Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi & Surround 2004 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Lidt kommentarer til dem der har skrevet om Densen i denne tråd.

Til SES,

Lad mig sige at jeg ville gerne have vekslet mere end 2 ord og et nik, meget mere, men tiden var desværre ikke til det med et forceret program.  Din Mills Brothers Chronological (hvis det var en af dem) må jeg så have tilgode

Til LarsLP, Witzel, Raskolnikov, Acer og Hovi,

Tak for de positive kommentarer.

Til Ørsted,

Det var afgjort også en fornøjelse for mig at møde dig, og de få ord vi vekslede gav mig stof til eftertanke.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

ER I ALLE SÅ BLEVET GODE VENNER IGEN?

Til top Vis Juppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juppe

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Til Head Honcho!

1). Herligt at nogen har drev og energi til at mase sådan en udstilling op at stå. Det giver tonsvis af arbejde ofte af den utaknemmelige slags. Udstillere og gæster skal i det mindste nok brokke sig.

2). Mine få brokker går på fravær af software, f.eks. var der ikke meget der viste den utrolige revival vinyludgivelser har, rygter om hvilke udgivelser der kommer i 2004 er særdeles truende for min økonomi. At nogle udstillere godt kunne forberede sig bedre og gerne en større udstilling (flere deltagere). Er realist og tror desværre ikke på en ren musik/stereo udstilling.  

3) Udover mange besøgende som succeskriterium, håber jeg for udstillingens fremtid at den bliver noget man bare deltager i, fordi det for deltagerne bliver et ”acceptstempel” er man noget, kan man noget - så er det her det sner.  

4). Også fint at nogen har en overordnet filosofi med deres hifi produkter (altså udover et økø-overskud), det giver os brugere meget bedre mulighed for at vælge til og fra. Og vide hvorfor man gør det. 

5) Mills B – var bare en drillekommentar. Vi er mange der har mere end "5" skiver - i vores husholdning et antal tusinde - og ældste skive fra 1903 og nyeste 2003, og de skal alle kunne spille på anlægget. Omtalte vinylskive er en reissue fra 55 på Ace of Clubs fra 20 år ældre 78’ere, den er ”stunning” også i forhold vore dages udgivelser og kan sagtens bruge til at vise et moderne anlægs performance.  

6) Og hov – du var en af dem der kunne have brugt 2 udstillingsrum, en til din performance og en til lyt på medbragte skiver. Var lige ved at skrive mig på til kl 15 sammen med Jonas - men valgte det fra fordi jeg regnede med at det ville tage resten af dagen  og så kom han ikke!. 

Keep up the good work!

eksempel på ruinerende revivals: http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=CK87047QP& ;variation=&aitem=2&mitem=3  

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Schelde,

Det vil altid (ofte ihvertfald) være unfair, når man går fra en højttaler til 70.000 til en på 7.000. Og lige meget hvordan man vender og drejer det, så har man fået hævet sine krav, når man lige har hørt den "rigtige vare". Havde lige hørt Merlin i et andet rum på etagen ... om den kunne jeg ganske godt li.

Sillesen ... uanset at noget kan blive bedre ... så fik jeg havd jeg kom efter ... inspiration og nogle spændende lydoplevelser. Så ros for messen generelt ... alt er jo et spm. om økonomi ... og større rum koster jo ofte mere! Så avr der måske nogen af de små porducenter der ikke kunne være med ... så det er jo en afvejning i den sidste ende!

SATMIT

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej Kibri,

Ja, for søren.. Der reddede tapen lige verden, haha..

Det var et hit ikke at være de eneste nye i messesammenhæng, og jeres lige-til-facon var lækker..

Måske vi kunne lave noget samarbejde en dag, hvem ved..

BTW: Fed hjemmeside.. Virkelig proft design..

Hygge
JJAZ (den tynde af dem er bag keyboardet :-)

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Lidt kommentarer til dem der har skrevet om Densen i denne tråd.

Til Ørsted,

Det var afgjort også en fornøjelse for mig at møde dig, og de få ord vi vekslede gav mig stof til eftertanke.

Med venlig hilsen

Hehe, det er nu Ørstrøm, men det skal ikke skille os ad. Du er langt fra den første der har lavet den

Og tak i lige måde, jeg har også fået stof til eftertanke, det er fedt at du tog dig tiden til at snakke selvom det næste hold var klar

mvh Alexander Ørstrøm

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Lidt mere messe dækning fra Sverige

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26811

Meget store billeder!! Tager tid at loade.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

*TV*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun én ting at sige: TacT styrede ganske enkelt FOR vildt!!!!!! Den måde at beskære en højttaler ved omkring 350Hz (som normalt er velspillende full-range) for så at lade sub'erne klare resten lød baaaaaaare godt..... et SÅ vellydende set-up i et "konferencerum" kan man lige så godt lade være med at lede efter, det findes ganske enkelt ikke!!!!! FLOT gået, Lyngdorf - The Future SURE is Digital!!!!!!!!
Til top Vis *TV*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *TV*

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

*TV* skrev:
Jeg har kun én ting at sige: TacT styrede ganske enkelt FOR vildt!!!!!! Den måde at beskære en højttaler ved omkring 350Hz (som normalt er velspillende full-range) for så at lade sub'erne klare resten lød baaaaaaare godt..... et SÅ vellydende set-up i et "konferencerum" kan man lige så godt lade være med at lede efter, det findes ganske enkelt ikke!!!!! FLOT gået, Lyngdorf - The Future SURE is Digital!!!!!!!!

HELT enig

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej SES,

Med hensyn til software har det alle årene været svært at få en pladebutik til at stille op, jeg fatter faktisk ikke hvorfor, for det er da en fed chance for at få flere tusinde kunder i tale på een weekend. I år fik vi dog en aftale med pladeselskabet BMG og de fik Guf til at komme ud med BMG's plader.  Guf var imidlertid så begejstrede at vi håber de kommer med et langt mere komplet sortiment af CDer næste gang.

For der bliver en næste gang, helt sikkert. Vi har fået utroligt mange positive tilbagemeldelser fra udstillerne.

Næste år vil forhåbentligt blive lidt størrere, og samtidig vil vi have et lidt størrere rum, så folk ikke sidder som sild i en tønde for at høre Densen.

Så jeg tror som dig at udstillingen er på vej til at blive en ting man bare må være med til. Og kritikken med rummene tager jeg lidt roligt, for jeg hørte nøjagtigt det samme da jeg for 6-7 år siden hørte kommentarerne til den første udstilling jeg lavede i Falconer Centret, men allerede året efter kendte udstillerne jo rummene, og vidste præcist hvad de skulle gøre for at få god lyd, og resultatet var da også en klart bedre lyd fra samtlige udstillere året efter.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej SES,

Med hensyn til software har det alle årene været svært at få en pladebutik til at stille op, jeg fatter faktisk ikke hvorfor, for det er da en fed chance for at få flere tusinde kunder i tale på een weekend. I år fik vi dog en aftale med pladeselskabet BMG og de fik Guf til at komme ud med BMG's plader.  Guf var imidlertid så begejstrede at vi håber de kommer med et langt mere komplet sortiment af CDer næste gang.

For der bliver en næste gang, helt sikkert. Vi har fået utroligt mange positive tilbagemeldelser fra udstillerne.

Næste år vil forhåbentligt blive lidt størrere, og samtidig vil vi have et lidt størrere rum, så folk ikke sidder som sild i en tønde for at høre Densen.

Så jeg tror som dig at udstillingen er på vej til at blive en ting man bare må være med til. Og kritikken med rummene tager jeg lidt roligt, for jeg hørte nøjagtigt det samme da jeg for 6-7 år siden hørte kommentarerne til den første udstilling jeg lavede i Falconer Centret, men allerede året efter kendte udstillerne jo rummene, og vidste præcist hvad de skulle gøre for at få god lyd, og resultatet var da også en klart bedre lyd fra samtlige udstillere året efter.

Med venlig hilsen

Hej Thomas

Problematikken skal ikke som sådan findes i om udstillerne kommer til at kende rummene, men mere at rummene var så små på 1.sal, at det stort set var umuligt at komme den ene eller anden vej - det ændrer dog ikke på det faktum af størsteparten af rummene ikke er bygget til netop dette formål. Nogle steder var man decideret nød til at opgive at komme ind fordi der var proppet med mennesker - alt over 10 var overkill. Og det er lidt en skam fordi der var mange fede ting der skulle/burde lyttes til. Men jeg kan selvfølgelig også følge at det vil være væsentligt dyrere hvis lokalerne skal være større, og det skal selvfølgelig hænge sammen det hele.

VH Ronni

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin,

Problemet er faktisk overhovedet at finde et hotel der gider huse udstillingen, punkt 2 er så størrelsen af deres rum, så det bliver ikke rigtigt bedre :-)

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Carsten R.B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Havde der ikke været mulighed for at holde messen i Falconer Centeret denne gang? Eller ville de ikke husere nogle "vilde" hifi/surround "nørder"?? Personligt syntes jeg at der var mere bid i messen da der blev afholdt messer iFalconer Centeret for noget tid siden.Men der har nok også været nogle mangler der...

Jeg var jeg inde til messen med nogle personer som ikke var/er i besidelse af meget tålmodig, så jeg var ikke inden på samtlige stande, kan jeg se på billederne og indlægene her i tråden, men så er man da blevet så meget klogere....

Til top Vis Carsten R.B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten R.B

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Ronin,

Problemet er faktisk overhovedet at finde et hotel der gider huse udstillingen, punkt 2 er så størrelsen af deres rum, så det bliver ikke rigtigt bedre :-)

Med venlig hilsen

Nej, det kan jeg egentlig godt følge dig i. Trist dilemma

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet helt forelsket i min Demagic fra Densen  , den gør underværker. Jeg vil ind til den der Densen session næste år, der var for mange mennesker i år. Årets hygge bestod i at linn ikke var repræsenteret  , så slap vi da for den omgang salgsgas som linn folket kun kan høre (vi andre hører et lille båååt)

Nå, men hvornår er næste messe så vi kan få hørt nogle fede HT'ere og gerne noget Densen  ???

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Synes dette billede mangler i billedreportagen:

Der burde have været musik på.

Et stereoanlæg der er sammensat så perfekt spiller musik med den rigtige nerve. Og jeg mener ikke det koster en mill.  

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes