| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
hmmm mine præferencer? det skal bare lyde skide godt, men skal føle at man sidder i musikken, det må gerne være skræmmende detaljeret men samtidigt ikke for udpenslet. det er vigtigt at der er god sammenhæng imellem bas og mellem tone. højt til loftet og ikke så meget tænken på hifi termer, men drømme sig ind i musikken. kan ikke helt forklare mine præferencer
|
|
|
Lyder som en Unison research CDE
Hvorfor tænke på at skifte fra din Audio Aero så ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at definer din lyd, uden at nævne mærker....
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
hmmm mine præferencer? det skal bare lyde skide godt, men skal føle at man sidder i musikken, det må gerne være skræmmende detaljeret men samtidigt ikke for udpenslet. det er vigtigt at der er god sammenhæng imellem bas og mellem tone. højt til loftet og ikke så meget tænken på hifi termer, men drømme sig ind i musikken. kan ikke helt forklare mine præferencer
|
|
|
Hvorfor har du så købt det crap du har stående nu?!  Hilsen floe (som har hacket broks konto over en øl, og mens han er ude på toilettet. Hov nu kommer pauseklovnen tilbage) __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brok skrev:
Hej Søren.
Det ER et skridt tilbage... Drop det, mens tid er
Hygge, Brok |
|
|

Meget bombastisk udmeldning! |
|
|
Jep. Jeg kender Sørens grej og rum (altså, det han bruger til musik ) indgående, kender den omtalte Unison som er en rigtig fed maskine, og vil på den baggrund holde fast i min bombastiske udmelding. Sørens ører har jeg dog stadig til gode at prøve
Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva faen, laver i 2 klaphatte  skru(G) så ned for ham jack johnson. og send ham floe hjem, han har lektier for.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Wildstyle
Du stiller nogen meget underlige spørgsmål
Hvor skulle jeg ellers sidde ?- Jeg kan sidde mange steder
Også på lokum |
|
|
Jeg havde nok foretrukket at sidde i sweetspot, men det kan selvfølgelig godt være at sådan et par tarvelige Marten højttalere lyder bedre, når man ikke sidder direkte i skudlinjen.  Køb en iPod Touch og brug iTunes, så kan du sidde ordentligt og samtidig styre dit musik på computeren.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
Mit skod setup som det tager sig ud lige i dette øjeblik

Jo, Jo autoforstærkeren får sgu luft nok
|
|
|
Det er da ikke den optimale lytte possision
Fedt at enhederne er på vej 
Har du taget fat i de fulde tysker ?
PS. stikket er i Bronze og copper alloy som er guld belagt 
|
|
|
PS. stikket er i Bronze og copper alloy som er guld belagt 
Du slynger dig også rundt med fremmedord 
Er rettet
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra sweetspot

