| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi skal væk fra "Smag og behag" - pricippet, så må vi vel opstille nogle discipliner, som er målbare - og her kan jeg da forslå:
S/N-forhold (rummel og anden støj) - herunder evne til at modstå udefrakommende påvirkninger.
opstartstid (hvis dette overhovedet kan være et issue andre steder end i radiofoni - eller DJ-kredse)
gangkonstans
muligheder for udskiftning af arm / eller ej? - flere arme?
slidstyrke - lejer - betjeningsaggregater - lamper.
muligheder for at indstille arm og pladespiller (nivellering) til perfektion
servicevenlighed, hvis dette måtte blive nødvendigt?
antal hastighedsvalg
ovenstående er umiddelbart målbart undtaget servicevenligheden - but you get the point? - og vi ville kunne kåre en vinder, som formentlig ikke er blandt de allerede nævnte.
Når dette så er sagt, så er jeg også træt af den evindelige trang til at kåre alt muligt som "bedste" og så videre. Jeg nyder i langt højere grad at læse om folks begejstring, enthusiasme og viden om de forskellige ting- og jeg nyder mangfoldigheden. Trangen til at stille op til "VM" i alt muligt er forbeholdt sportsfolk med trang til at vinde.
Hvad bliver det næste? - smukkeste forstærker? - bedste kabel? - bedste vits? - lækreste indikatorbelysning?
Jeg synes da, at det kan være interessant, hvordan man kan tweake en Lenco til at gøre nogle personer glade - og fred være med det - måske får jeg også lyst til at prøve sådan noget en dag -
vh
Freddy
|