Forfatter |
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at ikke alle kan holde sig over vande i den tid vi er i nu. Jeg er dog ret sikker på, at det kun bliver de mindre butikker og firmaer der lukker, og på sigt vil nye små butikker åbne igen.
Der er også flere og flere pladeselskaber hvor det nu er muligt at købe direkte fra dem via deres hjemmeside.
|
Til top |
|
|
ms20 Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 22 April 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.cdskiven.net
De har startet nyt firma op, men et andet sted i Taastrup... Hmm...!
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ms20 skrev:
www.cdskiven.net
De har startet nyt firma op, men et andet sted i Taastrup... Hmm...! |
|
|
Også hmm herfra... Man kan forstå hvis de flytter, uanset årsag. Man kan også forstå hvis de vil fra .dk over til .net, selv om jeg ikke forstår fidusen ved det.
Men de har ikke informeret om det, .dk hjemmesiden informerer ikke om det, jeg har ikke modtaget en nyhedsmail om det. Underlig måde at gøre det på, hvis ikke det er for at "lave noget fup".
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er dog en besynderlig 'fremgangsmåde' fra www.cdskiven.dk På (den gamle?) hjemmeside får man stadig beskeden:
www.cdskiven.dk
er i øjeblikket under opdatering.
Butikken forventes oppe igen
inden kl. 15
Jeg har ikke kunnet finde nogen form for information fra cdskiven omkring ovennævnte besked.
At butikken nu tilsyneladende eksisterer som www.cdskiven.net finder jeg dybt mærkeligt. Og jeg er ikke sikker på at jeg i fremtiden tør handle dér!
Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har de skam gjort længe Det er blot underligt at de er skiftet fra .dk til .net helt uden at give besked til sine kunder - jeg har i hvert fald ikke fået besked, og modtager heller ikke et nyhedsbrev længere. Min konto/rabat er der dog stadig.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den omdirigerer automatisk fra .dk til .net-siden med det samme. Det kan jo være at de har skiftet ejere eller generelt bare er skiftet til et andet domæne undervejs.
Så længe at folk har fået deres leverancer derfra, ser jeg ingen grund til at være skeptisk. Ingen grund til at male fanden på væggen  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da voldsomt dyrt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Den omdirigerer automatisk fra .dk til .net-siden med det samme. Det kan jo være at de har skiftet ejere eller generelt bare er skiftet til et andet domæne undervejs.
Så længe at folk har fået deres leverancer derfra, ser jeg ingen grund til at være skeptisk. Ingen grund til at male fanden på væggen  |
|
|
Men i lang tid har der jo netop ikke været viderestilling fra .dk til .net - så stod der bare hele tiden at de snart var oppe. Det må have kostet dem nogle kroner, både fordi folk ikke anede at de skulle ind på .net, og fordi dem der hen ad vejen fandt ud af det (og hvis CD-Skiven i et stykke tid slet ikke har været oppe at køre) var skeptiske overfor hvad nu det var for noget, og om det var den sidste krampetrækning - det er jo set før i forskellige varianter.
Jeg må stadig undre mig over den anvendte taktik Men jeg glæder mig da over at de stadig er på banen, og at deres manglende information til eksisterende kunder blot har været "en fejltagelse".
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Det er da voldsomt dyrt  |
|
|
Hvad er dyrt? Du skrev også noget om udvalg til at starte med - synes du varerne er for dyre?
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Morten014 skrev:
|
|
Hvad er dyrt? Du skrev også noget om udvalg til at starte med - synes du varerne er for dyre? |
|
|
Priserne, hvorfor skal jeg betale 140,- for Pink Floyds Dark side of the moon ved cdskiven, når eksempelvis Stereo Studio kan
gøre det for 50,-?
http://www.cdskiven.net/default.asp?
view=albuminfo&albumid=41762&preorder=0&news=0&sale=0&second hand=0&showGenre=0&showCat=0
http://www.stereostudio.dk/index.php?page_id=93&product_id=4 0926
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Wymax skrev:
Morten014 skrev:
|
|
Hvad er dyrt? Du skrev også noget om udvalg til at starte med - synes du varerne er for dyre? |
|
|
Priserne, hvorfor skal jeg betale 140,- for Pink Floyds Dark side of the moon ved cdskiven, når eksempelvis Stereo Studio kan gøre det for 50,-?
http://www.cdskiven.net/default.asp? view=albuminfo&albumid=41762&preorder=0&news=0&a mp;sale=0&second hand=0&showGenre=0&showCat=0
http://www.stereostudio.dk/index.php?page_id=93&product_ id=4 0926 |
|
|
Sådan har det jo altid været 
Det er vel det sædvanlige spørgsmål om varierende prissætning på de enkelte hos de forskellige forhandlere - man kan sikkert også finde omvendte eksempler, for Stereo Studio hører nu heller ikke just til de billige.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Morten014 skrev:
Wymax skrev:
Morten014 skrev:
|
|
|
|
Priserne, hvorfor
skal jeg betale 140,- for Pink Floyds Dark side of the moon ved cdskiven, når eksempelvis Stereo Studio kan gøre det for 50,-?
http://www.cdskiven.net/default.asp? view=albuminfo&albumid=41762&preorder=0&news=0&a mp;sale=0&second
hand=0&showGenre=0&showCat=0 http://www.stereostudio.dk/index.php?page_id=93&product_ id=4 0926 |
|
|
Det er vel det sædvanlige spørgsmål om varierende prissætning på de enkelte hos de forskellige forhandlere - man kan
sikkert også finde omvendte eksempler, for Stereo Studio hører nu heller ikke just til de billige. |
|
|
Det lader nu mere til at være reglen end undtagelsen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Wymax skrev:
Morten014 skrev:
Wymax skrev:
Morten014 skrev:
|
|
|
|
Priserne, hvorfor skal jeg betale 140,- for Pink Floyds Dark side of the moon ved cdskiven, når eksempelvis Stereo Studio kan gøre det for 50,-? http://www.cdskiven.net/default.asp? view=albuminfo&albumid=41762&preorder=0&news=0&a mp;a mp;sale=0&second hand=0&showGenre=0&showCat=0 http://www.stereostudio.dk/index.php?page_id=93&product_ id=4 0926 |
|
|
Det er vel det sædvanlige spørgsmål om varierende prissætning på de enkelte hos de forskellige forhandlere - man kan sikkert også finde omvendte eksempler, for Stereo Studio hører nu heller ikke just til de billige.
|
|
|
Det lader nu mere til at være reglen end undtagelsen. |
|
|
Du har jo åbenbart undersøgt det, så du har sikkert ret. Og jeg handler stort set ingen cd'ere i Danmark, så jeg kender faktisk ikke særligt godt til priserne herhjemme.
Men jeg har prøvet at købe fem Kraftwerk vinyl-plader i Stereo Studio i Aalborg (altså i en af deres butikker), og da fandt jeg efterfølgende ud af at de skummede 70 kr. ekstra pr. plade i forhold til prisen et andet sted. Det var dog ikke hos CD-Skiven at de var så meget billigere, men de er dog 20 kr. billigere. Men hvor ofte det er tilfældet aner jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Det er vel det sædvanlige spørgsmål om varierende prissætning på de enkelte hos de forskellige forhandlere - man kan sikkert også finde omvendte eksempler
|
|
|
Ja, og det kan der jo være mange gode grunde til. Hos de store udenlandske forhandlere har de ofte flere forskellige priser på "samme" cd.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg da en nyhedsmail fra CD-Skiven...
Den skriver noget om "store personlige tragedier", men uddyber ikke yderligere, andet end at man nu er klar til at gå i luften igen.
Og selskabet er nu en del af netselskabet Benjo ApS, hvilket det vist ikke var tidligere, så det er nok der årsagen til overgangen ligger.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 August 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Nilau skrev:
De sidste 14 dage har man fået denne besked, når man går ind på www.cdskiven.dk
www.cdskiven.dk er i øjeblikket under opdatering.
Butikken forventes oppe igen inden kl. 15
Som sagt...det har været meldingen de seneste ca. 14 dage. I følge CVR eksisterer firmaet endnu.
Er der nogen hér der véd noget???
Mvh. Niels L.
|
|
|
Indlæg slettet!
|
|
|
Men der var jo rent faktisk noget om det - tråden fortæller herom. Nu kører de fint igen, på .net, men deres leveringstider er stadig elendige (i hvert fald på mine ordrer).
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4848
|
Sendt: 26 August 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par indlæg er slettet, da de indeholdt personlig "fnidder".
Mvh, Mikkel - Redaktør!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gik den ikke længere:
cdskiven.net er lukket pr. 20-10-2010
Alle igangværende ordrer færdigbehandles som normalt.
Om det så skyldes deres manglende information til kunder i de par måneder deres side var nede hele tiden, dvs. manglende salg og frafaldne kunder, eller om redningen bare var kortfristet, kan vi vel næsten kun gisne om.
Jeg nåede at handle hos dem en enkelt gang efter misæren. Selv varer de angiveligt havde på lager tog det lang at fremskaffe, og kun med pres fik jeg de genudgivne Kashmir tilsendt efter et par uger. Et par andre gik der tre måneder med inden jeg fik at vide at dem kunne de ikke skaffe, selv om jeg kan købe dem alle mulige andre steder. Nu var det så også vinyl det hele, men servicen var i hvert fald så ringe at jeg alligevel, efter at sådan har det været hver gang jeg handlede hos dem, havde besluttet ikke at handle der længere.
|
Til top |
|
|