Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 12:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Olsens vintage grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 April 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med at du ikke finder 2 ens??

Har dine forskellig impedans eller???

Venligst

mcs_5 skrev:
jesper olsen skrev:
Højben fik lige 'tryllet' sådan et sæt fullrange op. Jeg aner intet om dem, men de skal blive sjove at prøve i gulvhornet. De er forøvrigt på 8 tommer. Der er ikke navn på dem, men jeg formoder at det er peerless enheder. De har typenummeret U825RH og er på 3,2 ohm.

Dette indlæg hører nok til horntråden hvis det er rigtigt - meen nu ligger den her.

De Peerless enheder har jeg også et par stykker liggende af. Men jeg finder aldrig to ens...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 April 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Hvad mener du med at du ikke finder 2 ens??

Har dine forskellig impedans eller???

Forskellig impedans, eller magnet, eller membran, eller... Kort sagt når jeg finder to, er det ikke samme type

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Virker Sanyo´en? De er mega svære at få til at virke hvis de er "gået istå"

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Yes den snurrer.

Man skal dog ikke banke for hårdt på den før den hopper.

Den har lige fået en vatpind med lidt rens ind på laseren uden at det dog hjalp.

Her er lidt billeder af mekanikken.

Billede 355.jpg - Klik for at ændre størrelse

Billede 357.jpg - Klik for at ændre størrelse

Billede 358.jpg - Klik for at ændre størrelse

edge skrev:
Virker Sanyo´en? De er mega svære at få til at virke hvis de er "gået istå"

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 April 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Der' godtnok banket noget elektronik ned i den der, hva'ba? Til sammenligning kan man købe apparater der ikke er større en en ordbog, med ét print, som både kan radio, dvd, mp3 mv. og noget der skulle forestille surround på to chipamps. (supermarkedsskrammel!)

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Man skal dog ikke banke for hårdt på den før den hopper.

Det gjaldt for en del af førstegenerationsmaskinerne. Imponerende at der overhovedet er liv i den efter 25 år!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja jeg var også noget skeptisk da jeg sluttede den til.  Det mest utrolige er den sindrige skuffemekanik - at den ikke er gået i stykker er utroligt. Samtidigt minder betjeningen om et stykke industrielektronik med den overfladeplastic, som kan betjenes med våde fingre. At den er fyldt med elektronik vidner måske også om japansk grundighed og den er sikkert overdimensioneret flere steder. Laseren er sikkert også kraftigere end de laves i dag – og farligere. Den spiller faktisk ikke så dårligt, selvom mærket Sanyo ikke ligefrem får julelysene frem i øjnene på hardcore 1.ste generations samlere af CD afspillere. At der ikke er tale om en skønhed kan vi vel blive enige om?

BoPtiljudrop skrev:
Der' godtnok banket noget elektronik ned i den der, hva'ba? Til sammenligning kan man købe apparater der ikke er større en en ordbog, med ét print, som både kan radio, dvd, mp3 mv. og noget der skulle forestille surround på to chipamps. (supermarkedsskrammel!)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 April 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Billede 353.jpg - Klik for at ændre størrelse

Den ville passe meget godt ind i miljøet på et industri laboratorium

http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/laboratory-vacuum-oven-391063.jpg

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

jesper olsen skrev:

photo Billede 352.jpg">

<a id="thelink" href="javascript%20%20max_img">alt="Billede 353.jpg - Klik for at ændre størrelse" http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-04/8a1cc48b.jp g"
height="675" width="900"></a>

<a id="thelink" href="javascript%20%20max_img"></a>

Den ville passe meget godt ind i miljøet på et industri laboratoriumalt="http://img.directindustry.com/images_di/pho to-g/laboratory-vacuum-oven-391063.jpg"
http://img.directindustry.com/images_di/photo-g/laboratory-v acuum-oven-391063.jpg" height="604" width="536">
           ResourcePath=/Resources/www.grant.co.uk/Products/Scientific/ ES20.jpg&width=200&max=800"
target="blank">/Scientific/ES20.jpg&width=231" alt="">
screenshot.png" alt="">alt="">
           ResourcePath=/Resources/www.grant.co.uk/Products/Scientific/ ES20.jpg&width=200&max=800"
target="blank">/Scientific/ES20.jpg&width=231" alt="">

Ja det ville være synd at sige, den ligefrem var pæn. Men hva, hvis den spiller godt, så er det jo ingen sag. Minder mig om
jeg selv vil have mig e Cd-afspiller, det skal jo også prøves

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg skal måske sende den en tur til Århus?

Venligst

LouBP skrev:

Ja det ville være synd at sige, den ligefrem var pæn. Men hva, hvis den spiller godt, så er det jo ingen sag. Minder mig om
jeg selv vil have mig e Cd-afspiller, det skal jo også prøves

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Jeg skal måske sende den en tur til Århus?

Venligst

LouBP skrev:
Ja det ville være synd at sige, den ligefrem var pæn. Men hva, hvis den spiller godt, så er det jo ingen sag.
Minder mig om jeg selv vil have mig e Cd-afspiller, det skal jo også prøves

Arh ellers tak, jeg tror jeg går efter noget mere delikat.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 17 April 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.

Jeg har en vane med at sidde og læse gamle HiFi blade, hvis jeg ikke lige har en god bog ved hånden. I går aftes sad jeg så med The Collection fra 1986 (En samling af anmeldelser fra HiFi Choice).

Der er en anmeldelse af din Robertson Forty Ten. Det er en Amerikansk designet forstærker som er er bygget af David Tan Company i Singapore. På det Britiske marked kostede den i 1985 987£. Til sammenligning kostede Audiolabs integrerede 8000A 300£, Audiolab 8000C/8000P kostede 825£, en Krell KSA 50 kostede 2300£. Det er med andre ord ikke ligefrem en discountforstærker.

Dens lyd får en meget rosende omtale, den eneste kritik er faktisk at den omtales som en smule klininsk i lyden, dog uden tendens til lyttetræthed. Konklusionen lyder:

Here is a neat little powerhuswhich you can fit and forget. With a strikingly good lab and subjective performance, this relatively economical (Lyden sammenlignes med Krell et andet sted i testen hvilket må antages at være årsagen til at den omtales som economical på trods af dens pris) desing desrves to succeed, setting the standart for state of the art in its price catagory, and indeed for many amplifiers above that! Warmly recommended, many audiophiles need to go no further.

Det ser jo interessant ud, så jeg lavede lige en hurtig google søgning på den. Der er kke meget at finde, men det der er ser generelt ret positivt ud. Rent faktisk vil jeg tro at grunden til at du foretrækker din Dynaco, er, at den muligvis er bedre med dine horn. På de fleste mere konventionelle højttalere vil jeg umiddelbart tro at din Robertson er bedre, særligt hvis der er tale om højttalere som har en lidt varm klang.

Mvh. Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hey.

Fedt at du har fundet den. Jeg har en del Choice liggende – må lige se om jeg har en test der.

Du har ret mht. brugen af forstærkeren. Den spiller dynamisk, musikalsk og tørt med et anskyd af varme. Alligevel er der et eller andet som Dyna’en gør anderledes på mine horn som Robertson ikke kan. Til gengæld kan den sparke liv i mere ineffektive højtalere inkl. mine Rogers. Det var også interessant at prøve dem på mine nyerhvervede Tandberg Studio Monitors. Jeg havde allerede prøvet højtalerne på forstærkere af mere traditionel karakter og her lød monitorerne noget skingre. På Robertsom trinnet gik det meget bedre selvom Tandberg højtalerne elsker effekt. Man kan godt mærke at Robertsom trinnet er godt dimensioneret for ved mere krævende plader bevarer den overblikket selv når der er ”fyret godt op”

Venligst

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Her lige et par billeder af udgangstrinnene på Robertson forstærkeren.

Billede 623.jpg - Klik for at ændre størrelse

Og her den ene kanal.

Billede 625.jpg - Klik for at ændre størrelse

Venligst.

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Lidt nyt.

Idag dukkede denne fine sag op på et loppemarked. Sælgeren forsikrede mig om at den fungerede og efter at have krejlet den til en god pris og bakset den tunge ting hjem var sagen klar. Den fungerer fejlfrit.

Den er lidt skrammet og knapperne er lidt anløbne men spiller ganske glimrende.

salg 020.JPG - Klik for at ændre størrelse

salg 024.JPG - Klik for at ændre størrelse

salg 023.JPG - Klik for at ændre størrelse

Endelig har jeg fået fixet et par mellemtoner et mine Tandberg studio monitorer, så de er også også op og køre. Måtte lige rode lidt med det ene filter da jeg stadig mangler omskifterne på det ene filter. Tak for hjælpen Søren . De spiller også ganske glimrende og kan flytte noget luft med en strømstærk forstærker.

salg 017.JPG - Klik for at ændre størrelse

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

så skal du bare finde et sæt tall/hi-boy mere så kan du sælge det og Arena 9000 til Tube så han kan få rigtig bassfuldt vintage surround

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Hmm det bliver nok svært. Fik lige kigget på Arena tråden og kunne se at der ikke er fremstillet ret mange T 9000.

Kunne også set at Tube havde haft lidt problemer med sin - så måske man skulle bruge den lidt nænsomt til at starte med.

Det var forøvrigt samme sted jeg købte de der 'hi-boy' højtalere så måske, der endag er en chance for at vinde i lotteriet.

Indtil videre må jeg være godt tilfreds med mit sjældne køb.

Venligst

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Ja, fint fund! Den Arena er ikke helt almindelig...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Sendt: 09 Maj 2010 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

jeg syntes nu at det er en flot gramofon, selv om du ikke er af samme mening som mig, men smag og behag

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jamen den er da flot på sin egen måde - tung med div. knapper, udstyringsmetre osv og det hele virker perfekt og med lynhurtig start.

Men at den er beklædt med vinyl på siderne - det virker lidt fedtet i den prisklasse.

Når man kigger i hifi-årbogen fra 78 er det den næstdyreste pladespiller i hele bogen - ja dyrere end både Mitchel og Linn pladespillere. Man kunne måske forvente lidt træ på siderne samt en lidt bedre finish. Noget andet er, at den overraskede mig rent lydmæssigt, men det var måske pga. den - i mine øjne kedlige finish.

Venligst

Jensen100 skrev:

jeg syntes nu at det er en flot gramofon, selv om du ikke er af samme mening som mig, men smag og behag

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes