Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget noget rundt på nettet, men har ikke lige kunnet finde noget.
Jeg leder efter en DAC, der kan håndtere kildemusik i 24Bit, 192KHz.
Det betyder så at det ikke skal være noget med intern upsampling - selvom den gerne skal understøtte dette også på kildemusik af lavere opløsning.
Har kun kunnet finde noget tilnærmelsesvist, så som Heed Dactilius og Cambrigde DAC - men begge kan kun tage kildemateriale på op til 96KHz.
Nogen bud?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
simonga Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kigget på de en del modeller, herunder:
PS Audio DT3 Stello DA100s, Stello DA220mk2 Wadia 521
Fælles for dem alle er at deres max kilde er 92Khz, 24bit. Så mit bud er at det ikke findes i consumer-produkter - du skal nok kigge efter noget der er henvendt til det professionelle marked.
Et andet spørgsmål er dog - hvad har du af kildeudstyr der kan levere 24bit 192Khz, siden du kræver dette? __________________ Stue: Beolab 3, Rotel RC-06, Mac Mini, Cambridge DacMagic
Kontor: Scandyna Minipod, Scandyna The Ball 2.1
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at Benchmark DAC1 ser ud til at kunne tage input signaler på op til 24Bit 196KHz - ifølge manualen - men det var lige lidt svært at finde til at starte med.
Mange gange "forveksler" producenterne det at kunne tage kildemateriale på 192KHz og afspille, med at upsample til 192KHz, men så kun modtage 96KHz.
Så man skal kigge sig for.
@Flemming Skov
Den ser spændende ud den AQVOX DAC. Der kan man også læse sig til at den netop tager mod 192KHz signaler, så den leverer varen
Prisen på de ca. €1000 er også i det lag, jeg har fundet andre DACs. F.eks. Benchmark DAC-1 står til ca. kr 8500,-
Mon det kan gøre billigere, eller er det prisniveauet? __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@simonga
"Kildeudstyr" er såmænd blot en computer.
Har ret meget musik i 24Bit 192KHz, så jeg vil gerne få fuldt udbytte af det.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg kan klart anbefale DAC1 eller endnu bedre DAC1 pre, hvis ellers resten af dit anlæg kan leve op til dem  . Mit problem er at finde / købe musik i høj opløsning - har du nogle gode tips her? Du skriver, at du har en del...
__________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bach4life skrev:
Hej
Jeg kan klart anbefale DAC1 eller endnu bedre DAC1 pre, hvis ellers resten af dit anlæg kan leve op til dem . Mit problem er at finde / købe musik i høj opløsning - har du nogle gode tips her? Du skriver, at du har en del...
|
|
|
Der kan efterhånden findes en god stak online shops med musik i høj opløsning. En af dem er https://www.hdtracks.com/. Tag en søgning på google med flac og 24 bit som søgeord. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Kan se at Benchmark DAC1 ser ud til at kunne tage input signaler på op til 24Bit 196KHz - ifølge manualen - men det var lige lidt svært at finde til at starte med.
Mange gange "forveksler" producenterne det at kunne tage kildemateriale på 192KHz og afspille, med at upsample til 192KHz, men så kun modtage 96KHz. Så man skal kigge sig for.
@Flemming Skov Den ser spændende ud den AQVOX DAC. Der kan man også læse sig til at den netop tager mod 192KHz signaler, så den leverer varen Prisen på de ca. €1000 er også i det lag, jeg har fundet andre DACs. F.eks. Benchmark DAC-1 står til ca. kr 8500,-
Mon det kan gøre billigere, eller er det prisniveauet? |
|
|
RME FIREFACE 400 er et godt bud og vellydende til en god pris !
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Bach4life
Ja, google er din ven
HDTracks er en af flere steder.
En del af mine numre er rip fra vinyl, som en kammerat laver til mig af egne LP plader. Med en virkelig god pladespiller, kan man virkelig få LP-lyd på en streamer-løsning
@Gonz
Ja, den lever også op til kravene ud fra specifikationerne.
Den ser noget avanceret ud (=til professionel brug), og er lidt betænkelig ved kvaliteten af prof-lydudstyr - selvom du skriver den lyder godt til prisen. Men ok, den er lidt billigere end de andre, der er nævnt i denne tråd og specifikationerne ser ret imponerende ud.
Er stadig lidt betænkelig ved prof-lydudstyr efter en del tidligere dårlige oplevelser af prof-lydudstyr som hifi-grej (Behringer og DEQX blandt synderne).
Men vil da lige have den i tankerne, efterhånden som jeg søger lidt efter kandidater. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kennethjensen
Kan godt være den er mere musikalsk, men den kan ikke tage 24Bit, 192Khz input.
Den kan kun tage op til 96KHz input.
Den kan rigtigt nok upsample til 192KHz, men det er ikke ønsket her.
At downsample et 192KHz signal til 96KHz til DAC'en, for så at upsample til 192KHz igen internt i DAC'en, lyder ikke som en optimal løsning.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så jeg læst forkert...
Men anyway. Så spiller den rigtig fint.
ellers er der Hegel. Den skulle vist kunne tage 192khz. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@seba
Men det er ikke opgaven i denne tråd. Der er masser af 24Bit, 96KHz løsninger.
Her leder jeg efter en 24Bit, 192KHz løsning.
@kennethjensen
Hegel ser umiddelbart ud til at kunne klare de 192KHz hele vejen igennem, men det står lidt kryptisk på deres hjemmeside, så der må jeg vist sende dem en forespørgsel, for at være helt sikker.
Prisen på ca. Dkr 7.300,- ligger i samme ende som de andre DAC's i denne tråd. Lader til at være prisen for en 192KHz DAC.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers har du en helt anden mulighed. Nemlig en Audia Flight CD ONE! Den skulle ifølge specs kunne tage op til 192khz ind i digital indgangen.
Så får du tilmed en god cd afspiller også... Har en rigtig lækker sound! I mine øre en MEGET overset maskine!  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kennethjensen
Sidder og læser lidt om maskinen nu.
Den er så også prismæssigt en hel del over de andre produkter i tråden
= 35k = Vand & brød i laaang tid hos mig __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at der også kan være forskel på indgangene (jeg ved ikke om dette er genelt), men Cambridge DACMagic tager f.eks. kun 44,1 KHz gennem USB og optisk indgang, mens højere rates kræver S/PDIF - så skal din computer have sådan en udgang.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@kennethjensen Sidder og læser lidt om maskinen nu.
Den er så også prismæssigt en hel del over de andre produkter i tråden = 35k = Vand & brød i laaang tid hos mig  |
|
|
Mon ikke det skulle være muligt og trylle en frem lidt billigere  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige korrigere lidt i denne tråd:
PS Audio Digital Link III håndterer 24 bit 192 Khz ind. Via Toslink og SPDIF. Men selvfølgelig ikke via USB
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|