| Forfatter |
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Pas på med Pink Floyd Project - det danske kopiband. Jeg havde tinnitus i et år efter en koncert med dem - deres lydmand må være komplet døv. |
|
|
Hej !
Jeg har hørt dem mere end en´ gang.... & også oplevet det du beskriver, dog uden tinitus.......og kun i ca. en halv koncert. Måske er lydmanden døv eller også har de bare for lidt tid til at opsætte lydudstyret inden koncerten .... ?
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
"The Wall" har egentlig ikke noget med Pink Floyds originale musik at gøre, så som: dybt filosofiske tekster, klassik, orkestral og meget eksperimenterende rockmusik..... ja, til tider psykedelisk rock.....
The Wall er en rockopera, opsat i et utal af variationer, om musikeren 'Pink Floyd', der totalt handlingslammet ser sit liv passere revy - Roger Waters selv ??
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald Roger Waters' projekt og han har udtalt at han blev inspireret bl.a. i afsky af sig selv da han spyttede på en fan under en koncert...
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter "Dark Side..." (som osse hovedsageligt er et Waters projekt) begyndte Waters at føle, at afstanden til publikum blev for massiv - "The Wall" handler bl.a. om det. Waters var i Danmark tre gange med "Dark Side..." - Roskilde, Augustenborg & Odense, indenfor to år (jeg véd det, jeg var der ved alle tre ). Kommer han hertil med "The Wall" er jeg publikumskandidat, helt sikkert. Det eneste problem er, at den plads ved koncerterne PF-materialet kræver, nødvendigvis går fra hans soloting. Jeg ville gerne høre mere fra "Amused to Death", f.eks.
|
| Til top |
|
| |
Jarvig Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 21 Juli 2010 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rækkefølgen hedder
På 13-skalaen hedder det
Wsh You Were Here (13) Animals (11 pil op) The Wall (11) Dark Side of the Moon (11) The Final Cut (11 pil ned) Live at Pompei (10 pil op) Meddle (10 pil op) Obscured by Clouds (10) Piper at the Gates of Dawn (10) The Division Bell (10) Atom Heart Mother (10 pil ned) A Momentary Lapse of Reason (9 pil op) Saucerful of Secrets (9)
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 18 December 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte Pink Floyd project i torsdags i Musikhuset i Aarhus. Damn, jeg synes det var godt. Jeg skal desværre ikke høre Roger Waters her til sommer, så det var nok det tætteste, jeg kommer på guderne livemæssigt.
Jeg er ikke superbegejstret over at se disse kopibands generelt, da jeg vil selvfølgelig meget hellere vil se de originalle kunstere. Men PFP kopierer virkelig originalerne yderst overbevisende og der er bare nærmest ingen progressive rock bands, der ikke hedder Rush, der har lige så meget højkvalitetsmateriale som Pink Floyd.
Jeg havde ikke fået hørepropper med, og jeg frygtede ærlig talt også for varige høreskader allerede, da de første toner af "In the flesh" buldrede frem, men heldigvis er der vist ikke sket de skader med min hørelse.
På trods af mit lidt lunkne forhold til kopibands, vil jeg ikke tøve det fjerneste med at tage ind at se dem igen.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 December 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er bestemt ikke et hvilken som helst kopiband! De har både musikken og showet med, og spiller godt - og, tjah, det er jo live-rock, det er jo højt... . Hørte dem hér fredag d. 3. december, og var da lidt halvdøv nogle timer dagen derpå. 3 timers rock går ikke ubehørt hen - af de seks koncerter, jeg har været til med PFP, var dette en af de to bedste. Det lettede lidt på ventetiden til maj og Waters "The Wall" koncert.
M.h.t. kopibands - jamen, hvad vil du ellers have? Waters, Gilmour & Mason er de eneste tilbage fra PF nu, og de holder (ligesom os andre) heller ikke evigt. Skal musikken overhovedet spilles live, MÅ der træde andre og yngre musikere til. Tænk, hvis samme attitude gjorde sig gældende indenfor klassisk musik - "Jeg foretrækker Mozart med ham selv".
Skal det være, foretrækker jeg da en god cover fremfor en dårlig original.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 18 December 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det, kan også bedst lide det org dette gælder også med ACDC.
Også synes jeg efterhånden at RW er røvsyg at høre på også at se, han er færdig i mine øre.
|
| Til top |
|
| |