer sig.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Ghettoblaster
Hjemmecurler
Dogmefilm
Push
Quadrofoni
SACD
3D film
80er permanent
DVD-Audio
Topløs solbadning på stranden
Lørdagskylling
Superchancen
Korset
Pausefisk
Trompetbukser
OS/2
Lyspen
Digitale ure
Mainframe
Bidet
Videotelefon
Udekøkken
VRML
Surround

Moden ændrer sig.

så har surround været på mode i mange år , og det er kommet for at blive. Biograferne går jo heller ikke af mode........jah , eller tvet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes