Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: audio research ph7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne


Hejsa...

Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!

Mvh.
Niels L.



Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Uten å kjenne PH7 vil jeg si at det er vanskelig å forutsi hvilke rør som presterer best i en konfigurasjon. I min Hovland har originalrørene slått knock out på en mengde eldre kremrør. Dårligst av dem alle har faktisk Telefunken prestert.

Det betyr på ingen måte at du ikke skal eksperimentere med rør, for i de fleste konfigurasjoner gir det store utslag og rett rør kan være avgjørende for vellyd.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

synes ikke der er stor forskel på orginalrør(eh 6922)

har prøvet telefunken ecc88 og amperex 7308


er faktisk lidt skuffet over den riia til 50000 kr burde den prestere noget bedre

måske er det bare et dårligt match med min zyx pickup
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden

kører med en zyx pickup på 0,48 mv
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Givet dens alder, er det allervigtigste du kan gøre at skifte alle Elektrolytkondensatorer. De er nu så gamle, at de er tørrede ind og lyder slappe. jeg har haft rørforstærkere siden 1978 med mange forskellige rørfabrikater: Jeg kan ikke høre forskel imellem dem (undtagen på ensretterrør)

Vh

Frederik

 

 

 

bimx skrev:
synes ikke der er stor forskel på orginalrør(eh 6922)

har prøvet telefunken ecc88 og amperex 7308


er faktisk lidt skuffet over den riia til 50000 kr burde den prestere noget bedre

måske er det bare et dårligt match med min zyx pickup

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1870
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

his047 skrev:

Givet dens alder, er det allervigtigste du kan gøre at skifte alle Elektrolytkondensatorer. De er nu så gamle, at de er tørrede ind og lyder slappe. jeg har haft rørforstærkere siden 1978 med mange forskellige rørfabrikater: Jeg kan ikke høre forskel imellem dem (undtagen på ensretterrør)


Vh


Frederik




Den er altså maximalt 5 år gammel sådan en PH7... så elektrolytkondensatorerne har det nok udmærket nu.. og de næste 15-20 år frem.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne


Hejsa...

Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!

Mvh.
Niels L.



LOL jo ældre rør jo bedre  Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden

kører med en zyx pickup på 0,48 mv

Narga riaa passer suverænt godt til alle ZYX!



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Siemns SQ lyder rigtig godt i den PH7..

__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden

kører med en zyx pickup på 0,48 mv

Måske passer pickupen bare ikke sammen med RIAA'en :o(

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
bimx skrev:
er der evt forslag til andre riia er i samme klasse,hvis jeg skulle tænke på at købe en anden

kører med en zyx pickup på 0,48 mv

Måske passer pickupen bare ikke sammen med RIAA'en :o(

mvh. M

Det gør den ikke... Har selv prøvet ZYX på PH7. Lyder fladt!

BIMMER. Få fat i en Nagra. Lyder KONGE godt på ZYX



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

skifte  lytter,haha
den har kørt i 95 timer
det bliver sku nok ikke aktuelt
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

bimx skrev:
skifte  lytter,haha
den har kørt i 95 timer
det bliver sku nok ikke aktuelt

hehe nej. De kan køre MANGE år i sådan en. RIGTIG MANGE ÅR!



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Ups,

 

Jeg tænkte godtnok på SP6, ikke på PH7: Mea Culpa.

 

kennethjensen skrev:

bimx skrev:
skifte  lytter,haha
den har kørt i 95 timer
det bliver sku nok ikke aktuelt

hehe nej. De kan køre MANGE år i sådan en. RIGTIG MANGE ÅR!

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne


Hejsa...

Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!

Mvh.
Niels L.



LOL jo ældre rør jo bedre  Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle





Det er simpelthen ikke sandt!  


Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
bimx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

kan godt skrive under på at nos ikke automatisk er bedre en ny produktion rør

kommer helt an på konstruktionen

ang denne ph 7,så er feks telefunken ecc 88 ikke meget bedre end eh 6922
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
kennethjensen skrev:

Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne


Hejsa...

Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!

Mvh.
Niels L.



LOL jo ældre rør jo bedre  Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle





Det er simpelthen ikke sandt!  


Mvh.
Niels

Modbevis det........ Gamle rør er begyndt og blive utætte pga aldren. Og holdbarheden, samt ikke mindst lyden i de fleste rør fra før 60 er rigtig meget dalende.



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ved sør'me heller ikke. Jeg har for tre måneder siden købt et sæt nye (NOS) Mullard M8080 rør fra Conrad-Johnson til min PV14. det ene af dem er allerede ved at stå af og er tydeligt støjende (og importøren nægter at bytte det!!!!)

Til gengæld har jeg en beholdning af Amerikanske JAN 6C4 som indgik i deres militærlager i November 1944, og de lyder fænomenalt godt. Så det er nok umuligt at give faste regler om den slags.

kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
kennethjensen skrev:

Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne


Hejsa...

Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!

Mvh.
Niels L.



LOL jo ældre rør jo bedre  Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle





Det er simpelthen ikke sandt!  


Mvh.
Niels

Modbevis det........ Gamle rør er begyndt og blive utætte pga aldren. Og holdbarheden, samt ikke mindst lyden i de fleste rør fra før 60 er rigtig meget dalende.

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Nilau skrev:
kennethjensen skrev:

Nilau skrev:
bimx skrev:
nogen der har erfaringer med denne riia

er det nogen ide at skifte rør(6922 )

erfaringer velkommne


Hejsa...

Jeg har ikke lyttet til den konkrete RIAA, men jeg er sikker på at det lønner sig at give den de bedste rør du kan opdrive. Og som sædvanlig: Jo ældre rør, jo bedre!

Mvh.
Niels L.



LOL jo ældre rør jo bedre  Den holder sgu ikke vand... Der findes mange rigtig gode nye rør idag. Som er langt mere stabile en de gamle





Det er simpelthen ikke sandt!  


Mvh.
Niels

Modbevis det........ Gamle rør er begyndt og blive utætte pga aldren. Og holdbarheden, samt ikke mindst lyden i de fleste rør fra før 60 er rigtig meget dalende.



Du må ha' været meget uheldig.
Jeg er endnu ikke stødt på det fænomen du omtaler...altså at de gamle rør skulle være naturligt  "dalende" i styrke.

Jeg har masser af "nye" rør fra 40'erne, 50'erne og 60'erne som stadig er helt perfekte. (Men har oplevet at en del "moderne" rør, meget hurtigt er afgået ved døden!). Jeg går ud fra at det skyldes sjusk, dårlige materialer og ikke-eksisterende kvalitetskontrol. Alt sammen noget der, på kortere sigt, giver øget profit. Tænk bare på hvor sølle og kortlivede almindelige glødepærer har været i del år...

Men det ville da være herligt hvis du internationalt kunne få spredt det rygte at "gamle rør er begyndt at blive utætte pga. alderen". Det ville naturligvis straks få priserne på NOS-rør til at falde til nærmest ingenting!
Keep on going..!  ;-)


Mvh.
Niels L.



Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes