| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
jazzman skrev:
A127 skrev:
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling - prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur. |
|
|
Følsomhed for tramp og akustisk tilbagekobling har ikke samme årsag.
Jensen100 skrev:
prøv at se om nåletrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og antiskating på det samme |
|
|
nejnejnejnej NEJ NEJ NEJ N E J N E J N E J
Nilau har ret. Tjek at armresonans ikke er for lav. Jan Stevns m.fl. har osse ret. Det går altid bedst hængt op på væggen. |
|
|
Det er naturligvis fint at få pladespilleren op væggen, men alligevel skal armresonansen ikke være alt for lav. (Absolut ikke under 10Hz). Det giver problemer med voldsomme bevægelser af bashøjttalermembranerne ved afspilning af plader der ikke er 100% plane. Membranbevægelserne tapper desuden forstærkeren for effekt - uden at man egentlig kan høre noget. Læs: Klippegrænsen kan nås uden at der egentlig spilles særlig højt! Det vil altså sige at man risikerer at brænde (diskant)enheder af pga. for lav armresonans!
Mvh. Niels L.
|
|
|
Hvis du seriøst mener at man er tæt ved at nå klippegrænsen uden at blive opmærksom på det, enten ved at membranerne blafrer temmeligt voldsomt, eller noget falder ned fra væggen - så er det nok det næste problem vor ven her skal tænke på - men jeg tror nu sælgeren af bemeldte pladespiller - er så seriøs, at det ikke er problemet her. Ingen grund til at lede efter lygtemænd endnu __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|