| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Brok skrev:
jensmarius skrev:
Brok skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
| Mht. opstilling som selvfølgelig er afgørende for lytteoplevelsen kan jeg ikke lade være med at nævne Martens filosofi. En højttaler skal i Deres verden fungere i et almindeligt hjem uden skelen til det ene og andet som for mig at se er et meget vigtigt parameter når man producerer højttalere.
I kan læse det eller lade være, men er ret så enig 
[snipped blablabla og mere marketinggøgl] |
|
|
Sådan skriver de jo allesammen altså. Mine Fogellsch er også lavet til at kunne spille i alle rum og tænk engang, hjemme hos folk i deres egne stuer. Ikke kun i demorum!
Aggu er også lavet således at bedst mulig lyd - overhovedet - er tilstræbt. Det er dine Marten også, og EmoXTZiva og alt det andet gøgl man kan købe.
Lad nu være med at lade dig forblænde af hvad marketing-gutterne skriver om dit crap-grej 
|
|
|
Enig, men ikke mange skilter med det Floe
kan kun sige hvad jeg selv har oplevet med mine Marten. Lad mig have den mening
Edit. Jeg vidste det. En provokation som nok skal få folk op af stolene
|
|
|
M4Life: Stort set alle producenter skilter jo da netop med det
Hygge, Brok
|
|
|
Hej Brok. Kan du nævne bare nogle stykker der skilter med det?? Også gerne lidt dukomentation fra fabrikanterne.
Venligst Jens
|
|
|
Hej Jens.
Dokumentationen ved jeg ikke om producenterne gør så meget i. Men ofte fremgår det af producenternes brochurer, tekst på hjemmeside e.a. Min pointe er, at rigtig mange producenter oplyser, at de tilstræber den mest naturtro gengivelse. Jeg leder gerne efter efter nogle konkrete eksempler på den slags beskrivelser fra diverse producenter, hvis du vil?
Hygge, Brok
|
|
|
Brok, forhold dig nu til det konkrete, som er den tekst music4life har sakset fra martens hjemmeside. Her er den igen.
Citat. Marten.se
With our speakers, our goal is to reproduce music that is as close to reality as possible. We are not alone in trying to achieve this, of course, but our speakers are constructed to render music as close to this as possible, in a normal living space. In this we are quite unique.
Most speakers on the market are designed to be placed freely in a room, as far away from any reflective surfaces as possible, often 1.0 Π2.0 metres from the wall behind and beside. That is a rather easy way to design a speaker. Most people cannot place the speakers as the designer had in mind. The consequence is therefore that they end up quite close to the wall behind. The sound then becomes distorted, with a rather heavy and impure bass and inferior quality in the stereo- and deep perspective. Therefore, speakers by Marten are constructed for positioning close to the back wall and to a certain extent close to the side walls. That is considerably harder to achieve.
Instead, our speakers make use of reflective surfaces. We take advantage of the amplifying effect that the walls have on the bass range.
Det handler udelukkende om højttalere der konstrueret til at kunne spille optimalt i et alm.stuemiljø UDEN at de skal placeres ude midt på gulvet. Din poiente med NATURTRO gengivelse har jo intet med det at gøre. Og ja, du må da meget gerne lede efter nogle konkrete eksempler på andre højttalerproducenter der udvikler højttalere efter samme koncept.
Venligst Jens |
|
|
Om det er udvikling med henblik på stuevenlig højttalerplacering, naturtro gengivelse, indlevelse, musikalitet, eller andre floskler er jo i og for sig komplet ligegyldigt. Det er alt sammen marketing-gøgl, og den citerede tekst kunne lige så godt være skrevet af en marketing gut, uden nogen som helst forstand på Martens filosofi, som den kunne være skrevet af produktchefen. Pointen er at alle producenter, uanset om det er af hifi, biler, eller noget helt tredie, har det med at skrue lige lovligt meget op for den varme luft når de skal beskrive sig selv. Jeg tror ikke du vil kunne finde nogen højttalerproducent der vil påstå at de udvikler højttalere der skal være så besværlige at placere som muligt, så hvorfor mener du at netop Marten skiller sig ud i denne sammenhæng, hvis nu nu skal nøjes med at forholde os til den tekst du refererer til, og ikke dine oplevelser med mærket? Du tror vel ikke naivt på alt hvad du læser i marketingmateriale?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensmarius: Jamen, så må jeg jo helt og aldeles have misforstået emnet, hvilket jeg da kun kan beklage. Teksten indeholder jo da en del konkrete udsagn, og ikke mindst henvisninger til hvad (de fleste) andre højttalerproducenter gør.
Endvidere indeholder teksten en henvisning til, det er faktisk det den indledes med, at målet er at reproducere musikken så naturtro som muligt. At de så finder at de er ret unikke i deres tilgang, idet de tager udgangspunkt i at skidtet skal kunne fungere i en stue eller andet "normalt" lytterum, er der hvor mit fokus lå. Jeg synes de tager munden en anelse for fuld når de anfører at de er unikke på det punkt.
Du har da læst teksten, ikke?
Jeg ved ikke helt, hvor det så er at jeg ikke foholder mig til teksten, men må blot konstatere at dit fokus ligger et andet sted.
Hygge; Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da lige love for at der kom gang i debatten
Til pierre. Fint med din udlægning når du selv har oplevet lyden af de Verity. Du brød stilheden
Fint nok at smide indlægget her. Ordet er frit bare det biver holdt i en nogenlunde sober tone
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim skrev:
kennethjensen skrev:
Faktisk anbefales det at spille nye enheder til ved LAV volume. Det med og tæske enheder er vist en by i rusland!
|
|
|
Hvis højttalerne er stive, så hjælper LAV volume = minimal vandring ikke ret meget - læs forlænger tilspilning meget. Det drejer sig om at sænke det mekaniske Q på højttaleren, og det vil sige fjerne mekanisk modstand - Jo mindre vandring, jo længere tid tager tilspilningen. Basrefleksporten dæmper vandringen ved port-afstemningen, derfor anbefaler jeg tilspilning i fri luft. Men, måske de er tilspillet ab. fab., så er det jo ikke et problem ! |
|
|
Hej kim
Har spurgt Accuton om tilspilning. Her er hvad de skriver
Hello Claus,
There is no „Burn In“ by the factory. The units will need some playing time to come to a stable condition of all parts.
Some customers say it needs 100h, but one customer does develop new designs after 1000h of burn in. Don’t ask me who’s right.
Så burn in skal der til __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Pierre skrev:
|
Nu er jeg da lidt ked af at M4L`s tråd er blevet en diskutionstråd omkring Verity... Undskyld M4L 
Min oplevelse med den lille Verity er selvfølgelig kun med den lille og det er den jeg udtaler mig omkring. Men jeg mener jo alligevel at der som regel er en gylden tråd igennem et højtalermærke.
Kenneth: Jeg bedømmer den lille Verity ud fra det jeg hørte og det var vel omk 6-8 forskellige numre. Om de stod rigtigt osv det skal jeg ikke udtale mig om, men tror nu at Hans har placeret dem efter alle kunstens regler Oplevelsen af Verity er min og kun min, og den har jeg ret til at have og mener abselut ikke at jeg har "svinet" den til eller ligende. Syntes faktisk at jeg var meget diplomatisk
Men det er alligevel en temmelig dyr højtaler, den lille Verity og der syntes jeg altså at der findes meget som er mere spændende end den og også selvom de skulle stå forkert og med det forkerte udstyr spændt i røven
ABaudio skrev:
|
Mvh
Allan
Indlæg rettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig neagtivt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
Allan, det syntes jeg er en tynd omgang bortforklaring 
Hans har vel taget dem ind i bytte eller ligende og vil vel gøre ALT for at få dem solgt..... Og det er vel lige meget om det så er "konkurrentens" mærke, for nu står de der og skal sælges 
Som forhandler ved du vel også at det er dyrt at have vare stående. De skal hurtigt vidre, så der kan komme penge i kassen og det er vel så lige meget om det er ens "konkurenters" produkter....... Eller tager jeg fejl 
Men syntes at vi skulle tage og oprette en anden tråd omkring dette, så vi ikke forurener M4L`s tråd 
Tror sikkert godt at vi kunne få Fløde-drenegen eller brok-hoved til at flytte de forskellige verity indlæg over i en anden tråd 
|
|
|
Indlæg slettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig negativt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
Allan du er jo Verity forhandler og er nok lidt gnaven over en lyttesession som ikke lige er efter dit hoved.
