Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Lenco, verdens bedste? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hvis vi skal væk fra "Smag og behag" - pricippet, så må vi vel opstille nogle discipliner, som er målbare - og her kan jeg da forslå:

S/N-forhold (rummel og anden støj) - herunder evne til at modstå udefrakommende påvirkninger.

opstartstid (hvis dette overhovedet kan være et issue andre steder end i radiofoni - eller DJ-kredse)

gangkonstans

muligheder for udskiftning af arm / eller ej? - flere arme?

slidstyrke  - lejer - betjeningsaggregater - lamper.

muligheder for at indstille arm og pladespiller (nivellering) til perfektion

servicevenlighed, hvis dette måtte blive nødvendigt?

antal hastighedsvalg

ovenstående er umiddelbart målbart undtaget servicevenligheden - but you get the point? - og vi ville kunne kåre en vinder, som formentlig ikke er blandt de allerede nævnte.

Når dette så er sagt, så er jeg også træt af den evindelige trang til at kåre alt muligt som "bedste" og så videre. Jeg nyder i langt højere grad at læse om folks begejstring, enthusiasme og viden om de forskellige ting- og jeg nyder mangfoldigheden. Trangen til at stille op til "VM" i alt muligt er forbeholdt sportsfolk med trang til at vinde.

Hvad bliver det næste? - smukkeste forstærker? - bedste kabel? - bedste vits? - lækreste indikatorbelysning?

Jeg synes da, at det kan være interessant, hvordan man kan tweake en Lenco til at gøre nogle personer glade - og fred være med det - måske får jeg også lyst til at prøve sådan noget en dag -

vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke man skal tage trådstarterens titel til tråden som andet end en reference tl artiklen han linker til og til den begejstring man får nå en pladespiller til 250 kr give bøllebank til noget nyt of dyrt - lad os bare kalde det for "osses fattiges glæder"

Til din list skal torque - drejningmoment og vægt af pladetellerken tages med - en hurtigti opstartende pladespiller kan meget vel have en svag motor og en let tallerken og så er man ligevidt - det mange godt kan lide ved lencoen er at den i kraft af en stærk motor, en stærk kraftoverførsel (svært at bremse en lenco med hænderne hvis mellemhjulet er friskt) - en tung tallerken - er at den har en rigtig bundsolid basgengivelse som når man sammenligner med andre pladespillere bliver vattet og udefineret ...

Selvfølglig skal en verdier til 50 k og en SME 30 spille bedre, men mange "flotte" sager under 10.000 lyder af slap klud i sammenligning - mens en lenco i original kasse med original 75 arm er noget værre hø og dumper på næsten alle de parametre du stiller op

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Fin den her

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

kunne være sjovt hvis dere kan poste bilder af deres Lenco projekter her

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes