Forfatter |
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da en udmærket beskrivelse.
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha!
Det var alligevel en af de bedre!
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
En dvd film fylder det den nu fylder, om den så ligger på en harddisk eller på en dvd, at du begynder at blande diverse codecs ind i spørgsmålet gør ikke din påstand korrekt. Og jeg er sådan set ret ligeglad med om Expert kunderne er tilfredse med diverse editerede formater fra en dvd skive, det er ikke det der er Experts fejlagtige påstand. At du pludselig blander mp3 filer ind i debatten mudrer jo bare billedet endnu mere, og har intet med diskussionen at gøre. |
|
|
Det er så ikke korrekt. Filmen fylder ikke nødvendigvis det samme om den ligger på en harddisk eller den ligger på en dvd. Og hvis man taler om hvor mange film der kan ligge på en harddisk må det afgørende da være hvad den fylder her og ikke mens den ligger på skiven. Det tror jeg faktisk godt at de fleste Ekspertkunder kan forstå, og det er vel egentlig det der er meningen med avisen. Resten er ligegyldigt ordkløveri.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Jeg spurgte engang en sælger hvilken betydning det har at SA 1550 er en 4 ohms højtaler og ikke en 8 ohms. Svaret lød - intet.
|
|
|
Hvad mener du at det korrekte svar ville have været ?
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Det kommer vel an på hvor dumt man spørger?
Hvis SA1550 er en 4 ohms højttaler, så er det jo også temmelig ligegyldigt at vide hvilken betydning det ville have haft hvis den var 8 ohm. Men hvis dit valg stod mellem 4 ohm og 8 ohm udgaven(hvis den fandtes), så var der måske lidt relevans i det. |
|
|
Det kan jo være at man var nybegynder, og bare studsede over at denne højtaler skiller sig ud fra så mange andre højtalere. Det kunne jo være rart at vide hvad det betød inden man købte dem ikke? Hvis man vidste at man spurgte dumt (hvilket jeg ikke synes man gjorde), så havde man jo nok ikke spurgt.
Stanley skrev:
Nissemanden skrev:
Jeg spurgte engang en sælger hvilken betydning det har at SA 1550 er en 4 ohms højtaler og ikke en 8 ohms. Svaret lød - intet. |
|
|
Hvad mener du at det korrekte svar ville have været ?
|
|
|
Noget hen i retningen af "andre krav til forstærkeren", som er det eneste jeg ved, men nu er jeg jo heller ikke sælger af HIFI udstyr.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Nu må du altså holde op, du har lige givet mig ret i beskrivelsen af en hvad en dvd er fra wikipedia af? Eller det har du måske ikke?
En dvd som du kopierer over på harddisk, harddisk optager eller andet medie, fylder præcist det samme medmindre du ændrer codeccen eller omkoder filmen.
Og nej, det er overhovedet ikke ordkløveri, en dvd film fylder ikke 700 mb, medmindre vi taler om en divx film eller lign. De fleste film fylder 4-9,4 Gb. |
|
|
Tænk hvis alle reklameaviser skulle finkæmmes og analyseres på den måde. Der er tale om en reklameavis for den alm. forbruger, ikke en lærebog eller et leksikon for viderekomne. Derfor er det ordkløveri når du bliver ved med at gå op i at der står dvd-film og ikke bare film. Hvis fru Jensen optager en film, eller kopierer en film fra dvd, tænker hun næppe på codec, omkodning eller divx, hun trykker bare på Record. Hvis hun har samme model som jeg og ikke har ændret på fabriksindstillingerne vil en film fylde ca 700 Mb på hendes harddisk. Hvad vi to er enige om at den fylder på en dvd-skive tror jeg at hun er ret ligeglad med. Og det tror jeg faktisk også at de fleste andre Ekspertkunder er. Forøvrigt er det helt normalt i branchen at beskrive det på den måde. Du har set mit link fra Sony, de kalder det optagetid på 1420 timer andre ville kalde det ca 700 film, men hvad er den reelle forskel ?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Noget hen i retningen af "andre krav til forstærkeren", som er det eneste jeg ved, men nu er jeg jo heller ikke sælger af HIFI udstyr. |
|
|
For at man kan tillade sig at kritisere andre og beskylde dem for manglende viden, må man vel have en vis viden selv. Ellers kan man jo ikke vide om det han sagde var korrekt. Og jeg mener da at hans svar var ligeså godt som dit. 
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen er at jeg ikke er sælger af produktet, men det er han :P
For mig var det ret tydeligt at det anede vedkommende intet om, og hvad er det nemmeste svar at gribe i luften. Og det betyder jo faktisk noget, din forstærker skal kunne håndtere 4 ohms højtalere.
Men det er vel ikke det tråden er om dybest set :p
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Men det er vel ikke det tråden er om dybest set :p
|
|
|
Enig, vi dropper det og bruger wikipedia igen for at beskrive hvad tråden egentlig handler om :
http://da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
Lad os alle finkæmme reklameaviser og se om ikke vi kan finde noget vi kan overfortolke, så vi kan hænge nogle forhandlere ud på nettet. 
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Og det betyder jo faktisk noget, din forstærker skal kunne håndtere 4 ohms højtalere.
|
|
|
Og hvor mange af Experts forstærkere kan ikke det? Eller forstærkere i det hele taget (billige japanere fra 60'erne undtaget)? Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Thomas Geil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Stanley skrev:
Jesper Juul skrev:
En dvd film fylder det den nu fylder, om den så ligger på
en harddisk eller på en dvd, at du begynder at blande diverse codecs ind i spørgsmålet gør ikke din påstand korrekt. Og jeg
er sådan set ret ligeglad med om Expert kunderne er tilfredse med diverse editerede formater fra en dvd skive, det er ikke
det der er Experts fejlagtige påstand. At du pludselig blander mp3 filer ind i debatten mudrer jo bare billedet endnu mere, og
har intet med diskussionen at gøre. |
|
|
Det er så ikke korrekt. Filmen fylder ikke nødvendigvis det samme om den ligger på en harddisk eller den ligger på en
dvd. Og hvis man taler om hvor mange film der kan ligge på en harddisk må det afgørende da være hvad den fylder her og
ikke mens den ligger på skiven. Det tror jeg faktisk godt at de fleste Ekspertkunder kan forstå, og det er vel egentlig det der
er meningen med avisen. Resten er ligegyldigt ordkløveri.
|
|
|
Nu må du altså holde op, du har lige givet mig ret i beskrivelsen af en hvad en dvd er fra wikipedia af? Eller det har du
måske ikke?
En dvd som du kopierer over på harddisk, harddisk optager eller andet medie, fylder præcist det samme medmindre du
ændrer codeccen eller omkoder filmen.
Og nej, det er overhovedet ikke ordkløveri, en dvd film fylder ikke 700 mb, medmindre vi taler om en divx film eller lign. De
fleste film fylder 4-9,4 Gb. |
|
|
Tror desværre ikke du kommer længere her, sys ellers du har en rigtig god pointe.
Der er altid nogen der holder fast i deres påstande selvom det åbenlyst er en gang vrøvl. __________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
Til top |
|
|
Thomas Geil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 11 April 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Nissemanden skrev:
Og det betyder jo faktisk noget, din forstærker skal kunne håndtere 4 ohms højtalere.
|
|
|
Og hvor mange af Experts forstærkere kan ikke det? Eller forstærkere i det hele taget (billige japanere fra 60'erne
undtaget)?Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Det er vel irrelevant, der er stadig givet en dårlig vejledning. Det er typisk, bare der kommer varer ud af døren så pyt med
detaljerne. __________________ DIY SUB.....Hypex/Peerless
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Geil skrev:
Det er vel irrelevant, der er stadig givet en dårlig vejledning. Det er typisk, bare der kommer varer ud af døren så pyt med
detaljerne. |
|
|
Lige præcis der mener jeg ikke vejledningen er så dårlig. Det betyder da ingenting i praksis, om der står 4 ohm eller 8 ohm på en højttaler. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Enig det er komplet håbløst, man må bare indse at nogle folk er for tykhovedet til enten at indrømme de tog fejl eller til at tage imod ny viden.
|
|
|
Du kan da stadig nå at indrømme din fejl, og måske endda også tage imod ny viden selvom det går lidt langsomt. 
Vi ved alle hvormeget der kan ligge på en dvd. Intet nyt her. Det nye for dig er åbenbart at det er almindeligt at branchen opgiver lagerkapacitet på en harddisk som Sony iflg. mit link og som Expert i tilbudsavisen. Hvis det kan hjælpe dig med at tage imod den nye viden, kan jeg nemt finde flere eksempler. At det så lige er Expert du har valgt at pege fingre af, har du måske en personlig grund til, du kunne have valgt enhver anden forhandler eller leverandør. Eller var det helt tilfældigt at det lige var deres tilbudsavis der kom den dag du følte behov for at styrke dit eget selvværd ved at rakke ned på andre ?
Experts forklaring er en udmærket måde at gøre tingene forståelige for målgruppen. Jeg tror faktisk at de fleste af deres kunder forstår budskabet. At du så forvirres af at der står "DVD film" istedet for bare "film", er selvfølgelig ærgerligt men det behøver du nu ikke græde over (jvnf. din overskrift).
Er det virkelig nødvendigt at starte en smædekampagne mod en forhandler/kæde på grund af sådan en ligegyldig bagatel ? Der var hurtigt flere brugere der delte dit behov for at pege fingre af andre ( det er der jo altid ), men de glemte nok også at "når man peger fingre af andre vender tre af fingrene ind mod en selv".
Men du må da undskylde at jeg har prøvet at forklare dig hvad Expert mener istedet for bare at deltage i en offentlig latterliggørelse som jeg finder urimelig.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det her jo bare en tråd i et hifi-forum, så rolig nu!
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Nu er det her jo bare en tråd i et hifi-forum, så rolig nu!  |
|
|
Enig, problemet er bare at nogle brugere mener at et hififorum er beregnet til at hænge andre mennesker ud offentligt, også helt uden fornuftig grund.
Og det er da lidt sjovt at han mener at han har ret til at hænge Expert ud bag deres ryg, men at jeg ikke må sige ham imod direkte uden at han bliver fornærmet og kalder mig tykhovedet. 
Jeg er nu ganske rolig, hvis du synes at tonen blev for hård i mit indlæg, beklager jeg. Det var nu bare et forsøg på at få den sidste finger til også at pege på ham selv. 
|
Til top |
|
|