Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 12:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Udfald på Sonos (routerproblem?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1445
Sendt: 19 April 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Har I haft fat i de respektive butikker de er købt i ? For det er ikke noget vi hører meget om de enkelte HFK butikker.

Vi har haft issues med nogle store setups til restauranter, men har snakker vi 15-20 zoner og her er problemet løst ved at kabler er sat direkte i switch og altså ikke forbundet mellem zonerne internt.

I kan evt. tjekke de lokale netværkamplituder med dette program: http://www.metageek.net/products/inssider

Her kan jeg se de kanaler naboerne bruger til WLAN og hvad der ellers kan generer som trådløse højttalere, baby-alarmer, mikroovne etc.

Samlet oversigt over problemrelaterede produkter: https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/pop up_adp.php?p_faqid=42&p_created=1080005622

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Mikkel123
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 22 April 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Kære Rysz,

Jeg har været i HFK omkr. problemet og I henviser - helt korrekt - til Sonos hotline. Så selvom det ikke er noget I har hørt om ER det altså noget der irriterer nogle af os - formentlig især os der bor i tæt bebyggelse nær andre sendere.

Tak for link om programmet til at checke med. Det kan være nyttigt. Derimod er det knap så nyttigt at Sonos kun kan arbejde på (vistnok) 3 populære kanaler og følgelig let lader sig forstyrre.

vh.
Mikke.

Til top Vis Mikkel123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel123
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1445
Sendt: 23 April 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Mikkel: Hvad Ip adresse har din ZP90 ?

 

Find den frem og indsæt det i den her:

hhtp://ip-adresse til en ZP:1400/support/review

Det giver dig en udlæsning af data fra enhederne. Data for Inbound/Outbound bør ligge mellem 20 og 63. Noisefloor bør være under -90 (-85 er bedre end -90).

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 24 April 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har for ca en uge siden fulgt rådet fra SOSFarum og skiftet kanalen på min router i stedet for konstant at skifte mellem de tre tilgængelige
kanaler på Sonos - og systemet har virket upåklageligt lige siden ! Tak for rådet.

/Prinds
Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 25 April 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej,

For mig lyder det som om at i alle har wireless problemer, så her er lidt wireless hints, på et ikke teknisk niveau.

Der er flere henvisninger til http://www.metageek.net/products/inssider, og der er programmet i skal bruge.

1. Start det og få et overblik over hvad der kører i jeres nabolag.

2. Júster så i ikke konfliker med andre, det gøres sådan her:

Wireless udstyr er normalt default sat til kanal 6. Grunden til at man snakker om at wireless skal køre på kanal 1,6 eller 11 er at et wireless signal spreder sig over flere kanaler. Kanal 1,6 og 11 er uoverlappede kanaler og er derfor de bedste at bruge, de andre er overlappede og styrken på dem vil derfor være lidt lavere, men det er trods alt bedre end konfliktende kanaler

Så.....hvis alle jeres naboer bruger kanal 6, så ligger i jer på kanal 1 med sonos og 11 på wireless router. Hvis alle hoved kanalerne er "proppede", så skal i bruge mellem kanalerne. I inssider kan i se hvor meget styrke der på de andres netværk, hvis de er -85db eller under så er der normal ikke nogen grund til at flytte sin egen kanal, så er de så svage at de ikke udgør nogen trussel. Så hvis 1, 6 og 11 er totalt proppede med netværk så brug 3 og 8.

Sonos signalet hedder "unknown" men helt ude i højre side står der sonos under "vendor"

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes