Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 12:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespilleren vælges*KØBT* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

En LP12 ville jeg personligt afstå fra at købe. Jeg har selv haft en, og var altid i tvivl om den nu også var optimalt justereret, hvilket jo bør gøres en gang om året af en der ved hvad han laver. En LP12 synes jeg ikke er en plug'n'play pladespiller.

Rega laver dejligt ukomplicerede og ganske pæne pladespillere. Det tror jeg ikke ville være et dårligt valg.

Når du nævner at du er åben for P9 er det vel som brugt? Men så nærmer du dig alligevel en prisklasse hvor (også nævnt) en Roksan Radius 5 kan være med. Armen skal man måske lige vænne sig til, men det er slet ikke så slemt - faktisk ganske nemt. En lækker pladespiller som jeg selv har haft - og tag ikke fejl af prisen i dag, den nyeste model er dyrere end den gamle var det.

Funk Vector skulle være en forrygende pladespiller, jeg har dog aldrig hørt den. I mine øjne er designet dog lidt af en øje-bæ

Det sikre valg er en Rega, synes jeg, men jeg ville foretrække en Roksan Radius 5. Efter at have haft sådan en har jeg købt en Xerxes 20plus, simpelthen fordi jeg synes Roksan laver nogle gode pladespillere.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror pointen er misset lidt. Jo der findes en lang række strålende spillere derude i alle vægt og prisklasser - men vil man være sikker på problemfri vinyl, med de features man må kunne forvente i 2010, til under 10.000, er der stort set kun et valg. Man kan naturligvis være heldig at finde noget brugt til en fornuftig pris - men hertil skal man lægge udskiftning af diverse nedslidte dele, og man kommer til sidst ofte alligevel op på nypris. De special byggede projekt spillere kunne man godt forestille sig har en reservedelspris tæt på Ferrai - derfor en god ide at checke hvad en ny motor, ny rem etc koster inden man køber - der er en grund til folk sælger deres spille. Ofte kan en god spille fås til 800 i dba, jeg mener prisen på en brugt spille bør max være en tusse - ellers køb nyt. 
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

men vil man være sikker på problemfri vinyl, med de features man må kunne forvente i 2010, til under 10.000, er der stort set kun et valg.


Stiller mig lidt undrende over for hvad det er for features man kan forvente af en pladespiller i 2010, og som ifølge dig kun findes i SL1200.



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
A127 skrev:

men vil man være sikker på problemfri vinyl, med de features man må kunne forvente i 2010, til under 10.000, er der stort set kun et valg.


Stiller mig lidt undrende over for hvad det er for features man kan forvente af en pladespiller i 2010, og som ifølge dig kun findes i SL1200.



Features der giver optimal og problemfri vinyl, i konkurrence med musikserverne
Men det ved man kun når man har problemfri vinyl......

( Matusita fik i sin tid til opgave at løse alle problemerne ved vinyl, og det gjorde de. Nutidige er wannabees der vil skabe en business,  kommer aldrig op på niveau, måske bortset for nogle få som jeg ikke lige kan nævne, men der er sikkert nogle derude, til latterlige priser )
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
golfdane skrev:
A127 skrev:
men vil man være sikker på problemfri vinyl, med de features man må kunne forvente i 2010, til under 10.000, er der stort set kun et valg.


Stiller mig lidt undrende over for hvad det er for features man kan forvente af en pladespiller i 2010, og som ifølge dig kun findes i SL1200.


Features der giver optimal og problemfri vinyl, i konkurrence med musikserverne
Men det ved man kun når man har problemfri vinyl......

Problemfrit rent betjeningsmæssigt, såsom at kunne spole frem og tilbage, at kunne se alle numre på et display, at kunne tilgå alle numre med et par klik fra sofaen? Det tætteste vi kommer på vinylfronten er jo så en gammeldaws jukebox... Vinyl vil aldrig komme blot i nærheden af problemfrit - jo, hvis man bare lige skal høre en plade engang imellem kærer man sig måske ikke om det, men mange vil forsøge at optimere så meget som muligt, og det vil aldrig blive problemfrit - der er så mange variabler man skal holde øje med.

A127 skrev:
( Matusita fik i sin tid til opgave at løse alle problemerne ved vinyl, og det gjorde de. Nutidige er wannabees der vil skabe en business,  kommer aldrig op på niveau, måske bortset for nogle få som jeg ikke lige kan nævne, men der er sikkert nogle derude, til latterlige priser )

Du mener Matsush*ta? Ja, man behøver jo ikke være enig i alt, og vi er nok slet ikke enige i hvilke problemer der i det hele taget er, uanset format.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
K.Gade
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Pro-Ject RPM 5! Solidt og smukt værk med en super vellydende carbon-tonearm. Spiller godt med alt fra billige til dyre pick-
upper. Hvor svært kan det være..?

Til top Vis K.Gade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K.Gade
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

Features der giver optimal og problemfri vinyl, i konkurrence med musikserverne
Men det ved man kun når man har problemfri vinyl......



Wow!!! Det eneste problem der er i vinyl afspilning er prisniveauet på nye presninger, og genbrugsforretningernes manglende indeksering og den/de forrige ejeres mere eller mindre respektløse omgang med dette dejlige medie, men det er åbenbart løst med en SL1200?

Som Wymax skriver: Vinyl vil ALDRIG være et alternativ til musik servere, hvad angår features. Vi vil bare have gangkonstans, frihed for mekanisk/akustisk tilbagekobling og uhørlig rummel. Alt sammen noget jeg mener kan leveres i prisklassen under 10K af flere kandidater både nyt og brugt (og ja, SL1200 er da sikkert et glimrende valg).



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Wow!!! Det eneste problem der er i vinyl afspilning er prisniveauet på nye presninger, og genbrugsforretningernes manglende indeksering og den/de forrige ejeres mere eller mindre respektløse omgang med dette dejlige medie

Spot on! Specielt når man ser hvordan nogle plader er blevet behandlet igennem tiden af deres tidligere ejere kan få mit hjerte til at græde.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

golfdane skrev:
Wow!!! Det eneste problem der er i vinyl afspilning er prisniveauet på nye presninger, og genbrugsforretningernes manglende indeksering og den/de forrige ejeres mere eller mindre respektløse omgang med dette dejlige medie

Spot on! Specielt når man ser hvordan nogle plader er blevet behandlet igennem tiden af deres tidligere ejere kan få mit hjerte til at græde.



M.h.t. klassisk musik er problemet meget mindre. Har nogle Deutsche Grammofon presninger købt hos den lokale genbrug for 10 kr stykket, som praktisk talt er som nye. Det kan man ikke sige om Electric Light Orchestra's "Time" købt samme sted. Coveret ligner crap, men selve pladen er absolut lytbar (fornuftig tyk kvalitet).



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
M.h.t. klassisk musik er problemet meget mindre. Har nogle Deutsche Grammofon presninger købt hos den lokale genbrug for 10 kr stykket, som praktisk talt er som nye. Det kan man ikke sige om Electric Light Orchestra's "Time" købt samme sted. Coveret ligner crap, men selve pladen er absolut lytbar (fornuftig tyk kvalitet).

Det er klart værst med de "populære" plader, men jeg synes nu også de klassiske kan være ganske grimme...

Hos Læsehesten i Aalborg kan jeg sagtens lige kigge pladen efter og undgå det værste - men jeg har da set en del i sørgelig tilstand, endda også med store ridser og andre skader. Dem handler jeg så ikke hos længere efter de har sat priserne op til 30 kr. for standard, dobbelt for de plader der er lidt interessante - og man kender sgu ikke prisen før man har besluttet sig for at købe, den kendes først ved disken.

Så forsøger jeg også at købe mindre samlinger via f.eks. Hifi4all... Det kan hurtigt blive en blandet fornøjelse når man ikke lige kan se pladen an først, her har jeg været ude for plader helt uden inner sleeve (hvor godt er det lige for pladen), og også med flotte ridser eller bare meget slid.

Jeg har handlet plader siden jeg var 13, hvor jeg havde en simpel Sony pladespiller og en pickup der ikke sad særligt præcist, og det eneste jeg har "gjort" for mine plader har været at give dem en foret inner sleeve - og de er stadig i den bedste stand jeg endnu har set, oftest meget bedre end de brugte plader man kan købe.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

A127 skrev:
golfdane skrev:
A127 skrev:
men vil man være sikker på problemfri vinyl, med de features man må kunne forvente i 2010, til under 10.000, er der stort set kun et valg.


Stiller mig lidt undrende over for hvad det er for features man kan forvente af en pladespiller i 2010, og som ifølge dig kun findes i SL1200.


Features der giver optimal og problemfri vinyl, i konkurrence med musikserverne
Men det ved man kun når man har problemfri vinyl......

Problemfrit rent betjeningsmæssigt, såsom at kunne spole frem og tilbage, at kunne se alle numre på et display, at kunne tilgå alle numre med et par klik fra sofaen? Det tætteste vi kommer på vinylfronten er jo så en gammeldaws jukebox... Vinyl vil aldrig komme blot i nærheden af problemfrit - jo, hvis man bare lige skal høre en plade engang imellem kærer man sig måske ikke om det, men mange vil forsøge at optimere så meget som muligt, og det vil aldrig blive problemfrit - der er så mange variabler man skal holde øje med.

A127 skrev:
( Matusita fik i sin tid til opgave at løse alle problemerne ved vinyl, og det gjorde de. Nutidige er wannabees der vil skabe en business,  kommer aldrig op på niveau, måske bortset for nogle få som jeg ikke lige kan nævne, men der er sikkert nogle derude, til latterlige priser )

Du mener Matsush*ta? Ja, man behøver jo ikke være enig i alt, og vi er nok slet ikke enige i hvilke problemer der i det hele taget er, uanset format.



Haha ja hvis man skriver det rigtigt kommer der en *.

Mht musikservere og brugervenlighed kommer vinyl naturligvis aldrig op på højde med hverken CD eller servere - derfor efter min mening desto vigtigere at spillen man vælger er brugervenlig og problemfri, ellers tror jeg mange mister interessen for vinyl. Jeg mistede selv interessen for en del år siden og gik over til CD ( mine egen Sony CD spiller med skuffe til 5 er dog nu pakket ned ) - netop pga akustisktilbagekobling, rummel, og dårlig betjening - der skal sikkert være en del tålmodige derude som er ligeglade og ser det som en charme.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Wymax skrev:

Du mener Matsush*ta?



Haha ja hvis man skriver det rigtigt kommer der en *.

Nej nej - jeg skrev det sådan  Ja, ikke noget l**t her på siden.

A127 skrev:
Mht musikservere og brugervenlighed kommer vinyl naturligvis aldrig op på højde med hverken CD eller servere - derfor efter min mening desto vigtigere at spillen man vælger er brugervenlig og problemfri, ellers tror jeg mange mister interessen for vinyl. Jeg mistede selv interessen for en del år siden og gik over til CD ( mine egen Sony CD spiller med skuffe til 5 er dog nu pakket ned ) - netop pga akustisktilbagekobling, rummel, og dårlig betjening - der skal sikkert være en del tålmodige derude som er ligeglade og ser det som en charme.

Du er ikke den eneste med den holdning - og jeg kan såmænd godt forstå den. Det vigtigste argument for at høre vinyl for mig er at det giver mig et mere personligt forhold til mediet, jeg fokuserer mere på det at høre musikken. Så accepterer jeg alle ulemperne, men foretrækker den gammeldaws tilgang til det, altså ingen automatik.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

 netop pga akustisktilbagekobling, rummel, og dårlig betjening - der skal sikkert være en del tålmodige derude som er ligeglade og ser det som en charme.


Og som Gyrodec ejer er jeg ikke plaget af nogen af delene. M.h.t. rasende dyre reservedele, har den dog fået skiftet kuglen i lejet. Gætter på at det er første gang i pladespillerens levetid. Kostede sgu' den svimlende sum af 3 kroner for en 1/4" stålkugle

Men som Wymax, har jeg samme holdning: Det at sætte en vinylplade på, er på en eller anden måde noget man dedikerer sin opmærksomhed på. En meditativ oplevelse, hvor hver ting du foretager dig, har til formål at gøre gengivelsen så god som mulig.



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hvis det er automatik man VIL have, er Aiwa LP3000 vejen man skal gå. Fuldautomatisk med trackvælger og hele balladen:

http://www.thevintageknob.org/THEVAULT1/LP3000/LP3000.html

http://www.youtube.com/watch?v=DdBUh4xQV3w

De løber for 300-350€ på E-Bay.



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes