| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|

He he, måske han skulle støve lidt af en gang i mellem...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 03 August 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hvilken soundstage!!!!!
KÆMPE Rum, 3D, finesse, total uanstrengt letflydende gengivelse absolut uden kant og skarphed. At bemærke er bunden
sindsygt kontrolleret og den helt rigtige tyngde.
Blev anbefalet at prøve Marten på rør af den gode velbyggede slags og forstår hvorfor. Dette begrænsende lyt afslører
indtil videre at dette er musiknydelse hvor man bare er i optagerummet. Har aldrig hørt så stort RUM gengivet før i min stue.
Den Thorhauge er god - rigtig god.
Til Pierre & Dan - Glæd jer 
|
|
|
Når fik du bekræftet rygterne om Martens spiller godt på rør.
Jeg gad godt at hører den kombination. Jeg har jo kun selv hørt I270 på mine magnepan og vienna.
Når ja har også hørt I270 på Dynaudio focus 140, men uden den stor wow faktor.
Men man bliver lidt overrasket over I270, den er lidt af en powerhorse!
Muller det mangler den ihvertfald ikke, bare det at den kan drive et sæt VA BCG uden problemer siger jo lidt.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|

|
|
|
Jeg tror vi her har fundet årsagen til den lettere uldne lyd fra de svenske sildekasser __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Det ender sgu da med at du skal have to amps stående allerede i år
Den er rigtig god den Thorhauge. Som du selv nævner er det svært at tro, at den kun koster kr. 17.000,-... Fortsat god fornøjelse med aflytningen!
Så i øvrigt Stello da jeg var ved Jensen i lørdags. Fik ikke lyttet. Men det ser godt nok lækkert ud. Luksus at have to stk. klasseamps at veksle i mellem i den søde ferietid. Paradis, hvis du spørger mig
PS. Man kan altså godt have røramp selvom man har barn/børn.
|
|
|
Hej Holberg
Ja. det er en klasse forstærker til pengene . Rørenes sødme og soundstage er fantastisk!
Det ene indgangsrør er skiftet til Tungsol. Det skulle have løftet lyden fra god til bedre iflg. ejer
og STELLO er også lækkert. Så fik du syn for sagen
Ja nyder det sidste af ferien , men har Thorhauge indenfor dørene en rum tid endnu og savler over dens lyd
Måske du kan have rør imens du har småbørn, men tør sgu ikke med den lidt udsatte plads. Sidder og vover over den __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er jo en del af Martens venner pierre __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Medlem skrev:
|

|
|
|
Jeg tror vi her har fundet årsagen til den lettere uldne lyd fra de svenske sildekasser
|
|
|
Rengøringskonen havde fri den dag Brok __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
|
Hvilken soundstage!!!!!
KÆMPE Rum, 3D, finesse, total uanstrengt letflydende gengivelse absolut uden kant og skarphed. At bemærke er bunden sindsygt kontrolleret og den helt rigtige tyngde.
Blev anbefalet at prøve Marten på rør af den gode velbyggede slags og forstår hvorfor. Dette begrænsende lyt afslører indtil videre at dette er musiknydelse hvor man bare er i optagerummet. Har aldrig hørt så stort RUM gengivet før i min stue.
Til Pierre & Dan - Glæd jer 
|
|
|
Når fik du bekræftet rygterne om Martens spiller godt på rør. Jeg gad godt at hører den kombination. Jeg har jo kun selv hørt I270 på mine magnepan og vienna. Når ja har også hørt I270 på Dynaudio focus 140, men uden den stor wow faktor.
Men man bliver lidt overrasket over I270, den er lidt af en powerhorse! Muller det mangler den ihvertfald ikke, bare det at den kan drive et sæt VA BCG uden problemer siger jo lidt.  |
|
|
Har så mere end rigeligt fået bekræftet det Mads. WauW!
Jeg nyder hver en stund jeg lytter på den __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så lykkedes det at finde det brugt til menneskepenge. IMO et kongekabel
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det.
Skal der så Black Magic hele vejen rundt 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
|
Tillykke med det.
Skal der så Black Magic hele vejen rundt 
|
|
|
Nope, ikke lige med det første KP
Har hørt at ht kablet ikke performer så godt som signalkablet. men denne mening har jeg kun hørt fra en. 
Men kunne være fedt at låne det engang igennem hificable
Som bekendt skal der gryn til hvis det skal gå i opfyldelse

|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Hvis det er dit kabel på billedet, så er det jo den helt dyre rca udgave med rhodium belagte stik du har fået op under neglende, har du prøvet at høre forskæld på mit med guld belagt og dine rhodium belagte stik ?

|
|
|
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
Hvis det er dit kabel på billedet, så er det jo den helt dyre rca udgave med rhodium belagte stik du har fået op under neglende, har du prøvet at høre forskæld på mit med guld belagt og dine rhodium belagte stik ?

|
|
|
|
|
|
Billede saxet fra nettet. ved det ikke endnu Dan. Skal første hente det søndag __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Hvilken soundstage!!!!!
KÆMPE Rum, 3D, finesse, total uanstrengt letflydende gengivelse absolut uden kant og skarphed. At bemærke er bunden sindsygt kontrolleret og den helt rigtige tyngde.
Blev anbefalet at prøve Marten på rør af den gode velbyggede slags og forstår hvorfor. Dette begrænsende lyt afslører indtil videre at dette er musiknydelse hvor man bare er i optagerummet. Har aldrig hørt så stort RUM gengivet før i min stue.

|
|
|
halleluja! 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Music4life skrev:
|
Hvilken soundstage!!!!!

|
|
|
halleluja! 
|
|
|
Citeret fra Thorhauges hjemmeside
Dog holder hvert et ord, næsten __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit endelige mål med mit setup er nået og er meget tilfreds med resultatet. At have Thorhauge I270 på besøg var ene og alene min nysgerrighed for at høre rør på mine dejlige Marten. At muligheden bød sig var via en flot gestus fra et medlem her på forum. Det har været en fantastisk oplevelse, ingen tvivl om det, men rykker mig ikke i at blive bekræftet at jeg bare skal have sådan en . Dertil er Stello Ai500 bare en så lækker og vellydende amp at den ikke viger pladsen for rørenes sødme. At sammenligne de 2 er svært. Dertil spiller Thorhauge af rør og som rør nu kan bibringe med. Hvad angår soundstage ligger de faktisk ret tæt, dog er Stello lidt mere rå i sin fremtoning dog uden at det på nogen måder koster i den tonale balance på systemet.
Stello vinder på betjeningsvenligheden hvilket ikke er så sært. men den har så mange kvaliteter som man værdsætter i dagligdagen. Læg dertil den indbyggede top dac med mulighed for alle digtale tilslutninger og et design som bare er tidsløst lækkert.
Jo, det må være det
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Lad dette være de sidste ord fra min side i denne tråd.
Mit endelige mål med mit setup er nået og er meget tilfreds med resultatet. At have Thorhauge I270 på besøg var ene og alene min nysgerrighed for at høre rør på mine dejlige Marten. At muligheden bød sig var via en flot gestus fra et medlem her på forum. Det har været en fantastisk oplevelse, ingen tvivl om det, men rykker mig ikke i at blive bekræftet at jeg bare skal have sådan en . Dertil er Stello Ai500 bare en så lækker og vellydende amp at den ikke viger pladsen for rørenes sødme. At sammenligne de 2 er svært. Dertil spiller Thorhauge af rør og som rør nu kan bibringe med. Hvad angår soundstage ligger de faktisk ret tæt, dog er Stello lidt mere rå i sin fremtoning dog uden at det på nogen måder koster i den tonale balance på systemet.
Stello vinder på betjeningsvenligheden hvilket ikke er så sært. men den har så mange kvaliteter som man værdsætter i dagligdagen. Læg dertil den indbyggede top dac med mulighed for alle digtale tilslutninger og et design som bare er tidsløst lækkert.
Jo, det må være det
|
|
|
AMEN 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Music4life skrev:
|
Jo, det må være det
|
|
|
AMEN 
|
|
|
.......... .......
The End __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Tråden er åbnet igen, på opfordring fra trådstarter.
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er tilbage ved roret
ventetiden er snart ovre 
Hi Claus,
I got the information this morning. The delivery shall happen on Friday. So you can expect the drivers next week.
Mit freundlichen Grüßen - Best regards,
Joachim Kopp
Thiel & Partner GmbH - Rommerskirchener Str. 21 - D-50259 Pulheim GF: Adrian Bankewitz - D-50259 Pulheim HRB Nr: 40573 - AG Köln - WEEE-Reg.Nr. DE 67363109
|
| Til top |
|
| |