| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fået den endnu selv om jeg bestilte den for en måned siden hos CD-wow. Jeg fik dog lige en mail igår om at de havde sendt den afsted, så den kommer forhåbentlig snart. Det er efter sigende også svært at købe den i den danske detailhandel. Har de mon lavet et alt for lille første oplag ? Eller regner butikkerne ikke med at der er efterspørgsel på denne. ??
Umiddelbart syntes jeg det lyder som en af det sidste 10 års mest spændende udgivelser, så jeg hører lige Damn the torpedoes endnu engang.
Det er iøvrigt også mærkeligt at CD wow har hævet prisen til det dobbelte på den, så den nu koster 29 £ for standard udgaven.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik Tom Pettys live anthology idag med posten. Jeg har nu hørt 1½ af skiverne og lyden er fin fin.  Der er 4 CDer og en booklet ialt.
Det bliver en box der vil blive lyttet meget til, jeg kender langt de fleste numre rigtig godt i forvejen, så man kan synge med fra første lyt. Lyden er åben og live stemningen går godt igennem. Dette sæt må være en af de bedste live udgivelser igennem tiderne. Helt forrygende. Den lever til fulde op til niveauet fra Springsteen live 75 - 85.
Jeg håber Tom Petty giver koncert i Danmark snart, for så kommer jeg garanteret. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom Petty and the heartsbreakers nye album MOJO udkommer først 15. juni. Det havde været annonceret i tidligt forår for nogle måneder siden.
http://www.tompetty.com/
Koncerterne er desværre stadig kun i USA __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
mtolstrup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Der
Har nu fulgt T.P det meste af hans karriere,for nyligt fik jeg ligeså anskaffet liveboxen..
Rart layout og rigtig god lyd.oplevelse at lytte til et publikum der mener at T.P. lyver!
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nu har jeg hørt MOJO knap 2 gange. Det er et fint Tom Petty album, nogenlunde som man måtte forvente det. Der er meget live stemning over mange af numrene, de er også spillet live i studiet, og det kan faktisk høres. Den har 2 eller 3 numre der er Traveling Wilbury lignende, men ellers er det et ikke specielt rocket hyggeligt album, som vil kunne høres meget.
Længden er 65 minutter. Omslaget er et dobbeltfoldet karton omslag som til en dobbelt Lp, hvor teksterne ligger i første lomme og CDen i anden. 5/6 stjerner, for den kan ikke få seks, for hvad skulle live boxen så have haft. Liveboxen vil givetvis også blive husket om 20 år, men det gør denne nok kun af Tom Pettys fans. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|

Nu har jeg hørt MOJO knap 2 gange. Det er et fint Tom Petty album, nogenlunde som man måtte forvente det. Der er meget live stemning over mange af numrene, de er også spillet live i studiet, og det kan faktisk høres. Den har 2 eller 3 numre der er Traveling Wilbury lignende, men ellers er det et ikke specielt rocket hyggeligt album, som vil kunne høres meget.
Længden er 65 minutter. Omslaget er et dobbeltfoldet karton omslag som til en dobbelt Lp, hvor teksterne ligger i første lomme og CDen i anden. 5/6 stjerner, for den kan ikke få seks, for hvad skulle live boxen så have haft. Liveboxen vil givetvis også blive husket om 20 år, men det gør denne nok kun af Tom Pettys fans.
|
|
|
Jeg glæder mig til at høre den. Da jeg langt om længe er hoppet med på Blue Ray vognen, har dog besluttet, at jeg skal have Mojo i Blue Ray versionen, der først kommer sidst på måneden.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nettet forlyder det der kommer en ny Petty udgivelse engang her i efteråret. Den ser ud som nedenstående:

Og den skulle hedde: Live on air.
Et sted står der 1. oktober som foreløbig dato. Bemærk at der også er en Tom Petty DVD der også hedder Live on air, men den er slet ikke ny, og den har helt andet cover end dette som jeg har set to steder på nettet. CD WOW har den som fremtidig udgivelse, til udgivelse i juli 2010 !!, men skriver iøvrigt intet om hvad CDen indeholder. Mere info følger
Tilføjelse: Dette er ikke en ny CD men en uofficiel CD der kan fåes nogle steder. Kender ikke mere til den. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har I også haft svært ved at finde Highway companion til en rimelig pris. Den har konsekvent kostet 150 kr i DK og CD wow har taget 13 GBP. Nu har de sat den ned til 6 GBP for standardudgaven uden CD. Og det er en fin CD, som jeg har hørt ved flere lejligheder, men nu har jeg selv bestilt den. Og den er iøvrigt produceret af Jeff Lynne.
http://www.cdwow.com/CD/tom-petty-highway-companion/dp/96101 3#bc=ec4b __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også godt lide Highway Companion. En fin CD, der efter min mening er klart bedre end forgængeren "The last DJ". Jeg synes måske ikke, at Highway Companion er helt på niveau med albums som Full moon fever, Damn the torpedos og Wildflowers, men det er der nu også kun meget få albums, der er.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev tilbudet for godt til at sige nej til, og blandet med nysgerrighed tog jeg mit første rigtige skridt ind Tom Petty land ved at bestille live antologien fra utlandia til 100kr ink forsendelse
Det er uden tvivl kramsager, men det fanger indtil videre (desværre) ikke. Lidt kedeligt, er mit umiddelbare indtryk... Any cure for the disease?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
Så blev tilbudet for godt til at sige nej til, og blandet med nysgerrighed tog jeg mit første rigtige skridt ind Tom Petty land ved at bestille live antologien fra utlandia til 100kr ink forsendelse
Det er uden tvivl kramsager, men det fanger indtil videre (desværre) ikke. Lidt kedeligt, er mit umiddelbare indtryk... Any cure for the disease? |
|
|
Nu er en samling som denne og f.eks Springsteen live 75 - 85 jo nok samlinger hvor de fleste købere kender hovedparten af numrene i forvejen. Men efter at have hørt det samlede sæt mere end 20 gange, hører jeg i stigende grad disc 3 som har nogle lidt skæve numre, bl.a. det jazzede Melinda, som er et suverænt nummer. Måske skulle du i højere grad høre disc 3. Man kan iøvrigt indvende at numrene ikke kommer i den rækkefølge de oprindeligt er udgivet i, derfor vil mange nok opleve at kendte, mindre kendte og ukendte numre kommer imellem hinanden. Men det er nok også en samling der vokser med tiden, så du må høre den lidt mere og så prioritere det der fanger. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann, tak for svar. Jeg lod mig nok friste lidt for meget af den gode pris (for 4 cd'er) og dine varme anbefalinger :). Opsamlinger er jo tit noget
ufokuserede - derfor mit lidt desperate spørgsmål. Men måske er dit svar netop knasten som giver fodfæste. Jeg vil i hvert fald prøve at give cd 3
nogle flere lyt.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Burde sådan en fan af de store klassikere, sol du lader til at være, ikke have en Neil Young tråd kørende?
|
| Til top |
|
| |