Emne: audio research ph7 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja..
Jeg har gentagende gange kasseret NOS rør pga dårligt vacum og lign. Så jeg gider kun få mærker når det gælder NOS!
Men generalt er jeg rigtig glad for de nye russiske Tungsol med guldben. De drøn stabile. Meget rene og dynamiske og har en rigtig lækker sound! Prøv dem. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tror du der sker med getter, hvis røret er utæt?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
kan godt skrive under på at nos ikke automatisk er bedre en ny produktion rør
kommer helt an på konstruktionen
ang denne ph 7,så er feks telefunken ecc 88 ikke meget bedre end eh 6922
|
|
|
Ecc88 er heller ikke helt det samme som 6922, så vidt jeg husker er PH7 født med 6922, derfor kan det lyde anderledes. Desuden er Telefunken og deres ecc88 eller e88cc, ifølge brugere ikke deres bedste rør.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men siger også at det ikke lyder bedre med nos,dem jeg har prøvet det er stort set samme lyd
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt! |
|
|
Hvad måler du med?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
ja men siger også at det ikke lyder bedre med nos,dem jeg har prøvet det er stort set samme lyd
|
|
|
også med NOS 6922?
Det må da på den ene eller anden måde ændre på lyden...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
|
|
|
Hvad måler du med? |
|
|
B&K 700 rørtester. 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Så vidt jeg informeret. Så må man ikke benytte sig af NOS rør i CE/EU godkendte apperater fra fabrikken af. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - det er igen en "god" undskyldning for producenter, at springe over hvor gærdet er lavest! Det er nemmere at bilde forhandlere og kunder det ind, end at jagte gode NOS rør.
Der er kviksølv i sparepærer - men de sælges lystigt...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
|
|
Producenterne må IKKE sælge apparater med nos. Rør, isat eller leveret med, sådan er det, der har været flere sager i Tyskland pga, Rørforstærer der blev leveret med nos. Rør, og producenterne er blevet nødsaget til at levere med nye Rør...... Længere er den ikke...
Gå ind og læs på Ce/Rohs miljøgodkendelser.
At Tron og mange andre ikke overholder reglerne, er en anden sag.
Det er lovligt at sælge nos. Rør som løsdele.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
|
|
Producenterne må IKKE sælge apparater med nos. Rør, isat eller leveret med, sådan er det, der har været flere sager i Tyskland pga, Rørforstærer der blev leveret med nos. Rør, og producenterne er blevet nødsaget til at levere med nye Rør...... Længere er den ikke...
Gå ind og læs på Ce/Rohs miljøgodkendelser.
At Tron og mange andre ikke overholder reglerne, er en anden sag.
Det er lovligt at sælge nos. Rør som løsdele.
Mvh
Allan
|
|
|
Du må lige finde et link, til at underbygge din påstand.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
|
|
Producenterne må IKKE sælge apparater med nos. Rør, isat eller leveret med, sådan er det, der har været flere sager i Tyskland pga, Rørforstærer der blev leveret med nos. Rør, og producenterne er blevet nødsaget til at levere med nye Rør...... Længere er den ikke...
Gå ind og læs på Ce/Rohs miljøgodkendelser.
At Tron og mange andre ikke overholder reglerne, er en anden sag.
Det er lovligt at sælge nos. Rør som løsdele.
Mvh
Allan
|
|
|
Du må lige finde et link, til at underbygge din påstand.
Mvh.
|
|
|
Nu har jeg altså andet at bruge min tid på...... Det er ikke så svært at finde.....
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
|
|
Producenterne må IKKE sælge apparater med nos. Rør, isat eller leveret med, sådan er det, der har været flere sager i Tyskland pga, Rørforstærer der blev leveret med nos. Rør, og producenterne er blevet nødsaget til at levere med nye Rør...... Længere er den ikke...
Gå ind og læs på Ce/Rohs miljøgodkendelser.
At Tron og mange andre ikke overholder reglerne, er en anden sag.
Det er lovligt at sælge nos. Rør som løsdele.
Mvh
Allan
|
|
|
Du må lige finde et link, til at underbygge din påstand.
Mvh.
|
|
|
Nu har jeg altså andet at bruge min tid på...... Det er ikke så svært at finde.....
Mvh
Allan
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
|
|
Producenterne må IKKE sælge apparater med nos. Rør, isat eller leveret med, sådan er det, der har været flere sager i Tyskland pga, Rørforstærer der blev leveret med nos. Rør, og producenterne er blevet nødsaget til at levere med nye Rør...... Længere er den ikke...
Gå ind og læs på Ce/Rohs miljøgodkendelser.
At Tron og mange andre ikke overholder reglerne, er en anden sag.
Det er lovligt at sælge nos. Rør som løsdele.
Mvh
Allan
|
|
|
Du må lige finde et link, til at underbygge din påstand.
Mvh.
|
|
|
Nu har jeg altså andet at bruge min tid på...... Det er ikke så svært at finde.....
Mvh
Allan
|
|
|
Kan du ikke få din tro væbner til at hjælpe dig 
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
ABaudio skrev:
Milu skrev:
|
Jeg har, for et par dage siden, målt et par NYE standard Electro Harmonix 6922 (versionen uden guldben dog) op imod et par særdeles udtjente Sylvania 6922 - Sylvania vandt!
Men der findes udmærkede nye produktioner, siges der.
Og det skal producenterne af hifi grej jo sige. For det er jo lidt af en falit-erklæring, at sende dårlige nyproducerede rør med en maskine til 100K kr. Så hellere bilde folk ind, at de nye rør er gode. Jeg synes så, til en høj pris, bør der følge gode NOS rør med. (OBS: det var ikke for at diskutere PH7's standard - det er bare en generel betragtning)
Mvh.
|
|
|
Producenterne kan IKKE bruge nos. Rør, hvis de skal overholde div. CE/Rohs krav....
Nos. Rør er fyldt med bla. bly og flere andre ting, der ikke er lovlige at bruge i apparater der skal sælges i EU.
Mvh
Allan
|
|
|
Interessant!
Det vil jeg mægtig gerne se på skrift?
Det betyder vel så, at firmaer, som dit, ikke må sælge NOS rør?
Jeg tror nok mit Tron bliver leveret, til dels, med NOS rør.
Mvh.
|
|
|
Producenterne må IKKE sælge apparater med nos. Rør, isat eller leveret med, sådan er det, der har været flere sager i Tyskland pga, Rørforstærer der blev leveret med nos. Rør, og producenterne er blevet nødsaget til at levere med nye Rør...... Længere er den ikke...
Gå ind og læs på Ce/Rohs miljøgodkendelser.
At Tron og mange andre ikke overholder reglerne, er en anden sag.
Det er lovligt at sælge nos. Rør som løsdele.
Mvh
Allan
|
|
|
Du må lige finde et link, til at underbygge din påstand.
Mvh.
|
|
|
Nu har jeg altså andet at bruge min tid på...... Det er ikke så svært at finde.....
Mvh
Allan
|
|
|
Kan du ikke få din tro væbner til at hjælpe dig 
|
|
|
Hmmm....... Jeg har ikke behov for hjælp......
Og nu er det ikke mit job at opdaterer andre om gældende regler..... Det må de selv klare.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|