Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
Sendt: 09 April 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
Kim_Superman skrev:
Er line out og pre-out det samme? For kan se den har line out:)
"Line out is *normally* a fixed voltage signal unaffected by the volume
control. Pre-out is normally a variable signal since it is intended to
be connected to a power amp, in this case adjusting the volume control
adjusts the output signal level as a power amp is traditionally fixed
gain."
Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
Sendt: 11 April 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
Så hvis den kun har Line-out skal jeg sørge for at en eventuel effektforstærker har volumenkontrol?
Har fået en god pris på en Abrahamsen V2.0, men den har kun 2*70 watt i 8 ohm.. Kunne det være en mulighed og så smide en effektforstærker
på når pengene er til det?
Er der evt nogen der har erfaring med den forstærker?:)
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 11 April 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
Jeg har den nyere Vienna Mozart Grand model. Jeg ved ikke hvor meget de to ligner hinanden, men jeg spiller pt. på en Densen DM30 effektforstærker og det er et suverænt match både lydmæssigt og den har power nok til at tøjle dem. Og hvis jeg skulle kigge efter en ny effektforstærker skulle den i hvert fald ikke have mindre kræfter. De skal have nogle muskler bag sig hvis man vil give den lidt gas i ny og næ.
Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
Sendt: 11 April 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
Hej Thue.. Havde også kigget lidt på en Densen Dm10 her inde men den har heller ikke nok power..
Har os set en Vincent Sv233.. Ved ikke hvordan den spiller men har 200 watt pr kanal..
Det kunne vel være en mulighed så?:)
Bruger siden: 18 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 74
Sendt: 11 April 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
Du kan også kigge på en Harman/Kardon HK980 - den er så stömstärk at den kan träkke en campingvogn Den har også pre-out. Den lyder rigitg godt syntes jeg.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum