| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
| det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. |
|
|
Jeg kan nu godt følge ABAudio i hans påstand: Få et mærke som man ikke selv sælger til at lyde dårligere end optimalt = måske salg af en af de højttalere man selv sælger + bad mouthing af konkurrentens mærke så endnu flere vælger det fra = måske slag af endnu flere af de egne højttalere. Ren og skær logik. |
|
|
Nu skal det siges at der ikke blev præsenteret andre højtaler ved denne lejlighed eller at Hans prøvede at fremhæve hans egne produkter frem for verity. |
|
|
Selv om muligheden er der behøver det naturligvis ikke være sandt Men om ikke andet vil der nu være sået tvivl hos nogle potentielle kunder til Verity, om ikke andet så fordi FINN åbenbart er så hamrende følsom med placeringen, hvilket kan efterfølgende kan lede til tvivl over hele linien. Der skal mange positive til at skabe et godt navn, men kun én dårlig til at så tvivl. |
|
|
øhhh, bliver det så ikke bare et rygklappere forum, hvis det kun er ok at skrive når man har en posiktiv oplevelse, men har man en dårlig, så skal man bare holde sin mening for sig selv  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
| det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. |
|
|
Jeg kan nu godt følge ABAudio i hans påstand: Få et mærke som man ikke selv sælger til at lyde dårligere end optimalt = måske salg af en af de højttalere man selv sælger + bad mouthing af konkurrentens mærke så endnu flere vælger det fra = måske slag af endnu flere af de egne højttalere. Ren og skær logik. |
|
|
Nu skal det siges at der ikke blev præsenteret andre højtaler ved denne lejlighed eller at Hans prøvede at fremhæve hans egne produkter frem for verity. |
|
|
Selv om muligheden er der behøver det naturligvis ikke være sandt Men om ikke andet vil der nu være sået tvivl hos nogle potentielle kunder til Verity, om ikke andet så fordi FINN åbenbart er så hamrende følsom med placeringen, hvilket kan efterfølgende kan lede til tvivl over hele linien. Der skal mange positive til at skabe et godt navn, men kun én dårlig til at så tvivl.
|
|
|
øhhh, bliver det så ikke bare et rygklappere forum, hvis det kun er ok at skrive når man har en posiktiv oplevelse, men har man en dårlig, så skal man bare holde sin mening for sig selv  |
|
|
Hov hov, det skrev jeg da ikke noget om... Jeg synes skam der er alt for meget rygklapperi i forvejen (også i denne tråd), men jeg syntes også at jeg lige ville byde ind med at jeg sagtens kunne se hvor ABAudio ville hen med sin "konspirationsteori".
At skrive negativt om en oplevelse er da helt klart i orden, og den har ganske sikkert været valid for dem der havde den - men kender man ikke hele historien (altså ligesom at Kenneth efterlyser placeringen) kan det jo lige så godt være en oplevelse på en dårlig baggrund og ikke "sand" i absolut forstand. Her må sund kritik være på plads, både overfor en andens lovprisninger af et givent produkt, og overfor en dårlig oplevelse af selvsamme produkt.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
Selv om muligheden er der behøver det naturligvis ikke være sandt Men om ikke andet vil der nu være sået tvivl hos nogle potentielle kunder til Verity, om ikke andet så fordi FINN åbenbart er så hamrende følsom med placeringen, hvilket kan efterfølgende kan lede til tvivl over hele linien. Der skal mange positive til at skabe et godt navn, men kun én dårlig til at så tvivl.
|
|
|
øhhh, bliver det så ikke bare et rygklappere forum, hvis det kun er ok at skrive når man har en posiktiv oplevelse, men har man en dårlig, så skal man bare holde sin mening for sig selv  |
|
|
Hov hov, det skrev jeg da ikke noget om... Jeg synes skam der er alt for meget rygklapperi i forvejen (også i denne tråd), men jeg syntes også at jeg lige ville byde ind med at jeg sagtens kunne se hvor ABAudio ville hen med sin "konspirationsteori".
At skrive negativt om en oplevelse er da helt klart i orden, og den har ganske sikkert været valid for dem der havde den - men kender man ikke hele historien (altså ligesom at Kenneth efterlyser placeringen) kan det jo lige så godt være en oplevelse på en dårlig baggrund og ikke "sand" i absolut forstand. Her må sund kritik være på plads, både overfor en andens lovprisninger af et givent produkt, og overfor en dårlig oplevelse af selvsamme produkt. |
|
|
placeringen: tjaa nu havde jeg jo ikke målebånd med, men vil tro der var omkring 80 cm luft bag højtalerne, der var vel omkring 2,5m mellem højtalerne, de var vinklet (too in) men nok ikke så volsomt som Kenneth beskriver, rummet var omkring de 30 m2 må lidt over. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| placeringen: tjaa nu havde jeg jo ikke målebånd med, men vil tro der var omkring 80 cm luft bag højtalerne, der var vel omkring 2,5m mellem højtalerne, de var vinklet (too in) men nok ikke så volsomt som Kenneth beskriver, rummet var omkring de 30 m2 må lidt over. |
|
|
Jeg har som nævnt selv oplevet at vinklingen betyder meget, så der kan måske have været for lidt af den i lytterummet. Det kunne da være interessant om I kunne finde ud af noget, Kenneth som garant for at et sæt Verity lyder som de skal, og så dem med den dårlige oplevelse der prøver igen 
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Pierre skrev:
Nu er jeg da lidt ked af at M4L`s tråd er blevet en diskutionstråd omkring Verity... Undskyld M4L 
Min oplevelse med den lille Verity er selvfølgelig kun med den lille og det er den jeg udtaler mig omkring. Men jeg mener jo alligevel at der som regel er en gylden tråd igennem et højtalermærke.
Kenneth: Jeg bedømmer den lille Verity ud fra det jeg hørte og det var vel omk 6-8 forskellige numre. Om de stod rigtigt osv det skal jeg ikke udtale mig om, men tror nu at Hans har placeret dem efter alle kunstens regler Oplevelsen af Verity er min og kun min, og den har jeg ret til at have og mener abselut ikke at jeg har "svinet" den til eller ligende. Syntes faktisk at jeg var meget diplomatisk
Men det er alligevel en temmelig dyr højtaler, den lille Verity og der syntes jeg altså at der findes meget som er mere spændende end den og også selvom de skulle stå forkert og med det forkerte udstyr spændt i røven
ABaudio skrev:
Mvh
Allan
Indlæg rettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig neagtivt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
Allan, det syntes jeg er en tynd omgang bortforklaring 
Hans har vel taget dem ind i bytte eller ligende og vil vel gøre ALT for at få dem solgt..... Og det er vel lige meget om det så er "konkurrentens" mærke, for nu står de der og skal sælges 
Som forhandler ved du vel også at det er dyrt at have vare stående. De skal hurtigt vidre, så der kan komme penge i kassen og det er vel så lige meget om det er ens "konkurenters" produkter....... Eller tager jeg fejl 
Men syntes at vi skulle tage og oprette en anden tråd omkring dette, så vi ikke forurener M4L`s tråd 
Tror sikkert godt at vi kunne få Fløde-drenegen eller brok-hoved til at flytte de forskellige verity indlæg over i en anden tråd 
|
|
|
Indlæg slettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig negativt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør. |
|
|
Ja nu skal man lige huske at feje for sin egen dør først Allan, skal vi lige nævne det brugte LEBEN grej til uhørt lav pris der var MEGET stor tvivl om eksisterede. Det klær altså ikke forhandlere at køre hetz mod hinanden her på sitet eller andre steder, og slet ikke stjæle andres tråde fordi I ikke kan finde ud af at opføre Jer ortentligt, UANSET hvem det er om det er dig eller Hans eller andre ingen nævnt ingen glemt. I burde egentlig skamme Jer.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig negativt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
|
Hejsa folkens, sikke en debat sådan et besøg kan udløse og vil da lige komme med et par kommentar.
Mit indtryk af Rienzi var jo som i nok kan regne ud ikke særlig godt, syntes musikken kom til at stå som en flade foran en uden at den formåger at virke nærværende og medrivernde, med andre ord så kedet jeg mig når der skulle lyttes.
Selvfølgelig kan lyden ødelægges af enten dårlig udstyr/ dårlig sammensætning og fejlplacering, men vil ikke mene at det var dårlig udstyr og Hans har da mere grej så hvis det var en dårlig match, så har han da riglig mulighed for at prøve noget andet, efter som det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. Placeringen af højtalerne var fundet via de retninglinjer som verity selv har skrevet/udleveret, så snakker vi fejlplacering, så har verity noget de skal ha set på.
|
|
|
Så der ihvertfald et eller andet galt i kæden. Rienzi kan være hamrende medrivende og musikalsk. Og SKAL folde lydbilledet ud BAG sig.
Verity´s placerings vejl er den samme for alle deres modeller. Lidt trist de ikke laver en for hver model. Har også selv " brokket " mig lidt over det. For følger jeg deres vejledning med mine Leonore, går det helt galt. Helt klart en fejl fra Verity´s side.
Som sagt tidligere. Skal Rienzi stå maks 75cm, gerne 50cm fra bagvæggen. Også toes så meget ind at diskanten rammer lytters ydreside af skuldren. Gjorden de det? Rummet må heller ikke være dæmpet for meget. Spilles der på SET forstærkere, dør de. Har prøvet med nogen af det bedste SET forstærkere på marked herhjemme på netop Rienzi. Det dur bare ikke. Bliver fladt og umusikalsk og fræværende og tyndt. Rienzi ser helst gerne man spiller med noget godt push pull rør. Eller transistor i ren klasse A. Gerne med lidt saft i. Rienzi ELSKER POWER!
Rummer skal heller ikke være for stort. Over 30kvm har de svært ved og folde sig ud i. Afstanden imellem dem, skal være den som der er fra lytteres skuldre og over til diskantens midte. Og vi tale MM her...
Tror næppe der nogen her på forrummet der kender rienzi bedre end mig. Heller ikke Allan. ( sorry basse )
Under de rette omstændigheder SKAL rienzi lyde åben, frigjort, dynamisk, medrivende og ikke mindst musikalsk. Tror mange bruger her på forrumet som har lagt vejen forbi mig imens jeg havde rienzi, kan skrive under på de sagtens kan rykke " røv "
Deres nye modeller FINN og Leonore. De langt nemmere og få helt igennem god lyd ud af!
Forsat god lytning.
|
|
|
Skal lige høre Kenneth
Arbejder du Freelance for ABAudio 
|
|
|
På ingen måder. Vi kender bare hinanden. Men jeg forsøger bare at finde fejlen i kæden siden Rienzi lød dårligt. Det på ingen måde ment negativt. Blot en hjælpende håndt. Har trodsalt ret godt kendskab til dem. Og vil uden tøve mene det men der noget galt med opsætningen eller grejet, kablerne?
|
|
|
Kilden var en pc som fodrede ps audio perfect wave dac, forf. var en Leben (kender ikke model nr.), eff. sæt var Air tight atm 211, kablingen ved jeg ikke helt, der var et audioquest mellem forf. og eff. men ellers er jeg blank. |
|
|
HMMM...... Hvis man tror at man kan spille på et sæt single-ended 211 forstærkere på 16-17 watt på et sæt Rienzi, der har en gennemsnits følsomhed på 81 db, så har man meget at lære....
Og hvis man bruger en PC som kilde, har man endnu mere at lære......
Og et sæt Rienzi har en øvre delefrekvens imellem mellemtone og diskant på 5 Khz, dvs. den 6 1/2 mellemtone der bliver brugt i Rienzi har en meget kraftig stråleeffekt over ca 3 khz, hvilket betyder at hvis du ikke vinkler højtaleren næsten direkte imod lyttepositionen, får du et meget stort energitab fra ca 3 khz, og op til delefrekvensen..... Simpel fysik...... Helt tydeligt at den person der har demonstreret højtalerne ikke har vidst noget som helst om hvad han har haft med at gøre...... Manglende erfaring, og mangel på basal viden.....
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
dan a. skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
|
Hejsa folkens, sikke en debat sådan et besøg kan udløse og vil da lige komme med et par kommentar.
Mit indtryk af Rienzi var jo som i nok kan regne ud ikke særlig godt, syntes musikken kom til at stå som en flade foran en uden at den formåger at virke nærværende og medrivernde, med andre ord så kedet jeg mig når der skulle lyttes.
Selvfølgelig kan lyden ødelægges af enten dårlig udstyr/ dårlig sammensætning og fejlplacering, men vil ikke mene at det var dårlig udstyr og Hans har da mere grej så hvis det var en dårlig match, så har han da riglig mulighed for at prøve noget andet, efter som det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. Placeringen af højtalerne var fundet via de retninglinjer som verity selv har skrevet/udleveret, så snakker vi fejlplacering, så har verity noget de skal ha set på.
|
|
|
Så der ihvertfald et eller andet galt i kæden. Rienzi kan være hamrende medrivende og musikalsk. Og SKAL folde lydbilledet ud BAG sig.
Verity´s placerings vejl er den samme for alle deres modeller. Lidt trist de ikke laver en for hver model. Har også selv " brokket " mig lidt over det. For følger jeg deres vejledning med mine Leonore, går det helt galt. Helt klart en fejl fra Verity´s side.
Som sagt tidligere. Skal Rienzi stå maks 75cm, gerne 50cm fra bagvæggen. Også toes så meget ind at diskanten rammer lytters ydreside af skuldren. Gjorden de det? Rummet må heller ikke være dæmpet for meget. Spilles der på SET forstærkere, dør de. Har prøvet med nogen af det bedste SET forstærkere på marked herhjemme på netop Rienzi. Det dur bare ikke. Bliver fladt og umusikalsk og fræværende og tyndt. Rienzi ser helst gerne man spiller med noget godt push pull rør. Eller transistor i ren klasse A. Gerne med lidt saft i. Rienzi ELSKER POWER!
Rummer skal heller ikke være for stort. Over 30kvm har de svært ved og folde sig ud i. Afstanden imellem dem, skal være den som der er fra lytteres skuldre og over til diskantens midte. Og vi tale MM her...
Tror næppe der nogen her på forrummet der kender rienzi bedre end mig. Heller ikke Allan. ( sorry basse )
Under de rette omstændigheder SKAL rienzi lyde åben, frigjort, dynamisk, medrivende og ikke mindst musikalsk. Tror mange bruger her på forrumet som har lagt vejen forbi mig imens jeg havde rienzi, kan skrive under på de sagtens kan rykke " røv "
Deres nye modeller FINN og Leonore. De langt nemmere og få helt igennem god lyd ud af!
Forsat god lytning.
|
|
|
Skal lige høre Kenneth
Arbejder du Freelance for ABAudio 
|
|
|
På ingen måder. Vi kender bare hinanden. Men jeg forsøger bare at finde fejlen i kæden siden Rienzi lød dårligt. Det på ingen måde ment negativt. Blot en hjælpende håndt. Har trodsalt ret godt kendskab til dem. Og vil uden tøve mene det men der noget galt med opsætningen eller grejet, kablerne?
|
|
|
Kilden var en pc som fodrede ps audio perfect wave dac, forf. var en Leben (kender ikke model nr.), eff. sæt var Air tight atm 211, kablingen ved jeg ikke helt, der var et audioquest mellem forf. og eff. men ellers er jeg blank. |
|
|
HMMM...... Hvis man tror at man kan spille på et sæt single-ended 211 forstærkere på 16-17 watt på et sæt Rienzi, der har en gennemsnits følsomhed på 81 db, så har man meget at lære....
Og hvis man bruger en PC som kilde, har man endnu mere at lære......
Og et sæt Rienzi har en øvre delefrekvens imellem mellemtone og diskant på 5 Khz, dvs. den 6 1/2 mellemtone der bliver brugt i Rienzi har en meget kraftig stråleeffekt over ca 3 khz, hvilket betyder at hvis du ikke vinkler højtaleren næsten direkte imod lyttepositionen, får du et meget stort energitab fra ca 3 khz, og op til delefrekvensen..... Simpel fysik...... Helt tydeligt at den person der har demonstreret højtalerne ikke har vidst noget som helst om hvad han har haft med at gøre...... Manglende erfaring, og mangel på basal viden.....
Mvh
Allan
|
|
|
BUMP
Småkage !
Right in your face
Nu slapper vi lidt af!
Tag fnidderen inden den løber løbsk på et andet forum eller via PB. Tak __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet ond om ait tight. er selv meget stor fan af deres produkter. Men nu forstår jeg godt hvorfor Rienzi har lydt dødt. 211 kan slet ikke sætte liv i dem. SLET IKKE. Uanset kilde og kable valg. Been there, done that. General kan SET ikke sætte liv i Rienzi. Så prøv at forhør Hans om han ikke har noget push pull. Eller noget med power i.
Egenlig burde alle disse indlæg slettes. Da Pierre og dan har formået og danne sig et indblik på helt i skoven udstyr.... FLOOOOOOOOOOT. Der mistet jeg lige en del respekt for 2 gutter som jeg ellers troet vidste noget om hifi.
I bude fanme velviden har vidst at sådan et sæt 211 blokke ikke har en jordisk chance for og få liv i rienzi. Det rem og skær logik!
Hans, du læser helt sikkert med her. Stram lige dine demoer op. Selv du af alt vide 16watt SET IKKE DUR PÅ RIENZI  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
At skrive negativt om en oplevelse er da helt klart i orden, og den har ganske sikkert været valid for dem der havde den - men kender man ikke hele historien (altså ligesom at Kenneth efterlyser placeringen) kan det jo lige så godt være en oplevelse på en dårlig baggrund og ikke "sand" i absolut forstand. Her må sund kritik være på plads, både overfor en andens lovprisninger af et givent produkt, og overfor en dårlig oplevelse af selvsamme produkt.
|
|
|
placeringen: tjaa nu havde jeg jo ikke målebånd med, men vil tro der var omkring 80 cm luft bag højtalerne, der var vel omkring 2,5m mellem højtalerne, de var vinklet (too in) men nok ikke så volsomt som Kenneth beskriver, rummet var omkring de 30 m2 må lidt over. |
|
|
Endnu en fejl. 80cm er i overkanten og toe ind ALT for lidt. Det hamrende vigtigt for Rienzi.
Hvis i vil høre Rienzi spille. Så tag dog ind til AB og lyt. Længer er den ikke. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

På jagt efter nyt RCA kabel. har haft Black Magic Revelation Rca gold på prøve. Rigtigt vellydende kabel som matcher mit setup fortrinligt. Men 4800,- har fået mig til at kigge på brugtmarkedet efter dette kabel.
Har spottet at TMC Music cables får mange rosende ord med på vejen og fik lyst til at prøve det. Ved ikke om det er noget for mig. Men ud af kassen spiller det overraskende letflydende og musikalsk og med mere varme. knap så detaljerigt som Black Magic, men heller ikke mangel på detaljer. Der hvor jeg hører forskellen er primært i mellemtonen som besidder mere varme og fylde. men lad det nu lige spille i 20 -30 timer inden vi bedømmer det til fulde. Det er model Yellow til 1100,- for 2x1 mtr. En ting man bemærker er dog dets stivhed. Det kan formes som modellervoks i alle retninger og tog lidt tid at installere med fare for at bøje stik i både amp/ cd og kabel
Vi snakker her om kobberrør som skærm for at eliminer skineffekt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Så stopper vi øjeblikkeligt al personfnidder og forhandlerhetz brancemedlemmer imellem. Yderligere negativt rettede indlæg fra brancemedlemmer, mod andre forhandlere, vil blive slettet uden varsel.
|
|
|
hvad med så slette alt tilbage til starten af den negative omtale af Rienzi. Som åbenlyst er blevet demonstreret helt i skoven af en ellers kyndig mand __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
floe skrev:
Så stopper vi øjeblikkeligt al personfnidder og forhandlerhetz brancemedlemmer imellem. Yderligere negativt rettede indlæg fra brancemedlemmer, mod andre forhandlere, vil blive slettet uden varsel.
|
|
|
hvad med så slette alt tilbage til starten af den negative omtale af Rienzi. Som åbenlyst er blevet demonstreret helt i skoven af en ellers kyndig mand |
|
|
Med al respekt, så sletter vi altså ikke indlæg blot fordi nogen mener at en demo af en højttaler har været udført forkert. Den side af sagen er der vist også delte meninger om, så skal vi ikke bare begrave den dér? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|

På jagt efter nyt RCA kabel. har haft Black Magic Revelation Rca gold på prøve. Rigtigt vellydende kabel som matcher mit setup fortrinligt. Men 4800,- har fået mig til at kigge på brugtmarkedet efter dette kabel.
Har spottet at TMC Music cables får mange rosende ord med på vejen og fik lyst til at prøve det. Ved ikke om det er noget for mig. Men ud af kassen spiller det overraskende letflydende og musikalsk og med mere varme. knap så detaljerigt som Black Magic, men heller ikke mangel på detaljer. Der hvor jeg hører forskellen er primært i mellemtonen som besidder mere varme og fylde. men lad det nu lige spille i 20 -30 timer inden vi bedømmer det til fulde. Det er model Yellow til 1100,- for 2x1 mtr. En ting man bemærker er dog dets stivhed. Det kan formes som modellervoks i alle retninger og tog lidt tid at installere med fare for at bøje stik i både amp/ cd og kabel
Vi snakker her om kobberrør som skærm for at eliminer skineffekt |
|
|
Havde du smeden på besøg hed hans bukkeklods for at få kablet installeret ?  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|

Vi snakker her om kobberrør som skærm for at eliminer skineffekt
|
|
|
Havde du smeden på besøg hed hans bukkeklods for at få kablet installeret ?  |
|
|
Det var tæt på
Det var satme den værste lægge arm omgang jeg nogensinde har været ude for
Fandme uhyggeligt du __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
kennethjensen skrev:
floe skrev:
|
|
|
hvad med så slette alt tilbage til starten af den negative omtale af Rienzi. Som åbenlyst er blevet demonstreret helt i skoven af en ellers kyndig mand
|
|
|
Med al respekt, så sletter vi altså ikke indlæg blot fordi nogen mener at en demo af en højttaler har været udført forkert. Den side af sagen er der vist også delte meninger om, så skal vi ikke bare begrave den dér?
|
|
|
Jeg fatter ikke du ikke er ligeglad. Alle ved da, at bare fordi Pirre og dan ikke kan lide lyden, behøver det da ikke være dårligt!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop. Og især når der velviden er spillet på
udstyr som på ingen måder kan få kvaliteterne
frem i rienzi. Lidt synd for rienzi kan virkelig
forføre med der rette grej foran. Og med den
rette person bag.
Music. Seriøst sorry for alt den off topic. Verity
fortjener bare bedre end bla bla bla dårlig
oplevelse bla bla. Helt uden alle fakta kommer
på bordet.
Tmc...... fede kabler til pengene.
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nu har jeg handlet et par gange hos Artsound altid top service som altid har rådgivet mig på den bedste måde, jeg kan ikke genkende det Abaudio skriver synes enlig ikke det er fair at hænge ham ud her på forummet . I skulle hellere tage den på privaten  Nå nu til sagen Music det ser bare skide godt ud de Marten sidder man da og savler over  ellers synes jeg det er hyggelig tråd er dog ikke særlig tit herinde mere, men når jeg er på sidder jeg og læser med her fordi det er fedt at se de fine opgraderinger  Mange musikalske hilsner herfra
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Netop. Og især når der velviden er spillet på udstyr som på ingen måder kan få kvaliteterne frem i rienzi. Lidt synd for rienzi kan virkelig forføre med der rette grej foran. Og med den rette person bag.
Music. Seriøst sorry for alt den off topic. Verity fortjener bare bedre end bla bla bla dårlig oplevelse bla bla. Helt uden alle fakta kommer på bordet.
Tmc...... fede kabler til pengene. |
|
|
helt ok Kenneth
Ja, er lidt spændt på de TMC. Har stået og brændt igennem hele natten. 20-30 timer siger de så der mangler lidt endnu . men de virker egentligt lækkert gennemført. Har lånt dem i 14 dg
Kan godt lide TMCs filosofi. Ikke så meget pjank og brug af penge på dyr markedsføring og hype. Kun musikglæde dannede grundlag for udviklingen af kablet. Eneste problem. Det er alt for billigt for at kunne blive taget seriøst i konkurrencen mod de store well known kabelproducenter.
Havde du førøvrigt nogle kabler som du kunne anbefale Kenneth med din brede horisont. Du vil nok ikke foreslå sølvkabler hvilket jeg også selv har prøvet. Har endnu ikke fundet et sølvkabel som ikke lyder af sølv og det duer ikke i mit setup. Alt for bright og umusikalsk.
Synes bare det er svært at sige at dyrt er godt. De handler om at finde det rigtige match og er er flintrende ligeglad med prisen. Synes at der er alt for mange dyre kabler derude hvor troen og blasfemien siger DYRT, jamen så er det godt . __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|