| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved et af de norske forums har en liste men jeg kan bare ikke finde den selvom ejg ved den er blevet linket herinde før Så det bedste jeg kan klare er:
Adcom GFP 750 Advantage S2 Arcam Alpha 9C bel canto PRe1 Classe CP65 Densen Beat 200 Linn Klimax Kontrol Linn Kolektor Naim NAC 112 Naim NAC 202 Naim NAC 252 Naim NAC 282 Naim NAC 552 Primare PRE30 PreAmplifier Sim Audio MOON P-3 Sim Audio MOON P-5 __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Jeg ved et af de norske forums har en liste men jeg kan bare ikke finde den selvom ejg ved den er
blevet linket herinde før Så det bedste jeg kan klare er:
Adcom GFP 750Advantage S2Arcam Alpha 9Cbel canto PRe1Classe CP65Densen Beat 200Linn Klimax
KontrolLinn KolektorNaim NAC 112Naim NAC 202Naim NAC 252Naim NAC 282Naim NAC 552Primare PRE30 PreAmplifierSim
Audio MOON P-3Sim Audio MOON P-5 |
|
|
Tak for listen, men er det ikke rene for-forstærkere? Jeg leder efter en integreret stereoforstærker, der kan kan gøre min
stereo-oplevelse bedre, end den min yamaha surround receiver er i stand til.
Men når det er sagt, vil en af ovenstående give et kvalitetshop? Otto fra AV Precision er jo inde på, at det netop er
forforsærkeren, der kan være yamahaens svage punkt?
Nu er jeg igen i tvivl
/dreamz
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da helt ret! Men det generer mig også grusomt at jeg ikke kan finde den liste over alle forstærkere med bypass/pass-through funktion Er 100% overbevist omd et var et norsk eller svensk hifi-forum. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Densen's integrerede forstærkere denne bypass/pass-through funktion? Og hvad mener hifi-dybet i øvrigt om kombination
Audiovector Mi3 Super og Densen?
/dreamz
|
| Til top |
|
| |
Juppe2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 11 Marts 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ,
jeg har været nede af samme vej - jeg endte med en Holfi Pre 1.5.1 som er en fantastisk forforstærker med 5.1 analog ind og de sædvanlige stereo
kilder. Med en Oppp BD83 kan du får et glimrende signal ud - jeg har så også en V_DAC til stereo og til streaming fra min MAC-airport - Det fungere
perfekt. se mere her: http://www.martinloganowners.com/forum/showthread.php?t=1047 4
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver igen; har Densen's integrerede forstærkere bypass/pass-through funktion, så man kan bruge den i stereo-setup,
men fortsat have glæde et surround-system?
Kan I forslå andre integrerede forstærkere med sådan bypass/pass-through funktion?
/dreamz
|
| Til top |
|
| |
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Tak for listen, men er det ikke rene for-forstærkere? Jeg leder efter en integreret stereoforstærker, der kan kan gøre min
stereo-oplevelse bedre, end den min yamaha surround receiver er i stand til.
|
|
|
Krell KAV300i http://www.manualnguide.com/dl/13215/Side 6, "S3/proc" input __________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
| Til top |
|
| |
Bagheera Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dreamz
Du kan vælge enhver integreret forstærker du har lyst/råd til.
Den behøver ikke at have en bypass indgang.
Put receiverens pre-out front signaler ind i en ledig lineindgang og skru helt op for volumekontrollen på den integrerede, når du vil spille surround.
Så fungerer den som effektforstærker (99.9%).
Kvalitetstabet gennem den integrerede forstærkers forforstærkerdel er så minimal, at det ikke relevant omfang degraderer den elendige lydkvalitet der er at få i 98% af alt surroundudstyr og kildemateriale.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagheera skrev:
Put receiverens pre-out front signaler ind i en ledig lineindgang og skru helt op for volumekontrollen på den integrerede, når du vil spille surround.
Så fungerer den som effektforstærker (99.9%).
|
|
|
Har du rent faktisk prøvet, og i så fald på hvor mange? Det vil normalt give så meget kraftigere lyd på frontkanalerne at du ikke kan regulere nok ned i surround-receiveren. Desuden er det en løsning jeg rent praktisk på det kraftigste vil fraråde, for dén dag du kommer til at skifte indgang på den integrerede uden at skrue ned først, har du to døde diskanter, tinnitus og en kat der er løbet hjemmefra. Don't try this at home, please! __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Bagheera Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Lige en smule om min baggrund, den er jo med at at give den intelligens eller mangel på samme :-)
Jeg er elektroniktekniker og har arbejdet i audioverdenen i 30 år. Også DIY.
Jeg kører selv sådan på et af mine surroundanlæg.
Flere af mine venner kører ligeså.
Vel omkring 10 forskellige integrede amps af vidt forskellig kvalitet og fabrikat er afprøvet på denne vis.
Altid har receiverne kunnet regulere gain.
Jeg er helt enig med dig i at der risiko for at glemme volume og smadre højttalerne.
Min 14 årige teenager bruger anlægget meget, og han har/vi har ikke prøvet det endnu.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Bagheera Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ændring:
"Lige en smule om min baggrund, den er jo med at at give min intelligens
eller mangel på samme :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Don't try this at home, please! |
|
|
Tak for advarslen, Otto.
Men jeg undrer mig stadig over, at der ikke findes flere seriøse forstærkere med denne pass through-funktion. Jeg er vel
ikke den eneste, der gerne vil have det bedste fra begge verdener. Og jeg er sikker på, der er masser, der har investeret i
hæderlige surround-setups, men gerne vil have en lidt bedre stereooplevelse, når der skal nydes musik.
Jeg prøvede dog at lade min pensionerede NAD 7400 forstærker køre mine audiovectorer, men var heller ikke imponeret
over dens musikalitet. Så jeg er stadig på jagt efter en god, integreret forstærker med den funktionalitet - og gerne til under
kr. 10.000.
/dreamz
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagheera Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dreamz
Du behøver heller ikke skrue helt op for volume på den integrerede.
Det skrev jeg bare for at undgå kommentarer om dårligere lydkvalitet fra volume og forforstærkerkredsløb.
En integreret amp med dit almindelig anvendte volumeniveau, justeret ind i surroundmode også, vil stadig spille r.... ud af bukserne i surroundmode - i forhold til en surroundreceiver.
Du skal have et kendemærke på volumekontrollens stilling til surround - ellers ryger surroundkvaliteten.
Et værksted kan lave en bypass-indgang på en integreret amp for vel 1000 kr. - så er du mere fri til at vælge den amp der giver dig den bedste lyd.
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er lidt i samme situation, og har også været på udkig efter en integreret forstærker med passthrough uden nævneværdig held.
Min H/K AVR255 har digi ud, er det mon muligt at sende front signalet videre til en integreret forstærker via den, forudsat at forstærkeren har digi ind?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Vil eksempelvis en Audiolab 8000x7 7-kanales effektforstærker rette op på det? Jeg havde
forestillet mig at tri-ampe audiovectorerne og eventuelt lade den oversydende kanal trække centerhøjttaleren og give
Yamahaen den overkommelige opgave at tage sig af baghøjttalerne?
Og kan en sådan opstilling overhovedet lade sig gøre. Yamahaen har pre-out main-in? |
|
|
Har du ikke mulighed for at prøve Audiolab'en før køb? Hvis du køber hos hifi-freaks har du 14-dages returret, så kan du da nå
at prøve hvor meget det giver rent lydmæssigt.
Vælger du at finde en integreret forstærker med pass-through kan jeg anbefale at prøve en XTZ Class A100 D3. Den er en del
bedre end prisen indikerer. De bliver solgt hos Dan's hifi på Amager.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
Har du ikke mulighed for at prøve Audiolab'en før køb? Hvis du køber hos hifi-freaks har du 14-dages returret, så kan du da
nå at prøve hvor meget det giver rent lydmæssigt.
Vælger du at finde en integreret forstærker med pass-through kan jeg anbefale at prøve en XTZ Class A100 D3. Den er en
del bedre end prisen indikerer. De bliver solgt hos Dan's hifi på Amager. |
|
|
Jeg gik egentligt bort fra tanken om en ekstra effektforstærker, fordi flere mente, at det svage led nok ikke var effekttrinnet
i Yamahaen, men derimod forforstærkeren.
Jeg er derfor blevet lun på en Arcam FMJ A 32, men den pågældende XTC ser bestemt også interessant ud. Ved du, om Dans
hifi vil låne den ud et par dage?
/dreamz
|
| Til top |
|
| |