Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Er her nogen med mange penge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Det kan du godt have ret i, men nu tror jeg helelr ikke at man bare går ud og køber dyrt grej hvis man ikke har interessen i det, så køber de nok hellere en bil. Når jeg fortæller folk at mit stereo koster 200.000 kr, så er det første de udbryder....nøjjjj en god bil du kunne have købe for de penge.

Netop - men så tænk lidt over, at flertallet af køberne af B&O's plasma og Belab 5 højttalere osv. ikke er entusiaster. Og det løber hurtigt op i langt mere end 200.000,-... Man kan godt være kvalitetsbevidst uden at være entusiast.

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Godt sagt Otto.

Jeg arvede, så jeg på et tidspunkt godt kunne have købt et rigtigt dyrt anlæg. Jeg fandt ud af, at SÅ stor entusiast var jeg ikke, og købte en bil i stedet

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Om man har penge, jo da men det varer jo ikke længere end til man har penge nok til næste invistering. For mit vedkomne skal det nok ikke direkte hifi, men hjemmebio da det nok skal være en (CRT 9"LC?) projektor. Vil helst ikke købe noget ringe grej som midlertidig løsning da det kommer til at udsætte købstidspunktet for det gode grej, så hellere vente det længere og klarer sig med det man har. Mit 20" Prosonic kan jeg da godt leve med at se film på.

Egen bil kunne da være fedt nok (engang), men der er jo ret man extra udgifter ved en sådan efter den er købt, det er der ikke rigtig ved hifi (og bio og meget andet.) Hmm måske hvis man køber klasse A amps.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

En lidt spøjs affære - hvad har det med sagen at gøre? - nevermind! Kom til at tænke på bolig-dame blade, søndagsaviser og vist også i TV. Her er fyldt med boligreportager fra efterlyste boliger. Har til dato ikke set en bog, en plade eller stereoanlæg på billederne, så udover tomhed er der ikke meget at komme efter bortset fra en superdepression.

Man ku jo også være glad for det man har - ikk? Jeg befinder mig fint i min jordhule der er isoleret med plader og cd'ere. og så selvfølgelig hifi templet som får sin aftenbøn hver dag  Kedsomhed er et ukendt begreb.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Dem med de mange penge kunne være dem der sælger det såkaldte

Highend udstyr.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Otto, TC skrev:

Man får ikke automatisk råd til fedt grej fordi man er entusiast. Og man bliver ikke automatisk entusiast fordi man har råd til fedt grej...

Mvh. Otto, Tape Connection

Det kan du godt have ret i, men nu tror jeg helelr ikke at man bare går ud og køber dyrt grej hvis man ikke har interessen i det, så køber de nok hellere en bil. Når jeg fortæller folk at mit stereo koster 200.000 kr, så er det første de udbryder....nøjjjj en god bil du kunne have købe for de penge.

Hehe sammenligningen med bilkøb er den mest normale man render ind i i omgangskredsen.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

og 100  når man siger "den" holder i stuen. Så tror de man er bilentuisiast.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Kan desværre tilslutte mig flertallet hvis ører er større end deres pung..

som studerende med deltidsarbejde bliver der sparet og nasset de mest usandsynlige steder.. efter de sidste investeringer har dagens regning fra nesa nedskudt alle drømme om et nyt signalkabel som er blevet udskudt gang på gang.. kassekredit og en pænt ensidig kost er vejen frem for mig...

insolvent --- jep det er mig

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hi Livelig "en pænt ensidig kost er vejen frem for mig..." yeps man må arbejde, og man kan godt feje sammen til et anlæg. Spørg Jensen hvor timer du skal feje for ham i bytte for hans Maler ht?

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jamen det er jo netop os UDEN to biler og strandvejsvillaen der har råd til det dyre grej.

Alt i alt er det jo et priotets spørgsmål hvad man i grunden vil bruge sine penge til, jeg tror da alle har råd til et anlæg som mit, eller mere endnu, men det kræver jo at man må undvære nogle andre ting i livet så som bil og hus og gøre som jeg og vælge en 1 værelses med køkken og bad. 

[/QUOTE]

Jeg tror sku Ikke Slipsefyr har fat i det helt rigtige her.

Jeg har mildest talt ikke mange penge, og det får jeg nok heller aldrig fordi min prioritering er meget anderledes end de fleste. Jeg ender jo nok med at bruge penge på hifi proportionalt med min indkomst

Men det kan jo godt være en god ting. Hvis musik og gengivelsen deraf ikke betød så meget for os som den gør, ville vi jo også have andre ting at bruge pengene på, fattig kan man sku altid blive

Skidegod tråd ellers!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Halløjsa!

Well!
Jeg kan da fortælle lidt om, at for mig går det rimeligt fint.
Jeg har en fornuftigt beliggende kasse til en gedigen sum penge på én af de bedre veje i det sydlige Århus.
Jeg har et par gode biler, hvoraf den ene er rimeligt kostbar.
Mht. Bankbogen, så står det helt fint til, banken er ret vilde med familien.
Faktisk så er der ikke så meget hifi, som jeg kunne drømme om, som jeg ikke bare kunne købe.
Men jeg gør det ikke.
Af den ganske simple årsag, at hvis man tror man altid får bedre lyd for flere penge, så tror man ganske enkelt forkert.
Desuden kan jeg faktisk enormt godt lide, at få fat i gode ting til de rigtige priser. Det er jo ingen kunst, at stille sig i en butik og bede om det dyreste de har.
Enkelte ting er der payback ved at give ekstra for, andre slet ikke, for slet ikke at nævne de ting, der bliver ringere.

Mht højttalere, så bør man i hvert tilfælde som et minimum, tænke på det rum de skal stå i. Det kan jo ikke nytte at placere meget store HTér i mindre rum. Tro mig selv temmeligt dyre HTér kan højlydt sige BÅT!
Mht. effektforstærkere, da stiger prisen gerne med ydelsen, men der er ganske kontante grænser for hvor stor en forstærker man kan bygge, uden at den faktisk bliver dårligere end en mindre. Rundt om 100Watt er alt rigeligt, ligeledes er det meget vanskeligt at bygge dem større, uden at det hele tabes på gulvet.
Kigger man på CD maskiner, da eksisterer der en lille håndfuld fabrikker der laver løbeværker, en endnu mindre håndfuld, der laver konverter og filter chips og så endnu færre der laver de opamps, der oftest følger efter.
Når de komponenter der først skal bruges er lagt i maskinen, så er det meget svært at se, hvad der så skulle ændre en hel masse for endnu flere penge.
Der findes enkelte, der selv laver software til diverse processorer i maskinerne, men det er undtagelserne.
Der er ihvert tilfælde ikke nogen, der får mig til at tro på, at fordi AD811 er skiftet ud til BB OPA627, så skal spille koste det dobbelte. Men faktisk er det ofte det der sker.
Preamps er lidt et kapitel for sig, der kan godt bruges en del flere penge på sådan én end man lige regner med. Skal der RIAA til, kan den faktisk være halvdyr.
Kabler er et område hvor det hele er gået bongas i de senere år. Jeg tror dog næppe ejerne betaler den fulde pris for disse, eftersom avancerne må være helt enorme.
Her vil jeg blot appellere til ganske alm. sund fornuft og så prøv prøv prøv og prøv. Før du begynder på det, kan det være endog meget svært at forstå, hvorfor kabler skal koste det de gør, når du virkeligt har prøvet mange af dem, så er det endnog endnu sværere at begribe.

Nå det var så det

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes