Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi & Surround 2004 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Var jeg den eneste lagde mærke til, at de store Wisdom Audio højtalere forvrængede, når Norah sang igennem?

Nu husker jeg ikke lige Wisdom HT'erne (er ikke sikker på jeg fik hørt dem), så jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om, om de tilføjede deres egen forvrængning, men hvis det var Norah Jones' første plade der blev spillet, overstyrer vokal-kompressoren på den konsekvent hver gang hun synger igennem.

Skuffende for en Bluenote udgivelse, men at en højttaler er afslørende nok til at fortælle dig det, bør den vel i virkeligheden roses for.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

Min første messe.

Ankom lidt i 12 (før de åbnede) søndag. Efter at ha´ stået i kø i en 10-15min. tid, kom vi endelig frem til indgangen (havde lokket en kammerat med ind), hvorefter vi for at vide at: "man kan ikke betale med dankort". Jeg prøvede at gå ind på hotellet for at hæve penge til indgangen, men uden held, så jeg måtte lige bruge 10min på at gå op til vesterbrogade, for at hæve penge. Jeg var i øvrigt langt fra den eneste. Så var stilen ligesom lagt.

Startede i stuen. Svært at få et overblik, da det var meget rodet, blev dog tilbudt rødvin hos "speakers corner". Købte en Densen DVD-Demagic til 100kr.

Kom på det rigtige tidspunkt ind hos Tact. Fik gode pladser i midten, og en Einstein-lignende skolelæretype (måske Peter Lyngdorf?) lukkede døren og låste den. Han brugte 5 min om at fortælle om TACT, og spillede derefter i små 25min. WOW! Kombinationen af Dali Helicon 400, som han fortalte var sat til kun at spille ned til 300hz, og de 2 subwoofere, var helt perfekt. I rummet ved siden af blev der spillet ret højt, men han fik dog hævnen over dem . Super fremvisning.

1.Sal
Kunne stort set ikke komme til nogen steder, prøvede at veksle lidt imellem de rum hvor der nu var plads, hvilket resulterede i at, vi gik ind i samme rum 3 gange .

Den dårlige oplevelse gjorde at jeg orkede ikke rigtigt masterclass, hvilket jeg er meget ærgelig over, og fortryder, da en nOOb som mig, har meget at lære .

Efter at ha´ været der i små 3 timer forlod vi stedet.

Jeg ved ikke hvor længe der har været arrangeret disse messer, men jeg tør slet ikke tænke på om det har været værre, end dette. Extremt dårligt/amatøragtigt organiseret. Det virkede som om der var for mange menesker, men svært at sige hvor mange. Jeg sidder her bagefter med en fornemmelse af at, 75kr. var for mange. Tact reddede dog min dag  . Jeg vil håbe at arrangørene følger med i debatter som denne, så det bliver bedre til vi kommer næste gang.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

JonV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest en tak til arrangørerne. Selvom I har fået meget kritik så er alternativet jo at der slet ingen messe er.

Som alle andre synes jeg også at rummene på første sal var for små. Det er ikke rimeligt at demonstrere udstyr på så meget mindre plads end det er designet til (og som det normalt vil få hos kunden - os)

STUEN

Masterclass: God ide, men skal have sit eget rum, blev tydeligt forstyrret af støj udefra. Gerne også mere plads, jeg gik forgæves.

Hifi-Forum: Eben højttalere (de spillede på den største mens jeg var der). Masser af smæk og detaljer men ikke helt neutralt. Helt så slemt som andre har beskrevet (andekald !) synes jeg nu ikke det var. Designet er jeg ikke vild med.

Tonkraft: Dynaudio, underlig demo ingen beskrivelse af hvad der spillede og kun 'lounge lavt' i et meget stort rum. Lød da nydeligt, men jeg blev aldrig fanget selvom jeg var derinde flere gange.

Audioart: Proac, også lidt skuffende. Kunne ikke rigtig fylde det store rum. Har jeg hørt bedre på den sidste messe.

TacT: Meget flot lyd fra Dali Euphoria. Egentlig utroligt at de kunne dele til sub-wooferne ved 325 Hz (?) og alligevel have så sammenhængende lyd. Måske skulle man overveje noget rumkorrektion derhjemme ?

FØRSTE SAL

LC-audio: Er jeg den eneste som synes at de små Aurum Cantus højttalere er fantastiske til prisen? Nej, de kan ikke spille højt og nej, det var ikke messens bedste lyd, men til 3600 /stk er der meget musik i dem. Som min sidemand hviskede "er der virkelig kun grej for 25.000 i dét anlæg?"

Acoustic Reality: Havde jeg glædet mig til at se/høre efter alt Peters 'reklame', men det hang slet ikke sammen. En mono-sub delt helt oppe ved 225 Hz er ikke lige hvad man plejer at anbefale, og når bassen desuden er alt for kraftig og båndende tilsyneladende har svært ved at nå dybt nok i frekvens, så bliver det noget juks. Jeg kan ikke give nogen rimelig vurdering af båndenes lydkvalitet i det setup, men flotte er de ! Der kom angiveligt mere styr på tingene om søndagen.

Gryphon: Meget flot lyd, men dyrt og hvorfor skal det fremvises af to 'ypperstepræster' ? Ikke den fortolkning af 'messe' jeg forventer.

Peak Consult: God lyd, meget bedre styr på bassen end sidst jeg hørte dem, selvom rummet var småt. Højttalerne er desværre hverken diskrete eller særligt billige.

JJAZ: Fin lyd, rent og dynamisk, men ikke rigtigt engagerende. Både kabinetter og enheder er ellers i en fin kvalitet. Designet er en smagssag (ikke min kop te)

Ganske mange steder var man flinke til at spille folks medbragte musik og tak for det !

Alt i alt en OK messe med glimt af rigtig god lyd. Hvis man kan finde nogle lidt større rum og gerne også lokke f.eks. KT, System Audio og F3 med næste gang, så bliver det helt godt.

Jon

Til top Vis JonV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonV

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Inden vi bliver for negative.....

Jeg synes messen var ok ... jeg fik hvad jeg kom efter, nemlig lidt inspiration....

Der er ting der kan være bedre ja ... men det handler først og fremmest om at afstemme forventninger ... primært hos udstillerne! Og at udstillerne spiller efter de rum de har fået.

Så hvis man skal undgå al snak om dårlige rum, så skal de have dimensioner på rummet, samt evt. mulighed for at se rummet eller billeder af rummet før messen.

Så kan man tage udstyr med der passer til rummet, og eventuelt tage akustiske hjælpemidler med, som kan bruges til at rette op på rummets akustik, hvis der er behov herfor.

Og så skal de spille efter forholdene, og efter det udstyr som de har taget med. Der var alt alt for mange, der spillede alt for højt i de små rum på 1. sal. Hvis udstyret tilmed lyder presset, og eller slet ikke passer ind i rummet, så går det 100% galt med musikken. Der var flere steder hvor jeg gik ind ... lyttede i 1 min. og så ud igen ... for det var helt ulideligt at lytte til!

Hvis man vil spille højt og eller på store speakers ... så må man vælge og betale for et stort rum. Og så i øvrigt lade være med at bruge det lille rum som en dårlig undskyldning for at det ikke lød godt!

Bare et tip til næste år ...  

SATMIT

roskam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej til alle.

Nu har vi fået de forventelige meget forskellige oplevelser af, hvad god og dårlig lyd - eller lydoplevelser - er. Det vil jeg så ikke gå mere ind i.

Til gengæld kunne det være spændende at høre fra de mange producenter og forretninger, der IKKE var repræsenteret på messen. Hvorfor kom I ikke?

Er det bedre med forretningsdemoer under rolige forhold? Var der for lidt tid? Eller er der en helt 3. grund?

Lars

Til top Vis roskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roskam

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Som organisator af udstillingen vil jeg gerne sige tak for det feed-back I alle har givet.

Som jeg oplever kritikpunkterne er disse som følger:

a) At vi ikke tager dankort. Dette burde vi havde skrevet uden for dørene til udstillingen, således at folk kunne smutte forbi en dankortautomat, istedet for at stå i kø først, og så må en tur bag i køen efter at have hentet pengene. Det er jeg ked af, og vil gerne undskylde til dem der kom til at stå i længere tid end højest nødvendigt i kø grundet dette. Men vi vil ikke ændre proceduren, så dankort kan heller IKKE bruges næste år, det skyldes at vi ikke vil investere i dankortfluesmækker for at bruge denne een weekend hver år + at det at folk betaler med dankort tager væsentligt længere tid end kontant betaling, og køen er jo stor nok i forvejen.

b) Rummenes størrelse. Nu er det sådan at størrelsen på rummene er noget vi har fået oplyst af hotellet, og vi går ud fra at disse er rimeligt præcise, rummene er således ikke 11 m2 som der var nogen der hævdede, men tæt på de 15,9 m2 (også når man ikke regner toilet og mellemgang med). Hvis udstillerne er utilfredse med rummenes størrelse kan de enten booke nogle der er størrere, eller tage højttalere med der passer til små rum. Det er altså ikke særligt smart at tage højttalere med der kun egner sig til rum over f.eks 22m2, når man ved rummene max er 15,9m2....

c) Antallet af besøgene. Nu er det jo et succeskriterie for os hvis der kommer mange besøgene. At nogle så oplever at de ikke kan komme ind i et rum, bør jo bare få udstillerne til at bestille et størrere rum, eller 2 rum til næste års udstilling. I den forbindelse bør det nævnes at hvis hele branchen bakker op om udstillingen, vil der også være udstilling i flere rum, og derfor ville de besøgende blive spredt over et størrere areal.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej...

(Dette indlæg er skrevet med en udstillers øjne (kibri) - vil HiFi4all gøre mig til "branchemedlem", så er i velkommen.) 

- Først: Tusinde tak for den fuldkommen overvældende positive respons, mange besøgende kom med. Når der nikkes anerkendende, trykkes hænder og folk proklamerer, at det er det bedste de har hørt på messen, har det været det hele værd. Tak for det!

Vi havde ellers vores problemer - da vi ankom fredag og for første gang så rummet, var vi ved at opgive det. Der var intet brugbart møblement (OK - badekarret var pænt stort, det blev senere skraldespand!). Akustikken var frygtelig - der var ekko som i en hovedbanetunnel og alt over 600Hz blev hængende i rummet i flere minutter. Vores plan omkring opsætning, blev spoleret fuldkommen - mange af de lovede m2 var jo´gang og toilet... Vi gav det dog en prøve, satte op og med bankende hjerte kom den første skive på: Det lød akkurat så skidt som forventet. Heldigvis kom (Karsten?) fra StudioSound forbi. Han blev vores redningsmand og vi skylder ham stor tak. Lånte os div. Bass Busters og Echo Busters (http://www.studiosound.dk/ se under "Room Treatments"). Disse gjorde underværker: fra ubrugeligt til acceptabelt. Det var stadig ikke daglidagsstue-akustik, men det kan Karsten ikke gøre for..... Vi smed et tæppe på gulvet, hængte lidt stof over billederne og fortsatte fintuningen. Helt godt blev det aldrig, men nok til at vi kunne være bekendt at invitere folk ind lørdag morgen.

Det væltede ind lørdag morgen... Frustrerende at se, hvor mange besøgende der opgiver ved synet af menneskemylderet og vender om i gangen. Tror der var ca. 300 peroner omkring vores rum, den første time! Der var flere kendte ansigter og jeg fik sat nye på flere forumbrugere - rigtig hyggeligt at møde jer .

Søndagen var den bedste dag. Der var generelt bedre stemning og musikken var i centrum, frem for teknikken. Flere kendte ansigter, flere nye og en hel del gengangere fra lørdagen.... -fantastisk i gider gå det igennem igen!

Vil svare på de indlæg hvor vi nævnes:

Til SES: Tak for de pæne ord. Grejet vi spllede over var: Pladespiller - Nottingham Analogue Spacedeck (13.000.-), Spacearm (8000.-), Dynavector 10x4 (3500.-). CDafspiller - Parasound CDP-1000 (udgået; 6000.-). Forforstærker m. RIAA - Croft Vitale (5000.-). Effektforstærker - Exposure Super XVIII (12.000.-). Alle signalkabler fra Fletcher. HT-kabler fra Tekni-Fi (F100). Højttalerne var selvfølgeligt vores egne Caelum (messetilbud- 7400.-/sæt).

Til LarsLP: Også tak til dig for de pæne ord. Ja - den er inspireret af Shahinians HT. Der er ingen grund til at opfinde den dybe to gange, vel ?... Jeg tager det som et kompliment . Der er dog langt fra tale om en kopi. Vi overskrider ingen patenter eller endet. Der var en der udtalte: "husmands Shahinian", efter at have set og lyttet. Det har netop været målet, at kunstruere en "billig" HT, der bare var "rigtig" - en der spiller mere end den maskerer.

Til Neo DK: Tak. At du oplever den grim, er jeg ked af. Vi ville lave noget anderledes - noget andet end finerede HT, der er standard i dag. Det er ikke kun for udseendets skyld, at den er bygget af det den er... Enkelte mente at der var sparet på kabinettet. Til det må jeg svare: et Caelum-kabinet er tre uger undervejs! De forskellige behandlingsteknikker tager tid/ventetid. Desuden er materialeprisen langt højere end MDF i tilsvarende tykkelse.

Til SATMIT: Tak. Oppustet bas - er helt enig. Det skulle have været strammere, men det var svært med den plads. Spredningsproblem med diskanten - ikke enig her, men det var hvad du oplevede, så...!?! Lidt til den mørke side - havde vi spillet et andet nummer mens du var der, var det nok lidt til den lyse side...

Til Jesper Juul: Tak for det. Der er ændret lidt fra første gang du hørte den hos mig, så du har helt ret.

Til vilmann: Tusinde tak for de pæne ord. Fint at møde dig IRL. Vi havde ca. 100 LP´er med og omtrent lige så mange CD´er. Prøvede at spille lidt forskelligt, for alles skyld. Hvis der var nogle der ikke lige hørte deres yndlingsskive, er jeg ked af det. Bad ellers folk om at fyre løs, hvis der var ønsker... Så det var dig der drak min aftenkaffe!?! - javel ja... Gibbons pladen er fed - masser af hjerte. Den norske var Kari Bremnes "Svarta Bjørn", åbningsskæring. Stiller krav til både PU og værk, men fedt nummer når det kører. Glad for at nogle deler vores passion for musik. Virker grejet, taler man musik i stedet... Gode spørgsmål du stiller til sidst.

Til Ørstrøm: Også tak til dig og kæresten, for at give det tid. Hyggeligt at tale med dig omkring hvad du oplevede. Du beskriver det med nogle ord jeg godt kan lide: energi og levende. Det kan da bruges til noget, i stedet for perspektiv, dybde o.s.v. Fedt...

Håber at vi har været et friskt pust i en, til tider, lidt trist branche. Tror vi beviste, at musikgengivelse med nerve, ikke behøver koste en formue og at vinyl langt fra er et færdigt medie.

Er der spørgsmål, skal jeg forsøge at svare på dem. Tillader mig dog at tie, hvis det omhandler "fabrikshemmeligheder"...

Endnu engang: Tak for den gode modtagelse i branchen..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

roskam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas.

En tak til dig for dit fine initiativ med den lukkede demo. Der var tid og tanken bag din præsentation var spændende og selve præsentationen umiddelbart overbevisende.

Jeg synes måske, at sammenligningen med det dyre anlæg kræver lidt mere tid end du gav dent.

Men det betyder mindre.. det var helt OK.

Mvh.

Lars R

Til top Vis roskam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roskam

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Schelde...

Jeg skrev min umiddelbare fornemmelse ... set i forhold til en absolut reference ... hvilket er noget uretfærdigt for en højttaler til denne pris.

Derfor ... min kommentar vedr. diskanten kan skyldes dette forhold, eller blot en akustisk tilfældighed ....

Hvad angår bassen ... så er vi enige ... og det var min klart største anke, og hvis det var forårsaget af rummet - så er det en ret så fin speaker til den pris.

Må indrømme at jeg har været noget hård ... når jeg nu ser at den ikke koster mere.

SATMIT

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

b) Rummenes størrelse. Nu er det sådan at størrelsen på rummene er noget vi har fået oplyst af hotellet, og vi går ud fra at disse er rimeligt præcise, rummene er således ikke 11 m2 som der var nogen der hævdede, men tæt på de 15,9 m2 (også når man ikke regner toilet og mellemgang med). Hvis udstillerne er utilfredse med rummenes størrelse kan de enten booke nogle der er størrere, eller tage højttalere med der passer til små rum. Det er altså ikke særligt smart at tage højttalere med der kun egner sig til rum over f.eks 22m2, når man ved rummene max er 15,9m2....

c) Antallet af besøgene. Nu er det jo et succeskriterie for os hvis der kommer mange besøgene. At nogle så oplever at de ikke kan komme ind i et rum, bør jo bare få udstillerne til at bestille et størrere rum, eller 2 rum til næste års udstilling. I den forbindelse bør det nævnes at hvis hele branchen bakker op om udstillingen, vil der også være udstilling i flere rum, og derfor ville de besøgende blive spredt over et størrere areal.

jeg kan kun give dig ret i at man må da tage højtallere med der passer til rummet, og ikke nogle der passer til noget der er 1½ gang så stort.
jeg ved ikke hvad det koster at leje et rum? (det er nok dyrt.)
men ellers så næste gang så  find et billigere hotel, hvor man kan leje 2 værelser for 1 pris, så er der både mere og se og hører, til mange for dem der kommer.
og derved mere plads. om jeg skal tage lidt eller noget længere ude for københavn, går man ikke noget.

men jeg er ung, så der er nok et eller andet som jeg ikke har taget højdefor. så  undskyld på forhånd.

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har stort set gået til en årlig Hifi-udstilling siden Pejsegården (Herlev-Husum) i midtfirserne og jeg blev glædeligt overrasket over denne nærmest intime udstilling, set i forhold til eks.vis KT-radio´s i Odense, hvor fjernøstlige surroundanlæg brøler om kap med bilstereo. I København var der et fornuftigt forhold mellem højkvalitets-surround og så Hifi/high-end. Hifiklubbens Tact-regulering burde nok også have været foretaget udenfor lokalet, for der var godt nok gang i glasruderne!!! Jeg hørte kun de små Eben, andekald eller ej, så trak lyse herrestemmer og alle kvindestemmer tydeligvis ud af perspektivet og ud i diskanttragten med en medlyd af frontpladereflektioner og det blev ikke stort bedre ved skift til bedre netkabel. At flere ikke var i stand til at høre forskel, lader vi bare ligge, måske de hellere skulle have brugt indgangsbilletten ovre på den anden side af gaden, i et studie af plastic kontra rigtige babser!!!  Flere har ytret, at Sennheiser HD650 skulle have en god lyd, men det kan man altså ikke bedømme ud af hovedtelefonudgangen på en Rotel 02, det er noget med den ohm´ske belastning. Jeg gad nok også vide hvilken forstærker, som driver prøvetårnet!!! Til Dynaudio ville jeg nok have valgt noget med mere smæk i; f.eks. Densen Beat lige udenfor og rør til Pro-ac!!! Demorummene på første sal var nok for små til full-scale højttalersystemer, men værre er at de smalle mellemgang gør det svært at komme ind og ud, danskere har ikke nemt ved at holde til højre!!! Bedste lyd, ifølge ydmyge mig, var Clearaudio´s grammofon med frekvensstyring; hold10kæft en forskel på 50,0 og 50,2hz, men det kunne ikke alle høre, IGEN!!! Så tillykke med en alt ialt god udstilling af de mere intime. Jeg begynder at fortryde, at jeg ikke tog til den i Århus, jeg har på fornemmelsen at det var noget af det samme. NB: Lagde I også mærke til, at højttalerne IKKE var mokket op i et hjørne, ligesom derhjemme, måske det var derfor at nogle savnede gulvkravlende bas!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Schelde skrev:

Til LarsLP: Også tak til dig for de pæne ord. Ja - den er inspireret af Shahinians HT. Der er ingen grund til at opfinde den dybe to gange, vel ?... Jeg tager det som et kompliment . Der er dog langt fra tale om en kopi. Vi overskrider ingen patenter eller endet. Der var en der udtalte: "husmands Shahinian", efter at have set og lyttet. Det har netop været målet, at kunstruere en "billig" HT, der bare var "rigtig" - en der spiller mere end den maskerer.

Hej Schelde. Det var så mig der brugte udtrykket "husmands Shahinian", og det var så absolut ment som en kompliment. Var overhovedet ikke klar over at det var Schelde herinde fra jeg stod og talte med. (Jeg har måske ikke så mange indlæg, men jeg har fulgt debatten herinde tæt, nærmest siden begyndelsen). Hyggeligt at møde dig IRL, selvom jeg ikke lige ved hvem af de to der var i Kibri rummet du er.

Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Schelde, du kunne da godt have haft navneskilt på så man kunne
have hilst på

/U.

PS: Prøv for sjovs skyld at læse messereportagen på
www.faktiskt.se Svenskerne er meget imponerede og synes det
var alletiders messe Personligt tror jeg nu nok at Carlsbergs
"stand" i foyeren har en del af æren for det
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej SATMIT...

Nu ved jeg ikke hvad din reference er, men man sammenligner altid med noget - hvad enten man vil eller ej. Det var heller ikke for at starte en diskussion med dig, men jeg ville kommentere de indlæg hvor vi nævnes.

Vi vil altid holde vore produkter op imod dets butikspris. Kender vi til noget der gør det bedre, bliver det lavet om.

Hej LarsLP...

Nå, så det var dig. Heldigt ramt.... Der var vidst flere der ikke vidste at jeg var/er "Schelde". Det er mig med det lyse garn uden briller, så det var min ven og kollega du talte med .

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej Carrot...

...det havde jeg også. Men mit fornavn er "Kim" - det mente jeg var nok...

Sjovt du nævner svenskerne - der var flere svenskere der var aldeles glade for vores setup. Jeg fik bl.a. billedreportage på digicam af hjemmebyg i Malmø... yes, yes, mægtig flinke.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

LarsLP skrev:

jdg1 skrev:
Var jeg den eneste lagde mærke til, at de store Wisdom Audio højtalere forvrængede, når Norah sang igennem?

Nu husker jeg ikke lige Wisdom HT'erne (er ikke sikker på jeg fik hørt dem), så jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om, om de tilføjede deres egen forvrængning, men hvis det var Norah Jones' første plade der blev spillet, overstyrer vokal-kompressoren på den konsekvent hver gang hun synger igennem.

Skuffende for en Bluenote udgivelse, men at en højttaler er afslørende nok til at fortælle dig det, bør den vel i virkeligheden roses for.

Jeg kender godt den plade og her var der ikke tale om overstyrring, men om decideret forvrængning! 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Nu er vi kommet igennem vores første hifi-messe som udstillere. Det var en fed oplevelse for et par førstegangsdeltagere med enormt mange positive oplevelser. Men, man kan og skal ikke gøre alle tilfredse!

Rummet:

De små hotelværelser med de hårde betonvægge, betonloft og trægulve gjorde akustikken til en udfordring. I et lille rum var der alt fra 2 -12 personer, naboernes musik, snakken i hjørnerne,  ja der var mange påvikrninger.

Det er ikke ret lette betingelser at spille under. Men vi skruede ned for bassen, hang en masse stof op og placerede lidt skumgummi hist og her. Vi mener selv vi gjorde en hæderlig indsats for at løse de værste problemer. Det skal tilføjes at dem med digital rumtilpasning som vi talte med også havde problemer, det er ikke helt ligegyldigt om der sidder 2 eller 10 + 12 ekstra stående.

Test metoden:

Vi valgte at holde døren åben for gæster hele tiden frem for at holde lukkede kortere sesions. Mest for at starte et sted og få så mange som muligt til at se og høre vores udstyr, vi er jo nye og har behov for at folk kommer til at kende vores navn. Efter messen sagde en gammel rotte i faget at det er meget anstrengende at holde lukkede sesions, sammenlignet med den mere afslappede form de åbne kører under. Næste gang kunne man forestille sig at vi laver en blanding af de to typer.

Musik:

Musikken vi havde valgt at tage med var et udvalg af musikken hjemme fra hylden - kun få gæster havde taget deres egen musik med -  hermed en stor opfordring til alle om at komme med egen musik det er meget velkommen og giver jer en bedre mulighed for at bedømme vores udstyr.

Finish:

Nogle har beskrevet finishen på vores højttalere ... ja vi er jo nye på markedet og højttaler kabinetterne blev afhentet en uge før udstillingen. Det arbejde vi havde set fra malerens hånd før vi gav ham vore kabinetter var PERFEKT, desværre var det ikke tilfældet med de kabinetter vi modtog lige før messen. Vi brugte så samurai metoden: "kæmp selv om sværdet ikke er slebet færdigt."

(bla. derfor var demo sættet sat en del ned)

Setup’et:

Anlægget vi spillede på var fra kilde til og med pre-amp privat udstyr. Udstyret ydede desværre ikke forstærkere og højttalere fuld retfærdighed, men vores gode drev og konverter er mildt sagt ikke udstillingsegnet (læs: meget lidt kønt). Derefter fulgte JJAZ ICEpower effekttrin og højtalere. Alt dette var forbundet med Cardas kabler som vi har fået det danske argentur på!

Næste gang:

Langt mere optimering af rummet. Måske en blanding af lukkede og åbne sessions og frem for alt langt mere erfaring. Nu ved vi hvad vi kan forvente af besøgende og af faciliteter.

Ønsker til arrangørerne:

Et hotel med generelt større rum samt en bedre beskrivelse af det lejede rum. Det havde været rart at vide der f.eks. ikke var gulvtæppe.

Tak til Kibri for kaffe og for at gøre at vi ikke var de eneste nye på messen!

Og tak til alle dem der kom forbi, vi håber vi ses igen.

Hilsen JJAZ   ...  kig osse forbi vores nye næsten færdige webside http://www.jjaz.dk

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej JJAZ...

- Glemte da helt jer i farten !

Selv tak - både for lån af tape og jeres pæne måde at være på. Sjovt at tale med nogle der var på "samme niveau"...

Vi ses nok fremover  .

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Til Thomas Sillesen,

Jeg vil gerne i alt offentlighed sige undskyld for min tidligere kommentar vedr. min forkerte beregning rumstørrelse og min ufortjente kritik af jer. Det var ikke et forsøg på at svine jer eller nogle til, men blot et udfald der kom over mig i anledningen af jeg ikke købte et af de store rum på stue-etagen (til min ærgelse, jeg blev dog en erfaring rigere). Håber dette glemmes, så vi igen kan hilse på hinanden.

Mvh,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

No hard feelings   Vi kan altid hilse på hinanden, og forhåbentligt mere end det, så næste gang giver jeg en øl i baren ! (øhh...fortæl det ikke til nogen, ellers skal jeg give øl til alle på hifi4all  )

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes