Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Lenco, verdens bedste? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Lenco er den pladespiller hvor man med den mindste indvestering i et brugt værk kan opnå den største lydmæssige forbedring for færrest kroner ....

En brugt Lenco L75/L78 koster 250 kr. fra Ny kostede den 1500 i 70erne

Den har en bom stærk motor - en godt 4 kg tung pladetallerken og en godt centerleje.

Bortset fra smøring skal der ikke gøre noget ved disse tre ting

dertil kommer for 500 kr. træ + en dags sjov hobby arbejde.

Så står man med et værk  - samlet med finish - til under 1.500 kr. der med den rette arm spiller lige op med pladespillere der er 10 gange dyrere - og så ligner den ikke en disco pladespiller.

Ud fra disse parametre er Lenco en af de bedste pladespillere at bygge videre på

Lad os gå udfra at du har et budget på 10.000 kr. - og du har brugt 750 på lenco værk og plinth.

Så har du råd til en ny 12" ortofonarm og en denon DL 103 pickup, eller en brugt 12"SME 3012 arm og en ny Ortofon SPU - eller tre brugte rega RB300 arme a 1000 kr. stk + en kombo af forskellige pickupper.

Køber du en technics 1210 skal du først overveje om du kan leve med udseendet - dernæst om armen duer til den pickup du kan lide - hvis ikke er det et øv bøv bøvl at skifte armen ud - og så er du pludseligt meget hurtigt langt over de 10.000 uden at have plads til en 12" arm og du har stadig en pladespiller som ligner noget der bør stå på et teenagerværrelse anno 1982 ....

Så derfor kan jeg godt forstå trådstarter




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:
Jeg har havt en Kuzma Stogi med stabi arm sidste 15 år, der har også vært flere high end spilere i mit setup parallel.
Det er et bilde som jeg fandt på nettet, men det er same spileren.



Så fik jeg endelig set min Garrard 301 op at spile, den har vært i kasse siden jeg fik den for knapt 2 år siden. Jeg har aldrig
hørt sådan spillere før jeg fik min op at køre og troede altid at det var lidt subjektiv hype på nettet omkring den. Men jeg må
indrømme at jeg tog fejl. Det er utrolig sjov spillere, dynamik, PRAT, og nærværende lyd. Ikke samme sorte baggrund som
i min kuzma men den er en del bedre end jeg havde forventet, det er noget helt special ved den. Om den er bedre end
andre high end spillere tror jeg ikke, men den er andeleds og utrolig sjov at høre på. Bruger squash ball metoden men
overvejer en skifer plint. Bruger Kuzma stogi tonearmen på den og min gamle stabi er pakket ned for ubestemt tidspunkt.




Mellemhjul, ja


Ja man får altid  lyst til at sætte en til plade på med en Garrard 301

hvad er Squash Ball Metoden ??


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

@ r-l-b
Squash ball methoden er det samme og lorricraft gør, en topplade som hviler på 4 1/2 squashballer i hvert hjørne i en stabil
kasse. Det var den billigste metode til at få den op at køre mens jeg overvejede om jeg skulle videre med den, og det skal jeg
bestemt, en tung skifer plint er det jeg overvejer idag.



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Lenco er den pladespiller hvor man med den mindste indvestering i et brugt værk kan opnå den største lydmæssige forbedring for færrest kroner ....

En brugt Lenco L75/L78 koster 250 kr. fraa Ny kostede den 1500 i 70erne

Den har en bom stærk motor - en godt 4 kg tung pladetalerken og en godt venter leje.

Bortset fra smørring skal der ikke gøre noget ved disse tre ting

dertil kommer for 500 kr. træ + en dags sjov hobby arbejde.

Så står man med et værk  samlet med finish til under 1.500 kr. der med den rette arm spille lige op med pladespillere der er 10 gange dyrere og som ikke ligner en disco pladespiller.

Ud fra disse parametre er Lenco en af de bedste pladespillere at bygge videre på

Lad os gå udfra at du har et budget på 10.000 kr. - og du har brugt 750 på lenco værk og plinth.

Så har du råd til en ny 12" ortofonarm og en denon DL 103 pickup, eller en brugt 12"sme arm og en ny Ortofon SPU - eller tre brugte rega RB300 arme a 1000 kr. stk + en kombo af forskellige pickupper.

Køber du en technics 1210 ska du først overveje om du kan leve med udseendet - dernæst om armen duer til den pickup du kan lide - hvis ikke er det et øv bøv bøvl at skifte armen ud - og så er du pludseligt meget hurtigt langt over de 10.000 uden at have plads til en 12" arm som ligner noget der bør stå på et teenagerværrelse annon 1982 ....

Så derfor kan jeg godt forstå trådstarter





Ingen tvivl om at man kan få overordentlig meget pladespiller for pengene, hvis ikke man har 10 tommelfingre, og kan finde et eksemplar der ikke er blevet voldtaget.



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

He-he

Jeg har læst lidt mere om den Lenco ombygning som bliver omtalt som verdens bedste. Det er, naturligvis, en meget bedre plinth/kasse. Der er også et væsentlig bedre leje i end standard, som kan tage flere Lenco pladetallerkener i højden. I nogle af varianterne, kender ikke hvad der er på den omtalte, er der en Lenco pladetallerken, et lag skifer, og så en en Lenco pladetallerken til. Motoren er den gode gamle. Jeg har selv tidligere haft en Garrard 401, og vil stadig foretrække min Lenco. Jeg solgte først Garrarden efter jeg havde sammenlignet med en Lenco. Stadigvæk er det en provokerende god pladespiller, hvis man er lidt fiks på fingrene. Og som r-l-b skriver, ofre lidt på tonearm og pickup også.

Der må være nogle der ikke har læst så meget i linket, så her er et klip, som viser hvilke grammofoner som anmelderen har haft før, og priserne er vist en del over en SL-1200......:

"
Part One- My Turntable History (Highly Condensed Version)

My first turntable (not counting my parents' "Victrola") was the legendary Acoustic Research (AR) AR-XA. I used the AR from the late 1960's until 1972, when I purchased my first "serious" turntable; a used Thorens TD-125 (which had a Rabco SL-8E linear tonearm). I also owned a variety of other turntables during the 1970's (all purchased used), including the Ariston RD-11s and a number of Japanese direct drives. Not surprisingly, I ended the decade with the (then already famous) Linn Sondek LP-12.

However, an amazing number of important turntable innovations occurred in the 1980's. Fortunately for me, I owned an audio store during almost this entire decade. This enabled me to hear virtually every serious model, either in my home, my store or both. While I was a dealer for only a few of the manufacturers, this still didn't hold me back. I made certain, with a generous trade-in policy, direct imports, along with loaners and organized "shootouts", to hear everything possible. There are far too many turntables in this group to list, but my own personal turntable choices are a different matter...

I first replaced the Linn Sondek with a (second generation) Oracle, but that was itself soon replaced by the (original) Townshend Rock in 1982/3. The Rock withstood all challengers, but I eventually sold it because my listening room lacked a stable temperature. This, in turn, meant that the Rock (with its high viscosity oil bearing) would have variable RPM speed day-to-day, which drove me crazy, so I replaced it with a (late model) Goldmund Studio and T-3F tonearm.

Near the end of the decade, I had the Versa Dynamic Models 1 & 2 (one of which was an employee "loaner"). However, I eventually returned back to the same Goldmund Studio (now with a SME V tonearm), mainly to eliminate the complexity of operating and maintaining the Versa. While I really enjoyed the Goldmund/SME combination, it was not as good a performer as either the Rock or Versa models, when all of them were fully optimized. Since then, things have been very different...

In late 1992, I purchased the top-of-the-line Forsell Air Force Reference. Unlike Forsell's standard "Air Reference" model, the "Air Force" also had a flywheel, which (the manufacturer claimed) increased the platter's inertia 40 times; in effect going from 25 to 1,000 lbs!"

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Lenco er den pladespiller hvor man med den mindste indvestering i et brugt værk kan opnå den største lydmæssige forbedring for færrest kroner ....

En brugt Lenco L75/L78 koster 250 kr. fra Ny kostede den 1500 i 70erne

Den har en bom stærk motor - en godt 4 kg tung pladetallerken og en godt centerleje.

Bortset fra smøring skal der ikke gøre noget ved disse tre ting

dertil kommer for 500 kr. træ + en dags sjov hobby arbejde.

Så står man med et værk  - samlet med finish - til under 1.500 kr. der med den rette arm spiller lige op med pladespillere der er 10 gange dyrere - og så ligner den ikke en disco pladespiller.

Ud fra disse parametre er Lenco en af de bedste pladespillere at bygge videre på

Lad os gå udfra at du har et budget på 10.000 kr. - og du har brugt 750 på lenco værk og plinth.

Så har du råd til en ny 12" ortofonarm og en denon DL 103 pickup, eller en brugt 12"SME 3012 arm og en ny Ortofon SPU - eller tre brugte rega RB300 arme a 1000 kr. stk + en kombo af forskellige pickupper.

Køber du en technics 1210 skal du først overveje om du kan leve med udseendet - dernæst om armen duer til den pickup du kan lide - hvis ikke er det et øv bøv bøvl at skifte armen ud - og så er du pludseligt meget hurtigt langt over de 10.000 uden at have plads til en 12" arm og du har stadig en pladespiller som ligner noget der bør stå på et teenagerværrelse anno 1982 ....

Så derfor kan jeg godt forstå trådstarter




Forstår godt det du skriver, men hører det ikke ind under "bedste  til prisen", fremfor titlen "verdens bedste" der da kræver en del for at komme i betragtning

- mange tror stadig det er armen der er i fokus, at man kan sætte en high-end arm på en spånplade og ophøje hele setuppet til high-end.

 - det er plinth, værk, features og kvaliteten der er det centrale - armen er jo noget man vælger at sætte på og fælles for alle.

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Lenco er den pladespiller hvor man med den mindste indvestering i et brugt værk kan opnå den største lydmæssige forbedring for færrest kroner ....

En brugt Lenco L75/L78 koster 250 kr. fra Ny kostede den 1500 i 70erne

Den har en bom stærk motor - en godt 4 kg tung pladetallerken og en godt centerleje.

Bortset fra smøring skal der ikke gøre noget ved disse tre ting

dertil kommer for 500 kr. træ + en dags sjov hobby arbejde.

Så står man med et værk  - samlet med finish - til under 1.500 kr. der med den rette arm spiller lige op med pladespillere der er 10 gange dyrere - og så ligner den ikke en disco pladespiller.

Ud fra disse parametre er Lenco en af de bedste pladespillere at bygge videre på

Lad os gå udfra at du har et budget på 10.000 kr. - og du har brugt 750 på lenco værk og plinth.

Så har du råd til en ny 12" ortofonarm og en denon DL 103 pickup, eller en brugt 12"SME 3012 arm og en ny Ortofon SPU - eller tre brugte rega RB300 arme a 1000 kr. stk + en kombo af forskellige pickupper.

Køber du en technics 1210 skal du først overveje om du kan leve med udseendet - dernæst om armen duer til den pickup du kan lide - hvis ikke er det et øv bøv bøvl at skifte armen ud - og så er du pludseligt meget hurtigt langt over de 10.000 uden at have plads til en 12" arm og du har stadig en pladespiller som ligner noget der bør stå på et teenagerværrelse anno 1982 ....

Så derfor kan jeg godt forstå trådstarter


Hvorfor alt det besvær med noget gammelt og brugt, når man kan få en sprit ny Lenco med indbygget riaa og usb udgang til under kr. 900?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7936&Grp= &n=40100

 



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

he he - da lenco gik rabondus for mange år siden blev navnet solgt - og bruges i dag til at sælge OEM bras branded med Lenco - ak ak

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
he he - da lenco gik rabondus for mange år siden blev navnet solgt - og bruges i dag til at sælge OEM bras branded med Lenco - ak ak

Det er den samme historie med DUAL. Det er bare sådan det er!



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:


r-l-b skrev:

Lenco er den pladespiller hvor man med den mindste indvestering i et brugt værk kan opnå den største lydmæssige
forbedring for færrest kroner ....En brugt Lenco L75/L78 koster 250 kr. fra Ny kostede den 1500 i 70erneDen har en bom
stærk motor - en godt 4 kg tung pladetallerken og en godt centerleje.Bortset fra smøring skal der ikke gøre noget ved disse
tre tingdertil kommer for 500 kr. træ + en dags sjov hobby arbejde.Så står man med et værk  - samlet med finish - til under
1.500 kr. der med den rette arm spiller lige op med pladespillere der er 10 gange dyrere - og så ligner den ikke en disco
pladespiller.Ud fra disse parametre er Lenco en af de bedste pladespillere at bygge videre påLad os gå udfra at du har et
budget på 10.000 kr. - og du har brugt 750 på lenco værk og plinth.Så har du råd til en ny 12" ortofonarm og en denon DL
103 pickup, eller en brugt 12"SME 3012 arm og en ny Ortofon SPU - eller tre brugte rega RB300 arme a 1000 kr. stk + en
kombo af forskellige pickupper.Køber du en technics 1210 skal du først overveje om du kan leve med udseendet - dernæst
om armen duer til den pickup du kan lide - hvis ikke er det et øv bøv bøvl at skifte armen ud - og så er du pludseligt meget
hurtigt langt over de 10.000 uden at have plads til en 12" arm og du har stadig en pladespiller som ligner noget der bør stå
på et teenagerværrelse anno 1982 ....Så derfor kan jeg godt forstå trådstarter
Forstår godt det du skriver, men hører det ikke ind under "bedste  til prisen", fremfor titlen "verdens bedste" der da
kræver en del for at komme i betragtning - mange tror stadig det er armen der er i fokus, at man kan sætte en high-end
arm på en spånplade og ophøje hele setuppet til high-end. - det er plinth, værk, features og kvaliteten der er det centrale -
armen er jo noget man vælger at sætte på og fælles for alle.


Det har du jo ret i, men ha dog in mente, at det ikke er alle der vægter "features" særlig højt
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

hele ideen om at diskuterer termen "Verdens bedste" er absurd og man vil aldrig opnår enighed da musikformidling ER og bliver
en subjektiv sag!
kort sagt, så er ingen pladespillere Verdens Bedste pladespillere - da forskellige pladespiller, er ja, Forskellige og derfor med
forskellige fordele, men også forskellige minusser...

det er ikke muligt at fremhæve en og sige - den her: "Verdens bedste"



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
duo(2)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Det er jo meget sjovt at vi ikke vil sige at noget er bedre en andet når vi taler HiFi...hvad er nu det for noget sært noget :-)
er Hifi anderledes en andre forbrugsgenstande..?
hvad nu hvis man sagde at en 2cv lige så god som en Audi a4 cabriolet !
de har begge 4 hjul og et tag der kan åbnes .-) og så er det jo kun et spørgsmål om at man kan lide at ens bil rasler lidt når
man kører, og hvis man nu ikke kan li at køre over 110 km, ja så kan 2 cvén være verdens bedste bil især hvis man ligger
en hjemme hæklet plaid på sæderne, så er de faktiskt ganske gode og hyggelige at sidde på.:-)

et andet spørgsmål... hvis vi nu tar REGA, så har de en del forskellige pladespillere
er en 3ér lige så god som en 9ér ? bare fordi den er billigere og lyder næste som en 9èr, særligt hvis man tweaker den lidt:-
)

sikke noget fis...nogle Pladespillere er bedre en andre,
og naturligvis findes der en der er den bedste i verden !
udfordringen er at finde den bedste, det kræver at man først finder en reference ramme at undersøge den udfra
og en sådan kan nok ikke findes af HIFI nørder, da vi alle tror at vi ved alt, og at dømme ud fra det her forums tråde, så er
vi ikke istand til at blive enige om andet en at diskuterere


Ha en god Søndag
Nikolaj
Til top Vis duo(2)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duo(2)
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er her helt og aldeles uenig med dig, at sige noget lyd er verdens bedste giver ikke mening - det hele handler om smag
og behag - jeg ville hellere have en 2cv end en audi - da 2cv'en ville er mere i min smag en end grim Audi... (min subjektive
holdning!)
du kan godt finde, den i din verden, bedste pladespiller - men at sige det er en alment gældene regel - fuldstændigt hul i
hovedet!

hvem synger bedst Helmut Lotti eller Bob Dylan?

Hi-fi handler om at formidle musik, musik er en subjektiv størrelse, og det handler om, at du hører det du har lyst til at høre
- er du tilfreds er den skid slået!
Der er forøvrigt, formodentligt flere lydmæssige forskelle på om hunden befinder sig i rummet end om du har en Rega 3'er
eller en 9'er.

og så igen - skal en pladespiller have automatik? der er både fordele og ulemper
hvilket type drev er "bedst" - de har alle sine fordele!

derfor ser jeg det umuligt og som et komplet tidsspilde at diskutere hvad der er "verdens Bedste" alt er forskelligt - og alt
spiller ind, ikke kun det teknik du har liggende, også rummet og de ører du lytter med farver det endelige resultat...

hvor mange bryder sig egentligt om at lytte til fuldstændigt lineært musik? - jeg gør ikke...


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen mellem L75 og L78?

__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:
Hvad er forskellen mellem L75 og L78?

Der er noget autostop på L78. Noget mekanik på værker og en lille metalpind på pladetallerkenen. Affjedringen er også lidt anderledes, den lyder dog i begge tilfælde bedre uden.....

Ellers er de helt ens, man kan koble automatikken fra. Eller pille den helt ud i et modificeringsprojekt.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

Kristjan skrev:
Hvad er forskellen mellem L75 og L78?


Der er noget autostop på L78. Noget mekanik på værker og en lille metalpind på pladetallerkenen. Affjedringen er også lidt
anderledes, den lyder dog i begge tilfælde bedre uden.....


Ellers er de helt ens, man kan koble automatikken fra. Eller pille den helt ud i et modificeringsprojekt.



Skal så prøve at skaffe mig en L75 så jeg kan sammenligne med garrard 301

__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:
Mellemhjulet skrev:

Kristjan skrev:
Hvad er forskellen mellem L75 og L78?


Der er noget autostop på L78. Noget mekanik på værker og en lille metalpind på pladetallerkenen. Affjedringen er også lidt
anderledes, den lyder dog i begge tilfælde bedre uden.....


Ellers er de helt ens, man kan koble automatikken fra. Eller pille den helt ud i et modificeringsprojekt.



Skal så prøve at skaffe mig en L75 så jeg kan sammenligne med garrard 301


Og så er en købt til billig pris, så kan vi se om hvor meget energi jeg gider at sætte i den.

__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:
Kristjan skrev:
Mellemhjulet skrev:

Kristjan skrev:
Hvad er forskellen mellem L75 og L78?


Der er noget autostop p� L78. Noget mekanik p� v�rker og en lille metalpind p� pladetallerkenen. Affjedringen er ogs� lidt
anderledes, den lyder dog i begge tilf�lde bedre uden.....


Ellers er de helt ens, man kan koble automatikken fra. Eller pille den helt ud i et modificeringsprojekt.



Skal s� pr�ve at skaffe mig en L75 s� jeg kan sammenligne med garrard 301


Og s� er en k�bt til billig pris, s� kan vi se om hvor meget energi jeg gider at s�tte i den.


Der er ikke langt fra tanke til handling.
Jeg ønsker dig god fornøjelse. De 500 min lenco har kostet er der ikke nogen af de andre jeg har haft/prøvet der har kunnet følge med i.

Næste skridt for mig er at få en længere ?spindel? (den som tallerkenen sidder fast på)
Og så eksperimentere med det som kaldes "stacked platters" Det skulle eliminere lyden fra mellem hjulet.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

schmidt2 skrev:

Kristjan skrev:
Kristjan skrev:
Mellemhjulet skrev:

Kristjan skrev:
Hvad er forskellen mellem L75 og L78?


Der er noget autostop p� L78. Noget mekanik p� v�rker og en lille metalpind p� pladetallerkenen. Affjedringen er ogs�
lidt
anderledes, den lyder dog i begge tilf�lde bedre uden.....


Ellers er de helt ens, man kan koble automatikken fra. Eller pille den helt ud i et modificeringsprojekt.



Skal s� pr�ve at skaffe mig en L75 s� jeg kan sammenligne med garrard 301


Og s� er en k�bt til billig pris, s� kan vi se om hvor meget energi jeg gider at s�tte i den.
Der er ikke langt fra
tanke til handling.Jeg ønsker dig god fornøjelse. De 500 min lenco har kostet er der ikke nogen af de andre jeg har
haft/prøvet der har kunnet følge med i.Næste skridt for mig er at få en længere ?spindel? (den som tallerkenen sidder fast
på)Og så eksperimentere med det som kaldes "stacked platters" Det skulle eliminere lyden fra mellem hjulet.


Nej det hjælper ikke meget at kun snakke om tingene :)

__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
duo(2)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Jeg er her helt og aldeles uenig med dig, at sige noget lyd er verdens bedste giver ikke mening - det
hele handler om smag
og behag - jeg ville hellere have en 2cv end en audi - da 2cv'en ville er mere i min smag en end grim Audi... (min subjektive
holdning!)
du kan godt finde, den i din verden, bedste pladespiller - men at sige det er en alment gældene regel - fuldstændigt hul i
hovedet!

hvem synger bedst Helmut Lotti eller Bob Dylan?

Hi-fi handler om at formidle musik, musik er en subjektiv størrelse, og det handler om, at du hører det du har lyst til at høre
- er du tilfreds er den skid slået!
Der er forøvrigt, formodentligt flere lydmæssige forskelle på om hunden befinder sig i rummet end om du har en Rega 3'er
eller en 9'er.

og så igen - skal en pladespiller have automatik? der er både fordele og ulemper
hvilket type drev er "bedst" - de har alle sine fordele! -

derfor ser jeg det umuligt og som et komplet tidsspilde at diskutere hvad der er "verdens Bedste" alt er forskelligt - og alt
spiller ind, ikke kun det teknik du har liggende, også rummet og de ører du lytter med farver det endelige resultat...

hvor mange bryder sig egentligt om at lytte til fuldstændigt lineært musik? - jeg gør ikke...
Ja det er jo som du skriver din subjektive holdning, og det er der da ikke noget galt i at have, men som jeg
tolker det du skriver, så skriver du om din oplevelse af musikken, og det har ikke meget at gøre med hvilken pladespiller
der er den bedste, - en 2cv blir ikke en bedre bil af at der er nogle der hellere vil have den en en Audi, den er stadig en
dårligt bygget bil med ringe køreegenskaber -det at du foretrækker den det anerkender jeg fuldt ud, men audien er stadig
en bedre bil.
Jo mindre der kan rasle på din pladespiller jo bedre spiller den,
Til top Vis duo(2)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duo(2)
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes