Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Skal en LP spilles til? :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
olet
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej Forum
Jeg har været så heldig, at få en "Nitty gritty" pladerenser op under neglene - danm!!!! hvor den renser de ny indkøbte plader - knas og bras
fordufter sgi temmelig fint -selv nye plader nyder godt af en tur på "suget" Min bedste investering i lange tider
Venligst

__________________
Jo mere jeg ved, jo mindre ved jeg, at jeg ved!
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hejsa!
Måske dagens dummeste spørgsmål

Men igår modtog jeg følgende LP:
Eva Cassidy - Songbird 180 Gram Heavyweight Vinyl
Limited Edition Pressing
Pure Virgin Vinyl Analogue Pressing
Same Day Plating and cutting of the laquers to minimize groove echo and loss of high frequencies

efter at have puttet børnene gik jeg straks ned til anlægget og smed den på.
Men den lød ganske fæl- lyden var direkte forvrængende - og det lød virkeligt ringe.

men jeg lod den spille igennem på begge sider, og da jeg så skulle høre side A igen - så lød den meget bedre.

Er det bare mit anlæg der er blevet varmt? eller er det muligt at den skulle køres en tur først inden den er klar?

Altså vi taler ikke små detaljer, men virkeligt hørbare detaljer.
hvor det mest af alt minede om distortion og underligt stereobillede hvor lyden næsten kom skrattende ud
(ikke støv men mere som overforstærket signal)...

Har nogle af jer andre oplevet noget lignende?

vh

Ronni


Du har sandsynligvis haft en ordentlig klump snavs på nålen ved den første gennemspilning.

I øvrigt er der temmelig mange 'superpresninger' som både er støjfyldte, bulede og voldsomt tallerkenformede. Man skulle næsten tro at de var fremstillet i kvalitetskontrollens eget land: Kina...

Det er gået tilbage med pressekvaliteten de seneste 50 år!


Mvh.
Niels

PS. Ud af ca. 3000 lp'er har jeg en håndfuld der er stærkt bulede. De tre af dem er mindre end 4 år gamle. Bare et kuriosum...


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
freako
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

I øvrigt en vidunderlig plade. Har den på CD, og ELSKER den !!!

__________________
Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
Til top Vis freako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freako
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes