Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespilleren hopper! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lasse M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeps jeps det gør jeg bare! Tak for de mange indlæg......
Til top Vis Lasse M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse M
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
A127 skrev:
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling
- prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.


Følsomhed for tramp og akustisk tilbagekobling har ikke samme årsag.

Jensen100 skrev:
prøv at se om nåletrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og
antiskating på det samme

nejnejnejnej NEJ NEJ NEJ   N E J   N E J   N E J   

Nilau har ret. Tjek at armresonans ikke er for lav. Jan Stevns m.fl. har osse ret. Det går altid bedst hængt op på væggen.



Det er naturligvis fint at få pladespilleren op væggen, men alligevel skal armresonansen ikke være alt for lav. (Absolut ikke under 10Hz). Det giver problemer med voldsomme bevægelser af bashøjttalermembranerne ved afspilning af plader der ikke er 100% plane. Membranbevægelserne tapper desuden forstærkeren for effekt - uden at man egentlig kan høre noget.
Læs: Klippegrænsen kan nås uden at der egentlig spilles særlig højt! Det vil altså sige at man risikerer at brænde (diskant)enheder af pga. for lav armresonans!


Mvh.
Niels L.




Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
jazzman skrev:
A127 skrev:
Han kan også vælge en rigtig spille der er mere immum for tramp og akustisk tilbagekobling
- prøv at skrue op til fest niveau og se om det hele går i selvsving, gør den det vil jeg anbefale at sende spillen retur.


Følsomhed for tramp og akustisk tilbagekobling har ikke samme årsag.

Jensen100 skrev:
prøv at se om nåletrykket er som det skal være, et nåletryk på 1,8gram skulle være et godt nåle tryk, og
antiskating på det samme

nejnejnejnej NEJ NEJ NEJ   N E J   N E J   N E J   

Nilau har ret. Tjek at armresonans ikke er for lav. Jan Stevns m.fl. har osse ret. Det går altid bedst hængt op på væggen.



Det er naturligvis fint at få pladespilleren op væggen, men alligevel skal armresonansen ikke være alt for lav. (Absolut ikke under 10Hz). Det giver problemer med voldsomme bevægelser af bashøjttalermembranerne ved afspilning af plader der ikke er 100% plane. Membranbevægelserne tapper desuden forstærkeren for effekt - uden at man egentlig kan høre noget.
Læs: Klippegrænsen kan nås uden at der egentlig spilles særlig højt! Det vil altså sige at man risikerer at brænde (diskant)enheder af pga. for lav armresonans!


Mvh.
Niels L.

Hvis du seriøst mener at man er tæt ved at nå klippegrænsen uden at blive opmærksom på det, enten ved at membranerne blafrer temmeligt voldsomt, eller noget falder ned fra væggen -  så er det nok det næste problem vor ven her skal tænke på -  men jeg tror nu sælgeren af bemeldte pladespiller - er så seriøs, at det ikke er problemet her.  Ingen grund til at lede efter lygtemænd endnu  



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes