Forfatter |
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AB Audio er uden sidestykke, den mest serviceorienterede, imødekommende og seriøse forhandler jeg har mødt længe. ALLE
aftaler er altid blevet overholdt - og jeg anbefaler på det varmeste, at handle med Allan. Man kan altid lave en aftale om pris,
levering og møde i butikken efter normal arbejdstid, hvilket altid er efter aftalen uden afvigelser. Jeg ved, at mange deler min
mening - derfor må jeg skrive den her, da sådan en forhandler bør have opbakning!
Derfor giver jeg AB: 10 - ud af 10 HIFI stjerner...
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke meningen med denne tråd. De er set utallige gange før - men har de nogensinde ført til noget konstruktivt?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Det synes jeg er dårlig stil og kalde andre for klynkende dårlige tabere Selvom jeg ikke synes der er
belæg for denne tråd, fra Henriks side.Vi opfatter jo aldrig tingene ens, og selvfølgelig er der tale om en misforståelse her.
Henrik har vel ment i god tro at han havde givet udtryk for at han var mere end interesseret i at købe, hvor Allan havde fået en
anden opfattelse.At Allan så selvfølgelig sælger til den første, der uden at prøve at presse prisen, oven i købet køber cd
afspilleren med, kan jeg da sagtens forstå.
|
|
|
Helt enig, Søren. Velvalgte ord.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Jeg forstår ikke meningen med denne tråd. De er set utallige gange før - men har de nogensinde ført til noget konstruktivt?
|
|
|
Næh.
Spild af server plads. Hør noget musik istedet.
Hvis Henrik er så opsat på en ML383. Kunne han jo passende ringe til Allan og høre om han måske kunne skaffe en mere. Hvem ved!? Heller det, end lave sådan en ligegyldig tråd her. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
søren N skrev:
Det synes jeg er dårlig stil og kalde andre for klynkende dårlige tabere Selvom jeg ikke synes der er belæg for denne tråd, fra Henriks side.Vi opfatter jo aldrig tingene ens, og selvfølgelig er der tale om en misforståelse her. Henrik har vel ment i god tro at han havde givet udtryk for at han var mere end interesseret i at købe, hvor Allan havde fået en anden opfattelse.At Allan så selvfølgelig sælger til den første, der uden at prøve at presse prisen, oven i købet køber cd afspilleren med, kan jeg da sagtens forstå.
|
|
|
Helt enig, Søren. Velvalgte ord. |
|
|
Ja, ingen grund til og kalde folk ting og sager. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
|
|
|
Nej aldrig
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
tonykart007 skrev:
Som altid har samme sag altid to sider |
|
|
Denne sag har vist kun en side:
En klynkende kunde der vil have varen reserveret og presse prisen samtidigt 
og en forhandlet der har prissat sine varer så de er attraktive for mere end én kunde 
Altmulig opbakning til AB Audio i denne sag!
Og pinligt at være en klynkende dårlig taber ("kunden") der så vil udstille sig selv offentligt som en dum tøs  |
|
|
Spar på hjernecellerne og pas på med at anstrenge dig for meget... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad nu for filen da vær med og svine hinanden til  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
men det lader nu ikke til at være første gang der er lidt divergerende opfattelser med hensyn til AB audio
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75845&KW=ab +audio
har selv haft en lignende episode med et par højttalere. de fandtes skam, men da jeg pludselig, uden aftale, stod i butikken var de solgt to dage før
til en svensker. problem, jeg fik en mail dagen før om at de stadig var der.
så som kunde klør man sig lidt i skægget. men heldigvis kunne jeg da få brændt mine penge af et andet sted, så jer er stadig en glad mand :-)
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det er en omsiggribende tendens, at hvis man føler sig trådt på, så skal man straks svinge sværtekosten og helst uden at det foregår ansigt til ansigt med den man føler sig uretfærdigt behandlet af. Det SÅ nemt at sidde ved tasturet og lave en form for tilsvining af en anden. At det ofte viser sig, at en trådopretter så kun skriver hvad der belyser hans side, hjælper ikke ligefrem på troværdigheden. Prøv nu lige at lade den rotere i øverste etage, inden man trykker på enter...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner
Prøv nu at læse overskriften i tråden. Jeg har haft en dårlig oplevelse af en forhandler og længere er den ikke.
Kan se at der er flere der skriver at jeg har presset prisen. Dette må jeg sige ikke er helt sandt. Jeg spurgte Allan om han var til at handle med og straks var der slået 2.000 af prisen. Inden samtalen var overstået sagde Allan selv 21.000 altså 3.000 ialt. Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg ikke ville købe den til prisen.
Havde Allan sagt at prisen var 24.000 og sådan var det så havde jeg givet de 24.000 længere var den ikke. Alle spørger da til om der er noget at handle med (tror ikke jeg er den eneste her).
Når nu der er så stor en forståelse for at hos Allan er der sublim service så forstår jeg ikke han ikke bare ringede til mig da vi lige havde talt sammen. Havde han sagt at forretningen var åben kl. 15.00 en lørdag eftermiddag. Allan ringede ikke engang og fortalte det lige efter at kunden havde købt udstyret og fortalte at den var solgt til anden side.
Efter min ydmydige menig så burde Allan ringe til mig når en anden kunde vil købe det produkt vi lige havde talt om (mindre end 10 min efter) og fortalt at der nu er en kunde der er mere end intr. så ville jeg da starte bilen og køårer derind med det samme.
Dette er bare et surt opstød som jeg skulle have overstået og alene kun et udtryk for min fustration over ikke en dårlig oplevelse. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender flere der har haft en dårlig oplevelse med AB Audio, så du Henrik, er bestemt ikke den eneste. Men krisen kradser i den grad i branchen, og des mere den kradser, des mere utroværdig bliver branchen, da de higer efter kontanter. Dette gælder jo sikkert også AB Audio.
Jens
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
men det lader nu ikke til at være første gang der er lidt divergerende opfattelser med hensyn til AB audio
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75845&K W=ab +audio
|
|
|
Det ville vel også være mærkeligt hvis der ikke var. Jeg tror du kan finde lignende tråde om de fleste forhandlere. Men den gamle tråd du har fundet er jo også kun løse påstande uden bevis for nogetsomhelst. Altså også bare et ubrugeligt "surt opstød" som et forsøg på at hænge en forhandler ud.
|
Til top |
|
|
Pallemand Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg havde ikke været uenig med alle jer der holder med AB Audio, hvis det ikke havde været fordi, at det nummer AB Audio
har lavet er ULOVLIGT!
Jf. købeloven skal Sælger kunne fremskaffe et tilsvarende produkt til køber, i tilfælde af udgåede varer, defekter mm.
(Dog er ovennævnte ugyldigt, hvis Sælger har oplyst, at handlen er en auktion eller en "først-til-mølle" handel)
Hvis det ikke er tilfældet SKAL AB Audio fremskaffe et tilsvarende produkt (eller ny!) til den aftalte pris. (Også selvom
den er ny)
Hvis ikke Sælger ønsker, at efterkomme dine krav (som er en ny, eller tilsvarende forstærker til samme pris), kan du rette
henvendelse til Forbrugerraadet eller Politiet.
|
Til top |
|
|
Pallemand Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste du skal være opmærksom på er, at du skal kunne dokumentere jeres aftale.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pallemand skrev:
Det eneste du skal være opmærksom på er, at du skal kunne dokumentere jeres aftale. |
|
|
Det er lidt svært da vi talte sammen i telefonen. Eneste jeg har er div. SMS beskeder fra i dag.
Ville dog ikke gøre ovenstående da jeg ikke vil handle med en sådanne forhandler. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Kender flere der har haft en dårlig oplevelse med AB Audio, så du Henrik, er bestemt ikke den eneste. Men krisen kradser i den grad i branchen, og des mere den kradser, des mere utroværdig bliver branchen, da de higer efter kontanter. Dette gælder jo sikkert også AB Audio.
Jens
|
|
|
Hej Jens
Jamen jeg vil da meget gerne vide hvem det er du kender, der har haft dårlige oplevelser med min butik.....
De har da åbenbart ikke givet sig til kende, hvis de har været utilfredse, For jeg ved ikke hvem de er???.... Og hvis folk siger til mig, at de er utilfrede med min service, og de ikke er dybt urimelige, plejer jeg da at gøre noget ved det..... Men det er umuligt at gøre alle tilfreds....
Og nogle kunder har det med at bliver meget fornærmede, hvis de ikke for den pris, de vil have....
Men det er ikke kunderne der bestemmer prisen.... Det er os forhandlerer.... Og ingen andre....
Kunderne kan så selv bestemme om de vil handle hos os, eller ej... Det er et frit land...
Og jeg må desværre sige at krisen ikke kradser her...... Vi har alt for meget at lave..... Og for lidt tid...... Måske hænger det sammen med, at jeg trods alt har mange tilfredse kunder som kommer igen, år efter år.....
Men kunder der altid skal presse prisen..... Ikke betaler når man laver aftaler med dem..... Låner varer, og ikke afleverer dem igen..... Bestiller varer, og ikke afhenter, og betaler dem.....
Den slags kunder kan jeg sagtens undvære.....
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pallemand skrev:
Det eneste du skal være opmærksom på er, at du skal kunne dokumentere jeres aftale. |
|
|
Meget vigtig tilføjelse du lige fik med der. Problemet er jo netop at vi ikke ved om der reelt var nogen aftale. Der har været en telefonsamtale som de to parter åbenbart har opfattet forskelligt.
Jeg holder forøvrigt ikke med AB Audio. Jeg er bare generelt modstander af at man hænger forhandlere ud herinde uden nogen form for bevis for sine påstande.
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pallemand skrev:
Hej.
Jeg havde ikke været uenig med alle jer der holder med AB Audio, hvis det ikke havde været fordi, at det nummer AB Audio har lavet er ULOVLIGT!
Jf. købeloven skal Sælger kunne fremskaffe et tilsvarende produkt til køber, i tilfælde af udgåede varer, defekter mm. (Dog er ovennævnte ugyldigt, hvis Sælger har oplyst, at handlen er en auktion eller en "først-til-mølle" handel)
Hvis det ikke er tilfældet SKAL AB Audio fremskaffe et tilsvarende produkt (eller ny!) til den aftalte pris. (Også selvom den er ny)
Hvis ikke Sælger ønsker, at efterkomme dine krav (som er en ny, eller tilsvarende forstærker til samme pris), kan du rette henvendelse til Forbrugerraadet eller Politiet. |
|
|
Hej
Underlig påstand....
Hvis du nu læste hvad jeg skrev tidligere, ville du kunne se, at der var en aftale med kunden om at han skulle komme forbi idag, søndag, for at se om han syntes at forstærkeren var pæn nok.....
Det var hvad aftalen lød på...... Jeg er ikke forpligtiget til noget som helst....
Og hvis jeg bliver presset af kunden på en pris på et brugt produkt, kan jeg stadig sælge det til hvem som helst....
Det er noget andet hvis det var et nyt produkt, annonceret offentligt til en pris.... Som jeg havde lavet en aftale om at kunden skulle købe produktet til..... Så var det en anden sag.
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis vi nu skulle vende den om. Og sige at hver gang en forhandler oplevede, at en kunde ikke afhentede sine bestilte ting. Overholdte sine aftaler, checkede mails osv...
At vi så derefter skulle læse om det herinde, sikke et forum dette ville blive.
Henrik: get over it, find noget andet. Og kom videre.
Mvh
Dts
__________________ Gustav = Slukket TV
|
Til top |
|
|