Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Monkeyboy
@Artsound
Jeg er ikke ude efter noget, der kan tage 24Bit, 192KHz ind via USB.
Det er der ikke mange produkter der kan.
Det er blot en DAC, der kan tage 24Bit, 192KHz input og output - uden nedsampling/opsampling.
USB er ikke et krav her. Man kunne jo benytte en M2tech for at komme op på 24Bit, 192KHz udgang fra sin PC.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kjeldsen
Spørgsmålet er så selvfølgelig hvordan de lyder.
Men prisen er ret lav, så det kunne der måske blive råd til at teste.
Men du havde da vist gang i sådan et lille projekt, så vidt jeg husker? __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Xindak DAC-5 der tager op til 192 kHz. Den upsampler alt til valgfri 96/192. Den har rør og transistor udgang. Jeg har lige smækket et
lækkert ECC88 Amperex PQ, A-frame, dimpled disc getter rør i, og det lyder lækkert – man skal have et seriøst rør i før rør udgangen kan
konkurrere med transistor udgangen. Den har også balanceret udgang, men den har jeg ikke prøvet.
http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=326
Den er billig. Fås for omkring 300 pund fra Hong Kong. Det er smæk for skillingen. Den lyder virkelig delikat pga. upsamplingen, og ved hjælp af lidt
tube-rolling kan man få den lyd karakter man ønsker.
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Monkeyboy @Artsound
Jeg er ikke ude efter noget, der kan tage 24Bit, 192KHz ind via USB. Det er der ikke mange produkter der kan.
Det er blot en DAC, der kan tage 24Bit, 192KHz input og output - uden nedsampling/opsampling.
USB er ikke et krav her. Man kunne jo benytte en M2tech for at komme op på 24Bit, 192KHz udgang fra sin PC. |
|
|
Der er INGEN USB indgange der håndterer 24/192. Max overførsel via USB er 24/96.
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artsound skrev:
daniels skrev:
@Monkeyboy @Artsound Jeg er ikke ude efter noget, der kan tage 24Bit, 192KHz ind via USB. Det er der
ikke mange produkter der kan. Det er blot en DAC, der kan tage 24Bit, 192KHz input og output - uden nedsampling/opsampling. USB er ikke et krav
her. Man kunne jo benytte en M2tech for at komme op på 24Bit, 192KHz udgang fra sin PC. |
|
|
Der er INGEN USB indgange der håndterer 24/192. Max overførsel via USB er 24/96. |
|
|
Det er ikke rigtigt. Hvis du bruger USB 2.0 kan du overføre 24/192 (og sikkert flere andre formater). HiFace er USB 2.0 og kører 24/192:
http://www.m2tech.biz/products.html__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan ikke overføres mere end 24/96 via USB 2. Det er jo derfor at M2tech har lavet denne interface 
24/196 overføres via Toslink, SPDIF og Firewire
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@kennethjensen Sidder og læser lidt om maskinen nu.
Den er så også prismæssigt en hel del over de andre produkter i tråden = 35k = Vand & brød i laaang tid hos mig  |
|
|
Jeg har set den til 12000 brugt.
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Ellers har du en helt anden mulighed. Nemlig en Audia Flight CD ONE! Den skulle ifølge specs kunne tage op til 192khz ind i digital indgangen.
Så får du tilmed en god cd afspiller også... Har en rigtig lækker sound! I mine øre en MEGET overset maskine! 
|
|
|
Kan man sætte en SB til sådan en Audia?
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artsound skrev:
Der kan ikke overføres mere end 24/96 via USB 2. Det er jo derfor at M2tech har lavet denne interface 
24/196 overføres via Toslink, SPDIF og Firewire |
|
|
Doh! Jeg læste forkert indgang/udgang __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@sigma6
Ja, har godt set den nogle steder. Men stadig en del over de 6-7k nogle af de andre produkter koster som nye.
@Artsound
Har heller ikke at have set noget som helst der kunne, jeg ville bare ikke være så skråsikker, da jeg nok ikke har set alt i verden
Men hvis interfacet USB fysisk set ikke kan gå højere, så er det jo en god forklaring.
@eggers
Nu har jeg kigget på Xindaks hjemmeside og informationerne er sparsomme.
Er du helt sikker på den har pass-through for et 24Bit/192Khz signal?
For det eneste de skriver er at den upsampler et mindre opløst signal (fra f.eks. CD) op til 24Bit, 192KHz internt.
Der står ikke specifikt, at den kan tage imod et 24Bit, 192KHz signal og lade det køre gennem DAC'en uden at ned- eller op-sample signalet.
Som jeg har skrevet før i denne tråd, så er producenterne ofte noget vage i beskrivelserne af deres produkter med hensyn til at have 24Bit, 192KHz pass-through. Så det at den interne D/A konverter arbejder i 24Bit, 192KHz, betyder IKKE at den kan tage imod dette signal som input. Flere D/A konvertere nedsampler signalet til 96KHz og opsampler det igen internt til 192KHz - det er denne op- og ned-sampling, jeg gerne vil ud over med 24Bit, 192KHz pass-through. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej daniels
Jeg tror du kan ende med at fokusere på det forkerte når det er et ufravigeligt krav at den skal kunne tage 192 kHz native. I
mit system er det først og fremmest forskellen mellem 16 og 24 bit der er tydelig. Jeg har via Hiface sammenlignet mellem 44,1
kHz og 88,2 kHz og kunne ikke høre den store forskel. Jeg tror med andre ord at i de prisklasser du leder efter, der betyder
DAC'ens generelle lydkvalitet mere end om den kan æde 192 kHz.
Min Emm dac kan endnu kun tage 96 Khz, men der skulle komme en software-opgradering som gør den i stand til at tage 192
kHz. Så så når jeg køber hirez-downloads, så køber jeg dem i 192 kHz hvis det er tilgængeligt, og gemmer dem på mine
backupdiske. Til afspilning downsampler jeg så med dbPoweramp.
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels jeg har ikke haft mulighed for at afprøve den i 192 kHz, men den bruger en AD1852 converter, og kigger man på specs på den står der:
"Accepts a wide range of sample rates including 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, and 192 kHz". Om Xindak så har implementeret den så
den kun tager 96 kHz ved jeg ikke, men det ville da være mærkeligt hvis de downsamplede for derefter at upsample et signal.
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Monkeyboy @Artsound
Jeg er ikke ude efter noget, der kan tage 24Bit, 192KHz ind via USB. Det er der ikke mange produkter der kan.
USB er ikke et krav her. Man kunne jo benytte en M2tech for at komme op på 24Bit, 192KHz udgang fra sin PC. |
|
|
Med andre ord en der er i stand til at bypasse dit indgangssignal...dvs, det der kommer ind er også det der kommer ud ! Min egen Stello DA100S er et godt bud ! 
http://www.aprilmusic.com/main/sub02_02_03.html
Mvh Frankie
|
Til top |
|
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan forstå efter lidt google'n rundt, så er de driver der sørger for lydbehandlingen i et givent OS ikke i stand til at håndtere 24/192 via
usb. jeg tror det er der problemet ligger. hvis du vil have 24/192 er man vist nødt til at bruge optisk. korrekt mig venligst hvis jeg tager fejl
en interessant dac med en super intern clock vil være flg: http://antelopeaudio.com/en/products_integrity.html
Zodiac+ tillader også at streame 192 materiale via usb. vel og mærket hvis de interne drivere i ens OS tillader at smide 24/192 ud.
prismæssigt ligger deres zodiac, og zodiac+ fra 10.000-15.000 plus minus
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
kennethjensen skrev:
Ellers har du en helt anden mulighed. Nemlig en Audia Flight CD ONE! Den skulle ifølge specs kunne tage op til 192khz ind i digital indgangen.
Så får du tilmed en god cd afspiller også... Har en rigtig lækker sound! I mine øre en MEGET overset maskine! 
|
|
|
Kan man sætte en SB til sådan en Audia?
|
|
|
ja __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Kjeldsen Spørgsmålet er så selvfølgelig hvordan de lyder. Men prisen er ret lav, så det kunne der måske blive råd til at teste.
Men du havde da vist gang i sådan et lille projekt, så vidt jeg husker?  |
|
|
Det har jeg nemlig. Det hele ligger på skrivebordet, og jeg skal lige finde ud af en masse om jumper konfigurationerne (der er lidt langhårede, tilgengæld kan man så lave de output man har brug for). Men, det er ikke high end komponenter der er anvendt.
|
Til top |
|
|
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tact håndterer alt op til 24/192 og kan opsample både digital og analog lyd til 24/192. Lyngdorf kan vist også. Med held kan man finde det brugt til ca 10kkr. For øvrigt, optisk toslink går kun til 96, så vidt jeg ved. Den bedste Tact heder rcs2.0S.
__________________ Bas er en dejlig ting!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Encore
Hvis jeg skal ud og købe en DAC nu her, så ser jeg ingen grund til at købe en der "kun" understøtter op til 96KHz, når jeg er ret sikker på at 192KHz bliver mere eller mindre standard fremover. Om ikke andet har jeg allerede en del 192KHz musik. Så kan jeg lige så godt udnytte det. Specielt hvis der nu ikke er den store prisforskel på en native 96KHZ og 192KHz DAC - men det mere er om producenten har indbygget native funktionen.
@eggers
Men det er lige det, der er problemet. Utroligt mange DAC'er kører 192KHz internt, men ikke native/pass-through. Så fordi der står at DACøen kan "håndtere" 192KHz, betyder på ingen måde at den kan køre det native/pass-through. Derfor min skepsis med mindre det er specificeret præcist. Og nej, det er ikke mærkeligt at downsample til 96KHz, for at upsample til 192KHz - det gør rigtigt mange DAC'er.
@hugoheinninja
Ville helst undgå DIY, men vil da lige se om det kan bruges, for så må jeg i gang med loddekolben
@Frankie
Er du sikker på den kan tage et 24Bit, 192Khz signal på input og konvertere det til analog?
Jeg vil ikke have den til blot at sende et digitalt signal videre, den skal bruge D/A konverteren. Ordet "pass-through" er nok egentlig forkert at bruge her. Native er nok mere rigtigt.
@Bonde1985
Hvem snakker om USB? Ikke jeg... Skal ikke bruge USB til noget.
Desværre endnu et eksempel på en hjemmeside, der ikke fortæller specifikt om den kan tage imod et 24Bit, 192KHz signal og konvertere det uden at down-/upsample det. Kan i hvert fald ikke lige finde noget konkret.
@seba
Se ovenstående... Der står intet på den hjemmeside om at den kan tage et 192KHz signal og konvertere det uden at down-/opsample det.
@Kjeldsen
Man kan selvfølgelig være heldig og lyden er high-end selvom komponenterne ikke er det - men det sker ikke helt så ofte.  Men er da spændt på de erfaringer du får gjort dig med den DSP.
@svdi
Har skrevet flere gange nu; jeg er ikke interesseret i at upsample noget som helst.
Kan den tage imod et 24Bit, 192KHz signal uden down-/upsampling og konvertere det signal?
@ALLE Jeg sætter selvfølgelig stor pris på interessen i tråden, men jeg opfordrer alle til at LÆSE lidt på tråden før der laves indlæg.
Der er nu kommet en del indlæg om USB og upsample... Det er IKKE det der søges.
Spørger jeg til nye dæk på en Ford Siesta, er jeg ikke interesseret i max. størrelsen på fælge til en F1 Ferrari.
Spørgsmålet er ganske simpelt: Jeg søger gode forslag til DAC's, der kan konvertere et 24Bit, 192KHz signal UDEN at down-/upsample signalet. Det betyder at den kan acceptere et 24Bit/192KHz signal på input - Det kan en DAC, der benytter 24Bit, 192KHz upsampling ikke nødvendigvis.
Dette kan godt læses lidt som et lille surt opstød, men jeg synes vi går lidt i ring her. Håber dog ikke dette skræmmer alle væk. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|