Kommentar til din påstand:
Synes det vidner om en bundråden branche hvor man ingen midler skyr for at nedgøre konkurrrenterne. Men hvorfor skulle Hans (Artsound) stille en højttaler op i blinde hvis en seriøs kunde henvender sig?. Det er vel ikke konfirmander som kommer og ser på en højttaler til 100000,-. Sikke noget vås at fyre af, undskyld
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig negativt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Music4life skrev:
ABaudio skrev:
Pierre skrev:
|
Nu er jeg da lidt ked af at M4L`s tråd er blevet en diskutionstråd omkring Verity... Undskyld M4L 
Min oplevelse med den lille Verity er selvfølgelig kun med den lille og det er den jeg udtaler mig omkring. Men jeg mener jo alligevel at der som regel er en gylden tråd igennem et højtalermærke.
Kenneth: Jeg bedømmer den lille Verity ud fra det jeg hørte og det var vel omk 6-8 forskellige numre. Om de stod rigtigt osv det skal jeg ikke udtale mig om, men tror nu at Hans har placeret dem efter alle kunstens regler Oplevelsen af Verity er min og kun min, og den har jeg ret til at have og mener abselut ikke at jeg har "svinet" den til eller ligende. Syntes faktisk at jeg var meget diplomatisk
Men det er alligevel en temmelig dyr højtaler, den lille Verity og der syntes jeg altså at der findes meget som er mere spændende end den og også selvom de skulle stå forkert og med det forkerte udstyr spændt i røven
ABaudio skrev:
|
Indlæg rettet! Branchemedlemmer må ikke udtale sig neagtivt om andre forhandlere, jævnfør vores retningslinjer!
Mvh, Mikkel - Redaktør.
Mvh
Allan
|
|
|
Hans har vel taget dem ind i bytte eller ligende og vil vel gøre ALT for at få dem solgt..... Og det er vel lige meget om det så er "konkurrentens" mærke, for nu står de der og skal sælges 
Som forhandler ved du vel også at det er dyrt at have vare stående. De skal hurtigt vidre, så der kan komme penge i kassen og det er vel så lige meget om det er ens "konkurenters" produkter....... Eller tager jeg fejl 
Men syntes at vi skulle tage og oprette en anden tråd omkring dette, så vi ikke forurener M4L`s tråd 
Tror sikkert godt at vi kunne få Fløde-drenegen eller brok-hoved til at flytte de forskellige verity indlæg over i en anden tråd 
|
|
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
Allan du er jo Verity forhandler og er nok lidt gnaven over en lyttesession som ikke lige er efter dit hoved.
Synes det vidner om en bundråden branche hvor man ingen midler skyr for at nedgøre konkurrrenterne. Men hvorfor skulle Hans (Artsound) stille en højttaler op i blinde hvis en seriøs kunde henvender sig?. Det er vel ikke konfirmander som kommer og ser på en højttaler til 100000,-. Sikke noget vås at fyre af, undskyld
|
|
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
Hej Allan
Du må selvfølgelig skrive hvad du vil på et offentligt forum. Men havde det været mig havde jeg nok forholdt mig neutral med negativ snakken om andre forhandlere. Det bliver tingene noget nemmere af hvis man en dag skulle kigge hinanden i øjenene og absolut også mere troværdigt og tillidvækkende for kunden. Er der ikke plads til disse værdier er der absolut noget galt i branchen
Men dejligt at din forretning går godt på sjælland. Håber at den forbliver med det. Du har nogle rigtig lækre produkter, ingen tvivl om det. Glæd dig over det istedet for at bruge din energi på andre forhandlere og hvad de gør forkert
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Music4life skrev:
ABaudio skrev:
Music4life skrev:
ABaudio skrev:
Pierre skrev:
|
ABaudio skrev:
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
Mvh
Allan
|
|
|
|
|
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
|
|
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
Hej Allan
Du må selvfølgelig skrive hvad du vil på et offentligt forum. Men havde det været mig havde jeg nok forholdt mig neutral med negativ snakken om andre forhandlere. Det bliver tingene noget nemmere af hvis man en dag skulle kigge hinanden i øjenene og absolut også mere troværdigt og tillidvækkende for kunden. Er der ikke plads til disse værdier er der absolut noget galt i branchen
Men dejligt at din forretning går godt på sjælland. Håber at den forbliver med det. Du har nogle rigtig lækre produkter, ingen tvivl om det. Glæd dig over det
Mange tak.
Mvh, Mikkel - Redaktør.
|
|
|
|
|
|
Glæder mig at du har samme synspunkt
Vi er rørende enige.
Hvorfor ikke samarbejde istedet for at modarbejde. Måske tingene lyder for simpelt. Dertil kender jeg ikke branchen godt nok.
Det hele handler måske bare om jantelov og overlevelse
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
ABaudio skrev:
|
Mvh, Mikkel - Redaktør.
Mvh
Allan
|
|
|
|
|
|
Du har helt og aldeles ret til din mening. Men den skal være berettiget. Og det synes jeg ikke den er lige her Pierre. Du tager ud til en konkurrent for at høre på Rienzi, det svare lidt til og spørge en blind og himmelen er blå idag.
Skulle du have en reel mening omkring Rienzi. Så lån dem med hjem og få dem stillet korrekt op. FØRST DER kan du danne dig et indtryk af hvad du har mellem hænderne.
Jeg har ikke rigtig mere at indskyd, synes jeg har sagt det jeg mener og ved omkring Rienzi.
Forsat god lytning drenge.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens, sikke en debat sådan et besøg kan udløse og vil da lige komme med et par kommentar.
Mit indtryk af Rienzi var jo som i nok kan regne ud ikke særlig godt, syntes musikken kom til at stå som en flade foran en uden at den formåger at virke nærværende og medrivernde, med andre ord så kedet jeg mig når der skulle lyttes.
Selvfølgelig kan lyden ødelægges af enten dårlig udstyr/ dårlig sammensætning og fejlplacering, men vil ikke mene at det var dårlig udstyr og Hans har da mere grej så hvis det var en dårlig match, så har han da riglig mulighed for at prøve noget andet, efter som det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. Placeringen af højtalerne var fundet via de retninglinjer som verity selv har skrevet/udleveret, så snakker vi fejlplacering, så har verity noget de skal ha set på. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. |
|
|
Jeg kan nu godt følge ABAudio i hans påstand: Få et mærke som man ikke selv sælger til at lyde dårligere end optimalt = måske salg af en af de højttalere man selv sælger + bad mouthing af konkurrentens mærke så endnu flere vælger det fra = måske slag af endnu flere af de egne højttalere. Ren og skær logik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Hejsa folkens, sikke en debat sådan et besøg kan udløse og vil da lige komme med et par kommentar.
Mit indtryk af Rienzi var jo som i nok kan regne ud ikke særlig godt, syntes musikken kom til at stå som en flade foran en uden at den formåger at virke nærværende og medrivernde, med andre ord så kedet jeg mig når der skulle lyttes.
Selvfølgelig kan lyden ødelægges af enten dårlig udstyr/ dårlig sammensætning og fejlplacering, men vil ikke mene at det var dårlig udstyr og Hans har da mere grej så hvis det var en dårlig match, så har han da riglig mulighed for at prøve noget andet, efter som det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. Placeringen af højtalerne var fundet via de retninglinjer som verity selv har skrevet/udleveret, så snakker vi fejlplacering, så har verity noget de skal ha set på.
|
|
|
Så der ihvertfald et eller andet galt i kæden. Rienzi kan være hamrende medrivende og musikalsk. Og SKAL folde lydbilledet ud BAG sig.
Verity´s placerings vejl er den samme for alle deres modeller. Lidt trist de ikke laver en for hver model. Har også selv " brokket " mig lidt over det. For følger jeg deres vejledning med mine Leonore, går det helt galt. Helt klart en fejl fra Verity´s side.
Som sagt tidligere. Skal Rienzi stå maks 75cm, gerne 50cm fra bagvæggen. Også toes så meget ind at diskanten rammer lytters ydreside af skuldren. Gjorden de det? Rummet må heller ikke være dæmpet for meget. Spilles der på SET forstærkere, dør de. Har prøvet med nogen af det bedste SET forstærkere på marked herhjemme på netop Rienzi. Det dur bare ikke. Bliver fladt og umusikalsk og fræværende og tyndt. Rienzi ser helst gerne man spiller med noget godt push pull rør. Eller transistor i ren klasse A. Gerne med lidt saft i. Rienzi ELSKER POWER!
Rummer skal heller ikke være for stort. Over 30kvm har de svært ved og folde sig ud i. Afstanden imellem dem, skal være den som der er fra lytteres skuldre og over til diskantens midte. Og vi tale MM her...
Tror næppe der nogen her på forrummet der kender rienzi bedre end mig. Heller ikke Allan. ( sorry basse )
Under de rette omstændigheder SKAL rienzi lyde åben, frigjort, dynamisk, medrivende og ikke mindst musikalsk. Tror mange bruger her på forrumet som har lagt vejen forbi mig imens jeg havde rienzi, kan skrive under på de sagtens kan rykke " røv "
Deres nye modeller FINN og Leonore. De langt nemmere og få helt igennem god lyd ud af!
Forsat god lytning. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver da gerne Hans en hjælpende hånd med og sætte dem op  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
|
Selvfølgelig kan lyden ødelægges af enten dårlig udstyr/ dårlig sammensætning og fejlplacering, men vil ikke mene at det var dårlig udstyr og Hans har da mere grej så hvis det var en dårlig match, så har han da riglig mulighed for at prøve noget andet, efter som det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. Placeringen af højtalerne var fundet via de retninglinjer som verity selv har skrevet/udleveret, så snakker vi fejlplacering, så har verity noget de skal ha set på.
|
|
|
Så der ihvertfald et eller andet galt i kæden. Rienzi kan være hamrende medrivende og musikalsk. Og SKAL folde lydbilledet ud BAG sig.
Verity´s placerings vejl er den samme for alle deres modeller. Lidt trist de ikke laver en for hver model. Har også selv " brokket " mig lidt over det. For følger jeg deres vejledning med mine Leonore, går det helt galt. Helt klart en fejl fra Verity´s side.
Som sagt tidligere. Skal Rienzi stå maks 75cm, gerne 50cm fra bagvæggen. Også toes så meget ind at diskanten rammer lytters ydreside af skuldren. Gjorden de det? Rummet må heller ikke være dæmpet for meget. Spilles der på SET forstærkere, dør de. Har prøvet med nogen af det bedste SET forstærkere på marked herhjemme på netop Rienzi. Det dur bare ikke. Bliver fladt og umusikalsk og fræværende og tyndt. Rienzi ser helst gerne man spiller med noget godt push pull rør. Eller transistor i ren klasse A. Gerne med lidt saft i. Rienzi ELSKER POWER!
Rummer skal heller ikke være for stort. Over 30kvm har de svært ved og folde sig ud i. Afstanden imellem dem, skal være den som der er fra lytteres skuldre og over til diskantens midte. Og vi tale MM her...
Tror næppe der nogen her på forrummet der kender rienzi bedre end mig. Heller ikke Allan. ( sorry basse )
Under de rette omstændigheder SKAL rienzi lyde åben, frigjort, dynamisk, medrivende og ikke mindst musikalsk. Tror mange bruger her på forrumet som har lagt vejen forbi mig imens jeg havde rienzi, kan skrive under på de sagtens kan rykke " røv "
Deres nye modeller FINN og Leonore. De langt nemmere og få helt igennem god lyd ud af!
Forsat god lytning.
|
|
|
Skal lige høre Kenneth
Arbejder du Freelance for ABAudio  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
dan a. skrev:
| det er et 2nd-hand sæt han skal ha solgt så ser jeg ingen pointe i at få dem til ringer med vilje. |
|
|
Jeg kan nu godt følge ABAudio i hans påstand: Få et mærke som man ikke selv sælger til at lyde dårligere end optimalt = måske salg af en af de højttalere man selv sælger + bad mouthing af konkurrentens mærke så endnu flere vælger det fra = måske slag af endnu flere af de egne højttalere. Ren og skær logik. |
|
|
Nu skal det siges at der ikke blev præsenteret andre højtaler ved denne lejlighed eller at Hans prøvede at fremhæve hans egne produkter frem for verity.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Forsat god lytning.
|
|
|
Skal lige høre Kenneth
Arbejder du Freelance for ABAudio 
|
|
|
På ingen måder. Vi kender bare hinanden. Men jeg forsøger bare at finde fejlen i kæden siden Rienzi lød dårligt. Det på ingen måde ment negativt. Blot en hjælpende håndt. Har trodsalt ret godt kendskab til dem. Og vil uden tøve mene det men der noget galt med opsætningen eller grejet, kablerne? __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Forsat god lytning.
|
|
|
Skal lige høre Kenneth
Arbejder du Freelance for ABAudio 
|
|
|
På ingen måder. Vi kender bare hinanden. Men jeg forsøger bare at finde fejlen i kæden siden Rienzi lød dårligt. Det på ingen måde ment negativt. Blot en hjælpende håndt. Har trodsalt ret godt kendskab til dem. Og vil uden tøve mene det men der noget galt med opsætningen eller grejet, kablerne? |
|
|
Kilden var en pc som fodrede ps audio perfect wave dac, forf. var en Leben (kender ikke model nr.), eff. sæt var Air tight atm 211, kablingen ved jeg ikke helt, der var et audioquest mellem forf. og eff. men ellers er jeg blank. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Wymax skrev:
dan a. skrev:
|
|
Jeg kan nu godt følge ABAudio i hans påstand: Få et mærke som man ikke selv sælger til at lyde dårligere end optimalt = måske salg af en af de højttalere man selv sælger + bad mouthing af konkurrentens mærke så endnu flere vælger det fra = måske slag af endnu flere af de egne højttalere. Ren og skær logik. |
|
|
Nu skal det siges at der ikke blev præsenteret andre højtaler ved denne lejlighed eller at Hans prøvede at fremhæve hans egne produkter frem for verity. |
|
|
Selv om muligheden er der behøver det naturligvis ikke være sandt Men om ikke andet vil der nu være sået tvivl hos nogle potentielle kunder til Verity, om ikke andet så fordi FINN åbenbart er så hamrende følsom med placeringen, hvilket kan efterfølgende kan lede til tvivl over hele linien. Der skal mange positive til at skabe et godt navn, men kun én dårlig til at så tvivl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
| Også toes så meget ind at diskanten rammer lytters ydreside af skuldren. |
|
|
Det kan faktisk betyde utrolig meget, alt efter højttaler. Jeg havde et sæt VA BCG og her betød toe-in ikke noget videre, men mine nuværende Silverline La Folia havde intet rum før jeg fik peget dem ind mod ørerne.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|