En tur i biffen

|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landede mit ATLAS Titan Cu kabel
Kablet er tilspillet og købt som demo til latterlig lav pris. Kunne ikke lade være med at prøve det.
Men, men så stopper det latterlige også.
Det lyder mums og er superlækkert udført. Dynamisk, udstrakt og luftigt uden at lyde agressivt og fuld på højde med BM, dog med en snert mere varme og fylde med dejligt hug i bunden. lækkert, til den pris. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Kablet er tilspillet og købt som demo til latterlig lav pris. Kunne ikke lade være med at prøve det.
Det lyder mums og er superlækkert udført. Dynamisk, udstrakt og luftigt uden at lyde agressivt og fuld på højde med BM, dog med en snert mere varme og fylde med dejligt hug i bunden. lækkert, til den pris. |
|
|
Spændende med det Atlas kabel. Troede at Black Magic kablerne var meget varme og "fede" i lyden, og det jeg har hørt om Atlas er de skulle være ret neutrale. Det er sgu sjovt med de kabler  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Music4life skrev:
|
Det lyder mums og er superlækkert udført. Dynamisk, udstrakt og luftigt uden at lyde agressivt og fuld på højde med BM, dog med en snert mere varme og fylde med dejligt hug i bunden. lækkert, til den pris. |
|
|
Spændende med det Atlas kabel. Troede at Black Magic kablerne var meget varme og "fede" i lyden, og det jeg har hørt om Atlas er de skulle være ret neutrale. Det er sgu sjovt med de kabler
|
|
|
Thue du er ikke galt i byen med hensyn til BM, hvis det er enu varmere så kan det bestemt ikke være ét kabel som passer ind i alle systemer. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
thuekay skrev:
Music4life skrev:
|
Det lyder mums og er superlækkert udført. Dynamisk, udstrakt og luftigt uden at lyde agressivt og fuld på højde med BM, dog med en snert mere varme og fylde med dejligt hug i bunden. lækkert, til den pris.
|
|
|
Spændende med det Atlas kabel. Troede at Black Magic kablerne var meget varme og "fede" i lyden, og det jeg har hørt om Atlas er de skulle være ret neutrale. Det er sgu sjovt med de kabler
|
|
|
Thue du er ikke galt i byen med hensyn til BM, hvis det er enu varmere så kan det bestemt ikke være ét kabel som passer ind i alle systemer. |
|
|
Vil ikke sige at det er endnu varmere. Ligner hinanden meget synes jeg. Synes måske at Atlas kablet klinger en anelse mere sprødt i toppen. Ikke fordi at BM ikke er at foretrække i mit system. var bare nysgerrig efter at prøve det Atlas til den pris. Må sige at det har overrasket mig
Til 1000,- (0,5 mtr) et det et kanonkabel (normalpris. 2500,-). BM koster ca. 5000,-. ved ikke om man kan måle det op i pris, men synes det sætter tingene i perspektiv.
Men enig i at kabler er noget mærkeligt noget og til tider hype og blasfemi som hurtigt kan købes for dyrt fordi dyre kabler må jo være godt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey M4L 
Tillykke med kawlet.... Atlas Titan er et seriøst godt kabel, som du også har erfaret. Glem alt om snakeoil, voodoo og andet eksotisk gøgl og gejl der koster en halv farm.
Vil ikke betegne Titan som værrende neutralt. Kan godt være der er andre kabler i Atlas serie er det? Titan er derimod homogent. Forstået på den måde at overgangen gennem spektret (læs; top, mellemtone, bund) er YDERST velafstemt. Intet bliver overeksponeret fremfor andet. Fremfor alt har Titan dynamik og lækker detaljering, tilsat en dejlig varme og naturlighed. Langt fra kedeligt og blodfattigt.... Tværtimod!
Det er bare et fremragende kabel. Til prisen er det nærmest latterligt billigt, når man ser på kvaliteten og ydelsen. Det kan snildt bide skeer med langt mere kostbare kabler. Det behøver ikke altid være dyrt for at yde... Titan er et af de bedste eksempler jeg har oplevet på det. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hey M4L 
Tillykke med kawlet.... Atlas Titan er et seriøst godt kabel, som du også har erfaret. Glem alt om snakeoil, voodoo og andet eksotisk gøgl og gejl der koster en halv farm.
Vil ikke betegne Titan som værrende neutralt. Kan godt være der er andre kabler i Atlas serie er det? Titan er derimod homogent. Forstået på den måde at overgangen gennem spektret (læs; top, mellemtone, bund) er YDERST velafstemt. Intet bliver overeksponeret fremfor andet. Fremfor alt har Titan dynamik og lækker detaljering, tilsat en dejlig varme og naturlighed. Langt fra kedeligt og blodfattigt.... Tværtimod!
Det er bare et fremragende kabel. Til prisen er det nærmest latterligt billigt, når man ser på kvaliteten og ydelsen. Det kan snildt bide skeer med langt mere kostbare kabler. Det behøver ikke altid være dyrt for at yde... Titan er et af de bedste eksempler jeg har oplevet på det.
|
|
|
Er ret enig i din betratning Holberg og tak for din anbefaling
Det er et kanonkabel til de penge. Det var det sidste jeg fik fingrene i til den pris
Mener heller ikke man kan sige at det er neutralt. Bare lækkert lydende. Din forklaring må jeg referere til
Er vi ikke der henne hvor man undervurderer dette kabelmærke iforhold til mere anerkendte brands som koster kassen, men som nødvendigvis ikke er bedre. Men det er jo selvfølgelig meget individuelt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er ventetiden snart ovre. Informationsniveauet fra Thiel & Partner har været fantastisk!
Artsound og Hans kan godt begynde at finde loddekolben frem og en check til transporten af de defekte enheder.
Lader til at enhederne skal tages med fløjshandkser . De koster 290 Euro/stk i udsalg, så ja jeg skal nok Joachim kopp
Good morning! Claus,
Yes, it’s been me. So today we ship. As attachment you’ll find the delivery note. In the bottom the tracking# is printed. Be careful when unpacking the units. Beware from touching the cone or the Surround from the backside of the driver. It will break even from small forces.
Please ship the defective units to: Thiel & Partner GmbH – Am Kraftwerk 6 – D-66450 Bexbach – Fon 06826 2975
Good luck and
Best regards,
Joachim Kopp
Thiel & Partner GmbH - Rommerskirchener Str. 21 - D-50259 Pulheim GF: Adrian Bankewitz - D-50259 Pulheim HRB Nr: 40573 - AG Köln - WEEE-Reg.Nr. DE 67363109
|
| Til top |
|
| |
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør du virkelig godt selv at montere dem?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
|
|
|
Sejt nok at du har taget udgangspunkt i mit anlægs lyd  Sorry for OT! Blir enheder skiftet hos dig eller forhandler? Hvornår gives der et lyt Claus? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pita skrev:
Tør du virkelig godt selv at montere dem?  |
|
|
Det lyder faretruende usikkert ja føj  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
søren N skrev:
|
|
|
Sejt nok at du har taget udgangspunkt i mit anlægs lyd
Sorry for OT!
Blir enheder skiftet hos dig eller forhandler?
Hvornår gives der et lyt Claus?
|
|
|
Jamen, du gir da bare et dyt
Det bliver Artsound som skal pille ved dem og det bliver her i huset. Der er jo stadig garanti __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 28 August 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
thuekay skrev:
Music4life skrev:
|
Det lyder mums og er superlækkert udført. Dynamisk, udstrakt og luftigt uden at lyde agressivt og fuld på højde med BM, dog med en snert mere varme og fylde med dejligt hug i bunden. lækkert, til den pris.
|
|
|
|
|
|
Thue du er ikke galt i byen med hensyn til BM, hvis det er enu varmere så kan det bestemt ikke være ét kabel som passer ind i alle systemer. |
|
|
Vil ikke sige at det er endnu varmere. Ligner hinanden meget synes jeg. Synes måske at Atlas kablet klinger en anelse mere sprødt i toppen. Ikke fordi at BM ikke er at foretrække i mit system. var bare nysgerrig efter at prøve det Atlas til den pris. Må sige at det har overrasket mig
Til 1000,- (0,5 mtr) et det et kanonkabel (normalpris. 2500,-). BM koster ca. 5000,-. ved ikke om man kan måle det op i pris, men synes det sætter tingene i perspektiv.
Men enig i at kabler er noget mærkeligt noget og til tider hype og blasfemi som hurtigt kan købes for dyrt fordi dyre kabler må jo være godt |
|
|
Jeg har et kabel til 200 kr. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |