Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: rense forstærker for sodavand/øl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pro_tek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 April 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

så den ligger lidt mellem at bruge kontaktrens mod vand + sprit.

er godt nok ikke meget for at rode med den rensning må jeg indrømme. nogen der ved om hifiklkubben f.eks. kan udføre sådan en rensning og en evt pris?

hvis jeg åbner forstærkeren og tager et billede af hvordan den ser ud og hvad det evt er fedtet ind. kan det så gøre en forskel på valg af rensemetode?

Til top Vis pro_tek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pro_tek

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 April 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

pro_tek skrev:

er godt nok ikke meget for at rode med den rensning må jeg indrømme. nogen der ved om hifiklkubben f.eks. kan udføre sådan en rensning og en evt pris?

hvis jeg åbner forstærkeren og tager et billede af hvordan den ser ud og hvad det evt er fedtet ind. kan det så gøre en forskel på valg af rensemetode?

Jeg vil endnu engang fraråde kontaktrens. Det kan lave et forfærdeligt svineri i din forstærker, især hvis du anvender det som beskrevet i denne tråd.

Jeg kan sagtens forstå at du ikke er helt tryg ved at eksperimentere med det selv, hvis du ikke er vant til at arbejde med elektronik, så jeg synes også at du skal lade Hifiklubben give et tilbud på en rensning.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

pro_tek skrev:

HiFi-Klubben???  - Naaarhj, de har ikke egne værksteder, men kan kun sende til et stort værksted, som endda sandsynligvis kun fixer garanti-reparationer, eller meget dyre ting.
  Jeg tror du skal ha' fat i et lille lokalt værksted, nu står der midtylland i din profil - Et godt bud kunne være Sound2Vision i Viborg, ta' fat i Lars.
  Ellers nogen af de firma'er der "rengør" elektronik efter ildebrand, fx. Arepa Firenew i silkeborg, hvis det stadig findes...

JBLfan

pro_tek
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

#stanley har ikke den store erfaring i rensning eller arbejde med elektronik...

#jblfan okay, jeg må ned til den lokale tv reperatør og snakke med dem. bor i horsens

pro_tek
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

jeg har nu fået skilt anlægget ad og åbnet forstærkeren. til min store (måske glædelige) overraskelse er der ikke spor af hverken øl eller dinks nogen steder i forstærkeren i området eller omkring hvor øl og drinks har været spildt..

dette giver mig nu et svagt håb om der ikke er løbet noget ned i forstærkeren, men denne bliver tilbagevist af forstærkeren satte ud begge gange der blev spildt.

jeg har prøvet at puste let på støvet omkring i forstærkeren og det letter fint, så har ikke kunne finde nogle klistrede områder som øl/drink ellers danner når dette tørre.

så en rensning er måske slet ikke nødvendig...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes