Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 08:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Rega The Quest Upgrade + Roksan ting :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 17 April 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Personligt kan jeg lide begge modeller - men som med så meget andet design er det tit at de nye modeller ser lidt mere "friske"
ud, synes det samme gør sig gældende for audiovector. Mi3 serien kan godt ser lidt "fodformet" ud i forhold til S serien som er
lidt mere aerodynamisk.

Til gengæld er Mi3 serien lige en tand mørkere i lyden, og det tror jeg har meget at sige i forhold til lyttetræthed. En alt for
dominerende diskant kan godt blive lidt trættende for ørene.
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
timur
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 17 April 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hey Ronni,

Først og fremmest vil jeg sige du har et fedt og lækkert setup..

Har dog lige nogle offtopic spørgsmål til dig vedrørende den sorte farve på dine vægge.

Hvilken farve har du brugt, og hvordan syntes du det indvirkede på din stue ? Her tænker jeg især på, om farven får rummet til at virke mindre/trængt sammenlignet med en hvid væg.

Er ved at sætte min lejlighed i stand, og overvejer at male min A/V væg i nogenlunde samme farve..

Umiddelbart ser det flot ud i din stue, og gir mig kun mere lyst til at male min væg mørk/sort .

 



__________________
juhu
Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 18 April 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:




  
Kommentarer mere end velkommen!!




Hej ronnih, lækkert setup når jeg ser efter på din tilslutning af højttalerkabler, ser det ud som om at der er byttet om på plus og minus til bassen så måske skal du lige tjekke dette husk lige nogle inside foto 


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 19 April 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hej Timur!
Tak for din kommentar.


Vedr. væggene så diskuterede vi det også en del inden vi valgte at gøre det.
Rummet kommer til at virke en smule mindre, eller sagt på en anden måde - tingene i rummet træder mere i karakter.

Effekten ved at male sort er lidt som når man sætter et foto på en sort baggrund kontra en hvid baggrund.

Ved den sorte skaber du mere kontrast på billedet, ved den hvide udvasker du billedet. Når alt kommer til alt er det mere et spørgsmål
om hvordan øjet opfatter baggrunden, men igen - det virker.

Vores stue blev faktisk også mere "varm" i udtrykket.
Den hvide farve fik ligesom alle vores møbler til at falde i et med væggen, trælst og gråt :-).

Såfremt du vælger at male en kontrastvæg vil jeg anbefale dig at du ikke vælger en alt for høj kontrast.
vi brugte glans 5, og det er alt rigeligt, også er den let at male med i forhold til glans 50 fx. (vi malede en væg helt sort i vores køkken
med glans 50... der kan man se alle penselstrøj).

Vedr. farven, så er den ikke helt sort, nærmere en slags mærk antrasitgrå eller i den stil.
Jeg finder gerne farvekode hvis du er interesseret!

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 19 April 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej Stiv,
tak for din kommentar! :)

Jeg har svært ved at se hvor der er forskel på + og -

der kører en lige linje i hver side :-)

og har valgt rød og blå som plus, og hvid og sort som minus.
også self. jump kablet til øvre diskant er "hoppet" lidt over i farverne :-)

Men vil da liiige tjecke efter når jeg kommer hjem i aftne :D
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 21 April 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:

husk lige nogle inside foto 


Mener du fotos af indmaden?
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 21 April 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Mht. Audiovector har jeg jo stadig et spinkelt håb på at den kære Hr. Klifoth dropper de bånd-diskanter

Hov hov! Det er ikke bånddiskanter. Det er AMT (air motion transformer) enheder, og det er et helt andet konstruktionsprincip end med bånd!

NightRhyme skrev:
Mener stadig eks.vis S3 Arreté kan noget i mellemtone og bas som ikke ret mange andre højttalere kan   

Man kan synes om Audiovector som man nu vil. Smag og behag er jo forskelligt, men så længe Kliffoth holder fast i "middelmådige" enheder fra Peerless til bas og mellemtone, så vil der altså være en del højttalere på markedet som basker Audiovector på dette punkt... AMT modulerne er faktisk de fineste og dyreste enheder han benytter i sine konstruktioner! (om han så har lavet ordenlig filter til dem er en helt anden snak)

NB: Ejede selv et sæt 5x signature for en del år siden, og dem var jeg MEGET glad for, så det er ikke fordi jeg har noget imod Audiovector!



__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 21 April 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

NightRhyme skrev:
Mht. Audiovector har jeg jo stadig et spinkelt håb på at den kære Hr. Klifoth
dropper de bånd-diskanter


Hov hov! Det er ikke bånddiskanter. Det er AMT (air motion transformer) enheder, og det er et helt andet
konstruktionsprincip end med bånd!


NightRhyme skrev:
Mener stadig eks.vis S3 Arreté kan noget i mellemtone og bas som ikke ret mange andre højttalere
kan   


Man kan synes om Audiovector som man nu vil. Smag og behag er jo forskelligt, men så længe Kliffoth holder fast i
"middelmådige" enheder fra Peerless til bas og mellemtone, så vil der altså være en del højttalere på markedet som basker
Audiovector på dette punkt... AMT modulerne er faktisk de fineste og dyreste enheder han benytter i sine konstruktioner!
(om han så har lavet ordenlig filter til dem er en helt anden snak)


NB: Ejede selv et sæt 5x signature for en del år siden, og dem var jeg MEGET glad for, så det er ikke fordi jeg har noget
imod Audiovector!



Hehe hov der blev vi lige tekniske. Jeg vil ikke kloge mig på hvilke enheder Hr. Klifoth benytter. Ved blot at diskanterne er
modificerede Elac sager og troede egentlig der var tale om bånddiskanter. Om delefilter kontruktionen i dette tilfælde spiller
en rolle skal jeg heller ikke kunne sige. Kan blot personligt konkludere at det lyder skidt og skingert. Har selv ejet S3
avandtgarde som jeg skilte mig af med af selv samme årsag. Jeg lader altid ørene dømme uanset pris og produkt renommé.

Men holder fast i at mellemtone samt bas i specielt S3 Arreté modellen er noget af det lækreste jeg har hørt og jeg har skam
lyttet en del højttalere i min jagt: Dynaudio Confidence serie, Dynaudio Cosequence Ultimate, B&W 800 series, Gamut phi7,
Focal 1037be, System audio de fleste, Amphion prio620, Argon L, Vienna Mozart grand m.m
Ja sorry for den lange opremsning følte lige jeg skulle underbygge min subjektive holdning til AV's fortrin :)
Følgende udtalelse får jeg nok smæk for : Ingen af ovennævnte højttalere kunne måle sig med S3 Arreté's mellemtone
og bas: Lækker kontrolleret, tight, svulstig in-your-face.

Min drømme højttaler ville bestemt være en S3 Arreté med en Esotar2 diskant. Hvis jeg havde know how til selv at lave en
sådan kontruktion ville jeg straks realisere det.
Det ville dog blive lidt dyrt at skulle købe et sæt Dynaudio C1 + S3 Arreté

Nu forsøger jeg mig istedet med noget Vienna BBG eller BCG som jeg egentlig syntes lød meget rart. Så må vi se...   
Til top Vis NightRhyme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightRhyme
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 21 April 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig nightrhyme - hvis ørerne har det godt, så er det jo godt - subjektivt set

Jeg har overvejet og spørge de flinke gutter hos audiovector hvad den reelle betydning af mit delefilter egentligt er - om det har
noget at sige i forhold til delingen - eller om det udelukket er nyere komponenter.

Ihvertfald spiller det hos mig, og jeg er ovenud tilfreds med den lydfilosofi som er bag Mi3 Super, hverken for lyst eller mørk,
men dejlig lyd med masser af bas og lyst til at spille luftguitar.

Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 22 April 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Stiv,
tak for din kommentar! :)

Jeg har svært ved at se hvor der er forskel på + og -

der kører en lige linje i hver side :-)

og har valgt rød og blå som plus, og hvid og sort som minus.
også self. jump kablet til øvre diskant er "hoppet" lidt over i farverne :-)

Men vil da liiige tjecke efter når jeg kommer hjem i aftne :D



Hey ronnih, ok den blå som plus, men det er den jeg har obs på, da der er sort krymp-markering på og sort er jo tit og ofte til minus


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 22 April 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

stiv skrev:

ronnih skrev:
Hej Stiv,
tak for din kommentar! :)

Jeg har svært ved at se hvor der er forskel på + og -

der kører en lige linje i hver side :-)

og har valgt rød og blå som plus, og hvid og sort som minus.
også self. jump kablet til øvre diskant er "hoppet" lidt over i farverne :-)

Men vil da liiige tjecke efter når jeg kommer hjem i aftne :D
Hey ronnih, ok den blå som plus, men det er den jeg
har obs på, da der er sort krymp-markering på og sort er jo tit og ofte til minus



hej Stiv!
Ja det er faktisk godt set :-)
men jeg havde kun en farve isoler tape, og brugte den for at markere hvilken farve kombi der var til bassen (fra Maia
forstærkeren).
Var mest bange for at køre de 2 forstærkere sammen! skal jo være lidt påpasselig nu hvor jeg har valgt at bruge biwire
kabel til biamp :)

Men tak for din bekymring
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni.

Rigtig lækkert setup og fin indretning.
Har tidligere overvejet at tilføje en Maia 3 til mit setup - Har du sammenlignet Mira alene vs Mira+Maia?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Stilrent lavet. og lækker stue

Men få lige noget system i de kable farver der



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

@Anda, nej jeg har ikke fået sammenlignet endnu - det er en "todo" skal nok poste resultaterne når jeg har testet - men vil
helst have en kammerat med til det, da det kan være lidt svært at være objektiv når man gør det alene.
-- jeg er dog bange for at effekten er minimal

@Kenneth
Ja, jeg leder faktisk efter noget ledningsskjuler halløj, så det bliver lidt mere diskret.

Højtalerkablerne skulle også have været sorte, men jeg købte i sin tid 2 X 5 meter kabel fordi afstanden var lidt større. så jeg
har overvejet om jeg skulle sælge det, og købe noget bedre kabel på 2 X 2,5 meter :-) måske i sort :)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
@Kenneth
Ja, jeg leder faktisk efter noget ledningsskjuler halløj, så det bliver lidt mere diskret.

Jeg tror at Kenneth her mener de vildledende farver på sort og rød på højttalerkablet  Lidt krympeflex i velvalgte farver kan gøre underværker - hvilket jo også kan fikses via nye kabler.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
acce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at din stue ser rigtig god ud, og lækkert hifi setup du har der.

Jeg har pt. selv lige købt et sæt Audiovector S3 Signature højtalere, som dog trækkes af en mindre Denon forstærker. Så det er godt at se nogle forskellige muligheder på, hvordan Audiovector højtalere kan trækkes. Må jeg spørge hvilken prisklasse du har betalt for dit Rega setup?
Til top Vis acce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af acce
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Godaften!

@Acce: tak for din kommentar, jeg ville også gerne have Signature udgaven - den er lige niveauet bedre end min - men stadig ikke
med dræber diskanten :-), du må lige få oprettet en tråd så vi kan se dit setup :D.
Altid dejligt møde en ligesindet vector fan :-)

Mit rega udstyr er købt brugt, men det koster vel omkring 7000 kr. pr del, såfremt du skal have det fra nyt. Men man ser tit Mira3 til
omkring 3000 eller deromkring, og den trækker fint mine Mi3. Med en følsomhed på 91 db er de jo lette at få til at synge. Spørgsmålet
er self. i hvilken retning du ønsker at "farve" dem. Mit valg gik på rega grundet dens typiske engleske lyd som står sig godt med
rytmisk musik, også er den en anelse "mørk" i lyden, hvilket passer godt til vecotr. :-)

@Wymax - jeg har faktisk fået taget mig sammen og fået gjort noget ved mine kabler :-). Jeg har "flænset" mine supra kabler, og lagt
dem dobbelt (havde 6 meter til hver side ) så nu kører jeg med 8 kvadrat til bassen, og 2 kvadrat til mellemtone og diskant - altså et
hjemmelavet tri-wire kabel, som er farvet korrekt med krympeflex, og lagt i en pæn sort flexstrømpe :-). alt i alt 8 X 4 kvadrat Supra
Rondo DIY edition .

Ellers er der jo også sket det at jeg har været en tur i Sunaudio idag. Her fik jeg lavet en lille audition på mulige nye pickuper, og
endte da også med at bestille en Ortofon 2M Black. så den kommer på i løbet af næste uge! Glæder mig som et lille barn .

Jeg lyttede også på Grado Signature 1, men er bange for at den blev lidt for bred til mit setup - den er super fed - men lidt for bred
amerikaner lyd.

Ellers er det eneste der sker at jeg skovler den ene vinyl hjem efter den anden - det er ikke noget bedre end at vente på posten som
kommer med en ny skive :-). I onsdags kom posten med Them Crooked Vultues - så er der dømt rock for alle pengene


God Weekend!
Vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er en rigtig fed beslutning at holde stuen fri for "nymodens lydformater" eller hvordan det nu er du udtrykker det, jeg bider også mærke i at der ikke ser ud til at være noget tv. Det fede ligger ikke så meget i det med lydformaterne i sig selv, men i det at du har valgt at have et princip for det rum dit anlæg befinder sig i..

Alt for tit er anlæg noget der bliver lidt et vedhæng til stuen, noget der skal findes plads til på stuens præmisser, sådan lidt "nååeja, hvor skulle det ellers stå?".. Din beslutning gør at dit anlæg på en måde "ejer" rummet i stedet for omvendt. Det gælder om at rummet er et sted du/I går hen når I vil nyde god musik istedet for at du skal forsøge at udkonkurrere tossekassen og familieliv når du har lyst til at fordybe dig i en plade..

Tommel op herfra!
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Godaften Strandvaskeren!
Jeg kunne ikke selv beskrive det bedre.

Vi er så heldige at have 2 stuer, en "fin" stue og en hygge stue med skråvægge oven på.
Oven på kører mediecenter med dual digitaltuner, som arbejder flittigt sammen med min homeserver i garagen, som derudover
fordeler lyd og billeder og tv til resten af huset. Så jeg er bestemt ikke teknologi forskræmt - men den fine stue, den er
forbeholdt hygge med gæster og musik osv.
eneste ulempe er at når unger er puttet og konen ser tv, så er der lidt ensomt neden under i stuen :-) - men så er der jo self.
nærvær i musikken.
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
eneste ulempe er at når unger er puttet og konen ser tv, så er der lidt ensomt neden under i stuen :-) - men så er der jo self.
nærvær i musikken.


Til gengæld skal du ikke konkurrere med konens vild med svans og 2900 crapiness..

Herlig combo at kræse for musikken i samme rum som I kræser for gæsterne, maden og nyder den ekstra gode vin, et nydelsesrum..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes