Emne: Expert.dk græde eller grine ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Thomas Geil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Thomas Geil skrev:
Det er vel irrelevant, der er stadig givet en dårlig vejledning. Det er typisk, bare der kommer varer ud af
døren så pyt med
detaljerne. |
|
|
Lige præcis der mener jeg ikke vejledningen er så dårlig. Det betyder da ingenting i praksis, om der står 4
ohm eller 8 ohm på en højttaler.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Jeg er lodret uenig på det punkt, det er da ret væsentligt i forhold til den forstærker der skal trække højtalerne.
Det er da den slags information der burde være en selvfølge når en kunde melder sig hos en hifi forhandler, troede egentlig
også det var en del af det man betalte for.
Hvis det er informations niveauet er det ikke underligt at internet handel overtager mere og mere __________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
At du pludselig begynder at snakke om harddisk optagere har intet som helst med den oprindelige diskussion at gøre, og er fuldstændig irrelevant i forhold til hvad en dvd film den fylder, for det er helt enkelt, den fylder mellem ca. 4-9,4 Gb hver evig eneste gang, at du bliver ved med at påstå noget andet i forbindelse med harddiskoptagere gør ikke din påstand mere rigtig.
|
|
|
Vi er da enige om at det handler om hvor mange film der kan lagres på en harddisk ? Det kan man gøre på en harddiskoptager. Man kan f.eks. også gøre det på en pc, men det ændrer vel ikke ret meget. Her kan det også gøres i mange forskellige kvaliteter, du har selv nævnt DivX.
Jesper Juul skrev:
Dine antydninger af at jeg skulle have bagtanker vedr. mit indlæg kan du godt pakke helt væk, jeg er ikke ansat af hverken en konkurrende virksomhed eller have noget som helst at gøre med branchen, og det er jeg ret sikker på at der er flere herinde der kan bevidne.
|
|
|
Jeg har ikke antydet noget om dine ansættelsesforhold, det kunne jo også være at du var sur på dem af en eller anden årsag. Eller måske havde du bare en dårlig dag.
Jesper Juul skrev:
Men med dine forvrøvlede forsvarssnak om hvor meget dvd film fylder kunne man godt frygte at du var ansat i Expert eller havde tilknytning dertil, for du fortsætter jo ganske fint den linje som Expert lægger i deres katalog.
|
|
|
Jeg er ikke ansat i Expert. Jeg er heller ikke ansat hos nogle af de andre forhandlere jeg har "forsvaret" i andre tråde hvor det har handlet om at hænge forhandlere ud på¨et meget tyndt grundlag. Jeg bryder mig bare ikke om den form for moderne gabestok.
Jesper Juul skrev:
PS. Jeg blev ikke forvirret over at der stod dvd film fremfor film, for kan du ikke lige hurtigt forklare hvad en "film" fylder, for det er sgu da et af de mest tåbelige begreber jeg nogensinde har hørt om, når man skal tale om Gb størrelser?
|
|
|
Det er et begreb der er almindeligt brugt i branchen, sikkert af den simple grund at det er et begreb fru Jensen forstår. Hun er ligeglad med hvad en film fylder mens den ligger på en dvd, men vil sikkert gerne vide hvor mange film hun kan lagre på sin harddisk.
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jesper Juul skrev:
Nu må du altså holde op, du har lige givet mig ret i beskrivelsen af en hvad en dvd er fra wikipedia af? Eller det har du måske ikke?
En dvd som du kopierer over på harddisk, harddisk optager eller andet medie, fylder præcist det samme medmindre du ændrer codeccen eller omkoder filmen.
Og nej, det er overhovedet ikke ordkløveri, en dvd film fylder ikke 700 mb, medmindre vi taler om en divx film eller lign. De fleste film fylder 4-9,4 Gb. |
|
|
Tænk hvis alle reklameaviser skulle finkæmmes og analyseres på den måde. Der er tale om en reklameavis for den alm. forbruger, ikke en lærebog eller et leksikon for viderekomne. Derfor er det ordkløveri når du bliver ved med at gå op i at der står dvd-film og ikke bare film. Hvis fru Jensen optager en film, eller kopierer en film fra dvd, tænker hun næppe på codec, omkodning eller divx, hun trykker bare på Record. Hvis hun har samme model som jeg og ikke har ændret på fabriksindstillingerne vil en film fylde ca 700 Mb på hendes harddisk. Hvad vi to er enige om at den fylder på en dvd-skive tror jeg at hun er ret ligeglad med. Og det tror jeg faktisk også at de fleste andre Ekspertkunder er. Forøvrigt er det helt normalt i branchen at beskrive det på den måde. Du har set mit link fra Sony, de kalder det optagetid på 1420 timer andre ville kalde det ca 700 film, men hvad er den reelle forskel ?
|
|
|
Det er 100% gratis at fordumme befolkningen - hvilket så sker i næsten hver eneste annonce eller 'katalog'. At kalde sig 'Expert' er også kun et navn.. de har eksisteret i mange år, og deres formål er som alle øvrige at få kundens penge = de har en forretning. At det så for nogle hver gang synes det her er en sørgelig kendsgerning... tja, man kan jo selv lærer det nødvendige til at købe fornuftigt ind, og de resterende 90% af befolkningen lever lykkeligt (og uvidende) videre.
Venlig hilsen Finn
__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
At det så for nogle hver gang synes det her er en sørgelig kendsgerning... tja, man kan jo selv lærer det nødvendige til at købe fornuftigt ind, og de resterende 90% af befolkningen lever lykkeligt (og uvidende) videre.
|
|
|
Lige præcis. 90% af befolkningen (jeg tror endda at det er flere) lever lykkeligt videre uden at kende alle mulige tekniske detaljer, for de har intet at bruge dem til. De er også fløjtende ligeglade med hvor mange Gb der ligger på en dvd.
Hvis man så har hifi eller computere som hobby kan man sætte sig mere ind i tingene. Det er dog næppe formålet med en husstandsomdelt reklameavis, så her må man nok søge sin viden andre steder.
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley; det var også bare for at gyde lidt olie på vandene, såmænd da! 
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Stanley skrev:
Jesper Juul skrev:
En dvd film fylder det den nu fylder, om den så ligger på en harddisk eller på
en dvd, at du begynder at blande diverse codecs ind i spørgsmålet gør ikke din påstand korrekt. Og jeg er sådan set ret ligeglad med om Expert
kunderne er tilfredse med diverse editerede formater fra en dvd skive, det er ikke det der er Experts fejlagtige påstand. At du pludselig blander
mp3 filer ind i debatten mudrer jo bare billedet endnu mere, og har intet med diskussionen at gøre. |
|
|
Det er så ikke korrekt. Filmen fylder ikke nødvendigvis det samme om den ligger på en harddisk eller den ligger på en dvd. Og hvis man taler
om hvor mange film der kan ligge på en harddisk må det afgørende da være hvad den fylder her og ikke mens den ligger på skiven. Det tror jeg
faktisk godt at de fleste Ekspertkunder kan forstå, og det er vel egentlig det der er meningen med avisen. Resten er ligegyldigt ordkløveri.
|
|
|
En dvd som du kopierer over på harddisk, harddisk optager eller andet medie, fylder præcist det samme medmindre du ændrer codeccen eller
omkoder filmen.
|
|
|
Ja medmindre du ændre codec eller omkoder, hvilket man jo gør automatisk når den lægges ned på en harddiskoptager som bliver købt i
Ekspert. Så hvad er problemet lige? Ud over übernørder sikkert godt ved det kun er den halve sandhed så er det bare en meget bedre forklaring
overfor Hr. og Fru. Danmark.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Fnulder skrev:
Jesper Juul skrev:
Stanley skrev:
Jesper Juul skrev:
En dvd film fylder det den nu fylder, om den så ligger på en
harddisk eller på
en dvd, at du begynder at blande diverse codecs ind i spørgsmålet gør ikke din påstand korrekt. Og jeg er sådan set ret ligeglad med om Expert
kunderne er tilfredse med diverse editerede formater fra en dvd skive, det er ikke det der er Experts fejlagtige påstand. At du pludselig blander
mp3 filer ind i debatten mudrer jo bare billedet endnu mere, og har intet med diskussionen at gøre. |
|
|
Det er så ikke korrekt. Filmen fylder ikke nødvendigvis det samme om den ligger på en harddisk eller den ligger på en dvd. Og hvis man taler
om hvor mange film der kan ligge på en harddisk må det afgørende da være hvad den fylder her og ikke mens den ligger på skiven. Det tror jeg
faktisk godt at de fleste Ekspertkunder kan forstå, og det er vel egentlig det der er meningen med avisen. Resten er ligegyldigt ordkløveri.
|
|
|
En dvd som du kopierer over på harddisk, harddisk optager eller andet medie, fylder præcist det samme medmindre du ændrer codeccen eller
omkoder filmen.
|
|
|
Ja medmindre du ændre codec eller omkoder, hvilket man jo gør automatisk når den lægges ned på en harddiskoptager som bliver købt i
Ekspert. Så hvad er problemet lige? Ud over übernørder sikkert godt ved det kun er den halve sandhed så er det bare en meget bedre forklaring
|
|
|
Den eneste som taler om harrdiskoptagere er Stanley og så lige dig. Expert skrev hvad det fyldte at fylde en 1 TB harddisk op, der har
aldrig nogensinde været snakket om harddisk optagere af andre end dig og Stanley. |
|
|
Nej men man tager jo ikke bare en DVD skive og fysisk propper den ind i harddisken  Den skal jo ind via et apparat der kan læse skiven og
omsætte det til data som kan lageres på en harddisk. Sådan et apparat KUNNE jo være en harddiskoptager eller en PC.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basalt set er det primære i al form for kommunikation at det forstås af modtageren. Men hvem er så modtageren? Jeg tror ikke Expert prøver at lære os her på hifi4all noget, vi må trods alt formodes at vide lidt (eller meget) i forvejen.
Jeg kan godt se at det bliver et problem, når de direkte skriver noget forkert. Men reelt set er budkabet vel rettet mod dem som slet ikke ved noget. Min gamle mor kalder stadig DVD og CD for "bånd". At DVD så ikke kan afspilles i en cd-afspiller forstår hun slet ikke. Jeg har opgivet at forklare hende om Blu-ray og SACD. På TV-siden forstår hun heller ikke forskellen på digital og analog - det hele kommer jo bare ind via et antennekabel.
Med andre ord, skal vi nok kigge lidt ud over vores egne opadvendte næsetip og se hvem det er budskaberne er til. Desuden kunne vi også forsøge at forklare familie, venner og kolleger på en måde, så de kan forstå hvad der siges. Hvis man lægger ud med, at det skal være en 52" skærm og at der skal bruges 10.000 på kabler, så vender de ryggen til og løber skrigende bort.
Men frem for alt - FORTÆL ALLE AT HIFI, MUSK OG FILM BYDER PÅ FANTASTISKE OPLEVELSER!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find fejl ved andre - det er vi særlige gode til...os mennesker. At udstille, lattergøre, hæng ud om man vil. En lille l**tet
reklameavis kan få voksne til, at skrive nedsættende om andre. På samme måde kan man møde reklamer for...lads os sige
indiana jones....man bliver spurgt til sidst i tv-reklamen, "hvem spiller Indiana Jones i filmen". Nu har man hørt navnet
Harrison Ford hele fire gange, så det bliver let, selv om man ikke kender til filmen iforvejen.
A: Harrison Ford
eller
B: Ewan Mcgreger
Det har aldrig være hensigten, at det skulle være svært at besvare, tværtimod er det vigtig folk med garanti svarer rigtigt,
for så er det håb om en præmie i den anden ende. Den helt skarpe vil allerede nu, kunne drage en sammenhæng. Nemlig at
Experts reklame ikke har til hensigt at udfordre nogle dorske nørder på hifi4all, men derimod udfordre mennesker som min
kone, som ofte kigger på experts reklamer, især nu hvor min nyindkøbt Bluray spiller savner en digital partner!
Tråden er nu hijacked i et teknisk spørgsmål om mb og terabyte. Intet kunne være mere ligegyldigt. Så tæl heller hvor
mange græsstrå der er på Hvidovre stadion, det er mere meningsfyldt.
Foresten...jeg læser også disse reklamer, og jeg har faktisk ikke bemærket den særlige udfordring med quiz-
spørgsmål....øv. jeg stoppede ved siderne med flatskærme. Jeg vil gå et skridt videre, og sige jeg ligefrem bryder mig om
Expert, og synes de er dygtige købmænd, og faktisk nok det sted jeg køber en skærm...det er lokalt, gode priser...måske
kunne jeg spare over nettet eller El-giganten....men helt ærligt, så gider jeg ikke købe en top-flatskærm i El-giganten. Så
heller "Hr. og frue Danmark" stilen tak.
Nogle gange, så er smålighed en spidskompetence.
Cheers suckers
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Basalt set er det primære i al form for kommunikation at det forstås af modtageren. Men hvem er så modtageren? Jeg tror ikke Expert prøver at lære os her på hifi4all noget, vi må trods alt formodes at vide lidt (eller meget) i forvejen.
Jeg kan godt se at det bliver et problem, når de direkte skriver noget forkert. Men reelt set er budkabet vel rettet mod dem som slet ikke ved noget. Min gamle mor kalder stadig DVD og CD for "bånd". At DVD så ikke kan afspilles i en cd-afspiller forstår hun slet ikke. Jeg har opgivet at forklare hende om Blu-ray og SACD. På TV-siden forstår hun heller ikke forskellen på digital og analog - det hele kommer jo bare ind via et antennekabel.
Med andre ord, skal vi nok kigge lidt ud over vores egne opadvendte næsetip og se hvem det er budskaberne er til. Desuden kunne vi også forsøge at forklare familie, venner og kolleger på en måde, så de kan forstå hvad der siges. Hvis man lægger ud med, at det skal være en 52" skærm og at der skal bruges 10.000 på kabler, så vender de ryggen til og løber skrigende bort.
Men frem for alt - FORTÆL ALLE AT HIFI, MUSK OG FILM BYDER PÅ FANTASTISKE OPLEVELSER!
|
|
|
Det bliver da først rigtigt forvirrende for forbrugeren, hvis såkaldte "eksperter" opdigter deres egne sandheder, og blander rundt på begreberne. Korrekt information burde være en selvfølge. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Thomas Geil skrev:
mcs_5 skrev:
Thomas Geil skrev:
Det er vel irrelevant, der er stadig givet en dårlig vejledning. Det er typisk, bare der kommer varer ud af døren så pyt med detaljerne. |
|
|
Lige præcis der mener jeg ikke vejledningen er så dårlig. Det betyder da ingenting i praksis, om der står 4 ohm eller 8 ohm på en højttaler.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Jeg er lodret uenig på det punkt, det er da ret væsentligt i forhold til den forstærker der skal trække højtalerne. Det er da den slags information der burde være en selvfølge når en kunde melder sig hos en hifi forhandler, troede egentlig også det var en del af det man betalte for. Hvis det er informations niveauet er det ikke underligt at internet handel overtager mere og mere  |
|
|
Endelig en der forstår mig  |
|
|
Ja, men så er i jo bare 2 der ikke forstår....
Det har jo reelt ingen betydning mht. de forstærkere der produceres i dag. Men nuvel, du har haft en skidt oplevelse, så fred være med det...
Men efter at have set i en anden tråd, nemlig hér: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82425&K W Hvordan du skriver om højttalere og deres impedans m.m., så kan jeg da bedre forstå at du ikke forstår...
Jeg tror der er 2 tænkelige årsager til den vejledning du har fået:
- Ekspedienten har ikke følt at du var "moden" til en forklaring omkring ALLE de forhold der gør sig gældende for hvorvidt en højttaler er svær at drive eller ej, og dermed har han bare fortalt dig hvad du havde brug for at vide.
- Ekspedienten ved ikke selv om det reelt set har noget at sige, og derfor svarer han dig som han gør. Forhåbentlig kan han underbygge med, at han har så godt kendskab til højttalerne, at han ved at de ikke er specielt svære at drive.
Håber du får din nattesøvn... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Fnulder skrev:
Jesper Juul skrev:
Fnulder skrev:
Jesper Juul skrev:
Stanley skrev:
Jesper Juul skrev:
En dvd film fylder det den nu fylder, om den så ligger på en
harddisk eller på
|
|
|
|
|
omkoder filmen.
|
|
|
|
|
|
Den eneste som taler om harrdiskoptagere er Stanley og så lige dig. Expert skrev hvad det fyldte at fylde en 1 TB harddisk op, der har
aldrig nogensinde været snakket om harddisk optagere af andre end dig og Stanley. |
|
|
Nej men man tager jo ikke bare en DVD skive og fysisk propper den ind i harddisken Den skal jo ind via et apparat der kan læse skiven og
omsætte det til data som kan lageres på en harddisk. Sådan et apparat KUNNE jo være en harddiskoptager eller en PC. |
|
|
Det kunne det,
men man kan jo kopiere til selvsamme filformat som dvd skiven har og wupti ;-) |
|
|
Men det er jo ikke meningen at Hr of Fru jensen skal gøre det sådan. Expert har beskrevet det helt korrekt så det er til at forstå
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Den eneste som taler om harrdiskoptagere er Stanley og så lige dig. Expert skrev hvad det fyldte at fylde en 1 TB harddisk op, der har aldrig nogensinde været snakket om harddisk optagere af andre end dig og Stanley.
|
|
|
"hvad det fyldte at fylde en 1 TB harddisk op" ???????
Det var vist ikke lige sådan de formulerede det. Det ville da være sort tale, og så ville de straks blive hængt ud på nettet af en eller anden ordkløver. 
De skrev hvor mange film der kunne ligge på en harddisk. For at få alle disse film til at ligge på harddisken må den jo være monteret i et eller andet apparat. Det mest almindelige apparat for fru Jensen at lagre film på er en harddiskoptager. Så hvordan kan du vide at Expert ikke har tænkt på harddiskoptagere ?
Men, som tidligere nævnt, kunne harddisken jo også sidde i en pc. Det ændrer bare ikke ret meget.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Det bliver da først rigtigt forvirrende for forbrugeren, hvis såkaldte "eksperter" opdigter deres egne sandheder, og blander rundt på begreberne.
Korrekt information burde være en selvfølge.
|
|
|
Jamen det gør de heller ikke. Det er jo korrekt at der kan ligge over 1000 film på en 1 TB harddisk som Expert skriver, eller at en kapacitet på 500 GB giver en maksimal optagetid på 1420 timer som Sony skriver. Det er bare en forenklet måde at oplyse det på så (næsten) alle kan forstå det. Hvis de skulle forklare det med en masse tekniske udtryk og tal, så det ikke kunne misforstås af en nørd der bevidst leder efter fejl, ville det blive for indviklet for den typiske Expertkunde. Så ville Jesper Juul måske nok have lært noget nyt om at lagre film på en harddisk, men fru Jensen ville slet ikke læse det. Hvad hjælper det at informationerne er korrekte hvis kunderne ikke forstår dem.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 16 April 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Hvad hjælper det at informationerne er korrekte hvis kunderne ikke forstår dem. |
|
|
Det er jo derfor de skal konsultere en expert  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|