| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
sigma6 skrev:
wrong skrev:
Jeg har haft en phoenix og en Ortofon Rondo Bronze. I direkte sammenligning var der ingen tvivl om at phoenixen spillede mest korrekt men til gengæld var underholdingsværdien væsentlig bedre på bronzen. Så det endte faktisk med at det var den der blev spillet på til sidst. Desværre knækkede jeg nålefanen på den ved et uheld.
Idag har jeg en Jubilee fra Ortofon. Og jeg må sige at de i mine øre laver de mest musikalske pickupper(ihvertfald de 2 modeller)
Har også en Denon DL103R som faktisk gør det meget godt. Specielt på lidt tamme plader er den god til at trække lidt fylde i mellemtonen og lidt mere bund.
Har aldrig hørt ZYX desværre.
MVH WRONG
|
|
|
Du kører også med rør ikk?
|
|
|
Jo, jeg har en Tron seven RIAA. Men jeg har også kørt med en Tom Evans microgroove+ dammen med phoenix og bronze. og i den sammensætning var bronzen mest musikalsk og underholdende.
Phoenixen er på ingen måde en dårlig PU/har også hørt den i andre konstellationer). Tror bare den er mere ømtålelig over for den rette matchning.
MVH WRONG
|
|
|
Både Tom Evans og Tron er meget neutrale og dynamiske ... så det er nok det der gør udfaldet med matchningen måske en mere fyldig/musikalsk riaa ville være rette match
har selv haft Tron RIAA (det min Wrong har købt) og Transfiguration Orpheus på en VPI SSM det var et fint nok match da VPI er en smule til den underholdende side
men det var meget korrekt lyd ... men der var vildt smæk og dynamik på ...dahm idag med samme setup ville jeg sætte en lidt mere underholdende PU på har haft Dynavector XV1s også og her gik vi så for meget den anden vej... Her var Orpheus et langt bedre match... Orpheus er en konge PU man kan bare ikke få alt desværre ...
hvis jeg skulle starte op med vinyl igen ville jeg klart købe en Tron Riaa igen .. det er et super produkt
|