Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: M4L (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 56
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Hej

Nu har jeg handlet et par gange hos Artsound altid top service som altid har rådgivet mig på den bedste måde, jeg kan ikke genkende det Abaudio skriver synes enlig ikke det er fair at hænge ham ud her på forummet .

I skulle hellere tage den på privaten Nå nu til sagen Music det ser bare skide godt ud de Marten sidder man da og savler over ellers synes jeg det er hyggelig tråd er dog ikke særlig tit herinde mere, men når jeg er på sidder jeg og læser med her fordi det er fedt at se de fine opgraderinger

Mange musikalske hilsner herfra

hej Sonic

Handlede selv mine Marten højttalere hos ham som du så smukt sidder og savler over. Tak for roserne.

Kan heller ikke sige andet end at det er positivt det jeg har oplevet.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Det var satme den værste lægge arm omgang jeg nogensinde har været ude for 

Billigt sluppet  Jeg havde for år tilbage et sæt Tara Labs RSC Reference (eller hvad de nu hedder) som var stive uden mulighed for at forme. Det betød at eftersom der var lidt overskud, så skubbede de med de lette komponenter som f.eks. en tuner eller en RIAA, så de aldrig stod hvor de skulle

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Music4life skrev:
Det var satme den værste lægge arm omgang jeg nogensinde har været ude for 

Billigt sluppet  Jeg havde for år tilbage et sæt Tara Labs RSC Reference (eller hvad de nu hedder) som var stive uden mulighed for at forme. Det betød at eftersom der var lidt overskud, så skubbede de med de lette komponenter som f.eks. en tuner eller en RIAA, så de aldrig stod hvor de skulle

Prøvede du så ikke med en kantblok ovenpå

Nej, hvis man snakker stivhed tror jeg ikke du finder noget mere stift end det TMC. Men når de først er formet som et ballondyr sidder de der 

Men spille musik det kan de

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Sonic skrev:
Hej

Nu har jeg handlet et par gange hos Artsound altid top service som altid har rådgivet mig på den bedste måde, jeg kan ikke genkende det Abaudio skriver synes enlig ikke det er fair at hænge ham ud her på forummet .

I skulle hellere tage den på privaten Nå nu til sagen Music det ser bare skide godt ud de Marten sidder man da og savler over ellers synes jeg det er hyggelig tråd er dog ikke særlig tit herinde mere, men når jeg er på sidder jeg og læser med her fordi det er fedt at se de fine opgraderinger

hej Sonic

Handlede selv mine Marten højttalere hos ham som du så smukt sidder og savler over. Tak for roserne.

Hejsa

Jamen jeg har sådan en filosofi at hvis nu gør i godt stykke arbejde skal de osse have ros for det det skal bestemt ikke forstås som rygklapperi den slags er jeg ikke til Og det gælder osse når nogen sætter noget godt sammen feks sertup, Gid jeg havde råd til det nu men tiden er ikke inde til det jeg prøver at leve efter tæring efter næring princippet og læg mærke til jeg skriver Prøver  sidder pt og hører en af mine favorit bands Queens of the stone age de holder bare maks.

Hvad hører du af musik det er jo det hele handler om det er jo trods alt musikken det skal man ikke glemme i farten, nå nok om det jeg har ikke lige styr på det men hvad forstærker kører du med nu ? ret hvis jeg ikke har forstået det ret er det en April musik Stello med dac i ? hvis ja hvordan performer den?

Keep up with the good music

Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Music4life skrev:

Sonic skrev:
Hej

hej Sonic

Hejsa

Jamen jeg har sådan en filosofi at hvis nu gør i godt stykke arbejde skal de osse have ros for det det skal bestemt ikke forstås som rygklapperi den slags er jeg ikke til Og det gælder osse når nogen sætter noget godt sammen feks sertup, Gid jeg havde råd til det nu men tiden er ikke inde til det jeg prøver at leve efter tæring efter næring princippet og læg mærke til jeg skriver Prøver  sidder pt og hører en af mine favorit bands Queens of the stone age de holder bare maks.

Hvad hører du af musik det er jo det hele handler om det er jo trods alt musikken det skal man ikke glemme i farten, nå nok om det jeg har ikke lige styr på det men hvad forstærker kører du med nu ? ret hvis jeg ikke har forstået det ret er det en April musik Stello med dac i ? hvis ja hvordan performer den?

Keep up with the good music

Hej Sonic

Ja musikken i første række. jamen jeg hører Blues, jazz, pop, trance så en bred vifte fra arkivet.

Det er en April Music Stello Ai500 med indbygget dac til usB, ipod og coaxial. Bruger Dacen til pcen via M2tech coaxialt og Unison Research CDE via RCA. Meget vellydende

Generelt en rigtig fed amp med masser af kontrol. Udpræget neutral og musikalsk

Hygge, 

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jamen så er det jo ikke helt af vejen  jeg sender dig lige en pber  så ved du noget som ikke skal ud her uhhhh ja jeg arbejder nok for NSA hahah .

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
 Jamen så er det jo ikke helt af vejen  jeg sender dig lige en pber  så ved du noget som ikke skal ud her uhhhh ja jeg arbejder nok for NSA hahah .

Er modtaget, spændende

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

kennethjensen skrev:
Netop. Og især når der velviden er spillet på
udstyr som på ingen måder kan få kvaliteterne
frem i rienzi. Lidt synd for rienzi kan virkelig
forføre med der rette grej foran. Og med den
rette person bag.

Music. Seriøst sorry for alt den off topic. Verity
fortjener bare bedre end bla bla bla dårlig
oplevelse bla bla. Helt uden alle fakta kommer
på bordet.

Tmc...... fede kabler til pengene.

helt ok Kenneth

Ja, er lidt spændt på de TMC. Har stået og brændt igennem hele natten. 20-30 timer siger de så der mangler lidt endnu. men de virker egentligt lækkert gennemført. Har lånt dem i 14 dg

Kan godt lide TMCs filosofi. Ikke så meget pjank og brug af penge på dyr markedsføring og hype. Kun musikglæde dannede grundlag for udviklingen af kablet. Eneste problem. Det er alt for billigt for at kunne blive taget seriøst i konkurrencen mod de store well known kabelproducenter.

Havde du førøvrigt nogle kabler som du kunne anbefale Kenneth med din brede horisont. Du vil nok ikke foreslå sølvkabler hvilket jeg også selv har prøvet. Har endnu ikke fundet et sølvkabel som ikke lyder af sølv og det duer ikke i mit setup. Alt for bright og umusikalsk.

Synes bare det er svært at sige at dyrt er godt. De handler om at finde det rigtige match og er er flintrende ligeglad med prisen. Synes at der er alt for mange dyre kabler derude hvor troen og blasfemien siger DYRT, jamen så er det godt.

Sølv kan lyde fremragende hvis konstruktionen er lige i øjet.

Men jeg har nogen kobber kabler som jeg selv laver fra bunden af. Kan lige når jeg har overskud sende dig et over du kan prøve. Evt sammen med et af mine sølv

Ellers kan jeg varmt anbefale Cardas. Det ville passe rigtig godt imellem dine stello og CDE. Husk på CDE er opbygget fuldt balanceret og vil derfor lyde bedste med balanceret kabler. Selvfølgelig skal kablet være af en ordenlig kvalitet. Har et liggende af mine egene du kan prøve.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Music4life skrev:

kennethjensen skrev:
Netop. Og især når der velviden er spillet på
udstyr som på ingen måder kan få kvaliteterne
frem i rienzi. Lidt synd for rienzi kan virkelig
forføre med der rette grej foran. Og med den
rette person bag.

Music. Seriøst sorry for alt den off topic. Verity
fortjener bare bedre end bla bla bla dårlig
oplevelse bla bla. Helt uden alle fakta kommer
på bordet.

Tmc...... fede kabler til pengene.

helt ok Kenneth

Ja, er lidt spændt på de TMC. Har stået og brændt igennem hele natten. 20-30 timer siger de så der mangler lidt endnu. men de virker egentligt lækkert gennemført. Har lånt dem i 14 dg

Kan godt lide TMCs filosofi. Ikke så meget pjank og brug af penge på dyr markedsføring og hype. Kun musikglæde dannede grundlag for udviklingen af kablet. Eneste problem. Det er alt for billigt for at kunne blive taget seriøst i konkurrencen mod de store well known kabelproducenter.

Havde du førøvrigt nogle kabler som du kunne anbefale Kenneth med din brede horisont. Du vil nok ikke foreslå sølvkabler hvilket jeg også selv har prøvet. Har endnu ikke fundet et sølvkabel som ikke lyder af sølv og det duer ikke i mit setup. Alt for bright og umusikalsk.

Synes bare det er svært at sige at dyrt er godt. De handler om at finde det rigtige match og er er flintrende ligeglad med prisen. Synes at der er alt for mange dyre kabler derude hvor troen og blasfemien siger DYRT, jamen så er det godt.

Sølv kan lyde fremragende hvis konstruktionen er lige i øjet.

Men jeg har nogen kobber kabler som jeg selv laver fra bunden af. Kan lige når jeg har overskud sende dig et over du kan prøve. Evt sammen med et af mine sølv

Ellers kan jeg varmt anbefale Cardas. Det ville passe rigtig godt imellem dine stello og CDE. Husk på CDE er opbygget fuldt balanceret og vil derfor lyde bedste med balanceret kabler. Selvfølgelig skal kablet være af en ordenlig kvalitet. Har et liggende af mine egene du kan prøve.

hej kenneth

har valgt at satse på RCA da min Stello ikke er fuldt balanceret opbygget. Gider ikke satse på XLR løsningen når det hele ikke er fuldt (ægte) balanceret.

Hvilket cardas tænker du på. Golden Cross eller dyrere ?. Kigger på brugtmarkedet så. kan se at der er nogle stykker på KSB.  Hvordan er Deres kabler, kender dem kun af navn

Lyder ellers spændende med dine kabler. Kunne være interessant at prøve dem

du får lige en PB

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Golden Cross yes. Også med XLR til RCA adapter på så du bedst mulig kan udnytte din lækre CDE.

Hvilken rør køre du med i den?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Golden Cross yes. Også med XLR til RCA adapter på så du bedst mulig kan udnytte din lækre CDE.

Hvilken rør køre du med i den?

Ok kenneth

Har iøvrigt lyttet på det TMC kabel. Må sige det har overrasket mig positivt efter at det har været brændt igennem i snart 20 timer. Det spiller varmt med dejlig fylde i mellemtonen. Dog uden at der er mangel på detaljer. bassen er stram med punch. Et kabel som man absolut skulle tro kostede en del mere.

jeg har iøjeblikket EH rør i den som jo er standard. Har prøvet Tungsol, men ved ikke om rørene var udtjente. Men de lød flade og uden speed. Men synes den lyder rigtig godt med EH.

Næste gang skal jeg lege med nye rør.   

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 August 2010 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ved og lave lidt forskellige kabler til dig.
Tungsol burde været stramme. Rene og meget
dynamiske. Så de nok flade. Tager nogen med
når jeg kommer på besøg :-)

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Jeg ved og lave lidt forskellige kabler til dig.
Tungsol burde været stramme. Rene og meget
dynamiske. Så de nok flade. Tager nogen med
når jeg kommer på besøg :-)

Flot Kenneth

Det lyder sgu godt

Det glæder jeg mig til

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv investeret i Atlas Titan All Cu signalkabel rca/rca og er meget begejstret for det. Lækkert kabel der oser af kvalitet fra inderst til yderst. 

Det har lidt af den samme signatur som eks. Transparent Musiclink Plus, hvis du har hørt det? Dvs. lækker mellemtone og minus skarpe betoninger i toppen samt øvre mellemtone. Alt dette uden at det kommer til at lyde alt for romantisk og kedeligt. Kablet er nemlig også dejligt dynamisk og velopløst.  

Du skal blot være opmærksom på at Titan desværre er udgået i skrivende stund, så det er begrænset hvor mange der stadig er lager. Bla. derfor var jeg heldig at erhverve det til en billig pris, hvorfor jeg turde satse på at købe det. Jævnfør ovenstående ord har det i den grad overrasket mig positivt. Måtte bløde små kr. 1414,- for et 1 mtr. stereosæt ved hifi4real (norm. kr. 3250,-) Det er sgu billigt for et vellydende kabel af så høj kvalitet, som Atlas Titan All Cu!!

Hvordan det vil harmonerer i dit setup tør jeg ikke sige? Hos mig er det perfekt, hvorfor jeg vil anbefale det + at det ikke koster en herregård 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg har selv investeret i Atlas Titan All Cu signalkabel rca/rca og er meget begejstret for det. Lækkert kabel der oser af kvalitet fra inderst til yderst. 

Det har lidt af den samme signatur som eks. Transparent Musiclink Plus, hvis du har hørt det? Dvs. lækker mellemtone og minus skarpe betoninger i toppen samt øvre mellemtone. Alt dette uden at det kommer til at lyde alt for romantisk og kedeligt. Kablet er nemlig også dejligt dynamisk og velopløst.  

Du skal blot være opmærksom på at Titan desværre er udgået i skrivende stund, så det er begrænset hvor mange der stadig er lager. Bla. derfor var jeg heldig at erhverve det til en billig pris, hvorfor jeg turde satse på at købe det. Jævnfør ovenstående ord har det i den grad overrasket mig positivt. Måtte bløde små kr. 1414,- for et 1 mtr. stereosæt ved hifi4real (norm. kr. 3250,-) Det er sgu billigt for et vellydende kabel af så høj kvalitet, som Atlas Titan All Cu!!

Hvordan det vil harmonerer i dit setup tør jeg ikke sige? Hos mig er det perfekt, hvorfor jeg vil anbefale det + at det ikke koster en herregård 

hej Holberg

Takker for din beskrivelse af Atlas kablet

Jamen Atlas lyder spændende hvilket jeg i en oprettet tråd har spurgt om, men hørte aldrig noget, måske at det ikke er så kendt i DK. Jeg kendte det ihvertfald ikke før jeg hentede lidt information. Lader til at de ved hvad de har med at gøre. ja spændende priser!

Kan se at du også kører med Dyrholm Astro. Hvordan er det kabel iøvrigt til sammenligning?

Var ved at skulle til at købe modellen Aries på ksb til en god pris, men det var solgt.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Rør for sjov

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 02 August 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Ser sku fin ud

Glæder mig til at høre det om 14 dage

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Ser sku fin ud

Glæder mig til at høre det om 14 dage

Det er sgu skruet ordentligt sammen det Thorhauge

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2010 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Så skal der lyttes og atter lyttes de næste 3 uger hvor den er til låns.

Fed amp

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 02 August 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
HOLBERG skrev:

hej Holberg

Takker for din beskrivelse af Atlas kablet

Jamen Atlas lyder spændende hvilket jeg i en oprettet tråd har spurgt om, men hørte aldrig noget, måske at det ikke er så kendt i DK. Jeg kendte det ihvertfald ikke før jeg hentede lidt information. Lader til at de ved hvad de har med at gøre. ja spændende priser!

Kan se at du også kører med Dyrholm Astro. Hvordan er det kabel iøvrigt til sammenligning?

Var ved at skulle til at købe modellen Aries på ksb til en god pris, men det var solgt.

Hej M4L

Atlas Titan er superfedt. Og den lave pris skyldes udelukkende at det er udgået af produktion. Men det bliver det jo ikke ringere af. De laver alle deres kabler inhouse i Skotland og deres kabler er gennemgående yderst velanmeldte  

Astro er også et gennemført kabel. Er meget lykkelig for højttalerkablet. Astro er dejligt detaljeret og homogent. Man bemærker faktisk ikke at det er der, som bestemt skal opfattes MEGET positivt. Signalkablet har samme signatur.

Aries er også rigtig godt, men jeg kan bedre lide Astro da det er mere musikalsk i mine ører. Aries er mere opløst og "korrekt", men performer mere hi-fi end musik. Det går lidt imod min præference og smag. Når det er sagt er Aries vist, det mest solgte kabel fra Dyrholm. Den berømte smagssag

PS. Glæder mig til at høre dine indtryk af Thorhauge. Syntes selv at hans integrerede performer rigtig godt!!

<< Forrige Side af 56 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes